1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ОФІС ГЕНЕРАЛЬНОГО ПРОКУРОРА
НАКАЗ
01.07.2022 № 113
Про затвердження Порядку розгляду звернень щодо неналежного виконання прокурором, який обіймає адміністративну посаду, посадових обов'язків, встановлених для відповідної адміністративної посади
Відповідно до пункту 9-2 частини першої статті 9, частини третьої статті 41 Закону України "Про прокуратуру", з метою визначення порядку розгляду звернень щодо неналежного виконання прокурором, який обіймає адміністративну посаду, посадових обов'язків, встановлених для відповідної адміністративної посади, керуючись статтею 9 Закону України "Про прокуратуру", НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розгляду звернень щодо неналежного виконання прокурором, який обіймає адміністративну посаду, посадових обов'язків, встановлених для відповідної адміністративної посади, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Генерального прокурора від 04 листопада 2019 року № 266 "Про затвердження Порядку розгляду кадровою комісією скарг про вчинення прокурором дисциплінарного проступку, здійснення дисциплінарного провадження та прийняття рішення за результатами дисциплінарного провадження".
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою та покладаю на перших заступників та заступників Генерального прокурора, керівників обласних, окружних та спеціалізованих на правах обласних і окружних прокуратур.

Генеральний прокурор

І. Венедіктова
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Генерального прокурора
01 липня 2022 року № 113
ПОРЯДОК
розгляду звернень щодо неналежного виконання прокурором, який обіймає адміністративну посаду, посадових обов'язків, встановлених для відповідної адміністративної посади
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблений відповідно до пункту 9-2 частини першої статті 9, частини третьої статті 41 Закону України "Про прокуратуру" (далі - Закон) та визначає процедуру розгляду звернень щодо неналежного виконання прокурором, який обіймає адміністративну посаду, посадових обов'язків, встановлених для відповідної адміністративної посади (далі - звернення), з метою встановлення наявності або відсутності підстави, передбаченої пунктом 3 частини першої статті 41 Закону, для звільнення прокурора з адміністративної посади.
Дія Порядку не поширюється на відносини щодо розгляду звернень про оскарження дій або бездіяльності прокурора, який обіймає адміністративну посаду, під час виконання ним повноважень на такій посаді.
2. Розгляд звернень здійснюється Комісією з розгляду звернень щодо неналежного виконання прокурором, який обіймає адміністративну посаду, посадових обов'язків, встановлених для відповідної адміністративної посади (далі - Комісія), яка утворюється і діє згідно з цим Порядком.
3. У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, Законом, цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами.
4. Основними засадами діяльності Комісії є верховенство права, законність, незалежність, відкритість і гласність, колегіальність, змагальність, неупередженість, об'єктивність, дотримання гарантій незалежності прокурора і презумпція невинуватості.
Члени Комісії у своїй діяльності є незалежними від будь-якого незаконного впливу, тиску чи втручання.
5. Повноваження Комісії поширюються на прокурорів, які обіймають адміністративні посади в Офісі Генерального прокурора, обласних, окружних, спеціалізованих на правах обласних та окружних прокуратурах (крім Генерального прокурора та прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури).
6. Процедура розгляду звернень передбачає такі етапи:
- попередній розгляд звернення та прийняття рішення про відкриття або відмову у відкритті провадження зі встановлення неналежного виконання прокурором, який обіймає адміністративну посаду, посадових обов'язків, встановлених для цієї посади (далі - рішення про відкриття або відмову у відкритті провадження);
- проведення в межах провадження зі встановлення неналежного виконання прокурором, який обіймає адміністративну посаду, посадових обов'язків, встановлених для цієї посади (далі - провадження), перевірки відомостей, зазначених у зверненні (далі - перевірка у провадженні), та складання висновку щодо наявності або відсутності підстави, передбаченої пунктом 3 частини першої статті 41 Закону, для звільнення прокурора з адміністративної посади (далі - висновок у провадженні);
- розгляд висновку у провадженні та прийняття рішення про встановлення або відсутність підстави, передбаченої пунктом 3 частини першої статті 41 Закону, для звільнення прокурора з адміністративної посади (далі - остаточне рішення у провадженні).
7. Ведення діловодства в Комісії здійснюється згідно з організаційно-розпорядчими актами Генерального прокурора з цих питань.
