- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
22.06.2012 № 758
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 липня 2012 р.
за № 1206/21518
Про затвердження Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України
1. Затвердити Порядок відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України (далі - Порядок), що додається.
3. Департаменту державного бюджету Міністерства фінансів України (Лозицький В.П.) та Управлінню методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності Державної казначейської служби України (Сушко Н.І.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Управлінню комунікацій (Прес-служба) (Косарчук В.П.) у десятиденний строк з дня державної реєстрації цього наказу в Міністерстві юстиції України забезпечити його оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України в мережі Інтернет.
5. Уповноважити надавати роз’яснення з питань застосування Порядку Державну казначейську службу України.
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра фінансів України Мярковського А.І. та Голову Державної казначейської служби України Харченка С.І.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва | М.Ю. Бродський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
22 червня 2012 року № 758
(у редакції наказу
Міністерства фінансів України
від 18 січня 2024 року
№ 23)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 липня 2012 р.
за № 1206/21518
ПОРЯДОК
відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України
I. Загальні положення
1. Цей Порядок регламентує взаємовідносини між органами Державної казначейської служби (далі - органи Казначейства) і розпорядниками бюджетних коштів, одержувачами бюджетних коштів, відокремленими підрозділами / відокремленими структурними підрозділами розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів), підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами - підприємцями та фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування (далі - клієнти), а також органами, що контролюють справляння надходжень бюджету, та органами місцевого самоврядування у процесі відкриття (закриття) рахунків.
2. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
бюджетні рахунки - рахунки, які відкриваються в органах Казначейства для забезпечення казначейського обслуговування коштів державного та місцевих бюджетів;
бюджетні рахунки для зарахування надходжень (рахунки за надходженнями) - рахунки, які відкривають органи Казначейства для зарахування доходів бюджетів, власних надходжень бюджетних установ, надходжень від повернення кредитів (позик), у тому числі залучених державою (Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними радами, міськими територіальними громадами) або під державні (місцеві) гарантії;
бюджетні рахунки для здійснення витрат (рахунки за витратами) - рахунки, які відкривають органи Казначейства для здійснення операцій за витратами державного та місцевих бюджетів для забезпечення виконання закону про Державний бюджет України та рішень про місцеві бюджети;
бюджетні рахунки для операцій з бюджетними коштами - рахунки, які відкриваються розпорядникам бюджетних коштів та одержувачам бюджетних коштів, відокремленим підрозділам / відокремленим структурним підрозділам розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) для здійснення операцій з бюджетними коштами, спрямованими на виконання бюджетних програм, передбачених відповідним бюджетом. Бюджетні рахунки для операцій з бюджетними коштами поділяються на особові рахунки, які відкриваються розпорядникам коштів місцевих бюджетів, реєстраційні рахунки розпорядників бюджетних коштів, спеціальні реєстраційні рахунки розпорядників бюджетних коштів, рахунки одержувачів бюджетних коштів, рахунки для обліку операцій за загальнодержавними видатками та кредитуванням, рахунки для обліку операцій з міжбюджетними трансфертами, рахунки для обліку операцій з надання кредитів;
депозитні рахунки - небюджетні рахунки, які відкриваються клієнтам в органах Казначейства для операцій з коштами, які з настанням відповідних умов підлягають поверненню або перерахуванню за призначенням;
інші бюджетні рахунки - рахунки, які відкривають органи Казначейства за відповідними кодами бюджетної класифікації для здійснення операцій із зарахування коштів від державних (місцевих) запозичень, коштів від приватизації державного майна, повернення бюджетних коштів з депозитів, надходжень внаслідок продажу / пред’явлення цінних паперів та для здійснення операцій з погашення державного (місцевого) боргу, розміщення бюджетних коштів на депозитах, придбання цінних паперів і в інших випадках, визначених законодавством України;
