1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
РІШЕННЯ
19.05.2016 № 1
( Рішення втратило чинність на підставі Наказу Національного агентства з питань запобігання корупції № 30/20 від 05.02.2020 )
Про затвердження Положення про апарат Національного агентства з питань запобігання корупції та положень про самостійні структурні підрозділи апарату Національного агентства з питань запобігання корупції
( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції № 1022 від 27.10.2017 )
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України "Про запобігання корупції" Національне агентство з питань запобігання корупції ВИРІШИЛО:
1. Затвердити Положення про апарат Національного агентства з питань запобігання корупції, що додається.
2. Затвердити такі, що додаються:
2.1. Положення про Департамент антикорупційної політики апарату Національного агентства з питань запобігання корупції;
2.2. Положення про Департамент організації роботи із запобігання та виявлення корупції апарату Національного агентства з питань запобігання корупції;
2.3. Положення про Департамент моніторингу дотримання законодавства про конфлікт інтересів та інших обмежень щодо запобігання корупції апарату Національного агентства з питань запобігання корупції;
2.4. Положення про Департамент з питань запобігання політичній корупції апарату Національного агентства з питань запобігання корупції;
2.5. Положення про Департамент організаційного та кадрового забезпечення апарату Національного агентства з питань запобігання корупції;
2.6. Положення про Управління бухгалтерського обліку та звітності апарату Національного агентства з питань запобігання корупції;
2.7. Положення про Адміністративний департамент апарату Національного агентства з питань запобігання корупції;
2.8. Положення про Відділ правового забезпечення апарату Національного агентства з питань запобігання корупції;
2.9. Положення про Сектор запобігання та виявлення корупції в НАЗК апарату Національного агентства з питань запобігання корупції;
2.10.Положення про Сектор внутрішнього аудиту апарату Національного агентства з питань запобігання корупції;
2.11. Положення про Сектор режимно-секретної та мобілізаційної роботи апарату Національного агентства з питань запобігання корупції.
3. Повернути на доопрацювання проект положення про Департамент фінансового контролю та моніторингу способу життя апарату Національного агентства з питань запобігання корупції.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Голову Національного агентства з питань запобігання корупції.

Голова

Н. Корчак
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Національного
агентства з питань
запобігання корупції
19.05.2016 № 1
ПОЛОЖЕННЯ
про апарат Національного агентства з питань запобігання корупції
1. Апарат Національного агентства з питань запобігання корупції (далі -апарат) є організаційно-поєднаною сукупністю структурних підрозділів і посад, що забезпечує здійснення Національним агентством з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) повноважень визначених Законом України "Про запобігання корупції" та іншими актами законодавства.
2. Апарат у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, Регламентом Національного агентства, рішеннями Національного агентства, керівництва апарату, іншими нормативно-правовими актами.
3. Структура апарату відповідно до частини другої статті 8 Закону України "Про запобігання корупції" затверджується Національним агентством. Гранична чисельність працівників апарату Національного агентства затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням Голови Національного агентства.
4. Штатний розпис апарату затверджується головою Національного агентства за поданням керівника апарату.
5. До складу апарату входять:
керівництво апарату - керівник апарату та два його заступники;
структурні підрозділи - департаменти, самостійні управління і відділи та інші підрозділи.
6. Апаратом керує керівник апарату, який призначається рішенням Національного агентства.
7. Керівником апарату може бути громадянин України, не молодший тридцяти п'яти років, який має вищу освіту за кваліфікаційно-освітнім рівнем "спеціаліст", "магістр", не менше п'яти років стажу роботи на керівних посадах в державних органах, органах місцевого самоврядування, установах, організаціях, у тому числі за кордоном, або міжнародних організаціях, володіє державною та не менше ніж однією іноземною (європейською) мовою і здатний за своїми діловими та моральними якостями, освітнім і професійним рівнем, станом здоров'я виконувати відповідні службові обов'язки.
8. Керівник апарату:
1) забезпечує діяльність апарату відповідно до Регламенту Національного агентства та цього Положення;
2) організовує роботу апарату з експертно-аналітичного, правового, інформаційно-довідкового організаційного, фінансово-господарського, матеріально-технічного та іншого забезпечення діяльності Національного агентства, і несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань;
3) забезпечує своєчасне оприлюднення та передачу центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, інформації про вакантні посади державної служби з метою формування єдиного переліку вакантних посад державної служби, який оприлюднюється;
4) організовує здійснення контролю за дотриманням виконавської та службової дисципліни в Національному агентстві;
5) за дорученням Голови бере участь у розгляді скарг на дії або бездіяльність державних службовців, які займають посади державної служби категорій "Б" і "В";
6) в межах компетенції забезпечує підготовку проектів рішень та інших документів для розгляду Національним агентством;
7) організовує забезпечення членів Національного агентства матеріалами до засідань Національного агентства;
8) подає Голові Національного агентства на підпис прийняті Національним агентством рішення, а для візування - погоджені проекти законів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України;
9) організовує подання Голові Національного агентства для розгляду та внесення на засідання Національного агентства проект порядку денного його засідання;
10) подає Голові пропозиції щодо внесення на розгляд Національного агентства проекту рішення Національного агентства з питань, віднесених до компетенції керівника апарату;
11) подає Голові Національного агентства на затвердження штатний розпис та кошторис Національного агентства;
12) вносить Голові Національного агентства пропозиції щодо:
граничної чисельності працівників апарату Національного агентства;
структури апарату та визначення чисельності працівників структурних підрозділів апарату;
положення про апарат Національного агентства, а також його самостійні структурні підрозділи;
призначення на посаду і звільнення з посади в установленому законодавством порядку державних службовців та інших працівників апарату Національного агентства;
вирішення питань, пов'язаних з проходженням державної служби в апараті Національного агентства, зокрема щодо присвоєння державним службовцям апарату відповідних рангів державних службовців, заохочення та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності;
13) організовує підвищення кваліфікації державних службовців державного органу;
14) організовує здійснення щорічного оцінювання результатів службової діяльності керівників самостійних структурних підрозділів апарату Національного агентства;
15) організовує дотримання вимог охорони державної таємниці в апараті;
16) організовує роботу з документообігу в Національному агентстві;
17) інформує в установленому порядку Голову, заступника Голови та членів Національного агентства про результати моніторингу виконання планів роботи Національного агентства;
18) за погодженням з відповідним членом Національного агентства дає відповідні доручення державним службовцям та іншим працівникам апарату з питань, що належать до його компетенції;
19) забезпечує взаємодію апарату Національного агентства з Адміністрацією Президента України, апаратом Верховної Ради України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, апаратами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних органів, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності;
20) здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
( Пункт 8 в редакції Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 1022 від 27.10.2017 )
9. Керівник апарату Національного агентства має двох заступників, які призначаються та звільняються з посади Національним агентством за поданням керівника апарату Національного агентства.
10. У разі відсутності керівника апарату Національного агентства, його повноваження виконує заступник керівника апарату, про що видається відповідний наказ керівника державної служби в Національному агентстві.
У разі відсутності керівника апарату Національного агентства та його заступників, повноваження керівника апарату виконує один із керівників самостійних структурних підрозділів апарату Національного агентства відповідно до наказу керівника державної служби в Національному агентстві.
( Пункт 10 в редакції Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 1022 від 27.10.2017 )
11. Керівник апарату визначає обов'язки заступників і розподіл повноважень керівника апарату між заступниками.
