1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
18.05.2018 № 244-р
Про визнання підтримки суб'єкта господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою
Антимонопольний комітет України, розглянувши повідомлення про нову державну допомогу, надіслане листами Виконавчого комітету Вінницької міської ради:
1) від 27.12.2017 № 01-00-002-56350 (вх. № 5-01/51-ДД від 29.01.2018);
2) від 14.03.2018 № 01-00-002-11374 (вх. № 129-ПДД від 22.03.2018), яке було подано на виконання статті 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04.03.2016 № 2-рп, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.04.2016 за № 501/28631 (далі - Порядок 2-рп),
ВСТАНОВИВ:
1. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(1) Листами від 27.12.2017 № 01-00-002-56350 (вх. № 5-01/51-ДД від 29.01.2018), від 14.03.2018 № 01-00-002-11374 (вх. № 129-ПДД від 22.03.2018) Виконавчим комітетом Вінницької міської ради відповідно до статті 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" було подано повідомлення про нову державну допомогу (далі - Повідомлення).
(2) Антимонопольним комітетом України листом від 12.02.2018 № 500-29/05-1771 залишено Повідомлення без руху та запитано додаткову інформацію. Листом від 14.03.2018 № 01-00-002-11374 (вх. № 129-ПДД від 22.03.2018) Виконавчим комітетом Вінницької міської ради надано додаткову інформацію до Повідомлення.
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ПІДТРИМКИ
2.1. Надавач підтримки
(3) Виконавчий комітет Вінницької міської ради (21100, м. Вінниця, вул. Соборна, 59, ідентифікаційний код юридичної особи 25512617).
2.2. Отримувач підтримки
(4) Міське комунальне підприємство "Вінницязеленбуд" (21036, м. Вінниця, вул. Максимовича, 24, ідентифікаційний код юридичної особи 05479361) (далі -комунальне підприємство "Вінницязеленбуд").
2.3. Мета (ціль) підтримки
(5) Метою (ціллю) підтримки є:
- розв'язання соціальних та економічних проблем загальнонаціонального характеру;
- сприяння окремим видам господарської діяльності;
- створення умов для розвитку виробництва, збереження робочих місць і зміцнення матеріально-технічної бази підприємств, установ та організацій.
2.4. Очікуваний результат
(6) Забезпечення надання якісних послуг з озеленення та благоустрою міста Вінниці.
2.5. Форма підтримки
(7) Фіскальні заходи: податкові пільги по сплаті земельного податку, що надаються на підставі:
- пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, яким передбачено, що органи місцевого самоврядування встановлюють пільги щодо сплати земельного податку на відповідній території;
- рішень міської ради, якими затверджуються переліки підприємств, установ та організацій, які:
- забезпечують життєдіяльність міста Вінниці;
- мають важливе соціально-економічне значення;
- надають послуги в галузі житлово-комунального господарства;
- надають послуги з охорони здоров'я, фізичної культури і спорту, культури, освіти, в тому числі позашкільної;
- забезпечують обороноздатність держави.
2.6. Обсяг підтримки
(8) Загальний обсяг підтримки - 3 132,7 тис. грн, що становить 100 відсотків суми сплати земельного податку.
2.7. Підстава для надання підтримки
(9) Пункт 284.1 статті 284 Податкового кодексу України.
(10) Проект рішення Вінницької міської ради "Про надання пільг по сплаті земельного податку на 2018 рік підприємствам, установам та організаціям, що перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Вінниці".
2.8. Тривалість підтримки
(11) З 01.01.2018 по 31.12.2018.
3. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО УМОВ НАДАННЯ ПІДТРИМКИ
(12) Комунальне підприємство "Вінницязеленбуд" обслуговує 2 парки міста Вінниці та використовує земельні ділянки загальною площею 83 га.
(13) Надання послуг з озеленення міста та утримання парків здійснюється комунальним підприємством "Вінницязеленбуд" згідно з договором, укладеним з Департаментом комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради, який є замовником послуг на виконання Програми реформування, розвитку та утримання житлово-комунального господарства міста Вінниці на 2012-2018 роки (зі змінами), яка затверджена рішенням Вінницької міської ради від 25.11.2011 № 523, та за рахунок коштів, передбачених в міському бюджеті на озеленення міста. Використання коштів здійснюється згідно з планом використання з рахунку, який відкрито в органах державної казначейської служби. Вказаним договором визначається перелік робіт, територія озеленення та благоустрою, обсяг коштів, що виділяється з місцевого бюджету для фінансування послуг з озеленення та благоустрою.
(14) Державна допомога, що надається комунальному підприємству "Вінницязеленбуд" у формі податкової пільги по сплаті земельного податку, спрямовується на діяльність з надання послуг утримання парків міста Вінниці та озеленення об'єктів благоустрою з метою збереження вартості вказаних послуг.
(15) За інформацією, наданою Вінницькою міською радою, рахунки комунального підприємства "Вінницязеленбуд" розподілено щодо видів діяльності:
- кошти на озеленення міста та утримання парків з міського бюджету перераховуються на рахунок, відкритий в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Вінницькій області;
- дохід від комерційної діяльності підприємства (послуги атракціонів, планетарію, прокат інвентарю) надходить на рахунок, відкритий в АБ "Укргазбанк".
(16) За інформацією, наданою Вінницькою міською радою, парки, що обслуговуються комунальним підприємством "Вінницязеленбуд", загальнодоступні, вхід населення до них вільний. Крім того, у місті Вінниці відсутні інші парки, крім вказаних у повідомленні.
4. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
4.1. Ознаки державної допомоги
(17) Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(18) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
(19) Відповідно до частини другої статті 1 Закону, терміни "суб'єкт господарювання", "товар", "економічна конкуренція (конкуренція)" вживаються у Законі у значенні, наведеному в Законі України "Про захист економічної конкуренції".
4.2. Об'єкти благоустрою як об'єкт державної допомоги
(20) Згідно зі статтею 30 Закону України "Про місцеве самоврядування України" до відання власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація благоустрою та здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів.
(21) Відповідно до статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів, зокрема, належить:
- затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів;
- затвердження правил благоустрою територій населених пунктів;
- створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб);

................
Перейти до повного тексту