- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
07.05.2024 № 2610/ІПК/99-00-24-03-03 |
Щодо практичного застосування норм чинного законодавства
Державна податкова служба України, керуючись статтею
52 Податкового кодексу України (далі -
Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.
Близьке розташування промислових потужностей товариства до лінії фронту, а також специфіка продукції, що виробляється, становить пряму загрозу у здійсненні господарської діяльності.
Усі зазначені обставини та факти призвели до значного зменшення обсягу виробництва, зменшення грошових надходжень, неможливості виконання своїх зобов'язань та наявності у підприємства податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб.
Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:
1. Чи має право платник податків, з урахуванням встановленого
Законом України від 30 червня 2023 року №3219-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану" (далі -
Закон №3219) мораторію на примусове стягнення заборгованості, відстрочити або зупинити до закінчення військової агресії сплату наявної заборгованості з податку на доходи фізичних осіб, нарахованої при виплаті заробітної плати?
2. Чи має право платник податків, який знаходиться на території можливих бойових дій, спрямовувати (сплачувати) грошові кошти на погашення поточного зобов'язання з нарахування податку на доходи фізичних осіб, нарахованого при виплаті поточної заробітної плати, при наявності податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб за попередні періоди?
3. Яким чином, з урахуванням існуючого мораторію, встановленого
Законом №3219, зараховуються сплачені грошові кошти на виконання поточних податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб при наявності податкового боргу з даного податку за попередні періоди?
Щодо першого - третього питань
При цьому підпунктом 69.40 статті
69 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу передбачено, що тимчасово, з 1 серпня 2023 року, контролюючі органи не здійснюють передбачені статтями
59 - 60,
87 - 101 Кодексу заходи з погашення податкового боргу, що виник до 24 лютого 2022 року.
Отже, відповідно до статті 100 Кодексу (за наявності законодавчих підстав) може бути розстрочений або відстрочений лише податковий борг, що у таких платників податків виник після 24.02.2022.
'...'
Відповідно до пункту 100.1 статті
100 Кодексу розстроченням, відстроченням грошових зобов'язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов'язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день прийняття контролюючим органом рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу.
................Перейти до повного тексту