12. Заступниками керівника апарату можуть бути громадяни України, не молодше тридцяти років, які мають вищу освіту за кваліфікаційно-освітнім рівнем "спеціаліст", "магістр", не менше двох років стажу роботи на керівних посадах в державних органах, органах місцевого самоврядування, установах, організаціях, у тому числі за кордоном, або міжнародних організаціях, володіють державною мовою та здатні за своїми діловими та моральними якостями, освітнім і професійним рівнем, станом здоров'я виконувати відповідні службові обов'язки.
13. Заступники керівника апарату згідно з визначеними обов'язками контролюють роботу структурних підрозділів апарату.
( Пункт 13 в редакції Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 1022 від 27.10.2017 )
14.Структурні підрозділи апарату забезпечують діяльність Національного агентства з питань, що належать до їх компетенції, та виконують функції відповідно до цього Положення і положень про структурні підрозділи.
15. Керівник структурного підрозділу апарату:
1) здійснює керівництво діяльністю відповідного структурного підрозділу і забезпечує виконання завдань, покладених на підрозділ;
2) розподіляє обов'язки між працівниками, забезпечує координацію їх діяльності і додержання ними трудової дисципліни;
3) вносить керівникові апарату за погодженням з відповідним заступником керівника апарату пропозиції щодо призначення на посаду та звільнення з посади державних службовців та інших працівників підрозділу, а також їх заохочення або застосування до них у разі потреби заходів дисциплінарного впливу за погодженням з відповідним членом Національного агентства згідно з розподілом обов'язків;
4) бере участь у вирішенні питань підвищення рівня професійної компетентності працівників відповідного структурного підрозділу; забезпечує розробку професійно-кваліфікаційних характеристик та посадових інструкцій працівників;
5) забезпечує виконання доручень Голови Національного агентства, членів Національного агентства та керівництва апарату;
6) доповідає на засіданні Національного агентства, Голові Національного агентства, членам Національного агентства, керівництву апарату питання, підготовлені у відповідному структурному підрозділі;
7) організовує ведення діловодства у відповідному структурному підрозділі;
16. Працівник апарату:
1) забезпечує своєчасне і якісне виконання завдань відповідно до функціональних обов'язків;
2) виконує окремі завдання і доручення Голови Національного агентства, членів Національного агентства, керівника апарату (крім завдань), відповідного структурного підрозділу, а також безпосереднього керівника;
( Підпункт 2 пункту 16 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції № 1022 від 27.10.2017 )
3) за рішенням керівника апарату може бути присутнім на засіданнях Національного агентства під час розгляду питань, у підготовці яких брав участь;
4) у разі необхідності вносить керівництву апарату, відповідного структурного підрозділу пропозиції з питань, що стосуються його роботи.
17. Права, обов'язки і відповідальність державних службовців апарату визначаються законодавством про державну службу, цим Положенням, положеннями про структурні підрозділи апарату Національного агентства, посадовими інструкціями і правилами внутрішнього службового розпорядку.
18. Керівник апарату Національного агентства, заступники керівника апарату, керівники та працівники структурних підрозділів апарату несуть персональну відповідальність за виконання своїх обов'язків, визначених посадовими інструкціями, дотримання законодавства і правил внутрішнього службового розпорядку.
19. Припинення повноважень Голови, заступника Національного агентства, або членів Національного агентства не є підставою для звільнення з посад державних службовців, інших працівників апарату.
20. Апарат через структурні підрозділи забезпечує діяльність Національного агентства:
1) у сфері антикорупційної політики:
проводить аналіз:
стану запобігання та протидії корупції в Україні, діяльності державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування у сфері запобігання та протидії корупції;
статистичних даних, результатів досліджень та іншої інформації стосовно ситуації щодо корупції;
розробляє проекти Антикорупційної стратегії та державної програми з її виконання, вживає заходів із моніторингу, координації та оцінювання ефективності виконання Антикорупційної стратегії;
готує для подання в установленому законом порядку до Кабінету Міністрів України проект національної доповіді щодо реалізації засад антикорупційної політики;
готує пропозиції щодо формування та реалізації антикорупційної політики, розробляє проекти нормативно-правових актів з цих питань;
здійснює антикорупційну експертизу проектів актів та моніторинг законодавства на предмет виявлення корупціогенних чинників;
організовує проведення досліджень з питань вивчення ситуації щодо корупції;
забезпечує моніторинг та координацію виконання міжнародних зобов'язань у сфері формування та реалізації антикорупційної політики, співпрацю з державними органами, неурядовими організаціями іноземних держав та міжнародними організаціями в межах своєї компетенції, залучення міжнародної технічної допомоги, обмін інформацією з компетентними органами іноземних держав та міжнародними організаціями;
організовує підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації з питань, пов'язаних із запобіганням корупції, працівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, посадових осіб місцевого самоврядування;
здійснює інформування громадськості про вжиті Національним агентством заходи щодо запобігання корупції;
реалізує заходи, спрямовані на формування у свідомості громадян негативного ставлення до корупції, здійснює планування та проведення інформаційних кампаній,
супроводжує веб-сторінку Національного агентства, здійснює моніторинг та аналіз повідомлень у засобах масової інформації, готує пропозиції щодо забезпечення реагування в ЗМІ;
вживає заходів щодо залучення громадськості до формування, реалізації та моніторингу антикорупційної політики;
2) у сфері організації роботи із запобігання та виявлення корупції:
здійснює координацію та надання методичної допомоги щодо виявлення державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування корупційних ризиків у своїй діяльності та реалізації ними заходів щодо їх усунення, у тому числі підготовки та виконання антикорупційних програм;
здійснює збір, аналіз, узагальнення інформації щодо корупційних ризиків, готує проекти рекомендацій та типологій щодо їх запобігання чи усунення;
забезпечує погодження антикорупційних програм державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, розробку типової антикорупційної програми юридичної особи;
проводить перевірки організації роботи із запобігання і виявлення корупції в державних органах, органах влади автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, зокрема щодо підготовки та виконання антикорупційних програм;
вживає заходів щодо координації в межах компетенції, методичного забезпечення та здійснення аналізу ефективності діяльності уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції;
організовує заходи з контролю за підготовкою та виконанням антикорупційних програм у органах влади, проводить їх аналіз та надає обов'язкові до розгляду пропозиції до таких програм;
забезпечує співробітництво із приватним сектором щодо впровадження антикорупційних програм;
готує матеріали щодо надання згоди на звільнення особи, відповідальної за реалізацію антикорупційної програми юридичних осіб, у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання корупції";
забезпечує співпрацю із особами, які повідомляють про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції", організовує вжиття заходів щодо їх правового та іншого захисту, притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні їх прав, у зв'язку з таким інформуванням;
проводить постійний моніторинг дотримання законодавства у сфері захисту викривачів, готує пропозиції щодо удосконалення державної політики у цій сфері, здійснює заходи щодо популяризації та стимулювання політики викриття корупції, а також щодо захисту викривачів від негативних дій із боку працедавців, у тому числі бере участь у судових процесах;
організовує отримання та первинну обробку (аналіз та спрямування за належністю) повідомлень про корупцію (тих, що надходять по спеціальним каналам зв'язку з Національним агентством: засобами електронного зв'язку, через офіційний веб-сайт та через гарячу лінію);
проводить перевірки можливих фактів порушень вимог Закону України "Про запобігання корупції" за результатами розгляду заяв фізичних та юридичних осіб, у разі підтвердження таких фактів ініціює питання про проведення службового розслідування, вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень, надсилає до інших спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції матеріали, що свідчать про факти таких правопорушень;