8. Розгляд звернення проводиться у строк, який не перевищує двох місяців з часу його отримання членом Комісії для попереднього розгляду.
У строк розгляду звернення, у тому числі перевірки у провадженні, не враховується період тимчасової непрацездатності прокурора, стосовно якого подано звернення, або перебування його у відпустці.
9. Відмова особи від звернення не може бути підставою для припинення його розгляду.
10. Розгляд та вирішення питань Комісією здійснюється колегіально. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від присутніх на засіданні членів Комісії. Голосування здійснюється відкрито підняттям руки.
Комісія може приймати процедурні рішення, пов'язані з її діяльністю, про що зазначається у протоколі.
Рішення не можуть прийматися на підставі припущень, неперевіреної чи недостовірної інформації.
11. Не допускається розголошення відомостей про особисте життя осіб без їх згоди та конфіденційної інформації, що стали відомі або містяться у матеріалах провадження.
12. Особа вважається належним чином повідомленою, якщо повідомлення (документ) направлено на відому фактичну адресу її місця проживання (перебування) чи місцезнаходження або зазначені нею адресу електронної пошти чи інші засоби електронного зв'язку.
Прокурору, стосовно якого подано звернення, або особі із числа працівників органів прокуратури, якою подано звернення, повідомлення (документ) також може бути направлено за місцем роботи або за допомогою інформаційної системи "Система електронного документообігу органів прокуратури".
13. Організаційний і технічний супровід роботи Комісії забезпечується працівниками кадрового підрозділу Офісу Генерального прокурора (далі - відповідальний підрозділ).
Відповідальний підрозділ забезпечує накопичення та зберігання матеріалів (документів) Комісії, їх надання, у тому числі копій, витягів із них, в установлених цим Порядком та законодавством випадках.
14. Копії документів, які створені Комісією та її членами, а також витяги з них засвідчуються печаткою відповідального підрозділу та підписом секретаря Комісії.
II. Утворення Комісії
1. Комісія утворюється наказом Генерального прокурора у складі не менше семи осіб. Одночасно визначаються голова та секретар Комісії із числа працівників відповідального підрозділу.
2. До складу Комісії включаються прокурори, які обіймають адміністративні посади в Офісі Генерального прокурора, крім прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, і мають бездоганну ділову репутацію, високі професійні та моральні якості, а також користуються авторитетом.
3. Склад Комісії може бути змінений наказом Генерального прокурора, у тому числі у зв'язку з поданням членом Комісії заяви про складання повноважень або невідповідністю члена Комісії вимогам, визначеним пунктом 2 цього розділу Порядку.
III. Голова, секретар та члени Комісії, їх повноваження
1. Голова Комісії виконує такі обов'язки:
1) організовує і спрямовує роботу Комісії;
2) узгоджує проєкт порядку денного засідання Комісії, скликає засідання, визначає дату і час його проведення та головує на ньому;
3) доручає членам Комісії попередній розгляд звернень, підготовку матеріалів для розгляду на її засіданні, визначає коло осіб, які залучаються до їх підготовки;
4) підписує протоколи засідань Комісії;
5) представляє Комісію у її відносинах з органами прокуратури, іншими державними органами влади, особами та організаціями, підписує документи від імені Комісії, а також видає доручення на підставі рішення Комісії на представництво її інтересів у судах всіх інстанцій;
6) забезпечує виконання рішень Комісії;
7) виконує інші повноваження та обов'язки, передбачені цим Порядком.
У разі відсутності голови Комісії його обов'язки виконує член Комісії (крім секретаря), обраний на її засіданні.
2. Секретар Комісії виконує такі обов'язки:
1) організовує підготовку матеріалів з питань, що розглядаються Комісією, і з цією метою:
- узагальнює пропозиції членів Комісії щодо включення питань до порядку денного її засідання, формує проєкт порядку денного засідання Комісії та подає його для узгодження голові Комісії;
- забезпечує ознайомлення членів Комісії та учасників засідання з узгодженим порядком денним та матеріалами із зазначених у ньому питань;
- повідомляє учасників засідання Комісії про дату, час і місце його проведення;
- організовує підготовку проєктів документів Комісії. Взаємодіє з цього приводу з відповідальним підрозділом;
2) здійснює підрахунок голосів під час ухвалення рішень Комісією;
3) веде та підписує протоколи засідань Комісії;
4) виконує доручення голови Комісії, пов'язані з організацією засідань Комісії, а також інші повноваження, передбачені цим Порядком.
