- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ПРОФЕСІЙНА АСОЦІАЦІЯ РЕЄСТРАТОРІВ І ДЕПОЗИТАРІЇВ
Л И С Т
N 01-03/132 від 09.04.2001 |
Про взаємодію реєстратора з емітентом, визнаним банкрутом
На Ваш запит про взаємодію реєстратора з акціонерним товариством (далі - АТ), визнаним банкрутом, та щодо якого арбітражним судом розпочата ліквідаційна процедура, відповідаємо наступне.
Звертаємо Вашу увагу на те, що Професійна асоціація реєстраторів і депозитаріїв не має права давати роз'яснення з питань застосування чинного законодавства України, а має право надавати консультації з цих питань.
Відповідно до ст.
24 Закону у постанові про визнання боржника банкрутом арбітражний суд відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, передбаченому для призначення керуючого санацією (шляхом винесення ухвали, п. 3 ст. 17 Закону). За клопотанням ліквідатора, погодженим з комітетом кредиторів, арбітражний суд призначає членів ліквідаційної комісії.
Згідно з п. 2 ст.
25 Закону протягом трьох днів з дня призначення ліквідатора органи управління банкрута забезпечують передачу бухгалтерської та іншої документації банкрута, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей банкрута ліквідатору, який, в свою чергу, очолює ліквідаційну комісію. У разі ухилення від виконання зазначених обов'язків органи управління банкрута, у тому числі керівник банкрута, несуть відповідальність відповідно до законодавства. З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута.
Також звертаємо увагу на те, що ліквідатор (арбітражний керуючий) має право замовити виготовлення дубліката печатки та штампів у разі їх втрати.
Виходячи з вище викладеного, вважаємо, що з дня призначення ліквідатора (винесення про це ухвали арбітражним судом) саме до нього переходять повноваження по управлінню, розпорядженню майном банкрута.
Крім того, ст.
25 Закону зазначає, що ліквідатор з дня свого призначення виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута.
Таким чином, вважаємо, що оформлення документів, розпоряджень та запитів до реєстратора від імені АТ, визнаного банкрутом та щодо якого розпочата ліквідаційна процедура, повинні бути підписані ліквідатором та містити відбитки печатки такого АТ (оскільки ліквідатор в даному випадку здійснює повноваження органів управління банкрута).
Згідно з абз. 3 п. 10.1 Положення про порядок ведення реєстрів власників іменних цінних паперів (далі - Положення), затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.05.98 р.
N 60 (далі - Комісія), емітент зобов'язаний протягом трьох робочих днів з моменту прийняття відповідних рішень інформувати реєстроутримувача про зміни та доповнення до установчих документів, про зміни, що стосуються прав власників іменних цінних паперів щодо загальних зборів, які плануються, нових емісій цінних паперів емітента та надавати будь-яку іншу інформацію, що є суттєвою для ведення системи реєстр.
Крім того, відповідно до п. 10.2
Положення зареєстровані особи зобов'язані своєчасно надавати реєстроутримувачу інформацію щодо зміни реквізитів анкети зареєстрованої особи з дотриманням відповідного порядку.
Таким чином, АТ необхідно звернутись для внесення до реєстру записів, пов'язаних зі зміною особи, яка має право діяти від імені АТ (зміна реквізиту анкети "перелік уповноважених представників"), надавши для цього реєстратору документи, визначені п. п. 7.15, 5.4
Положення (заява про зміну реквізиту анкети, переоформлена анкета, копія документа, який підтверджує призначення ліквідатора на цю посаду (ухвала арбітражного суду).
Згідно з ч. 8 п. 3.2.2
Положення у випадку ліквідації емітента термін закриття системи реєстру, визначення особи, до якої передається система, термін передачі та знищення вищевказаних документів встановлюється ліквідаційною комісією та не повинен порушувати прав кредиторів та учасників емітента щодо задоволення їх майнових претензій до емітента. Оформлення актів прийому-передачі та знищення документів в цьому випадку покладається на ліквідаційну комісію.
На нашу думку, вищезазначена норма вступає в певні протиріччя з Порядком скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженим рішенням Комісії від 30.12.98 р.
N 222 (далі - Порядок).
Так відповідно до п. 1
Порядку у разі ліквідації акціонерного товариства на підставі рішення вищого органу товариства, суду або арбітражного суду здійснюється скасування реєстрації випусків акцій.
Протягом трьох робочих днів після винесення рішення про ліквідацію емітент повинен надати до Комісії документи, передбачені п. 2
Порядку , після надходження яких начальник управління корпоративних фінансів видає розпорядження про зупинення обігу цінних паперів цього емітента.
Згідно з п. 4
Порядку управління корпоративних фінансів протягом трьох робочих днів від дня прийняття рішення про зупинення обігу цінних паперів направляє повідомлення до прес-центру Комісії, емітенту та реєстроутримувачу. Дата опублікування повідомлення про зупинення обігу цінних паперів в одному з друкованих органів Комісії є датою закриття реєстру.
Звертаємо увагу на те, що до реєстру, складеного на дату закриття, дозволяється вносити зазначені в п. 9
Порядку зміни, які виникли внаслідок тих подій, які настали після дати закриття.
Відповідно до п. 10
Порядку реєстр (зведений обліковий реєстр) передається до ліквідаційної комісії, яка повинна бути створена відповідно до вимог чинного законодавства, і є підставою для проведення розрахунків з акціонерами.
Виходячи з того, що
Порядок по відношенню до
Положення є спеціальним нормативним актом (більш детально регламентує певні правовідносини), та з того, що рішенням Комісії від 30.12.98 р. N 222 (яким затверджений Порядок) прийнято пізніше, ніж рішення Комісії від 26.05.98 р. N 60 (яким затверджено Положення), вважаємо, що при конкуренції окремих положень вище перелічених нормативних актів слід керуватись нормами, викладеними у Порядку.
Таким чином, вважаємо, що дата закриття системи реєстру повинна визначатись згідно з вище викладеними нормами
Порядку .
................Перейти до повного тексту