3) у сфері моніторингу дотримання законодавства про конфлікт інтересів та інших обмежень щодо запобігання корупції:
здійснює моніторинг та контроль за виконанням актів законодавства з питань етичної поведінки, подарунків, обмежень, встановлених Законом України "Про запобігання корупції", запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб;
вживає заходів щодо здійснення методичного та консультативного забезпечення виконання законодавства з питань етичної поведінки, подарунків, обмежень, встановлених Законом України "Про запобігання корупції", запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб;
виявляє порушення, ініціює питання про проведення службового розслідування, вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, надсилає до інших спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції матеріали, що свідчать про факти таких правопорушень;
готує матеріали щодо звернення до суду із позовами (заявами) з питання визнання незаконними нормативно-правових актів, індивідуальних рішень, виданих (прийнятих) з порушенням встановлених Законом України "Про запобігання корупції" вимог та обмежень, визнання недійсними правочинів, укладених внаслідок вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення;
4) у сфері контролю та перевірки декларацій, моніторингу способу життя суб'єктів декларування:
забезпечує контроль за поданням та перевіркою декларацій;
проводить моніторинг способу життя;
вживає заходів щодо виявлення порушень та притягнення до відповідальності винуватих осіб;
організовує методичне та консультативне забезпечення виконання відповідних функцій;
5) у сфері запобігання політичній корупції: здійснює державний контроль за:
дотриманням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичних партій, законним та цільовим використанням політичними партіями коштів, виділених з Державного бюджету України на фінансування їхньої статутної діяльності,
своєчасністю подання звітів партій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів на загальнодержавних та місцевих виборах, повнотою таких звітів, звіту зовнішнього незалежного фінансового аудиту діяльності партій, відповідністю їх оформлення встановленим вимогам, достовірністю включених до них відомостей;
затверджує розподіл коштів, виділених з Державного бюджету України на фінансування статутної діяльності політичних партій за результатами виборів до Верховної Ради України;
здійснює контроль за дотриманням законодавства щодо фінансування виборчих кампаній в межах, визначених законодавством;
вживає заходи щодо притягнення до відповідальності осіб, діяння яких мають ознаки правопорушень;
6) у сферах організаційного, фінансово-господарського, матеріально-технічного забезпечення:
здійснює юридичне супроводження процесів діяльності Національного агентства, підготовку внутрішніх документів Національного агентства;
організовує добір, прийняття на роботу, переведення на іншу посаду, оформляє застосування дисциплінарних стягнень та звільнення з роботи працівників;
аналізує кількісний та якісний склад державних службовців, стан дотримання ними вимог законодавства про державну службу та законодавства про працю;
організовує проведення спеціальної перевірки відомостей стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави, забезпечує дотримання вимог законодавства з питань запобігання і протидії корупції;
забезпечує організацію засідань Національного агентства, оформляє рішення, прийняті Національним агентством, передає їх на підпис Голові Національного агентства;
організовує опублікування нормативно-правових актів Національного агентства, розміщення рішень Національного агентства та інших офіційних матеріалів на офіційному веб-сайті Національного агентства;
забезпечує здійснення заходів міжнародного протоколу під час прийому в Національному агентстві делегацій, політичних діячів та дипломатичних представників іноземних держав, представників міжнародних організацій;
організаційно забезпечує виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації";
забезпечує фінансування діяльності Національного агентства відповідно до видатків, передбачених кошторисом витрат на реалізацію повноважень Національного агентства, готує проект кошторису Національного агентства, вживає заходів із планування фінансово-господарської діяльності, ведення бухгалтерського обліку та складення звітності;
здійснює первинну обробку, облік кореспонденції, організовує ведення діловодства в апараті, облік, зберігання документів Національного агентства, забезпечує користування ними; комплектує архів, готує документи та архівні справи для передачі їх у встановленому порядку на постійне зберігання;
забезпечує доступ Національного агентства до відповідних інформаційних баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, здійснює захист інформаційно-телекомунікаційних мереж Національного агентства;
забезпечує роботу Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, здійснює технічне обслуговування веб-ресурсів Національного агентства;
організовує заходи щодо запобігання корупційним проявам серед працівників апарату Національного агентства, аналізує ефективність діяльності апарату Національного агентства, використання ресурсів, що є у розпорядженні Національного агентства;
організовує здійснення роботи з документами з обмеженим доступом;
організаційно забезпечує планування та проведення мобілізаційної підготовки у апараті Національного агентства на особливий період та на випадок стихійного лиха, аварій та катастроф у мирний час;
забезпечує в установленому порядку належні умови праці Голові та членам Національного агентства, працівникам апарату;
здійснює матеріально-технічне забезпечення діяльності Національного агентства, господарське обслуговування Національного агентства.

Керівник апарату

І.В. Ткаченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Національного
агентства з питань
запобігання корупції
19.05.2016 № 1
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент антикорупційної політики Національного агентства з питань запобігання корупції
І. Загальні положення
1.1. Департамент антикорупційної політики (далі - Департамент) є самостійним структурним підрозділом Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство), який здійснює виконання повноважень Національного агентства щодо формування та реалізації державної антикорупційної політики.
1.2. У своїй діяльності Департамент керується Конституцією і законами України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, Регламентом Національного агентства, положенням про апарат Національного агентства, а також цим Положенням.
1.3. Департамент з метою опрацювання питань, що належать до компетенції Національного агентства, взаємодіє зі структурними підрозділами Національного агентства, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України, Апарату Верховної Ради України, інших державних органів та органів місцевого самоврядування.
II. Основні Завдання Департаменту
2.1. Основним завданням Департаменту є виконання повноважень Національного агентства щодо формування та реалізації державної антикорупційної політики.
III. Основні Функції Департаменту
3.1. Департамент з метою виконання своїх завдань:
3.1.1. Проводить аналіз стану запобігання та протидії корупції в Україні, діяльності державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування у сфері запобігання та протидії корупції.
3.1.2. Проводить аналіз статистичних даних, результатів досліджень та іншої інформації стосовно ситуації щодо корупції.
3.1.3. Розробляє проекти Антикорупційної стратегії та державної програми з її виконання, вживає заходів із моніторингу, координації та оцінювання ефективності виконання Антикорупційної стратегії.
3.1.4. Здійснює антикорупційну експертизу проектів актів та моніторинг законодавства на предмет виявлення корупціогенних чинників.
3.1.5. Готує для подання в установленому законом порядку до Кабінету Міністрів України проект національної доповіді щодо реалізації засад антикорупційної політики.
3.1.6. Готує пропозиції щодо формування та реалізації антикорупційної політики, розробляє проекти нормативно-правових актів з цих питань.
3.1.7. Організовує проведення досліджень з питань вивчення ситуації щодо корупції.
3.1.8. Забезпечує моніторинг та координацію виконання міжнародних зобов'язань у сфері формування та реалізації антикорупційної політики, співпрацю з державними органами, неурядовими організаціями іноземних держав та міжнародними організаціями в межах своєї компетенції, залучення міжнародної технічної допомоги, обмін інформацією з компетентними органами іноземних держав та міжнародними організаціями.
3.1.9. Організовує підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації з питань, пов'язаних із запобіганням корупції, працівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, посадових осіб місцевого самоврядування.
3.1.10. Здійснює інформування громадськості про вжиті Національним агентством заходи щодо запобігання корупції.
