1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
03.05.2018 № 231-р
Про визнання підтримки суб'єктів господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 02.05.2018 № 500-01/79-п та повідомлення про нову державну допомогу, надіслане листом Виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 19.01.2018 № 1-24/122 (вх. № 5-01/40-ДД від 25.01.2018), яке було подано на виконання пункту 2 розділу 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04.03.2016 № 2-рп та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 04.04.2016 за № 501/28631 (далі - Порядок 2-рп),
ВСТАНОВИВ:
1. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(1) Листом від 19.01.2018 № 1-24/122 (вх. № 5-01/40-ДД від 25.01.2018) Виконавчого комітету Чернігівської міської ради відповідно до пункту 2 розділу 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" було подано повідомлення про нову державну допомогу (далі - Повідомлення).
(2) Антимонопольним комітетом України листом від 08.02.2018 № 500-29/05-1663 залишено Повідомлення без руху та запитано додаткову інформацію. Листом від 22.02.2018 № 1-24/24-1082 (вх. № 83-ПДД від 27.02.2018) Виконавчим комітетом Чернігівської міської ради надано додаткову інформацію до Повідомлення.
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ПІДТРИМКИ
2.1. Надавач підтримки
(3) Виконавчий комітет Чернігівської міської ради (14000, м. Чернігів, вул. Магістратська, 7, ідентифікаційний код юридичної особи 04062015).
2.2. Отримувач підтримки
(4) Комунальне підприємство "Телерадіоагенство "Новий Чернігів" (14000, м. Чернігів, просп. Миру, 38-А, ідентифікаційний код юридичної особи 21397527).
2.3. Мета (ціль) підтримки
(5) Метою (ціллю) підтримки є:
- підтримка та розвиток комунального підприємства "Телерадіоагентство "Новий Чернігів" в період впровадження цифрового мовлення;
- підготовка технологічного та виробничого процесу до переходу на цифрове мовлення;
- ліцензування на ефірне цифрове мовлення з обсягом 24 години на добу та освоєння нової частоти;
- підтримка наявного аналогового мовлення паралельно з освоєнням цифрового мовлення;
- організаційні заходи у зв'язку із збільшенням часу мовлення з 7 до 24 годин на добу, зміною ефірної сітки, запровадженням нових телепроектів;
- створення суспільно важливих програм різної тематики, забезпечення глядачів оперативною, повною та неупереджувальною інформацією.
2.4. Очікуваний результат
(6) Регулярний випуск програмного телевізійного продукту.
(7) Придбання обладнання для переходу з аналогового тракту на цифровий та технічних засобів для доставки сигналу до телевежі, іншого телевізійного обладнання.
(8) Поступовий перехід телеканалу "Новий Чернігів" з аналогового мовлення на цифрове.
(9) Забезпечення висвітлення громадсько-політичного, економічного, духовного та культурного життя регіону, діяльності Чернігівської міської ради та її виконавчих органів.
2.5. Форма підтримки
(10) Поточні та капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям):
- КЕКВ 2610 (загальний фонд) на часткову оплату телекомунікаційних послуг з експлуатації та технічного обслуговування технічних засобів мовлення для аналогового та цифрового телебачення, комунальних послуг, послуг охорони, заробітну плату та нарахування на неї, ліцензійний збір на цифрове телебачення;
- КЕКВ 3210 (спеціальний фонд) на придбання обладнання для переходу з аналогового тракту на цифровий в апаратно-студійному блоці ТРА, технічних засобів для доставки сигналу до телевежі, іншого телевізійного обладнання.
2.6. Обсяг підтримки
(11) Загальний обсяг підтримки - 13 000 тис. грн.
(12) З них:
2018 рік - 6 000 тис. грн:
- обладнання - 1 700 тис. грн;
- зарплата та нарахування - 3 460 тис. грн;
- телекомунікаційні послуги за аналогове та цифрове мовлення - 400 тис. грн;
- комунальні послуги - 275 тис. грн.
