- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу
Антимонопольний комітет України, розглянувши матеріали справи № 20-26.13/8-15 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції приватним підприємством "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" (ідентифікаційний код юридичної особи 20270992) і державною установою "Національний науково-дослідний інститут промислової безпеки та охорони праці" (ідентифікаційний код юридичної особи 21609797) та подання про попередні висновки Департаменту розслідувань порушень законодавства про захист економічної конкуренції від 15.08.2017 № 20-26.13/8-15/294-спр,
ВСТАНОВИВ:
1. ПРЕДМЕТ СПРАВИ
(1) Антимонопольним комітетом України (далі - Комітет) розпочато справу № 2026.13/8-15 (далі - Справа) про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 4 частини другої статті
6, пунктом 1 статті
50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій.
(2) Антиконкурентні узгоджені дії, які є предметом Справи, стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю послуг щодо проектування та розробляння у сфері інформаційних технологій (Розробка автоматизованої системи розрахунку концентрації газів в шахтних відпрацюваннях в залежності від вентиляційних режимів роботи обладнання для подальшого прогнозування можливості виникнення професійних захворювань і проведення профілактичних заходів для їх зменшення) [оголошення про проведення процедури закупівлі № 118960, опубліковане в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.05.2013 № 36 (779)], проведених Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
2. ВІДПОВІДАЧІ
(3) Відповідачами у Справі (далі - Відповідачі) є суб'єкти господарювання:
(4) приватне підприємство "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" (далі - ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ") (ідентифікаційний код юридичної особи 20270992, адреса: м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., вул. Соборності, 32, кім. 21);
згідно з відомостями щодо ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ", які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), основним видом діяльності підприємства є комп'ютерне програмування (код КВЕД 62.01);
(5) державна установа "Національний науково-дослідний інститут промислової безпеки та охорони праці" (ідентифікаційний код юридичної особи 21609797, адреса: м. Київ, вул. Вавілових, 13) (далі - ДУ "ННДІПБОП");
як вбачається з відомостей щодо ДУ "ННДІПБОП", які містяться в ЄДР, основним видом діяльності установи є дослідження й експериментальні розробки у сфері суспільних і гуманітарних наук (код КВЕД 72.20).
3. ПРОЦЕДУРНІ ДІЇ
(7) Розпорядженням державного уповноваженого Комітету від 22.01.2015 № 12/9-р розпочато розгляд справи № 20-26.13/8-15 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 4 частини другої статті
6 та пунктом 1 статті
50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю послуг щодо проектування та розробляння у сфері інформаційних технологій (Розробка автоматизованої системи розрахунку концентрації газів в шахтних відпрацюваннях в залежності від вентиляційних режимів роботи обладнання для подальшого прогнозування можливості виникнення професійних захворювань і проведення профілактичних заходів для їх зменшення) [оголошення про проведення процедури закупівлі № 118960, опубліковане в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.05.2013 № 36 (779)], проведених Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Замовник, Фонд).
(8) Згідно з розпорядженнями державного уповноваженого від 29.07.2016 № 05/204-р "Про проведення перевірки та створення комісії", від 31.08.2016 № 04/240-р "Щодо продовження строків проведення перевірки" та планом проведення перевірки, на підставі пунктів 8.12, 20 і 24 Положення про порядок проведення перевірок додержання законодавства про захист економічної конкуренції, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 25 грудня 2001 року № 182-р,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2002 року за № 139/6427 (із змінами), для забезпечення доказів у справі та встановлення додаткових обставин у період з 01.08.2016 до 30.09.2016 включно проведена позапланова виїзна перевірка ДУ "ННДІПБОП".
(9) Листами Комітету від 15.08.2017 № 143-26.13/05-8803 і № 143-26.13/05-8802 копія подання про попередні висновки у справі № 20-26.13/8-15 (далі - Подання про попередні висновки) була надіслана ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" і ДУ "ННДІПБОП".
(10) Листом від 08.09.2017 № 100 (вх. № 8-01/797-кі від 19.09.2017) ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" надало відповідь на Подання про попередні висновки, в якій наведено зауваження та заперечення по суті справи, викладеної у зазначеному поданні.
(11) Листом від 29.08.2017 № 01/2-42/260 (вх. № 8-01/8586 від 04.09.2017) ДУ "ННДІПБОП" надала відповідь на Подання про попередні висновки, в якій наведено зауваження та заперечення по суті справи, викладеної у зазначеному поданні.
4. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОРГИ
(12) Фонд проводив відкриті торги на закупівлю послуг щодо проектування та розробляння у сфері інформаційних технологій (Розробка автоматизованої системи розрахунку концентрації газів в шахтних відпрацюваннях в залежності від вентиляційних режимів роботи обладнання для подальшого прогнозування можливості виникнення професійних захворювань і проведення профілактичних заходів для їх зменшення) (далі - Процедура закупівлі).
(13) Оголошення про проведення процедури закупівлі № 118960, опубліковане в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.05.2013 № 36 (779)].
(14) Строк подання пропозицій конкурсних торгів (дата і час): 06.06.2013 до 10.00.
(15) Дата розкриття пропозицій конкурсних торгів (дата і час): 06.06.2013 об 11.00.
(16) Місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: за місцезнаходженням Замовника.
(17) Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: протягом 2013 - 2014 років.
4.1. Пропозиції конкурсних торгів
(18) Відповідно до звіту про результати проведення процедур відкритих і двоступеневих торгів № 36 від 05.08.2013 свої пропозиції подали:
- ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" з ціновою пропозицією 2 990 000,00 (два мільйони дев'ятсот дев'яносто тисяч) грн з ПДВ;
- ДУ "ННДІПБОП" з ціновою пропозицією 3 050 000,00 (три мільйони п'ятдесят тисяч) грн з ПДВ.
4.2. Акцептована пропозиція конкурсних торгів
(19) Згідно з документацією конкурсних торгів Замовника єдиним критерієм оцінки пропозицій конкурсних торгів є ціна. Питома вага за критерієм "Ціна" -100 відсотків.
(20) Найбільш економічно вигідною пропозицією конкурсних торгів за критерієм "Ціна" є пропозиція конкурсних торгів, яка за результатами оцінки пропозицій конкурсних торгів набрала найбільшу кількість балів.
(21) За результатами оцінки пропозицій конкурсних торгів, Замовником 04.07.2013 було акцептовано пропозицію ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ", з яким 30.07.2013 укладено договір № 33007-2 про надання послуг щодо проектування та розробляння у сфері інформаційних технологій (Розробка автоматизованої системи розрахунку концентрації газів в шахтних відпрацюваннях в залежності від вентиляційних режимів роботи обладнання для подальшого прогнозування можливості виникнення професійних захворювань і проведення профілактичних заходів для їх зменшення) на загальну суму 2 990 000,00 грн з ПДВ.
5. ВСТАНОВЛЕННЯ АНТИКОНКУРЕНТНИХ УЗГОДЖЕНИХ ДІЙ
(22) Аналіз матеріалів Процедури закупівлі засвідчив, що ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" і ДУ "ННДІПБОП" узгодили між собою умови участі у Процедурі закупівлі. Зазначене підтверджується наступним.
5.1. Інформація про взаємозв'язок Відповідачів
(23) На час проведення Процедури закупівлі засновником, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" із часткою у статутному капіталі 100 відсотків з 2005 року був Назаренко Володимир Михайлович.
(24) На час проведення Процедури закупівлі підписантом та керівником (директором) ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" є Назаренко Михайло Володимирович, який займає зазначену посаду з 2005 року.
(25) На час проведення Процедури закупівлі підписантом та керівником (директором) ДУ "ННДІПБОП" є Дєньгін Анатолій Петрович, який займає зазначену посаду з березня 2011 року.
(26) Слід зазначити, що право першого підпису фінансових документів та документів у сфері державних закупівель від імені ДУ "ННДІПБОП" має Шульга Юрій Іванович - перший заступник директора з науково-навчальної роботи.
(27) Разом з цим директор ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" Назаренко Михайло Володимирович з 2010 року перебуває у трудових відносинах з ДУ "ННДІПБОП" та на час проведення Процедури закупівлі обіймав посаду завідувача науково-дослідного відділу науково-технічного забезпечення та економічних проблем охорони праці та промислової безпеки, у 2012 році займав посаду начальника науково-дослідного відділу регулювання промисловою безпекою та охороною праці.
(28) Крім того, Назаренко Михайло Володимирович, згідно з наказом ДУ "ННДІПБОП" від 14.09.2011 № 42-с, є членом Вченої ради та постійно діючої робочої групи з підготовки аналітичних матеріалів про стан діяльності структурного(их) підрозділу(ів) і перспективи його розвитку для розгляду на засіданнях постійно діючого наукового семінару та/або засіданнях Вченої ради ДУ "ННДІПБОП".