3.1.11. Реалізує заходи, спрямовані на формування у свідомості громадян негативного ставлення до корупції, здійснює планування та проведення інформаційних кампаній, супроводжує веб-сторінку Національного агентства, здійснює моніторинг та аналіз повідомлень у засобах масової інформації, готує пропозиції щодо забезпечення реагування в засобах масової інформації.
3.1.12. Вживає заходів щодо залучення громадськості до формування, реалізації та моніторингу антикорупційної політики.
3.1.13. Здійснює розгляд звернень громадян, підприємств, установ та організацій з питань, що належать до компетенції Департаменту.
3.1.14. Здійснює відповідно до Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Положення про апарат Національного агентства інші функції.
IV. Права Департаменту
4.1. Департамент у своїй діяльності користується такими правами:
4.1.1. Одержувати в установленому порядку від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, структурних підрозділів апарату Національного агентства документи та матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань та функцій;
4.1.2. Користуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, державними, в тому числі урядовими, системами зв'язку і комунікацій, мережами спеціального зв'язку та іншими технічними засобами;
4.1.3. Відвідувати в установленому порядку центральні органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, вивчати в межах своїх повноважень матеріали, які стосуються стану виконання Закону України "Про запобігання корупції";
4.1.4. Залучати в установленому порядку до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань учених і фахівців, працівників центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;
4.1.5. Скликати в установленому порядку наради, утворювати комісії та робочі групи, проводити наукові конференції, семінари, круглі столи з питань, що належать до його компетенції;
4.1.6. Брати участь у засіданнях робочих груп з питань запобігання та протидії корупції, інших дорадчих і консультативних органів Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, при Президентові України та при Адміністрації Президента України.
V. Структура Департаменту та організація його роботи
5.1. До складу Департаменту входять:
Відділ аналізу та моніторингу імплементації антикорупційної політики;
Відділ міжнародної співпраці;
Відділ організації антикорупційного навчання;
Відділ інформаційної політики.
5.2. Структуру та положення про Департамент затверджує Національне агентство.
5.3. Працівники Департаменту призначаються на посаду Головою Національного агентства за поданням керівника апарату з врахуванням положень Закону України "Про державну службу".
5.4. Працівники Департаменту наділяються правами та виконують обов'язки згідно із законодавством України, а також несуть відповідальність за невиконання чи неналежне виконання покладених на них службових обов'язків.
VI. Директор Департаменту
6.1. Департамент очолює директор, який призначається на посаду Головою Національного агентства за поданням керівника апарату за попереднім погодженням з членом Національного агентства, який відповідно до розподілу функціональних обов'язків здійснює координацію та спрямування діяльності Департаменту з врахуванням положень Закону України "Про державну службу".
6.2. На посаду директора Департаменту призначається особа, якій присвоєно ступінь вищої освіти не нижче магістра, має досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або служби в органах місцевого самоврядування, або роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років та яка вільно володіє державною мовою.
6.3. Директор Департаменту має двох заступників (один з яких очолює відділ) за напрямами діяльності Департаменту, які виконують повноваження відповідно до цього Положення та згідно з розподілом обов'язків, здійсненим директором Департаменту.
6.4. Директор Департаменту:
6.4.1. Здійснює керівництво діяльністю Департаменту і забезпечує виконання завдань, покладених на нього;
6.4.2. Розподіляє обов'язки між своїми заступниками, керівниками підпорядкованих структурних підрозділів, забезпечує координацію діяльності їх та інших працівників Департаменту, додержання ними трудової дисципліни;
6.4.3. Вносить керівництву апарату Національного агентства пропозиції щодо призначення на посади та звільнення з посад працівників Департаменту, присвоєння їм рангів, а також заохочення або застосування до них у разі потреби заходів дисциплінарного впливу;
6.4.4. Бере участь у вирішенні питань підвищення кваліфікації та навчання працівників Департаменту;
6.4.5. Забезпечує розробку посадових інструкцій працівників;
6.4.6. Забезпечує виконання рішень Національного агентства, доручень Голови Національного агентства, відповідного члена Національного агентства та керівника апарату;
6.4.7. Доповідає на засіданні Національного агентства, Голові Національного агентства, членам Національного агентства, керівництву апарату з питань діяльності Департаменту;
6.4.8. Візує проекти актів законодавства, що розробляються Національним агентством або експертизу яких здійснює Національне агентство;
6.4.9. Організовує ведення діловодства у Департаменті;
6.4.10. Здійснює відповідно до рішень Національного агентства, його Голови, відповідного члена Національного агентства та керівництва апарату інші повноваження.
6.5. Директор Департаменту має право:
6.5.1. Представляти Національне агентство в інших державних органах з питань, що належать до компетенції Департаменту;
6.5.2. За дорученням керівництва Національного агентства брати участь у засіданнях Національного агентства, консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів Кабінету Міністрів України, Президента України, при Адміністрації Президента України та інших державних органів, комітетів Верховної Ради України, а також у засіданнях колегій центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з питань, що стосуються запобігання та виявлення корупції;
6.5.3. Отримувати в установленому порядку від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для проведення аналізу стану роботи з організації роботи Із запобігання та виявлення корупції;
6.5.4. Залучати в установленому порядку працівників структурних підрозділів апарату Національного агентства, центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій до розгляду питань, що належать до компетенції Національного агентства, та участі в підготовці відповідних матеріалів.
6.6. Директор Департаменту несе персональну відповідальність за виконання покладених на Департамент завдань.
VII. Інші питання
7.1. Національне агентство створює умови для належної роботи і підвищення кваліфікації працівників Департаменту, забезпечує їх окремим приміщеннями, телефонним та електронним зв'язком, сучасними комп'ютерами та засобами оргтехніки, транспортом для виконання службових обов'язків, відповідно обладнаними місцями зберігання документів, нормативно-правовими актами, довідковими матеріалами, періодичними виданнями, іншими посібниками та літературою, а також доступом до інформаційних баз, санітарно-гігієнічними умовами. Матеріально-технічне та інше забезпечення діяльності працівників Департаменту здійснюється апаратом Національного агентства.

Керівник апарату

І.В. Ткаченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Національного
агентства з питань
запобігання корупції
19.05.2016 № 1
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент організації роботи із запобігання та виявлення корупції Національного агентства з питань запобігання корупції
І. Загальні положення
1.1. Департамент організації роботи із запобігання та виявлення корупції (далі - Департамент) є самостійним структурним підрозділом апарату Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство), який здійснює виконання повноважень Національного агентства щодо організації роботи із запобігання та виявлення корупції.
1.2. У своїй діяльності Департамент керується Конституцією і законами України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, Регламентом Національного агентства, положенням про апарат Національного агентства, також цим Положенням.
1.3. Департамент з метою опрацювання питань, що належать до компетенції Національного агентства, взаємодіє зі структурними підрозділами апарату Національного агентства, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України, Апарату Верховної Ради України, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями.
II. Основні завдання Департаменту
2.1. Основним завданням Департаменту є виконання повноважень Національного агентства щодо організації роботи із запобігання та виявлення корупції у державних органах та органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях.