2019 рік - 3 500 тис. грн:
- зарплата та нарахування - 2 900 тис. грн;
- телекомунікаційні послуги за цифрове мовлення - 250 тис. грн;
- охорона приміщення - 175 тис. грн;
- комунальні послуги - 175 тис. грн.
2020 рік - 3 500 тис. грн:
- зарплата та нарахування - 2 900 тис. грн;
- телекомунікаційні послуги за цифрове мовлення - 250 тис. грн;
- охорона приміщення - 175 тис. грн;
- комунальні послуги - 175 тис. грн.
(13) Фінансове забезпечення програми здійснюється як за рахунок коштів міського бюджету як фінансова підтримка, в межах видатків, затверджених рішенням про міський бюджет на відповідний бюджетний період, так і за рахунок власних коштів комунального підприємства "Телерадіоагентство "Новий Чернігів", а саме 7 800 тис. грн, з них:
- 2018 рік - 1 800 тис. грн;
- 2019 рік - 3 000 тис. грн;
- 2020 рік - 3000 тис. грн.
2.7. Підстава для надання підтримки
(14) Рішення Чернігівської міської ради від 30.11.2017 № 25/УП2 "Про Програму підтримки та розвитку комунального підприємства "Телерадіоагентство "Новий Чернігів" Чернігівської міської ради в період впровадження цифрового мовлення на 2018 - 2020 роки".
2.8. Тривалість підтримки
(15) З 01.01.2018 по 31.12.2020.
3. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ПРОГРАМИ
(16) Комунальне підприємство "Телерадіоагентство "Новий Чернігів" Чернігівської міської ради є єдиним в Чернігові, котре будує сітку свого телевізійного каналу на власному, суто місцевому контенті.
(17) Тільки муніципальний телеканал має дитячу редакцію, і діти є авторами і ведучими таких проектів, як "Мульти-Бульки", "Потягуськи", "Без проблем?". Телеканал тісно співпрацює з громадським сектором, не залишає поза увагою економічний розвиток регіону, надає оперативні неупереджені новини про події дня, прямих ефірів з актуальних питань, нарисів про відомих цікавих земляків, авторські проекти на медичну, культурологічну, спортивну тематику та інше. Чернігівці можуть висловлювати свою думку в щотижневій програмі "Без цензури". Силами телеканалу створено фільм про Чернігів чотирма мовами.
(18) У період серйозних змін в обласному центрі, пов'язаних з реконструкцією парків і скверів, оновленням основних магістралей, благоустроєм центру міста та житлових масивів, створенням комфортного та привабливого середовища для жителів обласного центру і туристів, усі міські служби активно використовують телеканал для інформування населення, проведення громадських слухань, обговорення нових програм і перспективних проектів.
(19) У січні 2018 року комунальне підприємство "Телерадіоагенство "Новий Чернігів" виграло конкурс Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення на право мовити в місті Чернігові та прилеглій території на цифровій частоті.
3. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
(20) Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(21) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
(22) Відповідно до статті 1 Закону України "Про телебачення і радіомовлення":
- телерадіоорганізація - зареєстрована у встановленому законодавством порядку юридична особа, яка на підставі виданої Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення ліцензії на мовлення створює або комплектує та/чи пакетує телерадіопрограми і/або передачі та розповсюджує їх за допомогою технічних засобів мовлення;
- комунальні телерадіоорганізації - створені органами місцевого самоврядування за участі територіальної громади у встановленому законом порядку телерадіоорганізації, не менше половини акцій або статутного капіталу яких перебувають у комунальній власності.
3.1. Послуги, що становлять загальний економічний інтерес
(23) Згідно з пунктом 14 частини першої статті 1 Закону послуги, що становлять загальний економічний інтерес - послуги, пов'язані із задоволенням особливо важливих загальних потреб громадян, що не можуть надаватися на комерційній основі без державної підтримки.
(24) Відповідно до пункту 2 частини другої статті 3 Закону, дія цього Закону не поширюється на підтримку господарської діяльності, пов'язаної з наданням послуг, що становлять загальний економічний інтерес, у частині компенсації обґрунтованих витрат на надання таких послуг.