небюджетні рахунки - рахунки, які відкривають органи Казначейства у випадках, передбачених законодавством України, розпорядникам бюджетних коштів та одержувачам бюджетних коштів, відокремленим підрозділам / відокремленим структурним підрозділам розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів), підприємствам, установам, організаціям та фізичним особам - підприємцям, фондам загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування за операціями, що не належать до операцій з виконання бюджетів. До небюджетних рахунків належать депозитні рахунки, рахунки для зарахування єдиного соціального внеску, рахунки державних цільових фондів, єдиний рахунок, рахунки для зарахування коштів від приватизації майна, рахунки для обліку фінансового резерву, рахунки для зарахування коштів попередньої оплати та інші рахунки клієнтів за операціями, що не належать до операцій з виконання бюджетів;
особові рахунки - рахунки, які відкриваються розпорядникам коштів місцевих бюджетів за відповідними кодами бюджетної класифікації видатків та кредитування бюджету для обліку руху коштів, виділених із загального та/або спеціального фондів місцевих бюджетів для розподілу між розпорядниками та одержувачами коштів місцевих бюджетів, а також відокремленими підрозділами / відокремленими структурними підрозділами розпорядників (одержувачів) коштів місцевих бюджетів;
рахунки для обліку операцій за загальнодержавними видатками та кредитуванням - рахунки, які відкриваються головним розпорядникам коштів державного бюджету для здійснення загальнодержавних видатків та кредитування;
рахунки для обліку операцій з міжбюджетними трансфертами - рахунки, які відкриваються розпорядникам коштів місцевих бюджетів для обліку руху коштів загального та/або спеціального фондів місцевих бюджетів за міжбюджетними трансфертами;
рахунки для обліку операцій з надання кредитів - реєстраційні (спеціальні реєстраційні) рахунки розпорядників бюджетних коштів та рахунки одержувачів бюджетних коштів, які відкриваються для здійснення операцій з надання кредитів з бюджету;
рахунки зі спеціальним режимом використання - рахунки, які відкриваються в органах Казначейства у випадках, передбачених законодавством України, в тому числі для здійснення операцій з електронного адміністрування податків, для зарахування депозитних коштів, коштів державних цільових фондів, органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, від приватизації майна, єдиного соціального внеску, фінансового резерву, а також єдиний рахунок та небюджетні рахунки розпорядників бюджетних коштів;
рахунки одержувачів бюджетних коштів - рахунки, які відкриваються одержувачам бюджетних коштів, відокремленим підрозділам / відокремленим структурним підрозділам одержувачів бюджетних коштів за відповідними кодами бюджетної класифікації видатків та кредитування бюджету загального та/або спеціального фондів для обліку операцій з виконання плану використання бюджетних коштів;
реєстраційні рахунки розпорядників бюджетних коштів - рахунки, які відкриваються розпорядникам бюджетних коштів, відокремленим підрозділам / відокремленим структурним підрозділам розпорядників бюджетних коштів за відповідними кодами бюджетної класифікації видатків та кредитування бюджету для обліку операцій з виконання загального фонду кошторисів;
спеціальні реєстраційні рахунки розпорядників бюджетних коштів - рахунки, які відкриваються розпорядникам бюджетних коштів, відокремленим підрозділам / відокремленим структурним підрозділам розпорядників бюджетних коштів за відповідними кодами бюджетної класифікації видатків та кредитування бюджету для обліку операцій з виконання спеціального фонду кошторисів.
3. Бюджетні рахунки відкриваються щорічно на початок нового бюджетного періоду відповідно до закону про Державний бюджет України та рішень про місцеві бюджети. У разі неприйняття або несвоєчасного прийняття закону про Державний бюджет України (рішення про місцевий бюджет) діють рахунки попереднього бюджетного періоду. Спеціальні реєстраційні рахунки, на яких зберігаються залишки коштів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення, відкриваються у наступному бюджетному періоді відповідно до законодавства України.
5. Рахунки не вважаються відкритими та закритими без дозволу керівника (заступника керівника) і головного бухгалтера (заступника головного бухгалтера) органу Казначейства.
6. Усі відкриті рахунки (бюджетні та небюджетні) реєструються в книзі відкритих рахунків, яка ведеться органами Казначейства.
7. Контроль за правильністю відкриття та закриття рахунків здійснює головний бухгалтер (заступник головного бухгалтера) органу Казначейства, який здійснив відкриття та закриття цих рахунків.
8. Розрахунково-касове обслуговування клієнтів, у тому числі дистанційне обслуговування через систему дистанційного обслуговування "Клієнт казначейства - Казначейство" (далі - СДО) з використанням засобів криптографічного захисту інформації Державної казначейської служби України, здійснюють органи Казначейства відповідно до умов договорів про здійснення розрахунково-касового обслуговування (далі - договір), укладених з клієнтами в установленому законодавством України порядку, та додаткових угод до договорів (у разі наявності). Договір формується на підставі примірного договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування (додаток 1 до цього Порядку).