(29) Отже, обмін інформацією між Відповідачами на всіх стадіях підготовки пропозицій конкурсних торгів Відповідачів для участі у Процедурі закупівлі міг здійснюватись через зазначених вище осіб.
(30) Крім того, одночасне перебування керівника одного з Відповідачів у трудових відносинах з Відповідачами свідчить про обізнаність стосовно господарської діяльності один одного та може сприяти обміну інформацією між ними.
5.2. Наявність сталих господарських відносин між Відповідачами
(31) Між ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" і ДУ "ННДІПБОП" існували сталі господарські відносини, що підтверджується наступним.
(32) ДУ "ННДІПБОП" листом від 30.09.2015 № 01/2/553 (вх. № 8-20/9378 від 30.09.2016) надала копії договорів, укладених між ДУ "ННДІПБОП" і
ПП "КРИВБ АСАКАДЕМІНВЕСТ" у 2012 - 2015 роках:
- від 12.11.2012 № 12/11/2-2012, згідно з яким ДУ "ННДІПБОП" (Виконавець) надає ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" (Замовник) послуги з розроблення окремих засобів інформаційно-аналітичної системи профілактичних заходів, спрямованих на зниження рівня виробничого травматизму та рекомендацій щодо їх практичного застосування. Цей договір є субпідрядним і укладений на підставі договору від 19.10.2012 № 21910-2, укладеного між Фондом (Генеральний замовник) і ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" (Замовник);
- від 12.11.2012 № 12/11/1-2012, згідно з яким ДУ "ННДІПБОП" (Виконавець) надає ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" (Замовник) послуги з розроблення підсистеми автоматизованого розрахунку та кількісного оцінювання ризику травмування на виробництві та рекомендацій щодо практичного застосування даних цієї системи на базі програмних середовищ. Цей договір є субпідрядним та укладений на підставі договору від 19.10.2012 № 21910-2, укладеного між Фондом (Генеральний замовник) і ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" (Замовник);
слід зазначити, що договір від 19.10.2012 № 21910-2 був укладений між Фондом і ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" як переможцем процедур закупівель, проведених Фондом, в яких брали участь як ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" так і ДУ "ННДІПБОП"
- від 20.08.2014 № 15-ІІ-УБ/СП, згідно з яким ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" (Виконавець) надає ДУ "ННДІПБОП" (Замовник) послуги з виконання науково-технічних робіт "Аналіз нормативних актів та їх систематизація як складових нормативної бази з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища відокремлених підрозділів ДП "НАЕК "Енергоатом";
- від 31.10.2014 № 22-ІІ-УБ/СП, згідно з яким ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" (Виконавець) надає ДУ "ННДІПБОП" (Замовник) послуги з виконання науково-технічних робіт "Укладення рекомендаційно-довідкових матеріалів з питань управління безпекою та гігієною праці на відокремлених підрозділах ДП "НАЕК "Енергоатом";
- від 27.11.2014 № 24-ІІ-УБ/СП, згідно з яким ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" (Виконавець) надає ДУ "ННДІПБОП" (Замовник) послуги з виконання науково-технічних робіт "Статистичне дослідження звітної документації підприємства з питань безпеки праці і виробничого середовища ДП "НАЕК "Енергоатом";
- від 02.06.2015 № 17-ІІ-УБ/СП, згідно з яким ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" (Виконавець) надає ДУ "ННДІПБОП" (Замовник) послуги з виконання науково-технічних робіт "Аналіз організації та ефективності функціонування системи управління охороною праці на відокремлених підрозділах ДП "НАЕК "Енергоатом";
- від 17.06.2015 № 20-ІІ-УБ/СП, згідно з яким ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" (Виконавець) надає ДУ "ННДІПБОП" (Замовник) послуги з виконання науково-технічних робіт "Статистичне дослідження форм звітності умов та безпеки праці і виробничого середовища відокремлених підрозділів ДП "НАЕК "Енергоатом";
- від 07.09.2015 № 27-ІІ-І, згідно з яким ДУ "ННДІПБОП" (Виконавець) надає ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" (Замовник) інформаційно-консультаційні послуги з оформлення документації з охорони праці та її заповнення згідно з чинним законодавством.