(25) Відповідно до статті 264 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі - Угода), сторони домовились, що вони застосовуватимуть статті 262, 263(3) або 263(4) Угоди з використанням як джерела тлумачення критеріїв, що випливають із застосування статей 106, 107 та 93 Договору про функціонування Європейського Союзу, зокрема відповідну судову практику Суду Європейського Союзу, а також відповідне вторинне законодавство, рамкові положення, керівні принципи та інші чинні адміністративні акти Європейського Союзу.
(26) Згідно з пунктом "с" Додатка XXIII до розділу 10 Угоди послуги загального економічного інтересу визначені як "економічна діяльність, яку органи влади визначають як особливо важливу для громадян, і яка не може здійснюватися (або могла б здійснюватися за інших умов) без державного втручання. Така діяльність повинна виявляти особливий характер порівняно із загальним економічним інтересом інших видів економічної діяльності".
(27) Згідно зі статтею 263(4) Угоди Сторони протягом п'яти років з дати набрання чинності Угодою мають забезпечити, щоб фінансова та організаційна структура будь-якого підприємства, яке користується спеціальним чи виключним правом, наданим Україною або державою-членом Європейського Союзу, або є вповноваженим на надання послуг, що мають загальний економічний інтерес, і яке отримує компенсацію за надання публічних послуг в будь-якій формі щодо такої послуги, була коректно відображена в окремих бухгалтерських рахунках таким чином, щоб чітко відстежувалось таке:
- витрати та доходи, пов'язані з усіма товарами або послугами, щодо яких підприємству надано спеціальне або виключне право, або усіма послугами, які мають загальний економічний інтерес та які підприємство вповноважене надавати, і, з іншого боку, витрати та доходи, пов'язані з кожним іншим окремим товаром або послугою, щодо яких підприємство здійснює діяльність;
- повна інформація щодо методів, відповідно до яких витрати та доходи призначаються або розподіляються за різними видами діяльності. Ці методи мають базуватися на принципах бухгалтерського обліку - обумовленості, об'єктивності, прозорості та послідовності відповідно до міжнародно визнаних методологій бухгалтерського обліку, зокрема калькуляції витрат за видом діяльності, та мають базуватися на даних аудиту.
(28) Відповідно до статті 262 (4) Угоди, підприємства, уповноважені надавати послуги, що мають загальний економічний інтерес, або такі, які мають характер прибуткової монополії, підпорядковуються правилам, що містяться в цій Частині в тій мірі, в якій застосування цих правил юридично або фактично не перешкоджає виконанню окремих завдань, визначених для них. Розвиток торгівлі не має зазнавати впливу настільки, наскільки це суперечитиме інтересам Сторін.
(29) Статтею 14 Договору про функціонування Європейського Союзу (далі - Договір ЄС) регламентовано, що Європейський Союз та держави-члени, кожен у межах своїх повноважень повинні дбати про те, щоб підприємства, які надають послуги загального економічного інтересу, функціонували на базі таких принципів і в таких умовах, зокрема економічного та фінансового характеру, які дозволять їм виконувати свої завдання.
(30) Відповідно до статті 106 Договору ЄС підприємства, які здійснюють послуги загального економічного інтересу, підпорядковуються правилам конкуренції в таких межах, в яких застосування цих правил не перешкоджає виконанню юридично або фактично дорученого їм спеціального завдання.
(31) Пунктом 46 Повідомлення Комісії щодо застосування правил державної допомоги Європейського Союзу до компенсації, що надається за надання послуг загального економічного інтересу (Офіційний вісник Європейського Союзу С 8/4 від 11.01.2012) (далі - Повідомлення), передбачено, що за відсутності правил на рівні Європейського Союзу, якими б визначався обсяг ПЗЕІ, держави-члени мають широкий спектр повноважень щодо визначення ПЗЕІ та щодо надання компенсації суб'єкту господарювання, що надає такі послуги.

................
Перейти до повного тексту