1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
16.12.2021 № 27868/7/99-00-07-06-01-07
Головним управлінням ДПС в
областях, м. Києві
Міжрегіональним управлінням ДПС
по роботі з великими платниками
податків
Державна податкова служба України з метою забезпечення системного збору та формування належної доказової бази у випадку непослідовного відображення та обґрунтування дотримання принципу "витягнутої руки" у наданій платником податків документації з трансфертного ціноутворення (далі - ТЦ), додатковій інформації та документах, повідомляє наступне.
У постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду (далі - КАС ВС) від 17.08.2021 у справі № 420/7520/19 (із посиланням на рішення судів попередніх інстанції) зазначено, зокрема, що, "Враховуючи відсутність протягом 30 календарних днів з моменту отримання документації з трансфертного ціноутворення вимоги податкового органу (пп. 39.4.8 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України [підпункт 39.4.9 у редакції Закону України від 16.01.2020 № 466-IX (далі: Кодекс та Закон № 466)), вважається що документація з трансфертного ціноутворення містить необхідну інформацію в повному обсязі та містить належне обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки".
З метою недопущення виникнення подібних ситуацій у подальшому звертаємо увагу на таке.
Документація з ТЦ - це сукупність документів або єдиний документ, складений у довільній формі, яка повинна містити інформацію визначену пп. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Кодексу.
Платник податків зобов'язаний:
подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Кодексу);
забезпечувати надання посадовими (службовими) особами платника податку письмових пояснень на письмовий запит контролюючого органу з питань, що стосуються предмета перевірки, та їх документального підтвердження (пп. 16.1.15 п. 16.1 ст. 16 Кодексу).
Щодо переліку інформації, яку повинна містити документація з ТЦ, із врахуванням змін та доповнень, внесених Законом № 466, додатково звертаємо увагу на необхідність врахування положень питання-відповіді 2 Узагальнюючої податкової консультації щодо деяких питань застосування правил ТЦ, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 08.02.2021 № 67.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, має право надіслати платнику податків запит з вимогою додатково подати протягом 30 календарних днів з дати його отримання інформацію відповідно до пп. 39.4.6 і 39.4.7 п. 39.4 ст. 39 Кодексу та/або обґрунтування відповідності умов контрольованої операції (далі - КО) принципу "витягнутої руки" у разі встановлення, що подана платником податків документація з ТЦ не містить інформації в обсязі, зазначеному в пп. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Кодексу, та/або не містить належного обґрунтування відповідності умов КО принципу "витягнутої руки". Зазначена додаткова інформація є невід'ємною частиною документації з ТЦ (пп. 39.4.9 п. 39.4 ст. 39 Кодексу).
Тобто, враховуючи положення Кодексу та наведеної у цьому листі позиції Верховного Суду, посадові особи контролюючого органу, який отримав таку документацію з ТЦ, мають перевірити та проаналізувати: повноту розкриття інформації, наведеної платником податків у документації, та її відповідність вимогам пп. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Кодексу; достатність та повноту обґрунтувань, наведених платником податків у документації, що дає змогу дослідити відповідність умов КО принципу "витягнутої руки" та наявність розумної економічної причини (ділової мети) (пункти 2, 3 розділу IV "Аналіз документації з трансфертного ціноутворення, поданої платником податків та/або глобальної документації з трансфертного ціноутворення (майстер-файлу)" Порядку проведення моніторингу контрольованих операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.08.2015 № 706 (із змінами та доповненнями) (далі - Порядок проведення моніторингу КО)). У випадку неповного розкриття такої інформації та/або недостатності та неповноти обгрунтувань, наведених платником податків у документації з ТЦ, посадові особи контролюючого органу мають право ініціювати перед ДПС України подальше направлення платнику податків запиту про надання інформації згідно з пп.39.4.9 п. 39.4 ст. 39 Кодексу із обов'язковим обґрунтованням пропозицій стосовно питань до платника та/або переліку документів, що запитуються.

................
Перейти до повного тексту