(33) Отже, ще до оприлюднення Замовником оголошення (дата оголошення -06.05.2013) про проведення процедури закупівлі, між Відповідачами існували сталі господарські відносини.
(34) Отже, ще до подання Відповідачами пропозицій конкурсних торгів Замовнику, ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" і ДУ "ННДІПБОП" були пов'язані господарськими відносинами та інтересами стосовно спільної діяльності, що надавало їм можливість домовитись про результати Процедури закупівлі з метою забезпечення перемоги ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ".
5.3. Інформація про планування проведення Фондом Процедури закупівлі
(35) Планування Фондом розробки "автоматизованої системи розрахунку концентрації газів в шахтних відпрацюваннях в залежності від вентиляційних режимів роботи обладнання для подальшого прогнозування можливості виникнення професійних захворювань і проведення профілактичних заходів для їх зменшення" проводилось, зокрема, у 2012 році.
(36) Так, у листі Держгірпромнагляду від 29.08.2012 № 6868/0/8.2-05/6/12 до Фонду зазначалось, що Держгірпромнаглядом розглянуто перелік заходів, які пропонує ДУ "ННДІПБОП" до Плану заходів Фонду на 2013-2014 роки (далі - Пропозиції), та рекомендує включити їх до зазначеного Плану з подальшим упровадженням у системі Держгірпромнагляду.
(37) У листі ДУ "ННДІПБОП" від 11.09.2012 № 02/771 до Фонду зазначалось:
"ДУ "ННДІПБОП" на додаток до листа Держгірпромнагляду від 29.08.2012 № 6808/0/8.2-05/6/12 надає техніко-економічні обґрунтування до заходів з профілактики нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань". У вказаному техніко-економічному обґрунтуванні (яке покладено в основу "інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі", додаток 3 до документації конкурсних торгів Фонду) було зазначено: предмет закупівлі (тема), мету, актуальність та доцільність заходу, основні напрями реалізації заходу, результати виконання заходу, термін виконання, впровадження результатів виконання заходу, потенційного виконавця, оцінку ефекту від впровадження, потенційних споживачів продукції, фінансові аспекти заходу (кошторисну вартість).
(38) Так, у пункті 7 Пропозицій щодо потенційного виконавця заходу ДУ "ННДІПБОП" зазначила: "Пропонується залучити ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ".
(39) У пункті 9 Пропозицій щодо потенційних споживачів продукції ДУ "ННДІПБОП", зокрема, зазначила, що "інформацією щодо концентрації газів в шахтних відпрацюваннях в залежності від вентиляційних режимів роботи обладнання можуть користуватись, зокрема, ДУ "ННДІПБОП", Держгірпромнагляд та Фонд та інші структури".
(40) У пункті 10 Пропозицій щодо розрахунку кошторисної вартості заходу з ПДВ була зазначена кошторисна вартість з ПДВ 3 000 000 (три мільйони) гривень (з них - 1 800 000 грн у 2013 році, 1 200 000 грн - у 2012 році).
(41) Згідно з річним планом державних закупівель Фонду на 2013 рік, затвердженим рішенням комітету з конкурсних торгів Фонду від 12.02.2013 № 4, очікувана вартість процедури закупівлі становила 2 990 000 (два мільйони дев'ятсот дев'яносто тисяч) грн.
(42) Постановою Фонду від 25.12.2012 № 51 (далі - постанова Фонду № 51) затверджені Заходи з профілактики нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань на 2013 - 2014 роки Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
(43) Пунктом 3.6 розділу ІІІ зазначених заходів передбачено такий захід: "Розробка автоматизованої системи розрахунку концентрації газів в шахтних відпрацюваннях в залежності від вентиляційних режимів роботи обладнання для подальшого прогнозування можливості виникнення професійних захворювань і проведення профілактичних заходів для їх зменшення" з обсягом фінансування у 2013 році - 1 200 000 (один мільйон двісті тисяч) грн, у 2014 році - 1 790 000 (один мільйон сімсот дев'яносто тисяч) грн, що разом становить 2 990 000 (два мільйони дев'ятсот дев'яносто тисяч) грн.
(44) Слід зазначити, що постанова Фонду № 51 була розміщена в мережі Інтернет, зокрема на офіційному веб-сайті Фонду протягом десяти робочих днів з дня її прийняття.
