1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
10.08.2020 N 3301/ІПК/99-00-05-06-02-05
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо визначення бази оподаткування ПДВ для операцій, що здійснюються у рамках приватизації комунального майна, та, керуючись статтею 52 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.
Як зазначено у зверненні, Управління є органом приватизації територіальної громади та зареєстровано як платник ПДВ. У процесі здійснення своєї діяльності Управління отримує реєстраційні та гарантійні внески - як забезпечення виконання зобов'язань у випадку відмови учасника від підписання протоколу та/або укладання договору приватизації комунального майна на електронних торгових майданчиках.
Правові, економічні та організаційні основи приватизації державного і комунального майна та майна, що належить Автономній Республіці Крим, регулюються Законом України від 18 січня 2018 року N 2269-VIII "Про приватизацію державного і комунального майна" (далі - Закон N 2269).
Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об'єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року N 432 (далі - Порядок N 432).
Порядок перерахування до бюджетів коштів, одержаних від приватизації майна затверджено наказом Міністерства фінансів України, Фонду державного майна України від 30.12.2015 р. N 1271/2065, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 р. за N 139/28269 (далі - Порядок N 1271/2065).
Відповідно до частини п'ятої статті 3 Закону N 2269 приватизація (відчуження) майна, що перебуває у комунальній власності, здійснюється органами місцевого самоврядування відповідно до вимог Закону N 2269.
Органи приватизації- Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва у районах і містах, органи приватизації в Автономній Республіці Крим, органи приватизації територіальних громад(пункт 20 статті 1 Закону N 2269).
Реєстраційний внесок- сума коштів у розмірі 0,2 мінімальної заробітної плати станом на 1 січня поточного року - для об'єктів малої приватизації (10 мінімальних заробітних плат - для об'єктів великої приватизації), що вноситься за реєстрацію заяви на участь у приватизації потенційним покупцем об'єкта великої приватизації на відповідний поточний рахунок органів приватизації, а потенційним покупцем об'єкта малої приватизації - на відповідний рахунок оператора електронного майданчика, який протягом п'яти робочих днів з дня проведення аукціону зараховує їх до державного або місцевого бюджету. Реєстраційний внесок не повертається потенційному покупцю, крім випадків, передбачених Законом N 2269 (пункт 25 частини першої статті 1 Закону N 2269).
Гарантійний внесок- сума коштів, що становить визначену у відсотках частину стартової ціни об'єкта приватизації, яка вноситься потенційним покупцем об'єкта приватизації для забезпечення виконання його зобов'язання щодо участі в аукціоні у вигляді грошових коштів або банківської гарантії (пункт 10 частини першої Закону N 2269).
Правила продажу об'єктів малої приватизації визначено статтею 15 Закону N 2269.
Об'єкти малої приватизації продаються виключно на електронних аукціонах.
У разі відмови переможця аукціону від підписання протоколу аукціону або відмови переможця аукціону від укладення договору купівлі-продажу гарантійний внесок йому не повертається та підлягає перерахуванню до відповідного бюджету.
Відповідно до статті 25 Закону N 2269 кошти, одержані від продажу державного або комунального майна, інші надходження, безпосередньо пов'язані з процесом приватизації (суми штрафних санкцій за несвоєчасні розрахунки за придбані об'єкти приватизації тощо), зараховуються до державного або місцевого бюджету у повному обсязі, крім плати за участь.
Правила сплати та повернення гарантійного та реєстраційного внесків визначено пунктами 28, 29 і 104 - 112 Порядку N 432.
Пунктами 4, 7, 8 і 9 Порядку N 139/28269 визначено, що фонду державного майна України (далі - Фонд) та органам приватизації в Державній казначейській службі України (далі - Казначейство) згідно з вимогами Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22 червня 2012 року N 758, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2012 року за N 1206/21518, відкриваються небюджетні рахунки, зокрема за таким субрахунком: 3555 "Рахунки для зарахування коштів від приватизації майна" (далі - рахунки 3555) для зарахування коштів, одержаних від приватизації державного майна, від відчуження комунального майна та інших надходжень, безпосередньо пов'язаних з процесом приватизації, окремо для кожного бюджету.
На підставі платіжних доручень, підготовлених органами приватизації згідно з рішеннями відповідних місцевих рад і наданих відповідним органам Казначейства протягом трьох робочих днів після отримання виписки з рахунків 3555, кошти, одержані від відчуження об'єктів комунальної власності, та інші надходження, безпосередньо пов'язані з процесом приватизації, за вирахуванням податку на додану вартість перераховуються на рахунки, відкриті в Казначействі за субрахунком 3141 "Надходження до спеціального фонду місцевих бюджетів".
Гарантійний внесок переможця аукціону та гарантійні внески, які не підлягають поверненню, обліковуються як надходження, безпосередньо пов'язані з процесом приватизації, та зараховуються на рахунки 3555 Фонду чи органів приватизації, відкриті згідно з пунктом 4 Порядку N 139/28269, з подальшим перерахуванням до державного чи місцевого бюджету відповідно до пунктів 6, 7 Порядку N 139/28269.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

................
Перейти до повного тексту