- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про визнання підтримки суб'єктів господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 16.04.2018 № 5-01/29-ДД/127-зв та повідомлення про нову державну допомогу, надіслане листами Департаменту міського господарства Одеської міської ради:
1) від 29.12.2017 № 2106/вих (вх. № 5-01/29-ДД від 22.01.2018);
ВСТАНОВЛЕНО:
1. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(1) Листами від 29.12.2017 № 2106/вих (вх. № 5-01/29-ДД від 22.01.2018), від 05.03.2018 № 357/вих (вх. № 106-ПДД від 06.03.2018) Департаментом міського господарства Одеської міської ради відповідно до пункту 2 розділу 9
Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" було подано повідомлення про нову державну допомогу (далі - Повідомлення).
(2) Антимонопольним комітетом України (далі - Комітет) листом від 06.02.2018 № 500-29/05-1487 залишено Повідомлення без руху та запитано додаткову інформацію. Листами від 05.03.2018 № 357/вих (вх. № 106-ПДД від 06.03.2018), від 25.04.2018 № 701/вих. (вх. № 5-500/4932 від 26.04.2018) Департаментом міського господарства Одеської міської ради надано додаткову інформацію до Повідомлення.
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ПІДТРИМКИ
2.1. Надавач підтримки
(3) Департамент міського господарства Одеської міської ради (65011, м. Одеса, вул. Успенська, 83/85, ідентифікаційний код юридичної особи 34674154).
2.2. Отримувач підтримки
(4) Комунальне підприємство "Спеціалізоване підприємство комунально-побутового обслуговування" (65026, м. Одеса, вул. Комітетська, 10-А, ідентифікаційний код юридичної особи 03350083).
2.3. Мета (ціль) підтримки
(5) Метою (ціллю) підтримки є:
- створення належних умов для надання населенню доступних, якісних та безпечних послуг з утримання та експлуатації благоустрою кладовищ;
- підвищення рівня технічного оснащення комунального підприємства "Спеціалізоване підприємство комунально-побутового обслуговування" та ефективності його роботи у місті-курорті Одесі;
- проведення комплексу робіт з улаштування (відновлення) покриття доріг на території кладовищ;
- будівництво та ремонт парканів (заборів) на кладовищах;
- прокладка водопроводу по території кладовищ;
- озеленення, забезпечення зовнішнього освітлення, покращення естетичного вигляду;
- здійснення заходів, спрямованих на покращення технічного і санітарного стану території.
2.4. Очікуваний результат
(6) Покращення технічного оснащення комунального підприємства "Спеціалізоване підприємство комунально-побутового обслуговування" та ефективності його роботи, також створення належних умов для надання населенню доступних, якісних та безпечних послуг з утримання в належному стані кладовищ міста, забезпечення та збереження їх технічного та естетичного стану, підвищення експлуатаційних якостей та продовження їх строків служби.
2.5. Форма підтримки
(7) Субсидія на утримання та благоустрій кладовищ (в тому числі організація поховання одиноких громадян).
2.6. Обсяг підтримки
(8) Загальний обсяг підтримки - 131 851,00 тис. грн.
(9) З них:
2018 рік - 29 519,00 тис. грн;
2019 рік - 33 025,00 тис. грн;
2020 рік - 34 132,00 тис. грн;
2021 рік - 35 175,00 тис. грн.
2.7. Підстава для надання підтримки
(10) Проект Міської цільової програми благоустрою м. Одеси на 2018 - 2021 роки.
2.8. Тривалість підтримки
(11) З 01.01.2018 по 31.12.2021.
3. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ПРОГРАМИ
(12) Метою Міської цільової програми благоустрою м. Одеси на 2018 - 2021 роки (далі -Програма) є благоустрій та поточне утримання кладовищ, організація поховання одиноких громадян, осіб без певного місця проживання, осіб, від поховання яких відмовилися рідні, знайдених, невпізнаних трупів, у разі відсутності родичів або осіб чи установ, які можуть взяти на себе організацію поховання.
(13) Програма спрямована на утримання в належному стані кладовищ міста, на забезпечення та збереження їх технічного та естетичного стану, підвищення експлуатаційних якостей та продовження їх строків служби.
(14) Комплексним благоустроєм кладовищ вважається проведення комплексу робіт з улаштування (відновлення) покриття доріг, озеленення, забезпечення зовнішнього освітлення та здійснення інших заходів, спрямованих на поліпшення технічного і санітарного стану території, покращення естетичного вигляду. Більшість міських кладовищ побудовані понад 50 років тому. Саме тому їх утримання потребує значних матеріальних вкладень.
(15) Комунальне підприємство "Спеціалізоване підприємство комунально-побутового обслуговування" є балансоутримувачем комунального майна міста Одеси, а саме: одинадцяти кладовищ із загальною площею земельних ділянок 5032502 м-2 та нежитлових будівель на кладовищах загальною площею 9483,8 м .
(16) Вирішення проблем з поліпшення технічного та естетичного стану, продовження строків служби кладовищ здійснюватиметься шляхом:
- будівництва дорожнього покриття кладовищ;
- будівництва огорож кладовищ;
- прокладання водопроводу;
- улаштування освітлення кладовищ;
- обрізки гілля дерев, повалення аварійних дерев;
- вивезення сміття;
- капітального та поточного ремонту доріг, огорож, приміщень кладовищ;
- поточного утримання кладовищ.
(17) Програма передбачає проведення комплексу управлінських, економічних і правових заходів, спрямованих на збереження та осучаснення кладовищ. Реалізація Програми буде здійснюватися за такими напрямами:
- комплексна оцінка фактичного та прогнозованого стану кладовища;
- проведення зовнішнього благоустрою кладовища.
4. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
4.1. Ознаки державної допомоги
(18) Відповідно до пункту 1 частини першої статті
1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(19) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
4.2. Благоустрій кладовища як об'єкт державної допомоги
(21) Згідно зі статтею
30 Закону України "Про місцеве самоврядування України" до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: організація благоустрою та здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів; забезпечення утримання в належному стані кладовищ, інших місць поховання та їх охорони.
- затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів;
- затвердження правил благоустрою територій населених пунктів;
- створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб);
- забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів.
(23) Згідно зі статтею
22 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" комплексним благоустроєм вважається проведення на визначеній території населеного пункту (мікрорайон, квартал, парк, бульвар, вулиця, провулок, узвіз тощо) комплексу робіт з улаштування (відновлення) покриття доріг і тротуарів, обладнання пристроями для безпеки руху, озеленення, забезпечення зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами, встановлення малих архітектурних форм, здійснення інших заходів, спрямованих на поліпшення інженерно-технічного і санітарного стану території, покращання її естетичного вигляду.
- органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об'єктів благоустрою державної та комунальної власності;
- підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об'єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи та організації;
- орган державної влади або орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об'єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган державної влади та орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.
................Перейти до повного тексту