(45) Разом з тим, під час проведення перевірки ДУ "ННДІПБОП" здійснено запис електронних файлів, які знаходяться на комп'ютерах співробітників. Електронні файли, які знаходились на комп'ютері секретаря керівника ДУ "ННДІПБОП", згідно з протоколом запису електронних файлів на оптичний носій інформації від 30.09.2016, записані на оптичному носії інформації Verbatim DVD-R, серійний номер 1113540REF08197. У складі записаних на зазначеному носії інформації електронних файлів були виявлені файли під назвами: "Теми договорів 08.02.2012" і "Темы договоров (Кружилко) В1". Зазначені файли містять Перелік заходів, які пропонується включити до Плану заходів Фонду з профілактики нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань на 2012 рік. Згідно із зазначеним переліком пропонувалися такі заходи:
- "Розробка автоматизованої системи розрахунку вентиляції шахт при виникненні аварійних ситуацій для зменшення шкідливих випадків";
- "Розробка автоматизованої системи розрахунку концентрації газів в шахтних відпрацюваннях в залежності від вентиляційних режимів роботи обладнання і виникненні аварійних ситуацій".
(46) Крім того, на цьому ж комп'ютері виявлено файл з назвою: "Фонд соцстрах_NEW_End", який містить таблицю з найменуванням заходів, ініціатором, обсягом фінансування й очікуваним результатом, а саме:
Назаренко
№ з/п |
Найменування заходів |
Ініціатор |
Обсяг фінансування (тис. грн) |
Очікуваний результат |
5 |
Розробка автоматизованої системи розрахунку вентиляції шахт при виникненні аварійних ситуації для зменшення шкідливих випадків |
Науково-дослідний відділ регулювання промисловою безпекою та охороною праці (Назаренко М.В.) |
Всього 990 2012 - 490 2013 - 500 |
Базове програмне забезпечення для розрахунку проходження повітря по шахтним відпрацюванням в залежності від різних технологічних і аварійних ситуацій, а також режимів роботи вентиляційних агрегатів, що дозволить зменшити можливі нещасні наслідки з-за відсутності або недостатності вентиляції шахтних відпрацювань в зоні знаходження людей. |
6 |
Розробка автоматизованої системи розрахунку концентрації газів в шахтних відпрацюваннях в залежності від вентиляційних режимів роботи обладнання і виникненні аварійних ситуацій |
Науково -дослідний відділ регулювання промисловою безпекою та охороною праці (Назаренко М.В.) |
Всього 990 2012 - 490 2013 - 500 |
Базове програмне забезпечення для розрахунку концентрації газів в шахтних відпрацюваннях в залежності від вентиляційних режимів роботи обладнання і виникненні аварійних ситуацій, що дозволить зменшити можливі нещасні наслідки в зоні знаходження людей |
(47) Отже, ініціатором заходів, які пропонувала ДУ "ННДІПБОП" до Плану заходів Фонду, є Назаренко М.В., який є начальником відділу ДУ "ННДІПБОП" та одночасно директором ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ".
(48) Слід зазначити, що особою, яка підписала зазначений вище лист ДУ "ННДІПБОП" від 11.09.2012 № 02/771 до Фонду, був перший заступник директора ДУ "ННДІПБОП" з науково-навчальної роботи Шульга Ю.І.
(49) Відповідно до наказу директора ДУ "ННДІПБОП" від 24.05.2011 № 20-е у зв'язку з призначенням Шульги Ю.І. на посаду першого заступника директора з науково-навчальної роботи наказом від 18.03.2011 № 28-к, йому надано право першого підпису фінансових документів.
(50) Відповідно до наказу директора ДУ "ННДІПБОП" від 03.10.2011 № 44-е з метою визначення уповноваженої особи, яка має право підпису від імені ДУ "ННДІПБОП" документів у сфері державних закупівель, було уповноважено першого заступника директора з науково-навчальної роботи Шульгу Ю.І. представляти інтереси ДУ "ННДІПБОП" та надано йому право підпису від імені ДУ "ННДІПБОП" документів у сфері державних закупівель (у тому числі й договорів) та іншої документації, яка має безпосереднє значення під час участі ДУ "ННДІПБОП" у здійсненні та/або проведенні конкурсних торгів відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (чинного на час проведення Торгів).