Про прийняте рішення щодо дистанційного обслуговування клієнт повідомляє орган Казначейства шляхом надання листа за підписом керівника та відбитка печатки клієнта.
Перелік та форми документів, які клієнт подає для організації підключення до СДО, правила використання СДО визначаються Казначейством та оприлюднюються на офіційному вебпорталі Казначейства.
9. У разі зміни місцезнаходження або місця обслуговування клієнта, внаслідок чого змінюється орган Казначейства, в якому клієнт перебуває на обслуговуванні, укладається договір з органом Казначейства за новим місцезнаходженням / місцем обслуговування клієнта.
10. Для клієнтів, які є суб’єктами господарювання, організаціями та не утримуються за рахунок бюджетних коштів, використання печатки відповідно до законодавства України не є обов’язковим.
11. Казначейство може надавати за письмовим зверненням головного розпорядника бюджетних коштів право доступу електронного перегляду рахунків розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів, а також відокремлених підрозділів / відокремлених структурних підрозділів розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (одержувачів бюджетних коштів).
II. Відкриття рахунків за надходженнями і витратами та формування справ з юридичного оформлення рахунків
1. Щорічно на початок нового бюджетного періоду відповідно до
Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України, рішень про місцеві бюджети та
Бюджетної класифікації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 14 січня 2011 року № 11, Казначейство та головні управління Казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Головні управління Казначейства) відкривають рахунки за надходженнями до державного та місцевих бюджетів (крім бюджетних рахунків для зарахування до спеціального фонду власних надходжень бюджетних установ) і рахунки за витратами. Рахунки за надходженнями відкриваються протягом сорока п’яти днів з дня прийняття закону про Державний бюджет України. Рахунки за витратами відкриваються одночасно з відкриттям відповідних рахунків за надходженнями.
У разі відсутності змін у законодавстві України щодо переліку надходжень, що зараховуються до загального і спеціального фондів державного та місцевих бюджетів, та/або порядку їх зарахування до відповідних бюджетів, а також у разі неприйняття або несвоєчасного прийняття закону про Державний бюджет України діють рахунки з реквізитами попереднього бюджетного періоду.
У разі внесення змін до законодавства України, згідно з якими змінюється перелік надходжень, що зараховуються до відповідних бюджетів, та/або порядок їх зарахування, а також код та назва території, Казначейство та Головні управління Казначейства відкривають рахунки за надходженнями згідно із внесеними змінами.
Інформація про відкриті рахунки доводиться до органів, що контролюють справляння надходжень бюджету згідно із встановленими порядками взаємодії, та місцевих фінансових органів. Іншим органам державної влади зазначена інформація надається за їх зверненням.
У разі зміни аналітичних параметрів рахунків за надходженнями та витратами Казначейство та Головні управління Казначейства змінюють реквізити таких рахунків.
Головні управління Казначейства відкривають рахунки за надходженнями та формують електронний перелік відкритих бюджетних рахунків для зарахування надходжень (додаток 2 до цього Порядку) за відповідний день такого відкриття з накладанням кваліфікованих електронних підписів керівника структурного підрозділу, відповідального за відкриття рахунків за надходженнями, керівника (заступника керівника) та головного бухгалтера Головного управління Казначейства на підставі інформації:
структурних підрозділів відповідного Головного управління Казначейства щодо відкриття рахунків за надходженнями з накладанням кваліфікованого електронного підпису керівника відповідного структурного підрозділу;
інших органів, що контролюють справляння надходжень бюджету;
відповідних місцевих фінансових органів.
Казначейство відкриває рахунки за надходженнями на підставі службових записок щодо відкриття бюджетних рахунків для зарахування надходжень до державного бюджету (додаток 3 до цього Порядку), наданих структурними підрозділами Казначейства.
Казначейство формує справи з юридичного оформлення рахунків на відповідні структурні підрозділи, які містять службові записки щодо відкриття / закриття бюджетних рахунків для зарахування надходжень до державного бюджету (додаток 3 до цього Порядку), зразки підписів посадових осіб, яким надано право підпису на платіжних та інших розпорядчих документах (додаток 4 до цього Порядку).
У разі заміни хоча б одного з підписів або доповнення хоча б одним підписом оформлюються нові зразки підписів посадових осіб, яким надано право підпису на платіжних та інших розпорядчих документах (додаток 4 до цього Порядку).
