- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
08.10.2020 № 632-р
Про визнання підтримки суб'єкта господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону
Розглянувши повідомлення про нову індивідуальну державну допомогу Департаменту парків та рекреації Дніпровської міської ради (реєстраційний номер у базі даних 40339, вх. № 1636-ПДД/1 від 17.07.2020) (далі - Повідомлення), що було подано на виконання статті
9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04.03.2016 № 2-рп,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.04.2016 за № 501/28631 (зі змінами), лист про надання додаткової інформації (вх. № 1719-ПДД/4 від 31.08.2020) та подання Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги від 30.09.2020 № 500-01/385-п, Антимонопольний комітет України
встановив:
1. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(2) Листом № 500-118/08-10569 від 30.07.2020 (далі - Запит) Комітет залишив зазначене Повідомлення без руху та надав Департаменту парків та рекреації Дніпровської міської ради строк для надання додаткової інформації, необхідної для прийняття рішення.
(3) Листом вх. № 1719-ПДД/4 від 31.08.2020 Департамент парків та рекреації Дніпровської міської ради надіслав Комітету додаткову інформацію до Повідомлення (далі - Лист).
(4) Повідомлення було прийнято до розгляду 31.08.2020.
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ПІДТРИМКИ
2.1. Надавач підтримки
(5) Департамент парків та рекреації Дніпровської міської ради (далі - Надавач, Департамент) (просп. Дмитра Яворницького, 75, м. Дніпро, Дніпропетровська обл., 49000, ідентифікаційний код юридичної особи 43037107).
2.2. Отримувач підтримки
(6) Комунальне підприємство "Міська інфраструктура" Дніпровської міської ради (далі - Отримувач, КП "Міська інфраструктура" ДМР) (просп. Дмитра Яворницького, 75, м. Дніпро, Дніпропетровська обл., 49127, ідентифікаційний код юридичної особи 39754779).
2.3. Мета (ціль) підтримки
(7) Утримання в належному стані територій - використання їх за призначенням відповідно до генерального плану населеного пункту, правил благоустрою територій населеного пункту, а також санітарне очищення територій, їх озеленення, збереження та відновлення об'єктів благоустрою.
2.4. Очікуваний результат
(8) Надання державної підтримки КП "Міська інфраструктура" ДМР сприятиме розвитку міста: належному утриманню об'єктів благоустрою зеленого господарства; створенню якісної інфраструктури дозвілля; збереженню наявних та створенню нових парків та скверів міста.
2.5. Форма підтримки
(9) Внески до статутного капіталу.
2.6. Обсяг підтримки
(10) Загальний обсяг державної підтримки становить 41435600,0 грн.
2.7. Підстава для надання підтримки
(11) Програма фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств Дніпровської міської ради на 2016 - 2022 роки, затверджена рішенням Дніпровської міської ради від 07.09.2016 № 5/13 (далі - Програма).
(12) Рішення Дніпровської міської ради VII скликання від 04.12.2019 № 2/51 "Про міський бюджет м. Дніпра на 2020 рік".
2.8. Тривалість підтримки
(13) З 01.01.2020 по 31.12.2020.
3. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(14) Метою Програми, яка є підставою надання державної підтримки, є забезпечення функціонування новоутворених та діючих комунальних підприємств для забезпечення належного обслуговування населення міста та виконання відповідних статутних завдань.
(15) За інформацією з Повідомлення, за рахунок коштів державної підтримки покриватимуться витрати на:
- заробітну плату - 9699083,00 грн;
- нарахування на заробітну плату - 2133798,00 грн;
- канцелярські товари - 30000,00 грн;
- господарчі товари та інвентар - 20000,00 грн;
- спеціальний одяг - 141000,00 грн;
- стежку дерев'яна "Трап" - 610000,00 грн;
- оренду приміщень - 704326,00 грн;
- послуги з проведення культурно-масових заходів - 3400000,00 грн;
- обслуговування комп'ютерної техніки та заправку картриджів - 70000,00 грн;
- послуги у сфері інформаційних технологій і стосовно комп'ютерної техніки, інші інформаційні послуги, н. в. і. у. (M.E.Doc, ДМБТІ, АВК та ін.) - 26100,00 грн;
- оплату послуг зв'язку, Інтернет, у т. ч. монтаж та налагодження - 95200,00 грн;
- охорону - 6480000,00 грн;
- рекламні послуги, фото-, відеозйомку - 100000,00 грн;
- консалтингові та юридичні послуги - 300000,00 грн;
- послуги навчання - 20000,00 грн;
- послуги банку - 24600,00 грн;
- оплату комунальних послуг та енергоносіїв - 172800,00 грн;
- придбання обладнання і предметів довгострокового користування, а саме: туалету - 921000,00 грн, модульних споруд - 93000,00 грн, декоративних виробів - 399693,00 грн, паркових лав - 505000,00 грн;
- капітальний ремонт парку ім. Писаржевського у місті Дніпрі - 12490000,00 грн;
- реконструкцію парку ім. Володі Дубініна - 3000000,00 грн.