III. Основні функції Департаменту
3.1. Департамент з метою виконання своїх завдань:
здійснює координацію та надання методичної допомоги щодо виявлення державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування корупційних ризиків у своїй діяльності та реалізації ними заходів щодо їх усунення, у тому числі підготовки та виконання антикорупційних програм;
здійснює збір, аналіз, узагальнення інформації щодо корупційних ризиків, готує проекти рекомендацій та типологій щодо їх запобігання та усунення;
забезпечує погодження антикорупційних програм державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, розробку типової антикорупційної програми юридичної особи;
організовує заходи з контролю за підготовкою та виконанням антикорупційних програм у органах влади, проводить їх аналіз та надає обов'язкові до розгляду пропозиції до таких програм;
забезпечує співробітництво із приватним сектором щодо впровадження антикорупційних програм;
розглядає питання щодо надання згоди на звільнення особи, відповідальної за реалізацію антикорупційної програми юридичних осіб, у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання корупції";
проводить перевірки організації роботи із запобігання та виявлення корупції в державних органах, органах влади автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування;
вживає заходів щодо координації в межах компетенції, методичного забезпечення та здійснення аналізу ефективності діяльності уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції;
разом із структурним підрозділом, відповідальним за забезпечення роботи державних реєстрів Національного агентства, здійснює заходи з формування та ведення Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні, або пов'язані Із корупцією правопорушення;
проводить спеціальну перевірку стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком, щодо наявності відомостей про кандидата у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення;
забезпечує співпрацю із особами, які повідомляють про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції", організовує вжиття заходів щодо їх правового та іншого захисту, притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні їх прав, у зв'язку з таким інформуванням;
за результатами розгляду заяв фізичних та юридичних осіб про порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" ініціює та проводить перевірки можливих фактів таких порушень;
проводить постійний моніторинг дотримання законодавства у сфері захисту викривачів, готує пропозиції щодо удосконалення державної політики у цій сфері;
здійснює заходи щодо популяризації та стимулювання політики викриття корупції, а також щодо захисту викривачів від негативних дій із боку працедавців, у тому числі бере участь у судових процесах;
організовує отримання, аналіз і спрямування за належністю повідомлень про корупцію (тих, що надходять спеціальними каналами зв'язку з Національним агентством: засобами електронного зв'язку, через офіційний вебсайт та через гарячу лінію);
виявляє порушення, ініціює питання про проведення службового розслідування, вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень, надсилає до інших спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції матеріали, що свідчать про факти таких правопорушень;
готує пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань, віднесених до компетенції Департаменту, та подає їх на розгляд керівництва Національного агентства;
розробляє за дорученням Кабінету Міністрів України, а також керівництва Національного агентства проекти законів та Інших актів законодавства з питань організації роботи із запобігання та виявлення корупції;
бере участь у здійсненні антикорупційної експертизи проектів актів, моніторингу законодавства на предмет виявлення корупціогенних норм;
здійснює відповідно до Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Положення про апарат Національного агентства інші функції з урахуванням основного завдання Департаменту.
IV. Права Департаменту
4.1. Департамент у своїй діяльності користується такими правами:
Порушувати питання щодо проведення перевірок з організації роботи із запобігання та виявлення корупції в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях;
одержувати в установленому порядку від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб, громадян та їх об'єднань, структурних підрозділів апарату Національного агентства інформацію, статистичні дані, матеріали, необхідні для виконання покладених на Національне агентство, Департамент завдань та функцій;
користуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, державними, в тому числі урядовими, системами зв'язку і комунікацій, мережами спеціального зв'язку та іншими технічними засобами;
відвідувати в установленому порядку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, вивчати в межах своїх повноважень матеріали, які стосуються стану виконання Закону України "Про запобігання корупції";
залучати в установленому порядку до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань учених і фахівців, працівників державних органів (за згодою їх керівників), органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;
скликати в установленому порядку наради, утворювати комісії та робочі групи, проводити наукові конференції, семінари, круглі столи з питань, що належать до його компетенції.
брати участь у:
1) проведенні перевірок з організації роботи із запобігання та виявлення корупції в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, зокрема за результатами розгляду заяв фізичних та юридичних осіб про порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" (за дорученням відповідного члена Національного агентства);
2) засіданнях колегій центральних органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування під час розгляду питань, що стосуються запобігання та виявлення корупції;
3) розгляді правоохоронними органами та органами виконавчої влади питань, пов'язаних із запобіганням та протидією корупції;
4) засіданнях робочих груп з питань запобігання та виявлення корупції, інших дорадчих і консультативних органів Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, при Президентові України та при Адміністрації Президента України.
V. Структура Департаменту та організація його роботи
5.1. До складу Департаменту входять:
Відділ з питань розробки та моніторингу виконання антикорупційних програм;
Відділ взаємодії з уповноваженими підрозділами (особами) з запобігання та виявлення корупції;
Відділ з питань політики у сфері захисту викривачів;
Відділ з питань обробки повідомлень про корупцію.
5.2. Структуру та положення про Департамент затверджує Національне агентство.
5.3. Працівники Департаменту призначаються на посаду Годовою Національного агентства за поданням керівника апарату з урахуванням положень Закону України "Про державну службу", пропозицій керівника департаменту та за погодженням з відповідним членом Національного агентства згідно з розподілом обов'язків.
5.4. Працівники Департаменту наділяються правами та виконують обов'язки згідно із законодавством України, а також несуть відповідальність за невиконання чи неналежне виконання покладених на них службових обов'язків.
VI. Директор Департаменту
6.1. Департамент очолює директор, який призначається на посаду Головою Національного агентства за поданням керівника апарату, погодженим членом Національного агентства, який відповідно до розподілу функціональних обов'язків здійснює координацію та спрямування діяльності Департаменту, з врахуванням положень Закону України "Про державну службу".
6.2. На посаду директора Департаменту призначається особа, якій присвоєно ступінь вищої освіти не нижче магістра (спеціаліста), має досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або служби в органах місцевого самоврядування, або роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років та яка вільно володіє державною мовою.
6.3. Директор Департаменту має двох заступників (один з яких очолює відділ) за напрямами діяльності Департаменту, які виконують повноваження відповідно до цього Положення та згідно з розподілом обов'язків, здійсненим директором Департаменту. У разі відсутності директора Департаменту виконання його обов'язків здійснює заступник директора Департаменту.
6.4. Директор Департаменту:
здійснює керівництво діяльністю Департаменту і забезпечує виконання завдань, покладених на нього;
розподіляє обов'язки між своїми заступниками, керівниками підпорядкованих структурних підрозділів, забезпечує координацію діяльності їх та інших працівників Департаменту, додержання ними трудової дисципліни;
вносить керівнику апарату Національного агентства пропозиції щодо призначення на посади та звільнення з посад працівників Департаменту, присвоєння їм рангів, а також заохочення або застосування до них у разі потреби заходів дисциплінарного впливу;
бере участь у вирішенні питань підвищення кваліфікації та навчання працівників Департаменту;
забезпечує розробку посадових інструкцій працівників;
забезпечує виконання рішень Національного агентства, доручень керівництва апарату Національного агентства;
доповідає на засіданні Національного агентства, Голові та членам Національного агентства, керівництву апарату з питань діяльності Департаменту;
візує проекти актів законодавства, що розробляються Національним агентством або експертизу яких здійснює Національне агентство;
організовує ведення діловодства у Департаменті;
здійснює відповідно до рішень Національного агентства, доручень керівництва Національного агентства інші повноваження;
представляти Національне агентство в інших державних органах з питань, що належать до компетенції Департаменту;
за дорученням керівництва Національного агентства брати участь:
1) у засіданнях Національного агентства, консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів Кабінету Міністрів України, Президента України, при Адміністрації Президента України та інших державних органів, комітетів Верховної Ради України;
2) у засіданнях колегій центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з питань, що стосуються запобігання та виявлення корупції;
ініціювати та брати участь у перевірках організації роботи із запобігання та виявлення корупції в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях;
отримувати в установленому порядку від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для проведення аналізу стану роботи з організації роботи із запобігання та виявлення корупції;
за рішенням Національного агентства або дорученням відповідного члена Національного агентства отримувати від осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, письмові пояснення з приводу обставин, що можуть свідчити про порушення Закону України "Про запобігання корупції";
залучати в установленому порядку працівників структурних підрозділів апарату Національного агентства, центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій до розгляду питань, що належать до компетенції Національного агентства, та участі в підготовці відповідних матеріалів.