2. Бюджетні рахунки для зарахування до спеціального фонду власних надходжень бюджетних установ (далі - бюджетні рахунки для зарахування власних надходжень бюджетних установ) відкриваються на ім’я бюджетних установ - розпорядників бюджетних коштів та їх відокремлених підрозділів / відокремлених структурних підрозділів у розрізі кодів класифікації доходів бюджету згідно з
Бюджетною класифікацією, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 14 січня 2011 року № 11. Зазначені рахунки відкриваються одночасно з відкриттям відповідних спеціальних реєстраційних рахунків розпорядникам бюджетних коштів та їх відокремленим підрозділам / відокремленим структурним підрозділам у порядку, визначеному у розділі III цього Порядку.
3. Казначейство для відображення в обліку виконання державного бюджету гривневого еквівалента надходжень іноземної валюти, що зараховуються на валютні рахунки Казначейства, відкриті в уповноважених банках, та які отримують бюджетні установи України, що функціонують за кордоном, відкриває бюджетні рахунки за відповідними кодами бюджетної класифікації. Бюджетні рахунки відкриваються на підставі службових записок щодо відкриття бюджетних рахунків для зарахування надходжень до державного бюджету (додаток 3 до цього Порядку), наданих структурними підрозділами Казначейства.
III. Відкриття бюджетних / небюджетних рахунків клієнтів та формування справ з юридичного оформлення рахунків
1. Під час відкриття бюджетних рахунків для операцій з бюджетними коштами розпорядники бюджетних коштів (одержувачі бюджетних коштів) та відокремлені підрозділи / відокремлені структурні підрозділи розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів), які не мають відкритих рахунків в органі Казначейства, подають такі документи:
1) заяву про відкриття рахунків (додаток 5 до цього Порядку) за підписом керівника та головного бухгалтера або інших посадових осіб, яким відповідно до картки зі зразками підписів та відбитка печатки, оформленої з дотриманням вимог розділу IV цього Порядку, надано право першого та другого підписів;
2) картку зі зразками підписів та відбитка печатки (додаток 6 до цього Порядку) відповідно до розділу IV цього Порядку.
Відокремлені підрозділи / відокремлені структурні підрозділи розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) також подають довідку про погодження відкриття рахунка (додаток 7 до цього Порядку) від розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів), до складу якого входить відокремлений підрозділ / відокремлений структурний підрозділ.
До розпорядників бюджетних коштів, які обслуговуються централізованими бухгалтеріями та прийняли рішення про відкриття окремих рахунків відповідно до законодавства України, застосовуються вимоги, визначені для розпорядників бюджетних коштів.
2. На кожного з клієнтів, визначених пунктом 1 цього розділу, орган Казначейства формує справу з юридичного оформлення рахунків, що містить:
договір;
документи, визначені пунктом 1 цього розділу, абзацами третім, четвертим, шостим та восьмим пункту 6 розділу IV та пунктами 5, 6 розділу VII цього Порядку, у тому числі ті, що втратили чинність;
повідомлення про взяття рахунка на облік територіальним органом ДПС;
перелік рахунків (додаток 8 до цього Порядку), якими можуть розпоряджатися зазначені у картці (тимчасовій картці) зі зразками підписів та відбитка печатки особи;
тимчасову картку зі зразками підписів та відбитка печатки (у разі її оформлення і подання відповідно до розділу IV цього Порядку).
3. Бюджетні рахунки для операцій з бюджетними коштами відкриваються на початок нового бюджетного періоду. За бюджетними програмами державного або місцевих бюджетів, виконання яких продовжує здійснюватись у наступному бюджетному періоді та бюджетні призначення за якими передбачені у законі про Державний бюджет України або рішеннях про місцеві бюджети, використовуються рахунки попереднього бюджетного періоду.
4. Під час відкриття небюджетних рахунків підприємства, установи, організації та фонди загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, які не мають відкритих рахунків в органі Казначейства, подають документи, визначені підпунктами 1, 2 пункту 1 цього розділу, а також копію належним чином зареєстрованого (затвердженого) установчого документа, засвідчену в установленому законодавством України порядку, крім випадку, визначеного пунктом 7 цього розділу.
