1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
14.11.2023 №4110/ІПК/26-15-04-05-07
Щодо застосованих штрафних санкцій
Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло звернення про надання роз'яснення окремих норм податкового законодавства щодо застосованих штрафних санкцій та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями) (далі - Кодекс), в межах своїх повноважень повідомляє таке.
У зверненні Товариство повідомляє, що перебувало на податковому обліку в місті Донецьк та з 01.11.2016 припинило ведення фінансово-господарської діяльності. Після зміни місцезнаходження з 10.08.2023 на місто Київ та відновлення діяльності Товариству стало відомо про наявність в інтегрованих картках платника штрафних санкцій по податковим повідомленням-рішенням.
Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
1) Яким чином можливо отримати податкові повідомлення-рішення?
2) Чи підлягають списанню нараховані штрафні санкції?
3) Якщо нараховані штрафні санкції не підлягають списанню, то в які терміни потрібно здійснити оплату?
4) Чи нараховується пеня за несвоєчасну сплату нарахованих штрафних санкцій?
Щодо питання 1
Відповідно до пункту 49.2 статті 49 Кодексу платник податків зобов'язаний за кожний встановлений Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності передбачено пунктом 120.1 статті 120 Кодексу, зокрема, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов'язок подання якої до контролюючих органів передбачено Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (зміни до Кодексу внесені Законом України від 16 січня 2020 року №466 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві").
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (пункт 86.2 статті 86 Кодексу).
Згідно з пунктом 86.8 статті 86 Кодексу податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58 Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п'ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу.
Відповідно до пункт 42.2 статті 42 Кодексу документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 Кодексу, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності (абзац другий пункту 58.2 статті 58 Кодексу).
Відповідно до пункту 4 розділу ІІІ Наказу Міністерства фінансів України від 28.12.2015 року №1204 "Про затвердження Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податку" (із змінами і доповненнями), якщо пошта (поштова служба) не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення у зв'язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти податкове повідомлення-рішення, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштою (поштовою службою) в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Кодексом не передбачено можливості платникам податків повторно отримувати податкове повідомлення-рішення.
При цьому відповідно до статті 7 Закону України від 13.01.2011 №2939-VІ "Про доступ публічної інформації" (із змінами і доповненнями) (далі - Закон №2939) конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов.
Розпорядники інформації, визначені частиною першою статті 13 Закону №2939, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди - лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

................
Перейти до повного тексту