1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
30.09.2024 № 4665/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК
Правила торгівлі столовим вином для ФОПа-"єдинника"
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення ФОП на отримання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства стосовно торгівлі столовими винами, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), у межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податків повідомив, що як ФОП (на спрощеній системі оподаткування другої групи) має намір підписати договір з виробником на купівлю столових вин для подальшої реалізації кінцевому споживачу, попередньо перепакувавши (розливши) в нову тару.
Враховуючи викладене вище, платник податків просить дати відповіді на такі запитання:
1. Якими столовими винами (сухі, напівсухі, напівсолодкі) дозволено здійснювати роздрібну торгівлю на єдиному податку, їх класифікація за кодом згідно з УКТ ЗЕД, як підакцизної продукції?
2. Яким має бути місце торгівлі столовим вином, - чи поширюється норма статті 1 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон №481), щодо визначення місця торгівлі - це місце реалізації товарів в одному торговельному приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування торговельною площею не менше 20 кв. м, обладнане РРО/ПРРО та КОРО (незалежно від їх кількості)?
3. Чи поширюється норма статті 15-3 Закону №481 щодо заборони продажу столових вин в невизначених для такої торгівлі місцях?
4. Чи потрібно оформлювати ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями при продажу столового вина?
5. Чи дозволено перепакування придбаного столового вина у нову тару кінцевому споживачу? Так, наприклад, буде закуплено столове вино в виробника та розлито в іншу тару для подальшої реалізації кінцевому споживачу (населенню):
чи підпадає ця діяльність під виробництво?
чи потрібно для цього окремі види дозволів/ліцензій?
чи є відповідні обмеження щодо місткості розливу вина у тару, а також вимоги до тари?
які вимоги до маркування тари та зберігання розлитої тари з вином?
чи можливо цю діяльність здійснювати на спрощеній системі оподаткування?
чи потрібно місце зберігання вносити до Єдиного державного реєстру, якщо проводиться виключно роздрібна торгівля?
6. Чи можливо здійснювати оптову торгівлю - провадити реалізацію столового вина, розлитого у свою тару, іншим контрагентам (ТОВ/ФОП)?
Щодо питань 1, 3 та 4
Відповідно до пункту 8 частини першої статті 1 Закону України від 18 червня 2024 року №3817-ІХ "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон №3817) вино столове - алкогольний напій, вироблений шляхом повного чи неповного збродження сусла або розчавлених ягід. Залежно від вмісту цукрів столове вино поділяється на сухе, напівсухе, напівсолодке.
Алкогольний напій - напій, одержаний шляхом спиртового бродіння крохмалевмісної чи цукровмісної сільськогосподарської продукції або вироблений на основі спирту етилового та/або спиртового дистиляту, та/або іншого алкогольного напою, з умістом спирту етилового понад 0,5% об., який відповідає товарним позиціям 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу "живого" бродіння), 2208 згідно з УКТЗЕД, а також з умістом спирту етилового 8,5% об. та більше, що відповідає товарній підкатегорії 2103 90 30 00 та товарній підпозиції 2106 90 згідно з УКТЗЕД (пункт другий частини першої статті 1 Закону №3817).
Закон України від 16 червня 2005 року №2662 IV "Про виноград та виноградне вино" (далі - Закон №2662) регулює правові відносини у сфері виноградарства та виноробства України, пов'язані з веденням виноградників та виробництвом винограду, вина та інших продуктів виноробства, визначає регламентацію і контроль в цих галузях виробництва, права і обов'язки виробників, повноваження органів виконавчої влади і спрямований на посилення боротьби з фальсифікацією виноробної продукції в Україні. Дія цього Закону поширюється на юридичних та фізичних осіб, господарська діяльність яких включає виробництво, реалізацію, експорт та імпорт товарної продукції в галузі виноградарства і виноробства.
Статтею 1 Закону №2662 вино визначається як алкогольний напій, вироблений з винограду, міцність якого набувається внаслідок спиртового бродіння роздушених ягід або свіжовіджатого соку, а в разі виготовлення вин кріплених - підвищується шляхом додавання спирту етилового ректифікованого та/або спирту етилового ректифікованого виноградного, та/або дистиляту виноградного спиртового. Міцність вин може становити від 9 до 20 відсотків об'ємних.
Згідно із пунктом 28 статті 1 Закону №2662 вино столове - вино, виготовлене шляхом повного чи неповного збродження сусла. Залежно від вмісту цукрів, столове вино поділяється на сухе, напівсухе, напівсолодке.
Підпунктом 215.3.1 пункту 215.3 статті 215 Кодексу встановлено ставки акцизного податку, зокрема, на вина залежно від їх коду УКТ ЗЕД та опису.
Визначити належність виноробної продукції до столових вин можна за назвою продукції, яка зазначається на лицьовому боці етикетки пляшки або самої пляшки (іншого посуду), та інформацією, яка міститься в товаросупровідних документах.
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлено главою 1 розділу XIV Кодексу.
Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, установлених пунктом 297.1 статті 297 Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 розділу XIV Кодексу, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (пункт 291.2 статті 291 Кодексу).
Відповідно до підпункту 2 пункту 291.4 статті 291 Кодексу до платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, належать фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
обсяг доходу не перевищує 834 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.
Разом з тим відповідно до підпункту 3 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Кодексу не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб'єкти господарювання, зокрема, фізичні особи - підприємці, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива, сидру, перрі (без додання спирту) та столових вин).
Статтею 71 Закону №3817 встановлено обмеження щодо продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, тютюнових виробів, електронних сигарет, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння.

................
Перейти до повного тексту