1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
17.04.2018 № 198-р
Про визнання підтримки суб'єктів господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 16.04.2018 № 500-01/68-п та повідомлення про нову державну допомогу Вовчанської міської ради Харківської області, Вовчанської районної ради Харківської області, зареєстроване в Комітеті 09.01.2018 за № 5-01/11-ДД, яке було подано на виконання статті 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04.03.2016 № 2-рп, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.04.2016 за № 501/28631 (далі - Порядок 2-рп),
ВСТАНОВИВ:
1. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(1) Листом від 22.12.2017 № 02-22/3073/5 (вх. № 5-01/11-ДД від 09.01.2018) Вовчанською міською радою Харківської області було подано повідомлення про нову державну допомогу (далі - Повідомлення) у порядку, передбаченому статтею 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання".
(2) Антимонопольним комітетом України листом від 22.01.2018 № 500-29/05-841 (далі -Запит) було залишено Повідомлення без руху і надано тридцятиденний строк для усунення недоліків та надання додаткової інформації.
(3) Вовчанською міською радою Харківської області листом від 14.02.2018 № 02-22/389/5 (вх. № 73-ПДД від 19.02.2018) надіслано повідомлення про нову державну допомогу та надано додаткову інформацію на Запит.
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ПІДТРИМКИ
2.1. Надавачі підтримки
(4) Вовчанська міська рада Харківської області (62504, м. Вовчанськ, Харківська обл., вул. Соборна, 92, ідентифікаційний код юридичної особи 04058663).
(5) Вовчанська районна рада Харківської області (62504, м. Вовчанськ, Харківська обл., вул. Соборна, 73, ідентифікаційний код юридичної особи 212207928).
2.2. Отримувачі підтримки
(6) Вовчанський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 1 Вовчанської міської ради Вовчанського району Харківської області (62501, м. Вовчанськ, Вовчанський район, Харківська обл., вул. Пролетарське поле, 11, ідентифікаційний код юридичної особи 25790813).
(7) Вовчанський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 2 Вовчанської міської ради Вовчанського району Харківської області (62502, м. Вовчанськ, Вовчанський район, Харківська обл., вул. Чкалова, 15, ідентифікаційний код юридичної особи 25790807).
(8) Вовчанський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) № 2 Вовчанської міської ради Вовчанського району Харківської області (62502, м. Вовчанськ, Вовчанський район, Харківська обл., пров. Нижній, 13, ідентифікаційний код юридичної особи 25779763).
(9) Вовчанський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 7 Вовчанської міської ради Вовчанського району Харківської області (62503, м. Вовчанськ, Вовчанський район, Харківська обл., вул. Гоголя, 28, ідентифікаційний код юридичної особи 24471336).
2.3. Мета (ціль) підтримки
(10) Метою (ціллю) підтримки є:
Організація функціонування закладів дошкільної освіти міста Вовчанська Харківської області.
2.4. Очікуваний результат
(11) Функціонування закладів дошкільної освіти міста Вовчанська.
2.5. Форма підтримки
(12) Фінансова підтримка.
2.6. Обсяг підтримки
(13) Загальний обсяг підтримки:
дошкільним навчальним закладам - 13875,8 тис. грн.
2.7. Підстава для надання підтримки
(14) Бюджетний кодекс України.
(15) Закон України "Про місцеве самоврядування".
(16) Закон України "Про освіту".
(17) Закон України "Про дошкільну освіту".
(18) Проект рішення Вовчанської міської ради "Про міський бюджет на 2018 рік".
(19) Договір, укладений між Вовчанською районною радою та Вовчанською міською радою на 2018 рік від 19.12.2017.
2.8. Тривалість підтримки
(20) З 01.01.2018 по 31.12.2018.