(51) Крім того, згідно з інформацією, наданою ДУ "ННДІПБОП" листом від 14.10.2014 № 01/3-42-401/647, у відомостях про працівників ДУ "ННДІПБОП", які залучались до підготовки та збору документів для участі у Процедурі закупівлі, надано перелік документів, які безпосередньо готувались Шульгою Ю.І., зокрема, пропозиція конкурсних торгів на участь у Процедурі закупівлі, технічні вимоги на послуги щодо проектування та розроблення у сфері інформаційних технологій, методичний посібник (зразок) "Регламент розрахунку в автоматизованій системі розрахунку концентрації газів в шахтних відпрацюваннях в залежності від вентиляційних режимів роботи обладнання для подальшого прогнозування можливості виникнення професійних захворювань і проведення профілактичних заходів для їх зменшення" та методичний посібник (зразок) "Регламент роботи в автоматизованій системі розрахунку концентрації газів в шахтних відпрацюваннях в залежності від вентиляційних режимів роботи обладнання для подальшого прогнозування можливості виникнення професійних захворювань і проведення профілактичних заходів для їх зменшення".
(52) Отже, той факт, що Шульга Ю.І, займаючи керівну посаду ДУ "ННДІПБОП", був безпосередньо залучений як до формування очікуваної вартості предмета закупівлі та визначення "потенційного виконавця", так і до підготовки пропозиції конкурсних торгів ДУ "ННДІПБОП" для участі у Процедурі закупівлі, маючи право першого підпису фінансових документів, дає підстави вважати, що обмін інформацією між Відповідачами міг здійснюватись у тому числі через зазначену фізичну особу.
(53) Отже, враховуючи викладене, зазначення ДУ "ННДІПБОП" себе користувачем результатів заходу, а потенційним виконавцем заходу - ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ", яке мало б виступати його конкурентом, та подання пропозицій до Плану заходів Фонду особою, яка одночасно перебуває у трудових відносинах з обома Відповідачами, свідчить про відсутність конкуренції між Відповідачами та було б неможливим, якби Відповідачі не узгодили попередньо свою поведінку.
5.4. Цінові пропозиції Відповідачів під час участі у Процедурі закупівлі
(54) Як було зазначено вище, згідно з річним планом державних закупівель Фонду на 2013 рік та постановою Фонду № 51, очікувана вартість (обсяг фінансування) процедури закупівлі становить 2 990 000 (два мільйони дев' ятсот дев' яносто тисяч) грн з ПДВ.
(55) Вартість пропозиції конкурсних торгів ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" становила 2 990 000 (два мільйони дев'ятсот дев'яносто тисяч) грн, що до копійки збігається з очікуваною вартістю Процедури закупівлі.
(56) Вартість пропозиції конкурсних торгів ДУ "ННДІПБОП" становила 3 050 000 (три мільйони п'ятдесят тисяч) грн, що на 50 000 (п'ятдесят тисяч) грн більше від суми, яку ДУ "ННДІПБОП" розрахувала, та на 60 000 грн більше від очікуваної вартості Процедури закупівлі, зазначеної у річному плані державних закупівель Фонду на 2013 рік та постанові Фонду № 51.
(57) Слід зазначити, що постанова Фонду № 51 знаходилась у вільному доступі, оскільки була розміщена в мережі Інтернет, зокрема на офіційному веб-сайті Фонду протягом десяти робочих днів з дня її прийняття.
(58) Крім того, Відповідачі були ознайомлені з постановою Фонду № 51 до публікації оголошення про проведення Процедури закупівлі, про що свідчать листи ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" від 12.04.2015 № 222 (вх. № 8-05/453-кі) та від 14.07.2015 № 281 (вх. № 8-20/6207 від 20.07.2015), та електронний файл з цією постановою, який був виявлений під час перевірки на комп' ютері завідувача сектором ДУ "ННДІПБОП" Дучкіної Ю.В. Електронні файли, які знаходились на комп'ютері Дучкіної Ю.В, згідно з протоколом запису електронних файлів на оптичний носій інформації від 26.08.2016, записані на оптичному носії інформації Verbatim DVD-R, серійний номер MAPA09RA15142039.
(59) При цьому ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" листом від 14.07.2015 № 281 (вх. № 8-20/6207 від 20.07.2015) повідомило, зокрема, що ціна пропозиції конкурсних торгів була визначена на базі запланованої суми Фондом, що визначалося публічною інформацією - пунктом 3.6 Постанови Фонду № 51. Разом з цим документів та інформації, які б обґрунтовували ціну пропозиції, не було надано.