6.6. Директор Департаменту несе персональну відповідальність за виконання покладених на Департамент завдань.
VII. Інші питання
7.1. Національне агентство створює умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників Департаменту.
Матеріально-технічне та інше забезпечення діяльності Департаменту, у тому числі окремими приміщеннями, телефонним та електронним зв'язком, сучасними комп'ютерами та оргтехнікою, транспортом для виконання службових обов'язків, відповідно обладнаними місцями для зберігання документів, нормативно-правовими актами, довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою, електронною системою інформаційно-правового забезпечення, доступом до інформаційних баз, санітарно-гігієнічними умовами, здійснюється апаратом Національного агентства.

Керівник апарату

І. Ткаченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Національного
агентства з питань
запобігання корупції
19.05.2016 № 1
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент моніторингу дотримання законодавства про конфлікт інтересів та інших обмежень щодо запобігання корупції Національного агентства з питань запобігання корупції
І. Загальні положення
1.1. Департамент моніторингу дотримання законодавства про конфлікт інтересів та інших обмежень щодо запобігання корупції (далі - Департамент) є самостійним структурним підрозділом Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство).
1.2. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, Регламентом Національного агентства, положенням про апарат Національного агентства, наказами Голови Національного агентства та керівника апарату Національного агентства, а також цим Положенням.
II. Основні завдання Департаменту
2.1. Основним завданням Департаменту с забезпечення реалізації повноважень Національного агентства щодо моніторингу дотримання законодавства про конфлікт інтересів та інших обмежень щодо запобігання корупції.
III. Основні функції Департаменту
3.1. Департамент з метою виконання своїх завдань:
3.1.1. Здійснює моніторинг та контроль за виконанням актів законодавства з питань етичної поведінки, отримання подарунків, дотримання обмежень, встановлених Законом України "Про запобігання корупції", запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.
3.1.2. Вживає заходів щодо здійснення методичного та консультативного забезпечення виконання законодавства з питань етичної поведінки, отримання подарунків, дотримання обмежень, встановлених Законом України "Про запобігання корупції", запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.
3.1.3. Виявляє порушення, ініціює питання про проведення службового розслідування, вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, надсилає до інших спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції матеріали, що свідчать про факти таких правопорушень.
3.1.4. Готує матеріали щодо звернення до суду із позовами (заявами) з питання визнання незаконними нормативно-правових актів, індивідуальних рішень, виданих (прийнятих) з порушенням встановлених Законом України "Про запобігання корупції" вимог та обмежень, визнання недійсними правочинів, укладених внаслідок вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення.
3.1.5. Організовує доступ працівників Департаменту до інформаційних баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з метою отримання інформації, необхідної для виконання покладених на Департамент завдань.
3.1.6. Організовує розгляд звернень та запитів (у тому числі на отримання публічної інформації) народних депутатів, громадських організацій, фізичних та юридичних осіб з питань, пов'язаних із діяльністю Департаменту.
3.1.7. Організовує та контролює в межах компетенції виконання доручень та наказів Голови Національного агентства та керівника апарату Національного агентства, рішень та протокольних доручень Національного агентства.
3.1.8. Готує пропозиції щодо внесення змін до нормативно-правових актів з питань, віднесених до компетенції Департаменту.
3.1.9. Бере участь у здійсненні антикорупційної експертизи проектів актів, моніторингу законодавства на предмет виявлення корупціогенних норм.
3.1.10. Здійснює відповідно до Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Положення про апарат Національного агентства інші функції в межах повноважень Департаменту.
IV. Права Департаменту
4.1. Департамент з метою виконання покладених на нього завдань користується такими правами:
4.1.1. Одержувати в установленому законом порядку за письмовими запитами від державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання незалежно від форм власності та їх посадових осіб, громадян та їх об'єднань, структурних підрозділів Національного агентства інформацію, матеріали, необхідні для виконання покладених на Департамент завдань.
4.1.2. Відвідувати в установленому порядку центральні органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, вивчати в межах своїх повноважень матеріали, які стосуються стану виконання Закону України "Про запобігання корупції".
4.1.3. Брати участь у нарадах та інших заходах з питань, які стосуються компетенції Департаменту, що проводяться в Національному агентстві, та в інших органах державної влади.
4.1.4. Скликати в установленому порядку наради, утворювати комісії та робочі групи, проводити наукові конференції, семінари, круглі столи з питань, що належать до його компетенції.
4.1.5. Залучати в установленому порядку до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань учених і фахівців, працівників центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій.
4.1.6. Користуватися в установленому порядку прямим доступом до інформаційних баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, державними, в тому числі урядовими, системами зв'язку і комунікацій, мережами спеціального зв'язку та іншими технічними засобами.
4.1.7. Проводити перевірки з приводу обставин, що можуть свідчити про порушення правил етичної поведінки, законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, інших вимог та обмежень, передбачених Законом України "Про запобігання корупції".
4.1.8. Ініціювати питання про внесення приписів щодо усунення порушень правил етичної поведінки, законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, інших вимог та обмежень, передбачених Законом України "Про запобігання корупції", проведення службового розслідування, притягнення винної особи до встановленої законом відповідальності.
4.1.9. Складати протоколи про адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією.
4.1.10. Надсилати до інших спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції матеріали, що свідчать про факти вчинення корупційних або інших, пов'язаних з корупцією правопорушень.
4.1.11. Готувати матеріали щодо звернення до суду із позовами (заявами) з питання визнання незаконними нормативно-правових актів, індивідуальних рішень, виданих (прийнятих) з порушенням встановлених Законом України "Про запобігання корупції" вимог та обмежень, визнання недійсними правочинів, укладених внаслідок вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення.
4.1.12. Залучати працівників структурних підрозділів апарату Національного агентства для забезпечення виконання завдань, покладених на Департамент.
4.1.13. Користуватися інформаційними базами, приміщеннями Національного агентства, службовим телефонним зв'язком та відповідною матеріально-технічною базою.
4.1.14. Брати участь у засіданнях колегій центральних органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування під час розгляду питань, що стосуються запобігання та протидії корупції; розгляді правоохоронними органами та органами виконавчої влади питань, пов'язаних із запобіганням та протидією з корупцією; у засіданнях робочих груп з питань запобігання та протидії корупції, інших дорадчих і консультативних органів Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, при Президентові України та при Адміністрації Президента України.
V. Структура Департаменту та організація його роботи
5.1. До складу Департаменту входять:
Перший відділ (м. Київ);
Другий відділ (Східний регіон);
Третій відділ (Центральний регіон);
Четвертий відділ (Південний регіон);
П'ятий відділ (Західний регіон).
5.2. Структуру та положення про Департамент затверджує Національне агентство.
5.3. Працівники Департаменту призначаються на посаду Головою Національного агентства за поданням керівника апарату з врахуванням положень Закону України "Про державну службу".
5.4. Працівники Департаменту наділяються правами та виконують обов'язки згідно із законодавством України, а також несуть відповідальність за невиконання чи неналежне виконання покладених на них службових обов'язків.
