- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про допустимість нової державної допомоги для конкуренції
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 13.04.2018 № 500-01/64-п та повідомлення про нову державну допомогу Управління культури та туризму Чернігівської міської ради, зареєстроване в Комітеті 09.02.2018 за № 65-ПДД, яке було подано на виконання статті
9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04.03.2016 № 2-рп,
зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.04.2016 за № 501/28631 (далі - Порядок подання повідомлень 2-рп),
ВСТАНОВИВ:
1. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(1) Управлінням культури та туризму Чернігівської міської ради відповідно до статті
9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" подано до Комітету повідомлення про нову державну допомогу комунальному підприємству "Міський Палац культури" Чернігівської міської ради, зареєстроване в Комітеті22.12.2017 за № 5-01/91-ДД. Листом Комітету від 04.01.2018 № 500-29/05-153 вказане повідомлення залишено без руху з метою усунення недоліків та надання додаткової інформації. Управлінням культури та туризму Чернігівської міської ради надіслано повторне повідомлення з додатковими матеріалами, зареєстроване в Комітеті23.01.2018 за № 5-01/38-ДД. При цьому у повторному повідомленні залишились зазначені недоліки та було надано неповну інформацію. Отже, на підставі пункту 9 розділу IV Порядку подання повідомлень 2-рп Комітетом листом від 06.02.2018 № 500-29/05-1559 поінформовано Управління культури та туризму Чернігівської міської ради про відмову у розгляді повідомлення № 5-01/91-ДД від 22.12.2017.
(2) Управлінням культури та туризму Чернігівської міської ради відповідно до статті
9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" подано повторне повідомлення про нову державну допомогу комунальному підприємству "Міський Палац культури" Чернігівської міської ради, яке було зареєстроване вКомітеті 09.02.2018 за № 65-ПДД та прийняте Комітетом до розгляду 23.02.2018 (далі - Повідомлення). Листами від 19.03.2018 № 188 (далі - Лист про додаткову інформацію 1) та від 02.04.2018 № 116 (далі - Лист про додаткову інформацію 2) Управлінням культури та туризму Чернігівської міської ради надано додаткову інформацію до Повідомлення.
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ДЕРЖАВНОЇ ДОПОМОГИ
2.1. Надавач підтримки
(3) Управління культури та туризму Чернігівської міської ради (далі - Управління) (14000, м. Чернігів, вул. Кирпоноса, 9, ідентифікаційний код юридичної особи 02231904).
2.2. Отримувач підтримки
(4) Комунальне підприємство "Міський Палац культури" Чернігівської міської ради (далі - КП "Міський Палац культури") (14017, м. Чернігів, вул. Івана Мазепи, 23, ідентифікаційний код юридичної особи 22824664).
2.3. Мета (ціль) підтримки
(5) Метою (ціллю) підтримки КП "Міський Палац культури" є:
- сприяння здійсненню виховної та культурно-освітньої роботи серед різних верств населення міста Чернігова;
- організація культурного дозвілля та задоволення культурно-мистецьких потреб різних верств населення міста Чернігова.
2.4. Очікуваний результат
(6) Надання державної підтримки дасть змогу зберегти КП "Міський Палац культури", що є осередком культури міста та єдиним підприємством міського підпорядкування, діяльність якого спрямована на задоволення культурно-мистецьких потреб населення міста на безоплатній основі.
2.5. Форма підтримки
(7) Поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям), а саме, часткове фінансування витрат на оплату праці, оплату комунальних послуг та енергоносіїв (загальний фонд).
2.6. Обсяг підтримки
(8) Загальний обсяг підтримки становить 6 237,160 тис. грн.
(9) З них:
- 2 157,217 тис. грн - на комунальні платежі (оплата теплопостачання, оплата водопостачання та водовідведення, оплата електроенергії);
- 3 344,216 тис. грн - на заробітну плату;
- 735,727 тис. грн - на нарахування на заробітну плату (сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування).
2.7. Підстава для надання підтримки
(13) Рішення Чернігівської міської ради № 25/УІІ-30 від 30.11.2017 "Про міський бюджет на 2018 рік" у редакції рішення міської ради від 21.12.2017 № 26/VІІ-15.
2.8. Тривалість підтримки
(14) З 01.01.2018 по 31.12.2018.
3. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
(15) Згідно зі статтею
54 Конституції України громадянам гарантується свобода літературної, художньої, наукової і технічної творчості, захист інтелектуальної власності, їхніх авторських прав, моральних і матеріальних інтересів, що виникають у зв'язку з різними видами інтелектуальної діяльності. Тобто, держава гарантує громадянам можливість займатися будь-яким видом творчості з метою самовираження особистості, вдосконалення індивідуальних духовних рис та задоволення власних моральних і культурних інтересів, що виникають у зв'язку з різними видами творчої діяльності.
- гарантування прав громадян у сфері культури;
- створення умов для творчого розвитку особистості, підвищення культурного рівня, естетичного виховання громадян, доступності освіти у сфері культури для дітей та юнацтва, задоволення культурних потреб Українського народу, розвитку закладів культури незалежно від форми власності, залучення до сфери культури інвестицій, коштів від надання платних послуг, благодійництва, інших не заборонених законодавством джерел;
- забезпечення діяльності базової мережі закладів культури, закладів освіти у сфері культури.
(17) Відповідно до пункту 5 частини першої статті
1 Закону України "Про культуру" заклад культури - юридична особа, основною діяльністю якої є діяльність у сфері культури, або структурний підрозділ юридичної особи, функції якого полягають у провадженні діяльності у сфері культури.
