1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
01.11.2016 N 11497/П/99-99-13-02-03-14
Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52Податкового кодексуУкраїни (далі - Кодекс), розглянула звернення щодо оподаткування доходів у вигляді спадщини, отриманих фізичною особою, яка має податкову адресу (місцезнаходження) на території ВЕЗ "Крим", та повідомляє.
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб регулюється розділом IV Кодексу, відповідно до п. 162.1 ст. 162 якого платниками податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи, та фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Поняття "резидент" та умови набуття платником податку статусу резидента України визначено пп. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.
Однак слід врахувати, що п. 26 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Кодексу передбачено, що на період дії Закону України від 15 квітня 2014 року N 1207-VII "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" Кодекс застосовується з урахуванням особливостей, визначених Законом України від 12 серпня 2014 року N 1636-VII "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" (далі - Закон N 1636).
Відповідно до п. 5.3 ст. 5 Закону N 1636 фізична особа, яка має податкову адресу (місце проживання), юридична особа (відокремлений підрозділ), яка має податкову адресу (місцезнаходження) на території ВЕЗ "Крим", прирівнюються з метою оподаткування до нерезидента.
Фізична особа, яка має податкову адресу (місце проживання), юридична особа (відокремлений підрозділ), яка має податкову адресу (місцезнаходження) на іншій території України, прирівнюються з метою оподаткування до резидента.
Визначення правового статусу та забезпечення прав внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим здійснюються у порядку, встановленому Законом України від 20 жовтня 2014 року N 1706-VІІ "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" (далі - Закон N 1706) (п. 14.1 ст. 14 Закону N 1636).
Згідно з п. 1 ст. 4 Закону N 1706 факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (далі - довідка).
При цьому відповідно до п. 1 ст. 5 Закону N 1706 довідка засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у ст. 1 Закону N 1706.
Отже, фізична особа, яка за правовим статусом є внутрішньо переміщеною особою, з метою оподаткування прирівнюється до резидента.
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, відповідно до ст. 163 якого об'єктом оподаткування резидента (нерезидента) є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід. При цьому об'єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні.
Підпунктом 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 Кодексу визначено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості успадкованого майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV Кодексу.

................
Перейти до повного тексту