VI. Директор Департаменту
6.1. Департамент очолює директор, який призначається на посаду Головою Національного агентства за поданням керівника апарату за попереднім погодженням з членом Національного агентства, який відповідно до розподілу функціональних обов'язків здійснює координацію та спрямування діяльності Департаменту з врахуванням положень Закону України "Про державну службу".
6.2. На посаду директора Департаменту призначається особа, якій присвоєно ступінь вищої освіти не нижче магістра, має досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або служби в органах місцевого самоврядування, або роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років та яка вільно володіє державною мовою.
6.3. Директор Департаменту має двох заступників (один з яких очолює відділ) за напрямами діяльності Департаменту, які виконують повноваження відповідно до цього Положення та згідно з розподілом обов'язків, здійсненим директором Департаменту.
6.4. Директор Департаменту:
Здійснює керівництво діяльністю Департаменту і забезпечує виконання завдань, покладених на нього;
розподіляє обов'язки між своїми заступниками, керівниками підпорядкованих структурних підрозділів, забезпечує координацію діяльності їх та інших працівників Департаменту, додержання ними трудової дисципліни;
вносить керівнику апарату Національного агентства пропозиції щодо призначення на посади та звільнення з посад працівників Департаменту, присвоєння їм рангів, а також заохочення або застосування до них у разі потреби заходів дисциплінарного впливу;
бере участь у вирішенні питань підвищення кваліфікації та навчання працівників Департаменту;
забезпечує розробку посадових інструкцій працівників;
забезпечує виконання рішень НАЗК, доручень Голови НАЗК, відповідного члена НАЗК та керівника апарату;
доповідає на засіданні НАЗК, Голові НАЗК, членам НАЗК, керівництву апарату з питань діяльності Департаменту;
візує проекти актів законодавства, що розробляються НАЗК або експертизу яких здійснює НАЗК;
організовує ведення діловодства у Департаменті;
здійснює відповідно до рішень НАЗК, доручень керівництва НАЗК інші повноваження.
6.5. Директор Департаменту має право:
представляти НАЗК в інших державних органах з питань, що належать до компетенції Департаменту;
за дорученням керівництва НАЗК брати участь:
1) у засіданнях НАЗК, консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів Кабінету Міністрів України, Президента України, при Адміністрації
Президента України та інших державних органів, комітетів Верховної Ради України;
2) у засіданнях колегій центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з питань, що стосуються запобігання та виявлення корупції;
ініціювати проведення перевірок з приводу обставин, що можуть свідчити про порушення правил етичної поведінки, законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, інших вимог та обмежень, передбачених Законом України "Про запобігання корупції", брати у них участь;
отримувати в установленому порядку від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на Департамент завдань;
за рішенням Національного агентства або дорученням відповідного члена Національного агентства отримувати від осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, письмові пояснення з приводу обставин, що можуть свідчити про порушення правил етичної поведінки, законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, інших вимог та обмежень, передбачених Законом України "Про запобігання корупції";
залучати в установленому порядку працівників структурних підрозділів апарату НАЗК, центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій до розгляду питань, що належать до компетенції НАЗК, та участі в підготовці відповідних матеріалів.
6.6. Директор Департаменту несе персональну відповідальність за виконання покладених на Департамент завдань.
VII. Інші питання
7.1. Національне агентство зобов'язане створювати умови для належної роботи і підвищення кваліфікації працівників Департаменту, забезпечувати їх належними для роботи умовами, телефонним зв'язком, комп'ютерами та оргтехнікою, транспортом для виконання службових обов'язків, відповідно обладнаними місцями для зберігання документів, а також нормативно-правовими актами, довідковими матеріалами та періодичними виданнями, електронною системою інформаційно-правового забезпечення, а також доступом до інформаційних баз.

Керівник апарату

І. Ткаченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Національного
агентства з питань
запобігання корупції
19.05.2016 № 1
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції
І. Загальні положення
1.1. Департамент з питань запобігання політичній корупції (далі - Департамент) є самостійним структурним підрозділом апарату Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство), який здійснює виконання повноважень Національного агентства щодо запобігання політичній корупції, пов'язаних із дотриманням встановленого законом порядку фінансування політичних партій, надходження та використання коштів виборчих фондів.
1.2. У своїй діяльності Департамент керується Конституцією і законами України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, Регламентом Національного агентства, положенням про апарат Національного агентства, а також цим Положенням.
1.3. Департамент з метою опрацювання питань, що належать до компетенції Національного агентства, взаємодіє з іншими структурними підрозділами апарату Національного агентства, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України, Апарату Верховної Ради України, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування.
II. Основні завдання Департаменту
2.1. Основним завданням Департаменту є виконання повноважень Національного агентства у частині здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо фінансування політичних партій, дотриманням встановленого порядку надходження та використання коштів виборчих фондів, вжиття заходів щодо осіб, в діяннях яких є ознаки правопорушень у цій сфері.
III. Основні функції Департаменту
3.1. Департамент з метою виконання своїх завдань:
3.1.1. Здійснює державний контроль за дотриманням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичних партій, законним та цільовим використанням політичними партіями коштів, виділених з Державного бюджету України на фінансування їхньої статутної діяльності, своєчасністю подання звітів партій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів на загальнодержавних та місцевих виборах, повнотою таких звітів, звіту зовнішнього незалежного фінансового аудиту діяльності партій, відповідністю їх оформлення встановленим вимогам, достовірністю включених до них відомостей.
3.1.2. Готує пропозиції щодо розподілу коштів, виділених з Державного бюджету України на фінансування статутної діяльності політичних партій за результатами виборів до Верховної Ради України, пропозиції щодо відмови у наданні державного фінансування статутної діяльності політичної партії, зупинення, припинення або відновлення такого фінансування; здійснює контроль за дотриманням законодавства щодо надходження коштів до виборчих фондів та витрачання коштів з виборчих фондів.
3.1.3. Організовує здійснення методичного та консультативного забезпечення виконання законодавства з питань фінансування політичних партій, надходження та витрачання коштів виборчих фондів.
3.1.4. Виявляє порушення, ініціює питання про вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у порушення законодавства про фінансування політичних партій, надходження та витрачання коштів виборчих фондів, надсилає до інших спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції матеріали, що свідчать про факти таких правопорушень.
3.1.5. Готує матеріали щодо звернення до суду із заявами з питань, визначених Законом України "Про політичні партії в Україні", готує пропозиції щодо внесення змін до нормативно-правових актів з питань, віднесених до компетенції Департаменту.
3.1.6. Бере участь у здійсненні антикорупційної експертизи проектів актів, моніторингу законодавства на предмет виявлення корупціогенних норм.
3.1.7. Здійснює розгляд звернень громадян, підприємств, установ та організацій з питань, що належать до компетенції Департаменту.
IV. Права Департаменту
4.1. Департамент у своїй діяльності користується такими правами:
4.1.1. Вносити пропозиції щодо проведення перевірок з приводу обставин, що можуть свідчити про порушення законодавства про порушення законодавства у сфері фінансування політичних партій, надходження або використання коштів виборчих фондів; проведення нарад з питань, що належать до його компетенції.
4.1.2. Користуватися в установленому порядку прямим доступом до інформаційних баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування.
4.1.3. Одержувати в установленому порядку від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності інформацію, матеріали, які стосуються компетенції Департаменту.
4.1.4. Одержувати від структурних підрозділів апарату Національного агентства документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Департамент завдань.