2.9. Умови надання підтримки
(21) Утримання дошкільних навчальних закладів міста здійснюється на умовах співфінансування з районним бюджетом та спрямовується на:
- оплату праці працівників закладів дошкільної освіти міста, перерахування єдиного соціального внеску;
- оплату теплопостачання, водопостачання, водовідведення, постачання електроенергії, інших енергоносіїв;
- придбання чистячих та мийних засобів, інших господарських товарів, пально-мастильних матеріалів, запчастин для автомобіля, канцелярського приладдя, медикаментів та медичного інвентарю, дезактину, продуктів харчування;
- оплату послуг з вивезення твердих та рідких побутових відходів, послуг протипожежної обробки дерев'яних перекриттів, перезарядки вогнегасників, ремонту системи блискавкозахисту, страхування автомобіля та водія, послуг телефонного зв'язку та мережі Інтернет, оплату ремонту побутової техніки, позавідомчої охорони, касового обслуговування в банківських установах, послуг з дезінсекції та дератизації;
- оплату видатків на відрядження;
- оплату навчання з техніки безпеки, екологічного податку, штрафних санкцій тощо. Розрахункова (прогнозна) потреба у фінансуванні визначена на підставі аналізу типових витрат дошкільних навчальних закладів міста за попередній рік.
3. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
(22) Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(23) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
3.1. Дошкільна освіта України
(24) Відповідно до частини третьої статті 53 Конституції України держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.
(25) Рішенням Конституційного Суду України від 04.03.2004 № 5-рп/2004 щодо офіційного тлумачення положень частини третьої статті 53 Конституції України встановлено, зокрема, що безоплатність освіти як конституційна гарантія реалізації права на освіту означає можливість здобуття освіти в державних і комунальних навчальних закладах без внесення плати у будь-якій формі за освітні послуги визначених законодавством рівня, змісту, обсягу і в межах тих видів освіти, безоплатність яких передбачена частиною третьою статті 53 Конституції України.
(26) Відповідно до підпункту "а" пункту 2 частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад, належать видатки на дошкільну освіту.
(27) Згідно з частиною першою статті 93 Бюджетного кодексу України місцева рада може передати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншій місцевій раді у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету.
(28) Відповідно до підпунктів 1, 2 та 6 пункту "а" статті 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: управління закладами освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; сприяння діяльності дошкільних та позашкільних навчально-виховних закладів, дитячих, молодіжних та науково-просвітницьких організацій; організація медичного обслуговування та харчування у закладах освіти, культури, фізкультури і спорту, оздоровчих закладах, які належать територіальним громадам або передані їм.
(29) Згідно з підпунктом 1 пункту "б" статті 32 Закону України "Про місцеве самоврядування" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження забезпечення в межах наданих повноважень доступності і безоплатності освіти і медичного обслуговування на відповідній території.
(30) Частиною першою статті 34 Закону України "Про дошкільну освіту" встановлено, що організація безоплатного медичного обслуговування в системі дошкільної освіти забезпечується місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування і здійснюється закладами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я відповідно до законодавства України.
(31) Частиною другою статті 34 Закону України "Про дошкільну освіту" встановлено, що у закладі дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності діти забезпечуються постійним медичним обслуговуванням на безоплатній основі, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату цього навчального закладу або відповідних закладів охорони здоров'я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
(32) Відповідно до частини другої статті 35 Закону України "Про дошкільну освіту" організація та відповідальність за харчування дітей у державних і комунальних закладах дошкільної освіти покладаються на Раду міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації, районні державні адміністрації, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері освіти, інші центральні органи виконавчої влади, яким підпорядковані заклади дошкільної освіти, органи місцевого самоврядування, а також на керівників закладів дошкільної освіти.
(33) Абзацом першим частини п'ятої статті 35 Закону України "Про дошкільну освіту" встановлено, що батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у державному та комунальному закладі дошкільної освіти у розмірах, визначених органами місцевого самоврядування або відповідними органами управління.
(34) Відповідно до абзацу четвертого частини п'ятої статті 35 Закону України "Про дошкільну освіту" органи місцевого самоврядування та місцеві органи виконавчої влади забезпечують безкоштовним харчуванням дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям", які навчаються у державних і комунальних закладах дошкільної освіти.
(35) Абзацом першим частини першої статті 3 Закону України "Про дошкільну освіту" встановлено, що держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти та створює належні умови для її здобуття.
(36) Згідно з абзацом другим частини першої статті 3 Закону України "Про дошкільну освіту" державна політика у сфері дошкільної освіти визначається Конституцією України та іншими нормативно-правовими актами і втілюється центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.
(37) Відповідно до абзацу другого частини другої статті 19 Закону України "Про дошкільну освіту" органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти.

................
Перейти до повного тексту