У разі тимчасової відсутності секретаря Комісії виконання його обов'язків за рішенням Комісії покладається на одного з її членів, про що того ж дня повідомляється відповідальний підрозділ.
3. Член Комісії:
1) здійснює попередній розгляд звернення;
2) проводить перевірку у провадженні і з цією метою:
- ознайомлюється з документами, отримує їх копії;
- опитує прокурорів та інших осіб, яким відомі відомості, зазначені у зверненні, або обставини, встановлені під час перевірки;
- надсилає письмові запити до органів прокуратури з метою отримання необхідної для проведення перевірки інформації, документів;
3) складає та підписує висновок у провадженні;
4) ознайомлюється з матеріалами, поданими на розгляд Комісії, бере участь у їх дослідженні та перевірці;
5) вносить пропозиції щодо включення питань до порядку денного засідання Комісії;
6) бере участь у засіданнях Комісії;
7) наводить свої мотиви та міркування, а також подає додаткові документи з питань, що розглядаються Комісією;
8) вносить пропозиції щодо проєкту рішення Комісії, голосує "За" або "Проти" з питань, винесених на її розгляд, та підписує рішення Комісії;
9) висловлює, за наявності, окрему думку щодо рішень, прийнятих Комісією;
10) виконує рішення Комісії та доручення її голови, надані в межах його компетенції, а також здійснює інші повноваження, визначені цим Порядком.
Повноваження члена Комісії не можуть бути делеговані іншому члену Комісії, крім випадків його тимчасової відсутності або складення ним повноважень. У такому разі головою Комісії визначається інший член Комісії.
3.1. Запит члена Комісії має бути розглянутий уповноваженою особою органу прокуратури у визначений у ньому строк із наданням запитуваних інформації, належно засвідчених копій документів.
IV. Подання звернення, його попередній розгляд
1. Право на подання до Комісії звернення має кожен, кому відомі факти неналежного виконання прокурором, який обіймає адміністративну посаду, посадових обов'язків, встановлених для цієї посади.
2. Звернення (додаток 1) подається у письмовій або електронній формах та у ньому зазначаються:
- прізвище, ім'я, по батькові (найменування) особи, яка подала звернення, номер її телефону, адреса місця проживання (перебування) або місцезнаходження, електронна адреса (за наявності) для листування з Комісією;
- прізвище, ім'я, по батькові та посада прокурора (прокурорів), стосовно якого (яких) подається звернення;
- конкретні відомості про наявність ознак неналежного виконання прокурором (прокурорами) посадових обов'язків, встановлених для відповідної адміністративної посади;
- посилання на фактичні дані, що підтверджують відомості, зазначені у зверненні;
- підпис особи, яка подає звернення, або її представника.
До звернення також долучаються копії підтверджуючих документів за їх наявності.
3. Звернення у письмовому вигляді підписується особою із зазначенням дати підписання і подається до Комісії через Офіс Генерального прокурора.
Якщо звернення подається представником, до нього додається документ, що підтверджує його повноваження.
4. Звернення, яке надійшло на електрону пошту Комісії, не пізніше наступного робочого дня відповідальним підрозділом передається на реєстрацію.
5. Звернення реєструються в Офісі Генерального прокурора та передаються до відповідального підрозділу.
6. Відповідальний підрозділ у день надходження до нього звернення обліковує його та не пізніше наступного робочого дня передає голові Комісії для визначення члена Комісії, який здійснюватиме попередній розгляд.
Визначення члена Комісії здійснюється невідкладно, та цього ж дня звернення передається визначеному члену Комісії.
7. У разі надходження наступних звернень щодо одного і того ж прокурора проведення їх попереднього розгляду доручається члену Комісії, який здійснює такий розгляд звернення або перевірку у провадженні за первинним зверненням щодо цього прокурора.
8. За наявності конфлікту інтересів член Комісії зобов'язаний після надходження до нього звернення заявити про самовідвід, який розглядається на засіданні Комісії.
