1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
26.04.2018 № 227-р
Про визнання підтримки суб'єктів господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 20.04.2018 № 500-0169-п та повідомлення про нову державну допомогу, надіслане листом Департаменту міського господарства Одеської міської ради від 29.12.2017 № 2108 (вх. № 5-01/34-ДД від 22.01.2018), яке було подано на виконання статті 9 Закону України «Про державну допомогу суб'єктам господарювання» та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04.03.2016 № 2-рп та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 04.04.2016 за № 501/28631 (далі - Порядок 2-рп),
ВСТАНОВИВ:
1. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(1) Листом від 29.12.2017 № 2118/вих (вх. № 5-01/34-ДД від 22.01.2018) Департаментом міського господарства Одеської міської ради відповідно до пункту 2 розділу 9 Закону України «Про державну допомогу суб'єктам господарювання» було подано повідомлення про нову державну допомогу (далі - Повідомлення).
(2) Антимонопольним комітетом України (далі - Комітет) листом від 06.02.2018 № 500-29/05-1487 залишено Повідомлення без руху та запитано додаткову інформацію. Листом від 05.03.2018 № 356/вих (вх. № 109-ПДД від 12.03.2018) Департаментом міського господарства Одеської міської ради надано додаткову інформацію до Повідомлення.
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ПІДТРИМКИ
2.1. НАДАВАЧ ПІДТРИМКИ
(3) Департамент міського господарства Одеської міської ради (65011, м. Одеса, вул. Успенська, 83/85, ідентифікаційний код юридичної особи 34674154).
2.2. ОТРИМУВАЧ ПІДТРИМКИ
(4) Комунальне підприємство електричних мереж зовнішнього освітлення «Одесміськсвітло» (65091, м. Одеса, вул. Середня, 37, ідентифікаційний код юридичної особи 03350568).
(5) Відповідно до пункту 1.3 розділу 1 Статуту комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення «Одесміськсвітло», затвердженого рішенням Одеської міської ради від 05.04.2007 № 1162-V, засновником комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення «Одесміськсвітло» є Одеська міська рада.
2.3. МЕТА (ЦІЛЬ) ПІДТРИМКИ
(6) Метою (ціллю) підтримки є сприяння окремим видам господарської діяльності.
2.4. ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
(7) Створення належних умов для надання населенню доступних якісних та безпечних послуг з утримання та експлуатації об'єктів зовнішнього освітлення, підвищення рівня технічного оснащення комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення «Одесміськсвітло» та забезпечення ефективності його роботи у місті - курорті Одесі.
2.5. ФОРМА ПІДТРИМКИ
(8) Субсидії.
(9) Фінансування комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення «Одесміськсвітло» здійснюється на підставі лімітної довідки про бюджетні асигнування та кредитування на відповідний рік за напрямами діяльності та заходів Міської цільової програми благоустрою міста Одеси на 2018 - 2021 роки.
2.6. ОБСЯГ ПІДТРИМКИ
(10) Загальний обсяг підтримки - 335 090 тис. грн.
(11) 3 них по роках:
2018 рік: 53 090 тис. грн;
2019 рік: 87 400 тис. грн;
2020 рік: 94 100 тис. грн;
2021 рік: 100 500 тис. грн.
2.7. ПІДСТАВА ДЛЯ НАДАННЯ ПІДТРИМКИ
(12) Проект рішення Одеської міської ради «Про затвердження Міської цільової програми благоустрою м. Одеси на 2018 - 2021 роки».
2.8. ТРИВАЛІСТЬ ПІДТРИМКИ
(13)2018 -2021 роки.
3. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ПРОГРАМИ
(14) Загальна кількість мереж зовнішнього освітлення міста складає 170 км, мереж електропостачання - 115 км, кількість світильників - 45 тисяч, кількість
трансформаторних підстанцій та розподільчих пунктів - відповідно 81 та 3 об'єкти.
(15) Основною проблемою мереж зовнішнього освітлення є швидкий знос електротехнічного обладнання, особливо світильників, через вологий морський клімат міста Одеси. При гарантійному терміні роботи світильників 10 років - вихід з ладу відбувається значно раніше - через 6-8 років. Це не дозволяє отримати якісне освітлення магістральних доріг, внутрішньоквартальних проїздів, зон відпочинку.
(16) Для забезпечення нормованого рівня освітлення потрібно виконувати поточний та капітальний ремонти мереж зовнішнього освітлення.
(17) Важливою проблемою залишається питання економії енергоресурсів. Впровадження сучасного електротехнічного обладнання дозволить уникнути втрат електроенергії в електричних мережах.
(18) У зв'язку з тим, що зовнішнє освітлення та мережі електропостачання є об'єктами підвищеної небезпеки, особлива увага повинна приділятися якісному та своєчасному їх ремонту та утриманню.
3. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
3.1. ОЗНАКИ ДЕРЖАВНОЇ ДОПОМОГИ
(19) Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України «Про державну допомогу суб'єктам господарювання» (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(20) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
підтримка надається суб'єкту господарювання;
державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів; підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
(21) Відповідно до частини другої статті 1 Закону, терміни «суб'єкт господарювання», «товар», «економічна конкуренція (конкуренція)» вживаються у Законі у значенні, наведеному в Законі України «Про захист економічної конкуренції».
3.2. ОБ'ЄКТИ БЛАГОУСТРОЮ ЯК ОБ'ЄКТ ДЕРЖАВНОЇ ДОПОМОГИ
(22) Відповідно до статті 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів, зокрема, належить:
(а) затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів;
(б) затвердження правил благоустрою територій населених пунктів;
(в) створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб);
(г) забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів.
(23) Згідно зі статтею 30 Закону України «Про місцеве самоврядування України» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.
(24) Відповідно до частини першої статті 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» елементами частинами) об'єктів благоустрою є, зокрема, засоби таобладнання зовнішнього освітлення.

................
Перейти до повного тексту