4.1.5. Забезпечувати у разі виявлення фактів, що можуть свідчити про порушення законодавства у сфері фінансування політичних партій, надходження або використання коштів виборчого фонду, підготовку матеріалів для передачі відповідному членові Національного агентства.
4.1.6. За дорученням члена Національного агентства брати участь у проведенні перевірок за фактами, що можуть свідчити про порушення законодавства у сфері фінансування політичних партій, надходження або використання коштів виборчого фонду.
4.1.7. Вносити пропозиції щодо розподілу коштів про надання політичній партії державного фінансування її статутної діяльності або про відмову у наданні такого фінансування.
V. Структура Департаменту та організація його роботи
5.1. До складу Департаменту входять:
Відділ з питань роботи із політичними партіями, які одержують фінансування із державного бюджету;
Відділ з питань роботи із партіями, які брали участь у виборах;
Відділ з питань роботи з партіями, які не брали участь у виборах;
Відділ методологічної роботи.
5.2. Структуру та положення про Департамент затверджує Національне агентство.
5.3. Працівники Департаменту призначаються на посаду Головою Національного агентства за поданням керівника апарату з врахуванням положень Закону України "Про державну службу".
5.4. Працівники Департаменту наділяються правами та виконують обов'язки згідно із законодавством України, а також несуть відповідальність за невиконання чи неналежне виконання покладених на них службових обов'язків.
VI. Директор Департаменту
6.1. Департамент очолює директор, який призначається на посаду Головою Національного агентства за поданням керівника апарату за попереднім погодженням з членом Національного агентства, який відповідно до розподілу функціональних обов'язків здійснює координацію та спрямування діяльності Департаменту з врахуванням положень Закону України "Про державну службу".
6.2. На посаду директора Департаменту призначається особа, якій присвоєно ступінь вищої освіти не нижче магістра, має досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або служби в органах місцевого самоврядування, або роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років та яка вільно володіє державною мовою.
6.3. Директор Департаменту має двох заступників (один з яких очолює відділ) за напрямами діяльності Департаменту, які виконують повноваження відповідно до цього Положення та згідно з розподілом обов'язків, здійсненим директором Департаменту.
6.4. Директор Департаменту:
здійснює керівництво діяльністю Департаменту і забезпечує виконання завдань, покладених на нього;
розподіляє обов'язки між своїми заступниками, керівниками підпорядкованих структурних підрозділів, забезпечує координацію діяльності їх та інших працівників Департаменту, додержання ними трудової дисципліни;
вносить керівництву апарату Національного агентства пропозиції щодо призначення на посади та звільнення з посад працівників Департаменту, присвоєння їм рангів, а також заохочення або застосування до них у разі потреби заходів дисциплінарного впливу;
бере участь у вирішенні питань підвищення кваліфікації та навчання працівників Департаменту;
забезпечує розробку посадових інструкцій працівників;
забезпечує виконання рішень Національного агентства, доручень Голови Національного агентства, відповідного члена Національного агентства та керівника апарату;
доповідає на засіданні Національного агентства, Голові Національного агентства, членам Національного агентства, керівництву апарату з питань діяльності Департаменту;
візує проекти актів законодавства, що розробляються Національним агентством або експертизу яких здійснює Національне агентство;
організовує ведення діловодства у Департаменті;
здійснює відповідно до рішень Національного агентства, його Голови, відповідного члена Національного агентства та керівництва апарату інші повноваження.
6.5. Директор Департаменту має право:
представляти Національне агентство в інших державних органах з питань, що належать до компетенції Департаменту;
за дорученням керівництва Національного агентства брати участь:
1) у засіданнях Національного агентства, консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів Кабінету Міністрів України, Президента України, при Адміністрації Президента України та інших державних органів, комітетів Верховної Ради України;
2) у засіданнях колегій центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з питань, що стосуються запобігання та виявлення корупції;
ініціювати та брати участь у перевірках організації роботи із запобігання та виявлення корупції в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях;
отримувати в установленому порядку від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на Департамент завдань;
залучати в установленому порядку працівників структурних підрозділів апарату Національного агентства, центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій до розгляду питань, що належать до компетенції Національного агентства, та участі в підготовці відповідних матеріалів.
6.6. Директор Департаменту несе персональну відповідальність за виконання покладених на Департамент завдань.
VII. Інші питання
7.1. Національне агентство зобов'язане створювати умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників Департаменту, матеріально-технічне та інше забезпечення діяльності здійснюється апаратом Національного агентства, що зобов'язаний створювати умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників Департаменту, забезпечувати їх окремим приміщеннями, телефонним та електронним зв'язком, сучасними комп'ютерами та оргтехнікою, транспортом для виконання службових обов'язків, відповідно обладнаними місцями для зберігання документів, нормативно-правовими актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою, електронною системою інформаційно-правового забезпечення, а також доступом до інформаційних баз, санітарно-гігієнічними умовами.

Керівник апарату

І. Ткаченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Національного
агентства з питань
запобігання корупції
19.05.2016 № 1
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент організаційного та кадрового забезпечення Національного агентства з питань запобігання корупції
І. Загальні положення
1.1. Департамент організаційного та кадрового забезпечення (далі -Департамент) є самостійним структурним підрозділом апарату Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство), який здійснює організаційне та кадрове забезпечення діяльності Національного агентства.
1.2. У своїй діяльності Департамент керується Конституцією і законами України, актами Кабінету Міністрів України, Іншими актами законодавства, Регламентом Національного агентства, положенням про апарат Національного агентства, а також цим Положенням.
1.3. Департамент з метою опрацювання питань, що належать до компетенції Національного агентства, взаємодіє з іншими структурними підрозділами апарату Національного агентства, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України, Апарату Верховної Ради України, інших державних органів та органів місцевого самоврядування.
II. Основні завдання Департаменту
2.1. Основним завданням Департаменту є організаційне та кадрове забезпечення діяльності Національного агентства.
III. Основні функції Департаменту
3.1. Департамент з метою виконання своїх завдань:
здійснює організаційно-аналітичну роботу з підготовки засідань Національного агентства згідно з Регламентом Національного агентства;
аналізує та перевіряє матеріали, що подаються членами Національного агентства, структурними підрозділами Національного агентства для внесення на розгляд Національного агентства, з метою контролю за відповідністю їх комплектності та оформлення встановленим вимогам, правилам ділової української мови, здійснює літературне редагування документів, що подаються членами Національного агентства, структурними підрозділами агентства, з метою контролю структурними підрозділами Національного агентства для розгляду на засіданнях Національного агентства;
розгляду на засіданнях Національного агентства;
на підставі пропозицій членів Національного агентства та структурних підрозділів щодо розгляду питань на черговому засіданні Національного агентства складає проект порядку денного засідання та подає на підпис Голові Національного агентства;
комплектує та подає членам Національного агентства порядок денний засідання Національного агентства разом з проектами розпоряджень Національного агентства та матеріалами до питань порядку денного;
забезпечує ведення протоколів засідань Національного агентства, витягів із них та протокольних доручень;
реєструє рішення Національного,агентства, доводить їх до виконавців і розробників, веде облік розпоряджень. Національного агентства в електронній та паперовій формах, нормативно-правових актів у електронній формі;
забезпечує розміщення рішень Національного агентства на офіційному веб-сайті Національного агентства у мережі Інтернет;
здійснює контроль за виконанням структурними підрозділами Національного агентства доручень Голови та керівника апарату Національного агентства у межах своїх повноважень;

................
Перейти до повного тексту