1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
03.05.2018 № 232-р
Про визнання підтримки суб'єкта господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 02.05.2018 № 500-01/1947 та повідомлення про нову державну допомогу Управління культури Житомирської міської ради, зареєстроване в Комітеті 22.01.2018 за № 5-01/27-ДД, подане на виконання статті 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Комітету від 04.03.2016 № 2-рп, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.04.2016 за № 501/28631 (далі - Порядок подання повідомлень 2-рп),
ВСТАНОВИВ:
1. ПОРЯДОК ПОДАННЯ
(1) Управлінням культури Житомирської міської ради відповідно до статті 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" було надано повідомлення про нову державну допомогу комунальному підприємству "Парк" Житомирської міської ради, зареєстроване в Комітеті 22.01.2018 за № 5-01/27-ДД. Листом Комітету від 05.02.2018 № 500-29/05-1500 вказане повідомлення залишено без руху з метою усунення недоліків та надання додаткової інформації.
(2) Управлінням культури Житомирської міської ради надіслано повторне повідомлення, зареєстроване в Комітеті 06.03.2018 за № 100-ПДД та прийняте до розгляду. Листами від 19.03.2018 № 259 Управлінням культури Житомирської міської ради надано додаткову інформацію до повідомлення (далі - Лист про додаткову інформацію).
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ДЕРЖАВНОЇ ДОПОМОГИ
2.1. Надавач підтримки
(3) Управління культури Житомирської міської ради (10002, м. Житомир, вул. Велика Бердичівська, 61/18, ідентифікаційний код юридичної особи 13554415).
2.2. Отримувач підтримки
(4) Комунальне підприємство "Парк" Житомирської міської ради (далі - комунальне підприємство "Парк") (10008, м. Житомир, Бульвар Старий, 34, ідентифікаційний код юридичної особи 02219168).
2.3. Мета (ціль) підтримки
(5) Метою (ціллю) підтримки комунального підприємства "Парк" є:
- збереження паркового середовища;
- створення сприятливих умов для масового відпочинку та оздоровлення в паркових зонах мешканців міста, їх змістовного, повноцінного дозвілля, розваг.
2.4. Очікуваний результат
(6) Надання державної підтримки дасть змогу утримувати у належному санітарному стані територію парку.
2.5. Форма підтримки
(7) Субсидії та трансферти комунальним підприємствам (установам, організаціям).
2.6. Обсяг підтримки
(8) Загальний обсяг підтримки становить 2 640,1 тис. грн.
2.7. Підстава для надання підтримки
(9) Закон України "Про благоустрій населених пунктів".
(10) Закон України "Про культуру".
(11) Рішення Житомирської міської ради від 18.12.2017 № 847 "Про затвердження Комплексної цільової програми розвитку культури міста "Нова основа культурного розвитку в місті Житомирі на 2018-2020 роки".
(12) Проект рішення Житомирської міської ради "Про зміни та доповнення до Комплексної цільової програми розвитку культури міста "Нова основа культурного розвитку в місті Житомирі на 2018-2020 роки".
2.8. Тривалість підтримки
(13) З 01.01.2018 по 31.12.2018.
3. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО УМОВ НАДАННЯПІДТРИМКИ
(14) Комунальне підприємство "Парк" складається з двох парків загальною площею 91,1 га, а саме:
- парк культури та відпочинку ім. Ю. Гагаріна площею 34,3 га;
- Гідропарк площею 56,8 га.
Майно є власністю територіальної громади міста Житомира та закріплене за комунальним підприємством "Парк" на праві господарського відання.
(15) У рамках Комплексної цільової програми розвитку культури міста "Нова основа культурного розвитку в місті Житомирі на 2018-2020 роки" планується реалізація проекту 2.4 "Організація благоустрою місць відпочинку в паркових зонах міста Житомира". До завдань вказаного проекту, зокрема, належить збереження паркового середовища, створення сприятливих умов для масового відпочинку та оздоровлення в паркових зонах мешканців міста, їх змістовного повноцінного дозвілля та розваг. У результаті реалізації вказаного проекту планується досягти, зокрема, збереження природної різноманітності ландшафтів, генофонду рослинного світу і загального екологічного балансу паркових зон міста.
(16) Фінансова підтримка комунального підприємства "Парк" з міського бюджету спрямована на утримання в належному санітарному стані території парку, а саме покриття витрат на:
- заробітну плату працівників, які зайняті утриманням в належному стані території парку;
- заробітну плату охоронцям парку;
- оплату комунальних послуг, енергоносіїв;
- утримання зелених насаджень, покіс газонів, садіння дерев, кущів, зелених насаджень та квіткових рослин.
(17) За інформацією, наданою Листом про додаткову інформацію, рахунки КП "Парк" розподілено щодо видів діяльності:
- фінансова підтримка для благоустрою та утримання в належному санітарному стані території парку надходить на рахунок, який відкрито в Управлінні державної казначейської служби України м. Житомир, Житомирської обл.;
- кошти за надання послуг користування атракціонами населенню надходять на рахунок, відкритий в АБ "Укргазбанк".
(18) Обсяг фінансової підтримки комунального підприємства "Парк" обраховано згідно з розрахунком до плану використання бюджетних коштів на 2018 рік (додається до Повідомлення). Нарахування заробітної плати технічним працівникам, які зайняті благоустроєм та охороною, здійснено відповідно до розміру мінімальної заробітної плати з 01.01.2018. Видатки на оплату комунальних та інших послуг (водопостачання, водовідведення, вивезення сміття, покіс газонів тощо) розраховано відповідно до показників попереднього року з урахуванням індексу споживчих цін.
4. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
4.1. Ознаки державної допомоги
(19) Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(20) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
(21) Відповідно до частини другої статті 1 Закону терміни "суб'єкт господарювання", "товар", "економічна конкуренція (конкуренція)" вживаються у Законі у значенні, наведеному в Законі України "Про захист економічної конкуренції".
4.2. Об'єкти благоустрою як об'єкт державної допомоги
(22) Згідно зі статтею 30 Закону України "Про місцеве самоврядування України" до відання власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація благоустрою та здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів.
(23) Відповідно до статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів, зокрема, належить:
- затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів;
- затвердження правил благоустрою територій населених пунктів;
- створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб);
- забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів;
- організація місць відпочинку для населення.

................
Перейти до повного тексту