(18) Згідно з пунктом 16 частини першої статті
1 Закону України "Про культуру" нематеріальна культурна спадщина - звичаї, форми показу та вираження, знання, навички, що передаються від покоління до покоління, постійно відтворюються спільнотами та групами під впливом їхнього досвіду, оточення, взаємодії з природою, історії та формують у них почуття самобутності та наступності, сприяючи таким чином повазі до культурного розмаїття і творчості людини.
(19) Згідно зі статтею
8 Закону України "Про культуру" громадяни мають право на доступ до культурних цінностей та культурних благ. Право на доступ до культурних цінностей реалізується шляхом утримання або надання закладам культури державної підтримки з державного та місцевих бюджетів для забезпечення їх функціонування та доступності їх послуг для різних категорій населення. Діти дошкільного віку, учні, студенти, пенсіонери, інваліди мають право на відвідування державних та комунальних закладів культури, закладів спеціалізованої позашкільної освіти галузі культури на пільгових умовах, передбачених законодавством.
(20) Відповідно до підпункту 7 пункту "а" статті
32 Закону України "Про місцеве самоврядування" створення умов для розвитку культури, сприяння відродженню осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
(21) Відповідно до пункту 1 частини першої статті
1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(22) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
(23) Відповідно до частини першої статті 6 Закону державна допомога може бути визнана допустимою, якщо вона надається для цілей, зокрема, підтримки та збереження національної культурної спадщини, якщо вплив такої державної допомоги на конкуренцію є неістотним.
(24) Згідно зі статтею
264 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі - Угода), Сторони домовились, що вони застосовуватимуть статті
262,
263 (3) або
264 (4)
Угоди з використанням як джерела тлумачення критеріїв, що випливають із застосування статей
106,
107 та
93 Договору про функціонування Європейського Союзу, зокрема відповідну судову практику Суду Європейського Союзу, а також відповідне вторинне законодавство, рамкові положення, керівні принципи та інші чинні адміністративні акти Союзу.
(25) Згідно з пунктом "d" частини третьої статті
262 Угоди може вважатися сумісним з належним виконанням Угоди, зокрема, допомога для підтримки культури та збереження культурної спадщини, якщо така допомога не має несприятливого впливу на умови торгівлі всупереч інтересам сторін.
(26) Відповідно до статті 53 Регламенту Комісії (ЄС) № 651/2014 від 17.06.2014 щодо оголошення деяких категорій допомоги сумісними з внутрішнім ринком під час застосування статей
107 і
108 Договору про функціонування Європейського Союзу (далі - Регламент Комісії (ЄС) № 651/2014) допомога в галузі культури та збереження спадщини може надаватися для таких культурних цілей та діяльності:
а) діяльність музеїв, архівів, бібліотек, мистецьких та культурних центрів, театрів, оперних театрів, концертних залів, інших організацій, що здійснюють постановки в реальному житті, установ із збереження спадщини кіно, інших подібних об'єктів художньої та культурної інфраструктури, організацій та установ;
b) збереження матеріальної спадщини, включаючи всі форми рухомих чи нерухомих культурних надбань, археологічні пам'ятки, пам'ятники, історичні пам'ятки та будівлі; збереження природної спадщини, що пов'язана з культурною спадщиною або офіційно визнана культурною чи природною спадщиною органами державної влади;
c) збереження нематеріальної спадщини у будь-якій формі, включаючи національні традиції та ремесла;
d) проведення художніх або культурних заходів та вистав, фестивалів, виставок та інших подібних культурних заходів;
e) діяльність з культурної та художньої освіти, підвищення розуміння важливості захисту та популяризації різноманіття культурних виразів через освітні програми та програми підвищення обізнаності громадськості, в тому числі через використання нових технологій;
f) написання, переклад, редагування, виготовлення, розповсюдження, оцифрування та публікація музичних та літературних творів.
(27) Допомога може надаватись у формі:
a) інвестиційної допомоги, включаючи допомогу на будівництво та модернізацію об'єкта культурної інфраструктури;
b) операційної допомоги.
(28) Для операційної допомоги допустимими витратами є:
a) витрати, пов'язані з постійною або періодичною діяльністю культурно-освітньої установи чи об'єкта культурної спадщини, включаючи виставки, вистави та інші подібні заходи, що відбуваються в ході звичайної діяльності;
b) витрати на культурно-мистецьку освіту та стимулювання розуміння важливості захисту та популяризації різноманіття виразів культури за допомогою освітніх програм та програм підвищення обізнаності громадськості, в тому числі з використанням нових технологій;
c) витрати на покращення громадського доступу до закладів культури або об'єктів культурної спадщини, включаючи витрати на оцифрування та використання нових технологій, витрати на покращення доступності для осіб з інвалідністю;
d) експлуатаційні витрати, безпосередньо пов'язані з культурним проектом або діяльністю, зокрема, витрати на оренду нерухомості та культурних об'єктів, транспортні витрати, витрати на матеріали, безпосередньо пов'язані з культурним проектом або діяльністю, витрати на архітектурні споруди для виставок чи постановок, витрати на оренду інструментів, програмного забезпечення, обладнання, витрати на права доступу до авторських робіт та інші витрати, пов'язані із захистом прав інтелектуальної власності, витрати на рекламу, що безпосередньо пов'язана із проектом чи діяльністю; амортизаційні відрахування, якщо вони не покривались за рахунок інвестиційної допомоги;
e) витрати на оплату праці персоналу культурної установи, об'єкта культурної спадщини або який задіяний у проекті;
f) витрати на консультаційні та допоміжні послуги, що надаються сторонніми консультантами та постачальниками послуг, що понесені безпосередньо внаслідок реалізації проекту
................Перейти до повного тексту