1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МГУ ДФС - Центрального офісу з ОВП
Лист
12.11.2015 № 25302/10/28-10-06-11
Подання фін та податкової звітності за підписом керівника у разі відсутності головного бухгалтера
Міжрегіональним головним управлінням ДФС - Центральним офісом з обслуговування великих платників розглянуто лист "…….", за результатом розгляду та в межах своїх повноважень повідомляємо наступне.
Подання документів в електронному вигляді.
Відповідно до підпункту 7.1 пункту 7 розділу ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233 (далі – Інструкція № 233), платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.
Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються електронні цифрові підписи (далі – ЕЦП) посадових осіб платника податків у такому порядку: першим - ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника, третім - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.
За відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.
Відповідно до пункту 7 розділу ІІ Інструкції № 233, підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є:
його відповідність затвердженому формату (стандарту);
підтвердження електронного цифрового підпису платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов’язковими для звітів в паперовій формі за умов, встановлених в статті 3 Закону України від 22 травня 2003 року № 852-IV "Про електронний цифровий підпис";
чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/ блокований).
Отже, оскільки підставою для прийняття податкової звітності в електронному вигляді є підтвердження електронного цифрового підпису посадових осіб платника податків, підписи яких є обов’язковими для податкової звітності в паперовій формі, то посилені сертифікати відкритих ключів можуть подаватись на всіх відповідальних працівників підприємства, які мають право відповідного підпису на випадок тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера.
Подання документів в паперовому вигляді.

................
Перейти до повного тексту