Якщо серед осіб, які мають право першого або другого підпису, є іноземці або особи без громадянства, які тимчасово перебувають на території України, зазначені особи зобов’язані додатково подати документи, що підтверджують законність їх перебування на території України, та виданий роботодавцю дозвіл на застосування праці іноземців та осіб без громадянства.
Фізичні особи - підприємці, які не мають відкритих рахунків в органі Казначейства, подають документи, визначені підпунктами 1, 2 пункту 1 цього розділу, крім документів, визначених абзацом шостим пункту 6 розділу IV цього Порядку.
5. На кожного клієнта, визначеного пунктом 4 цього розділу, формується справа з юридичного оформлення рахунків, що містить:
договір;
документи, визначені пунктом 4 цього розділу, абзацами третім, четвертим, шостим та восьмим пункту 6 розділу IV та пунктом 8 розділу VII цього Порядку, у тому числі ті, що втратили чинність;
повідомлення про взяття рахунка на облік територіальним органом ДПС;
перелік рахунків (додаток 8 до цього Порядку), якими можуть розпоряджатися зазначені у картці (тимчасовій картці) зі зразками підписів та відбитка печатки особи;
тимчасову картку зі зразками підписів та відбитка печатки (у разі її оформлення і подання відповідно до розділу IV цього Порядку).
6. Інформація про те, що клієнт, визначений у пунктах 1, 4 цього розділу, не є платником єдиного внеску, обов’язково зазначається у заяві про відкриття рахунків (додаток 5 до цього Порядку) в рядку "Додаткова інформація".
7. Юридичні особи, відокремлені підрозділи / відокремлені структурні підрозділи юридичних осіб, установчі документи яких оприлюднено на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, установчі документи не подають. Положення про юридичних осіб публічного права, які затверджуються розпорядчими актами Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, засвідчення не потребують. Клієнти, які діють на підставі законів, установчі документи не подають.
8. Клієнти, яким в органах Казначейства справи з юридичного оформлення рахунків уже сформовані, для відкриття нового бюджетного / небюджетного рахунка подають заяву про відкриття рахунків (додаток 5 до цього Порядку) за підписом керівника та головного бухгалтера або інших посадових осіб, яким відповідно до картки зі зразками підписів та відбитка печатки, оформленої з дотриманням вимог розділу ІV цього Порядку, надано право першого та другого підписів, яка додається до справи.
9. Документи на відкриття рахунків подають до органу Казначейства із супровідним листом особи, які мають відповідні повноваження та право першого або другого підпису.
Органи Казначейства перевіряють подані документи щодо:
1) правильності оформлення заяви про відкриття рахунків. Підписи осіб на заяві про відкриття рахунків мають бути розшифровані з обов’язковим зазначенням власного імені, прізвища та ідентифіковані з підписами в картці зі зразками підписів та відбитка печатки;
2) відповідності даних, наведених у картці зі зразками підписів та відбитка печатки, вимогам, визначеним пунктом 1 розділу IV цього Порядку;
3) відповідності посвідчувальних написів нотаріуса на документах формам, визначеним законодавством України.
10. Після надання повного пакета документів та/або заяви про відкриття рахунків клієнта органи Казначейства не пізніше трьох робочих днів з дати подання таких документів відкривають відповідні рахунки.
Органи Казначейства не відкривають рахунки у разі:
недотримання клієнтом вимог щодо оформлення поданих документів;
подання неповного пакета документів;
невідповідності даних, наведених у картці зі зразками підписів та відбитка печатки, вимогам, визначеним абзацом третім пункту 1 розділу IV цього Порядку.
У таких випадках органи Казначейства протягом трьох робочих днів з дня отримання документів повертають їх клієнту на доопрацювання разом із супровідним листом, в якому зазначаються причини повернення.
Якщо подані документи для відкриття рахунків, не прийняті до виконання у зв’язку з порушенням розпорядниками бюджетних коштів (одержувачами бюджетних коштів), відокремленими підрозділами / відокремленими структурними підрозділами розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) бюджетного законодавства України, органи Казначейства застосовують заходи впливу за порушення бюджетного законодавства України відповідно до
Бюджетного кодексу України.
11. Днем відкриття рахунків вважається дата, зазначена в заяві про відкриття рахунків (додаток 5 до цього Порядку) у розділі "Відмітки органу Державної казначейської служби України".
