1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
17.04.2018 № 195-р
Про визнання підтримки суб'єктів господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 16.04.2018 № 5-01/30-ДД/129-зв та повідомлення про нову державну допомогу, надіслане листами Департаменту міського господарства Одеської міської ради:
1) від 29.12.2017 № 2110/вих (вх. № 5-01/30-ДД від 22.01.2018);
2) від 05.03.2018 № 354/вих (вх. № 115-ПДД від 14.03.2018), яке було подано на виконання пункту 2 розділу 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04.03.2016 № 2-рп та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 04.04.2016 за № 501/28631 (далі - Порядок 2-рп),
ВСТАНОВИВ:
1. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(1) Листами від 29.12.2017 № 2110/вих (вх. № 5-01/30-ДД від 22.01.2018), від 05.03.2018 № 354/вих (вх. № 115-ПДД від 14.03.2018) Департаментом міського господарства Одеської міської ради відповідно до пункту 2 розділу 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" було подано повідомлення про нову державну допомогу (далі - Повідомлення).
(2) Антимонопольним комітетом України (далі - Комітет) листом від 06.02.2018 № 500-29/05-1487 залишено Повідомлення без руху та запитано додаткову інформацію. Листом від 05.03.2018 № 354/вих (вх. № 115-ПДД від 14.03.2018) та Департаментом міського господарства Одеської міської ради надано додаткову інформацію до Повідомлення.
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ПІДТРИМКИ
2.1. Надавач підтримки
(3) Департамент міського господарства Одеської міської ради (65011, м. Одеса, вул. Успенська, 83/85, ідентифікаційний код юридичної особи 34674154).
2.2. Отримувач підтримки
(4) Комунальне підприємство "Сервісний центр" (65045, м. Одеса, вул. Преображенська, 52, ідентифікаційний код юридичної особи 33313609).
2.3. Мета (ціль) підтримки
(5) Метою (ціллю) підтримки є:
- створення належних умов для надання населенню доступних, якісних та безпечних послуг з обслуговування, утримання, проведення ремонтів, очищення бюветних комплексів, фонтанів, громадських вбиралень, об'єктів монументального мистецтва, які не є культурною спадщиною;
- підвищення рівня технічного оснащення комунального підприємства "Сервіснийцентр" та ефективності його роботи у місті-курорті Одесі;
- очистка ставків;
- поточні ремонти об'єктів монументального мистецтва;
- покращення експлуатаційного стану бюветних комплексів, фонтанів;
- очищення артезіанської води в бюветних комплексах;
- будівництво, облаштування та експлуатація громадських вбиралень;
- здійснення заходів, спрямованих на покращення технічного і санітарного стану міста.
2.4. Очікуваний результат
(6) Покращення технічного оснащення комунального підприємства "Сервісний центр" та ефективності його роботи, також створення належних умов для надання населенню доступних, якісних та безпечних послуг з обслуговування, утримання, проведення ремонтів, очищення бюветних комплексів, фонтанів, громадських вбиралень, об'єктів монументального мистецтва, які не є культурною спадщиною.
2.5. Форма підтримки
(7) Субсидія на утримання та обслуговування елементів благоустрою, які належать до комунальної власності територіальної громади міста Одеси, а саме: утримання, проведення ремонтів, очищення бюветних комплексів, фонтанів, громадських вбиралень, об'єктів монументального мистецтва.
2.6. Обсяг підтримки
(8) Загальний обсяг підтримки - 111 845,00 тис. грн.
(9) З них:
2018 рік - 29 170,00 тис. грн;
2019 рік - 25 945,00 тис. грн;
2020 рік - 27 635,00 тис. грн;
2021 рік - 29 095,00 тис. грн.
2.7. Підстава для надання підтримки
(10) Проект Міської цільової програми благоустрою м. Одеси на 2018-2021 роки.
2.8. Тривалість підтримки
(11) З 01.01.2018 по 31.12.2021.
3. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ПРОГРАМИ
(12) Покращення технічного оснащення комунального підприємства "Сервісний центр" та ефективності його роботи також створення належних умов для надання населенню доступних, якісних та безпечних послуг з обслуговування, утримання, проведення ремонтів, очищення бюветних комплексів, фонтанів, громадських вбиралень, об'єктів монументального мистецтва, які не є культурною спадщиною.
(13) На сьогодні на балансі КП "Серісний центр" - 15 бюветних комплексів; 25 фонтанів; гідротехнічний комплекс ставки на території дендропарку Перемоги; 38 об'єктів монументального мистецтва, розташованих на території міста Одеси, які не є об'єктами культурної спадщини.
(14) До складу КП "Сервісний центр" входять такі неприбуткові дільниці, які фінансуються з бюджету міста:
- дільниця з поточного утримання бюветних комплексів;
- дільниця з поточного обслуговування фонтанів;
- дільниця з обслуговування ставків;
- дільниця з обслуговування громадських вбиралень;
- дільниця з обслуговування об'єктів монументального мистецтва, які не є культурною спадщиною.
(15) Реалізація Міської цільової програми благоустрою м. Одеси на 2018-2021 роки буде здійснюватися за такими напрямами:
- поточне утримання бюветних комплексів, фонтанів, об'єктів монументального мистецтва, які не є культурною спадщиною, ставків, розташованих в дендропарку Перемоги, громадських вбиралень;
- очищення артезіанської води в бюветних комплексах;
- ремонт об'єктів благоустрою;
- придбання та монтаж громадських вбиралень.
(16) Передбачається, що Міська цільова програма благоустрою м. Одеси на 2018-2021 роки надасть:
- можливість належного функціонування дільниць комунального підприємства "Сервісний центр";
- можливість належного утримання фонтанів та бюветних комплексів;
- можливість організації та розвитку мережі громадських вбиралень;
- підвищить рівень санітарно-побутового обслуговування мешканців та гостей міста;
- можливість належного утримання об'єктів монументального мистецтва, розташованих на території міста Одеси, які не є культурною спадщиною;
- покращить благоустрій міста;
- можливість належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля;
- поліпшить благоустрій та умови відпочинку мешканців та гостей міста;
- підвищить рівень розвитку культури населення.
4. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
4.1. Ознаки державної допомоги
(17) Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(18) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
(19) Відповідно до частини другої статті 1 Закону, терміни "суб'єкт господарювання", "товар", "економічна конкуренція (конкуренція)" вживаються у Законі у значенні, наведеному в Законі України "Про захист економічної конкуренції".
4.2. Об'єкти благоустрою як об'єкт державної допомоги
(20) Згідно зі статтею 30 Закону України "Про місцеве самоврядування України" до відання власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація благоустрою та здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів.
(21) Відповідно до статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів, зокрема, належить:
- затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів;
- затвердження правил благоустрою територій населених пунктів;
- створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб);
- забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів;
- визначення на об'єктах благоустрою місць розміщення громадських вбиралень.
(22) Відповідно до частини першої статті 21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" елементами (частинами) об'єктів благоустрою є, зокрема, є покриття площ, вулиць, проїздів, доріг, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і стандартів, а також будівлі і споруди системи інженерного захисту території, комплекси та об'єкти монументального мистецтва, декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади.
(23) Згідно зі статтею 22 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" комплексним благоустроєм вважається проведення на визначеній території населеного пункту (мікрорайон, квартал, парк, бульвар, вулиця, провулок, узвіз тощо) комплексу робіт з улаштування (відновлення) покриття доріг і тротуарів, обладнання пристроями для безпеки руху, озеленення, забезпечення зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами, встановлення малих архітектурних форм, здійснення інших заходів, спрямованих на поліпшення інженерно-технічного і санітарного стану території, покращання її естетичного вигляду.

................
Перейти до повного тексту