(60) Разом з тим ДУ "ННДІПБОП" листом від 14.10.2014 № 01/3-42-401/647 (вх. № 8-20/8381 від 15.10.2014) було повідомлено, що "ціну пропозиції було сформовано враховуючи прогнозні показники майбутніх фактичних затрат, що будуть понесені ДУ "ННДІПБОП" під час надання Замовнику відповідних послуг". Разом з цим документів та інформації, які б обґрунтовували ціну пропозиції, не було надано.
(61) Подання ДУ "ННДШБОП" пропозиції конкурсних торгів, яка на 60 000 (шістдесят тисяч) грн перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, свідчить про відсутність намірів у ДУ "ННДШБОП" перемогти у Процедурі закупівлі.
(62) Крім того, той факт, що ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" запропонувало ціну пропозиції, яка до копійки збігається з очікуваною вартістю Процедури закупівлі, свідчить про впевненість цього підприємства в перемозі у Процедурі закупівлі. Згідно з документацією конкурсних торгів Процедури закупівлі, єдиним критерієм оцінки пропозицій конкурсних торгів є ціна. Найбільш економічно вигідною пропозицією конкурсних торгів за критерієм "Ціна" є пропозиція конкурсних торгів, яка за результатами оцінки пропозицій конкурсних торгів набрала найбільшу кількість балів, тобто яка має найменшу ціну.
(63) Отже, Відповідачі зазначили ціни своїх пропозицій конкурсних торгів таким чином, щоб забезпечити перемогу заздалегідь визначеному суб'єкту господарювання, а саме ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ".
(64) За результатами Процедури закупівлі між ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" і Фондом був укладений договір від 30.07.2013 № 33007-2, у додатку 3 до якого міститься калькуляція кошторисної вартості такого змісту:
№ з/п |
Статті витрат |
Всього, грн |
1 |
Витрати на оплату праці |
1 167 012,56 |
2 |
Відрахування на соціальні заходи |
429 110,52 |
3 |
Матеріали |
316 492,31 |
4 |
Паливо та енергія |
- |
5 |
Витрати на службові відрядження |
- |
6 |
Інші витрати |
109 545,30 |
|
Всього прямих витрат |
2 022 160,69 |
7 |
Накладні витрати |
349 128,90 |
8 |
Витрати на роботи, які виконують сторонні організації |
- |
|
Всього витрат |
2 371 288,90 |
9 |
Прибуток |
158 625,63 |
10 |
Єдиний податок (якщо такий існує) |
- |
11 |
Кошторисна вартість без ПДВ |
2 529 914,53 |
12 |
ПДВ |
460 085,47 |
13 |
Кошторисна вартість з ПДВ |
2 990 000,00 |
(65) Згідно з додатком 1 до додаткової угоди від 10.02.2014 № 1 до договору від 30.07.2013 № 33007-2, укладеного між ПП "КРИВБАСАКАДЕМІНВЕСТ" і Фондом, калькуляція кошторисної вартості до цього договору була викладена в новій редакції, а саме:
№ з/п |
Статті витрат |
2013 рік, грн |
2014 рік, грн |
1 |
Витрати на оплату праці |
398 918,07 |
595 052,79 |
2 |
Відрахування на соціальні заходи |
231 981,93 |
346 039,71 |
3 |
Матеріали |
125 100,00 |
186 607,5 |
4 |
Паливо та енергія |
- |
- |
5 |
Витрати на службові відрядження |
- |
- |
6 |
Інші витрати |
43 300,00 |
64 589,17 |
|
Всього прямих витрат |
799 300,00 |
1 192 289,17 |
7 |
Накладні витрати |
138 000,00 |
205 850,00 |
8 |
Витрати на роботи, які виконують сторонні організації |
- |
- |
|
Всього витрат |
937 300,00 |
1 398 139,17 |
9 |
Прибуток |
62 700,00 |
93 527,50 |
10 |
Єдиний податок (якщо такий існує) |
- |
- |
11 |
Кошторисна вартість без ПДВ |
1 000 000,00 |
1 491 666,67 |
12 |
ПДВ |
200 000,00 |
298 333,33 |
13 |
Кошторисна вартість з ПДВ |
1 200 000,00 |
1 790 000,00 |
................Перейти до повного тексту