Казначейство у день проведення операції відкриття рахунків клієнтів (крім відкриття рахунків у зв’язку із завершенням та початком бюджетного періоду та за умови, якщо реквізити рахунків, що відкриті у новому бюджетному періоді, не відрізняються від реквізитів рахунків, що були відкриті у попередньому бюджетному періоді) подає ДПС повідомлення про це відповідно до
Пор ядку подання повідомлень про відкриття / закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18 серпня 2015 року № 721, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 вересня 2015 року за № 1058/27503 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 09 липня 2019 року № 292).
До отримання органами Казначейства повідомлення про взяття рахунка на облік територіальними органами ДПС операції за цим рахунком здійснюються лише із зарахування коштів.
Датою початку операцій за видатками та з надання кредитів з бюджету на рахунках, відкритих в органах Казначейства, є дата отримання органом Казначейства повідомлення про взяття рахунка на облік територіальними органами ДПС або дата, визначена як дата взяття на облік у територіальному органі ДПС за мовчазною згодою.
Роздруковане повідомлення про взяття рахунка на облік територіальним органом ДПС або повідомлення (квитанція) про підтвердження факту прийняття повідомлення органу Казначейства до оброблення ДПС у разі взяття рахунка на облік за мовчазною згодою підписується відповідальною особою органу Казначейства та зберігається у справі з юридичного оформлення рахунків разом із заявою про відкриття рахунків.
Протягом трьох робочих днів з дня отримання повідомлення про взяття рахунка на облік територіальним органом ДПС органи Казначейства надають клієнтам повідомлення про відкриття рахунків (додаток 9 до цього Порядку).
12. Клієнт після отримання повідомлення про відкриття рахунків (додаток 9 до цього Порядку) протягом п’яти робочих днів з дати отримання такого повідомлення подає до органу Казначейства у двох примірниках перелік рахунків (додаток 8 до цього Порядку), якими можуть розпоряджатися зазначені у картці зі зразками підписів та відбитка печатки особи, засвідчений підписами осіб, яким надано право першого і другого підписів, та відбитком печатки клієнта.
13. Документи, включені до складу справи з юридичного оформлення рахунків та до яких внесено зміни (за винятком документів, визначених
Порядком формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 22 грудня 2011 року № 1691, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12 січня 2012 року за № 33/20346, картки зі зразками підписів та відбитка печатки та переліку рахунків), подаються до органів Казначейства не пізніше ніж протягом десяти робочих днів з дня внесення змін до цих документів.
IV. Картка зі зразками підписів та відбитка печатки
1. Для відкриття рахунків клієнти подають до органів Казначейства у двох примірниках картку зі зразками підписів та відбитка печатки (додаток 6 до цього Порядку). До картки включаються зразки підписів осіб, яким відповідно до законодавства України або установчих документів надано право розпоряджатися рахунками та підписувати платіжні, розпорядчі та інші документи, які подаються в процесі казначейського обслуговування клієнтів. До картки включається зразок відбитка печатки.
Дані про керівника установи, наведені в картці зі зразками підписів та відбитка печатки, мають відповідати відомостям з Єдиного державного реєстру.
Дані, наведені в картці зі зразками підписів та відбитка печатки клієнтів, визначені пунктом 1 розділу III цього Порядку, в тому числі про їх керівників, мають відповідати даним, що містяться у поданій клієнтом засвідченій в установленому порядку копії прийнятого відповідно до законодавства України наказу (розпорядження), в тому числі установи / організації, якій клієнт підпорядкований або до складу якої входить, або рішення відповідної виборчої комісії про результати місцевих виборів та протоколу сесії відповідної місцевої ради (для органів місцевого самоврядування) про призначення керівника у разі відсутності таких даних у Єдиному державному реєстрі у визначених законодавством України випадках.
2. Право першого підпису належить керівнику, його заступникам та іншій уповноваженій на це особі і не може бути надано головному бухгалтеру та іншим особам, які мають право другого підпису. У разі відсутності у штатному розписі посади заступника керівника право першого підпису або тимчасове право першого підпису може бути надано іншим посадовим особам.
Якщо в картці зі зразками підписів та відбитка печатки зразка підпису керівника не наведено, клієнт подає до органу Казначейства лист-підтвердження надання права іншим особам розпоряджатися рахунком (рахунками), засвідчене підписом керівника та відбитком печатки клієнта, якщо документами, якими підтверджуються повноваження осіб, підписи яких включені до картки, таке право не надано.
................Перейти до повного тексту