1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
18.05.2018 № 245-р
Про визнання підтримки суб'єктів господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 16.05.2018 № 500-01/95-п та повідомлення про нову державну допомогу, надіслане листом Виконавчого комітету Вінницької міської ради від 11.01.2018 № 01-30/28 (вх. № 5-01/51-ДД від 29.01.2018), яке було подано на виконання статті 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04.03.2016 № 2-рп та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 04.04.2016 за № 501/28631 (далі - Порядок 2-рп),
ВСТАНОВИВ:
1. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(1) Листами від 27.12.2017 № 01-00-002-56350 (вх. № 5-01/51-ДД від 29.01.2018), від 14.03.2018 № 01-00-002-11374 (вх. № 129-ПДД від 22.03.2018) Виконавчим комітетом Вінницької міської ради відповідно до статті 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" було подано повідомлення про нову державну допомогу (далі - Повідомлення).
(2) Антимонопольним комітетом України листом від 12.02.2018 № 500-29/05-1771 залишено Повідомлення без руху та запитано додаткову інформацію. Листом від 14.03.2018 № 01-00-002-11374 (вх. № 129-ПДД від 22.03.2018) Виконавчим комітетом Вінницької міської ради надано додаткову інформацію до Повідомлення.
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ПІДТРИМКИ
2.1. Надавач підтримки
(3) Виконавчий комітет Вінницької міської ради, 21100, м. Вінниця, вул. Соборна, 59, ідентифікаційний код юридичної особи 25512617.
2.2. Отримувач підтримки
(4) Комунальне підприємство "Вінницяоблводоканал", 21022, м. Вінниця, вул. Київська, 173, код ЄДРПОУ 03339012.
2.3. Мета (ціль) підтримки
(5) Метою (ціллю) підтримки є:
- розв'язання соціальних та економічних проблем загальнонаціонального характеру;
- сприяння окремим видам господарської діяльності;
- створення умов для розвитку виробництва, збереження робочих місць і зміцнення матеріально-технічної бази підприємств, установ та організацій.
2.4. Очікуваний результат
(6) Забезпечення надання якісних послуг з водопостачання та водовідведення
2.5. Форма підтримки
(7) Фіскальні заходи: податкові пільги по сплаті земельного податку, що надаються на підставі:
- пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, яким передбачено, що органи місцевого самоврядування встановлюють пільги щодо сплати земельного податку на відповідній території;
- за рішеннями міської ради, якими затверджуються переліки підприємств, установ та організацій, які: забезпечують життєдіяльність міста Вінниці;
мають важливе соціально-економічне значення;
надають послуги в галузі житлово-комунального господарства;
надають послуги з охорони здоров'я, фізичної культури і спорту, культури,
освіти, в тому числі позашкільної;
забезпечують обороноздатність держави.
2.6. Обсяг підтримки
(8) Загальний обсяг підтримки - 2162,8 тис. грн, що становить 50 відсотків суми сплати земельного податку
2.7. Підстава для надання підтримки
(9) Пункт 284.1 статті 284 Податкового кодексу України.
(10) Проект рішення міської ради "Про надання пільг по сплаті земельного податку на 2018 рік підприємствам, установам та організаціям, що перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Вінниці".
(11) Проект рішення міської ради "Про надання пільг по сплаті земельного податку на 2018 рік підприємствам, установам та організаціям, що є об'єктами права спільної власності територіальних громад Вінницької області, управління якою здійснює Вінницька обласна Рада".
2.8. Тривалість підтримки
(12) З 01.01.2018 по 31.12.2018.
3. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
(13) Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(14) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
(15) Відповідно до статті 264 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі - Угода), сторони домовились, що вони застосовуватимуть статті 262, 263 (3) або 263 (4) Угоди з використанням як джерела тлумачення критеріїв, що випливають із застосування статей 106, 107 та 93 Договору про функціонування Європейського Союзу, зокрема відповідну судову практику Суду Європейського Союзу, а також відповідне вторинне законодавство, рамкові положення, керівні принципи та інші чинні адміністративні акти Європейського Союзу.
(16) Відповідно до пункту 187 Повідомлення Європейської комісії щодо поняття державної допомоги згідно зі статтею 107 (1) Договору про функціонування Європейського Союзу (далі - Повідомлення) заходи з підтримки, яка надається державою, вважаються такими, що спотворюють конкуренцію або загрожують спотворенням конкуренції, коли вони покращують конкурентну позицію їх отримувача порівняно з іншими суб'єктами господарювання, які є його конкурентами. На практиці вважається, що спотворення конкуренції у значенні, передбаченому статтею 107 (1) Договору про функціонування Європейського Союзу, існує тоді, коли держава надає фінансові переваги суб'єкту господарювання в лібералізованому секторі, де існує або може існувати конкуренція.
(17) Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення":
- водовідведення - діяльність із збирання, транспортування та очищення стічних вод за допомогою систем централізованого водовідведення або інших споруд відведення та/або очищення стічних вод;
- підприємство централізованого водовідведення - суб'єкт господарювання, що здійснює експлуатацію об'єктів/систем централізованого водовідведення;
- система централізованого водовідведення - сукупність технічних засобів, включаючи мережі, споруди, устаткування (пристрої), для централізованого відведення та очищення стічних вод, що пов'язані єдиним технологічним процесом;
- підприємство питного водопостачання - суб'єкт господарювання, що здійснює експлуатацію об'єктів централізованого питного водопостачання, забезпечує населення питною водою за допомогою пунктів розливу (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв) підготовки питної води та/або виробництво фасованої питної води;
- система питного водопостачання - сукупність технічних засобів, включаючи мережі, споруди, устаткування (пристрої), для централізованого та нецентралізованого питного постачання;
- централізоване питне водопостачання - господарська діяльність із забезпечення споживачів питною водою за допомогою комплексу об'єктів, споруд, розподільних водопровідних мереж, пов'язаних єдиним технологічним процесом виробництва та транспортування питної води.
(18) Відповідно до статті 6 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" до принципів державної політики належить, зокрема, гарантоване першочергове забезпечення питною водою населення для забезпечення питних, фізіологічних, санітарно-гігієнічних та побутових потреб.
(19) Згідно зі статтею 7 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" держава гарантує захист прав споживачів у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення, зокрема, шляхом:
- державної підтримки, регулювання та нагляду у сфері питного водопостачання і водовідведення відповідно до цього Закону;
- здійснення заходів організаційного, науково-технічного, санітарно-епідеміологічного, природоохоронного, економічного, правового характеру щодо поліпшення якості питної води, розвитку питного водопостачання, охорони джерел і систем питного водопостачання, відновлення запасів питної води;
- задоволення потреб населення у питній воді шляхом пріоритетного розвитку систем централізованого питного водопостачання та водовідведення, створення резервних систем питного водопостачання.
(20) Згідно зі статтею 8 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" державна підтримка у сфері питної води та питного водопостачання надається відповідно до обсягів коштів, передбачених Законом України "Про державний бюджет України" на відповідний рік, для фінансування заходів у сфері будівництва і реконструкції систем питного водопостачання, водовідведення та очищення стічних вод, а також проведення науково-дослідних робіт з удосконалення питного водопостачання та ресурсозбереження.

................
Перейти до повного тексту