Відвід члену Комісії також може бути заявлений особою, яка подала звернення, прокурором, стосовно якого подано звернення.
9. Попередній розгляд звернення здійснюється членом Комісії протягом трьох робочих днів з часу його отримання. У цей же строк ним приймається мотивоване рішення про відкриття провадження або відмову в його відкритті.
У разі попереднього розгляду звернення (звернень) стосовно декількох прокурорів такі рішення можуть бути прийняті стосовно окремого прокурора.
10. Під час попереднього розгляду звернення перевірка зазначених у ньому відомостей про наявність ознак неналежного виконання прокурором посадових обов'язків, встановлених для відповідної адміністративної посади, не проводиться.
11. Рішення про відмову у відкритті провадження може бути оскаржене до Комісії у порядку, визначеному розділом IX цього Порядку.
У разі прийняття рішення про скасування рішення про відмову у відкритті провадження та відкриття провадження одночасно головою визначається член Комісії, який здійснюватиме перевірку у провадженні, із числа тих, які голосували за таке рішення.
12. Член Комісії відмовляє у відкритті провадження, якщо:
1) звернення не містить відомостей, передбачених пунктом 2 цього розділу цього Порядку;
2) звернення є анонімним;
3) прокурор, стосовно якого подано звернення, не обіймає відповідної адміністративної посади;
4) прокурора, стосовно якого подано звернення, звільнено з посади в органах прокуратури або припинено його повноваження на посаді прокурора;
5) відомості, зазначені у зверненні, вже були предметом перевірки і щодо них Комісією прийнято остаточне рішення у провадженні, яке не скасовано в установленому законом порядку.
13. У рішенні про відкриття провадження, відмову в його відкритті зазначаються:
- дата та місце прийняття, номер;
- прізвище, ім'я та по батькові члена Комісії, який прийняв рішення, особи, яка подала звернення, прокурора, стосовно якого прийнято рішення, і його посада;
- стислий зміст відомостей звернення, які свідчать про можливу наявність підстави, передбаченої пунктом 3 частини першої статті 41 Закону, для звільнення прокурора з адміністративної посади;
- обґрунтування прийняття рішення про відкриття провадження або відмову в його відкритті;
- суть рішення за результатами попереднього розгляду;
- підпис члена Комісії, який прийняв рішення;
- порядок і строк оскарження (для рішення про відмову у відкритті провадження).
14. Копія рішення члена Комісії про відкриття провадження або відмову в його відкритті не пізніше наступного робочого дня після його прийняття відповідальним підрозділом надсилається особі, яка подала звернення, та прокурору, стосовно якого прийнято таке рішення.
Про відкриття провадження також повідомляється керівник відповідного органу прокуратури.
15. Прокурору, стосовно якого прийнято рішення про відкриття провадження, одночасно з направленням такого рішення надсилається копія звернення та пропонується надати пояснення щодо відомостей, зазначених у зверненні, а також повідомити інформацію про його номер телефону та фактичну адресу його місця проживання (перебування), адресу електронної пошти для листування з Комісією.
16. Звернення, рішення про відкриття провадження, відмову в його відкритті підлягають обліку в книзі обліку звернень щодо неналежного виконання прокурором, який обіймає адміністративну посаду, посадових обов'язків, встановлених для відповідної адміністративної посади, а відкриті провадження - у книзі обліку проваджень зі встановлення неналежного виконання прокурором, який обіймає адміністративну посаду, посадових обов'язків, встановлених для цієї посади.
Ведення книг обліку здійснюється відповідальним підрозділом.
V. Перевірка відомостей, зазначених у зверненні, та складання висновку в провадженні
1. Перевірка у провадженні проводиться членом Комісії у місячний строк після його відкриття. У разі неможливості завершення перевірки протягом цього строку він може бути продовжений головою Комісії, але не більш як на 10 днів.
2. Учасниками провадження є:
- член Комісії, який здійснює перевірку;
- прокурор, стосовно якого відкрито провадження;
- особа, яка подала звернення;
- представники прокурора, стосовно якого відкрито провадження, особи, яка подала звернення.
2.1. Участь у провадженні можуть брати також інші особи.
3. Учасники провадження (крім члена Комісії) мають право:
1) надавати пояснення або відмовитися від їх надання;

................
Перейти до повного тексту