Водночас Надавач повідомив, що кошти державної підтримки спрямовуються на утримання та благоустрій парку Зелений гай, парку ім. Володі Дубініна, парку ім. Писаржевського, скверу ім. Івана Старова, стадіону Авангард, скверу "Амурський парк", скверу Святих Кирила та Мефодія та територію загального користування (зелену зону). Парк Зелений гай, парк ім. Володі Дубініна, парк ім. Писаржевського, сквер ім. Івана Старова, сквер "Амурський парк", сквер Святих Кирила та Мефодія не належать до об'єктів природно-заповідного фонду.
(16) Відповідно до інформації від Надавача КП "Міська інфраструктура" ДМР здійснює закупівлю необхідних товарів, послуг та робіт згідно із Законом України "Про публічні закупівлі".
Порядок здійснення придбання товарів, робіт і послуг із використанням авторизованих електронних майданчиків, зокрема комунальними підприємствами Дніпровської міської ради, встановлено Положенням про застосування електронної системи закупівель товарів, робіт і послуг у Дніпровській міській раді, затвердженим рішенням міської ради від 20.05.2020 № 14/57.
Згідно з пунктом 2.1 вказаного Положення, воно застосовується за умови, що очікувана вартість таких товарів, робіт і послуг дорівнює 3 тисячі гривень.
(17) Відповідно до інформації, отриманої від Надавача, вартість на роботи з відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання; озеленення території, утримання зелених зон, парків і скверів; приведення території у належний санітарно-гігієнічний стан не формується, тому що вищезазначені послуги надаються на безкоштовній основі.
(18) Парк ім. Володі Дубініна, парк ім. Писаржевського, сквер "Амурський парк", сквер Святих Кирила та Мефодія не використовуються для економічних цілей, стадіон "Авангард" на сьогодні не доступний для фізичних та юридичних осіб, оскільки перебуває у стадії реконструкції.
(19) Щорічна частка допоміжної економічної діяльності (послуги з тимчасового використання об'єкта благоустрою) у загальній потужності об'єкта інфраструктури - території (площі) парку Зелений гай - становить 1,8 відсотка, скверу ім. Івана Старова - 0,006 відсотка, тобто не перевищує 20 відсотків.
(20) Також Надавач повідомив, що ведення бухгалтерського обліку відбувається за кожним видом діяльності, забезпечуючи належний розподіл доходів і витрат.
(21) Відповідно до Програми контроль за фінансуванням здійснює головний розпорядник коштів міського бюджету. Комунальні підприємства для підтвердження використання коштів, які були отримані, щоквартально надають головному розпоряднику копії платіжних документів, звіти про виконання фінансових планів, разом із пояснювальною запискою, щодо результатів діяльності із зазначенням напрямів використання вказаних коштів. Управління аудиту та контролю Дніпровської міської ради контролює використання статутних внесків проведенням перевірок на підпорядкованих комунальних підприємствах.
4. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
4.1. Ознаки державної допомоги
(22) Відповідно до пункту 1 частини першої статті
1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(23) Державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
(24) Відповідно до частини другої статті 1 Закону терміни "суб'єкт господарювання", "товар", "економічна конкуренція (конкуренція)" вживаються у Законі у значенні, наведеному в Законі України "Про захист економічної конкуренції".
4.2. Надання державної підтримки на утримання об'єктів благоустрою
(25) Згідно зі статтею
30 Закону України "Про місцеве самоврядування України" до відання власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація благоустрою та здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів.
- затвердження місцевих програм та заходів із благоустрою населених пунктів;
- затвердження правил благоустрою територій населених пунктів;
- створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб).
- забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів із благоустрою населених пунктів;
- організація місць відпочинку для населення.
(28) Відповідно до частини першої статті
13 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до об'єктів благоустрою населених пунктів, зокрема, належать: території загального користування: парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; пам'ятки культурної та історичної спадщини; майдани, площі, бульвари, проспекти; вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; пляжі; кладовища; інші території загального користування; прибудинкові території.
- органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об'єктів благоустрою державної та комунальної власності;
- підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об'єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи та організації;
- орган державної влади або орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об'єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган державної влади та орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.
(31) Відповідно до частини першої статті
21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" елементами (частинами) об'єктів благоустрою є, зокрема, зелені насадження в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об'єктах благоустрою загального користування; комплекси та об'єкти монументального мистецтва, декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади; будівлі та споруди системи інженерного захисту територій.
................Перейти до повного тексту