- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ЛИСТ
27.05.2015 № 4986/18/61-15 |
Будинковий комітет "Воскресенський"
02125, м. Київ, вул. Воскресенська
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), розглянула звернення будинкового комітету "Воскресенський" від 07.05.2015 р № 7609/0/60-15 та в межах компетенції повідомляє наступне.
Відповідно до
Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого Указом Президента України від 10.09.2014 № 715/2014 (далі - Положення), НКРЕКП відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, встановлює ціни (тарифи) на електричну енергію, тарифи на її передачу та постачання, роздрібні ціни на природний газ, що використовується для потреб населення, тарифи на комунальні послуги для суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП. Механізми формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії, послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), встановлення роздрібних цін на природний газ для населення, а також розрахунку роздрібного тарифу на електричну енергію, визначені порядками формування зазначених цін і тарифів, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011
№ 869 "Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги" (далі – Постанова № 869).
Стосовно питання встановлення тарифів на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання.
Відповідно до статті
10 Закону України
"Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" , тарифи на комунальні послуги суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих планованих витрат на їх виробництво з урахуванням планованого прибутку.
Статтею
20 Закону України
"Про теплопостачання" визначено, що тариф на теплову енергію для споживача визначається як сума тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.
Нормами
Порядку визначено, що формування тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії здійснюється ліцензіатами відповідно до річних планів її виробництва, транспортування та постачання, економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, техніко-економічних розрахунків, кошторисів, з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги у планованому періоді.
Згідно із положеннями
Порядку 1 до складу планованої виробничої собівартості включаються прямі матеріальні витрати, зокрема, витрати на придбання палива (газу, мазуту, вугілля, торфу, інших видів технологічного палива) та електричної енергії для технологічних потреб, що визначаються виходячи з планованого обсягу виробництва теплової енергії, норм питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, установлених відповідно до міжгалузевих, галузевих та регіональних методик, інших нормативних документів з нормування витрат та втрат ресурсів, у яких враховуються основні особливості технологічних процесів конкретного виробництва, діючих цін (тарифів) на паливно-енергетичні ресурси.
Відповідно до пункту 8
Порядку 1 , у разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих витрат, пов'язаних із провадженням ліцензованої діяльності з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, з причин, які не залежать від ліцензіата, зокрема збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін і тарифів на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, може проводитися перерахування тарифів шляхом коригування лише тих складових частин структури тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення.
З 01 квітня 2015 року постановою НКРЕКП від 03.03.2015
№ 584 граничний рівень ціни на природний газ для виробництва теплової енергії для потреб населення збільшено на 128,7% і встановлено на рівні 2994,30 грн/тис. куб.м (з урахуванням податку на додану вартість, збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для суб'єктів господарювання усіх форм власності, який справляється у розмірі 2 відсотків, тарифів на послуги з транспортування, розподілу і постачання природного газу за регульованим тарифом), а також відповідними постановами НКРЕКП з квітня 2015 року підвищена вартість виробництва теплової енергії ТЕЦ, ТЕС, АЕС для потреб населення з урахуванням вказаних цін на природний газ. В зв'язку з цим здійснено перегляд тарифів на теплову енергію для потреб населення, шляхом коригування лише паливної складової діючих тарифів, витрат на електроенергію, собівартості виробництва теплової енергії ТЕЦ, ТЕС, КГУ, АЕС.
Враховуючи те, що близько 95 % вартості в тарифах на послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води (без податку на додану вартість) становлять витрати на теплову енергію, а решта – витрати на утримання абонентської служби, вартість холодної води (складова послуги з централізованого постачання гарячої води), послуги банків по збору платежів від споживачів тощо, НКРЕКП скориговано та постановою від 31.03.2015
№ 1171 з 01.05.2015 встановлено тарифи на послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води для населення, яка зареєстрована в Міністерстві юстиції 17.04.2015 за № 433/26878 та набрала чинності з дня її офіційного опублікування 08.05.2015 в "Офіційному віснику України". В цей же час постановою НКРЕКП від 31.03.2015
№ 1169 скориговано діючі тарифи на послуги з централізованого постачання гарячої води для потреб управителів багатоквартирних будинків, яка набрала чинності з 01.04.2015року.
Прийняті постанови зі структурами розміщені на офіційному веб-сайті НКРЕКП за адресою: www.nerc.gov.ua у розділі Рішення НКРЕКП/ Постанови/2015 року.
Стосовно питання встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення.
Механізм формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення для суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення, визначений
Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 (далі – Порядок 2).
НКРЕКП, відповідно до вимог
Порядку 2, встановила ПАТ "АК "Київводоканал" економічно обґрунтовані тарифи (таблиця 1).
Таблиця 1
Тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення ПАТ "АК "Київводоканал"
№ зп |
№, дата Постанови Комісії |
дата набуття чинності Постанови |
Тарифи встановлені Комісією грн. за 1 куб. м (без ПДВ) |
водопостачання |
водовідведення |
1 |
№ 756 від 18.06.2014 |
01.07.2014 |
3,24 |
2,98 |
2 |
№ 969 від 31.03.2015 |
01.05.2015 |
3,83 |
3,41 |
Також повідомляємо, що на нараді від 30.03.2015 з питань встановлення ПАТ "АК "Київводоканал" тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення та на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) були присутні представники Київської міської ради (Клюс О.В., Каретко В.О., Велімовський А.Р., Костюшко О.П.) та Київської міської державної адміністрації (Новицький Д.Ю., Яструбинський В.І.).
Стосовно питання встановлення тарифів на електричну енергію.
Комісія, відповідно до повноважень, визначених
Положенням, в тому числі, бере участь у формуванні та забезпеченні реалізації єдиної державної політики у сфері функціонування ринку електричної енергії, розробляє і затверджує порядки (методики) формування цін і тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій та суб'єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках у сфері електроенергетики, установлює ціни (тарифи) на електричну енергію, тарифи на її передачу та постачання; здійснює контроль за цільовим використанням коштів, обсяги яких передбачені структурою тарифів і які одержані в результаті провадження ліцензованої діяльності суб'єктами природних монополій та суб'єктами господарювання на суміжних ринках.
НКРЕКП здійснює регулювання цін (тарифів) на товари (послуги) суб'єктів природних монополій в паливно-енергетичному комплексі України, керуючись принципами, визначеними чинним законодавством, головним з яких є принцип балансу економічних інтересів споживачів та виробників, їх товарів і послуг, та забезпечення повного відшкодування споживачем економічно обґрунтованих витрат на виробництво, передачу та постачання електричної енергії.
Необхідність приведення тарифів на електричну енергію до економічно обґрунтованого рівня передбачено:
Коаліційна угода, укладена учасниками коаліції депутатських фракцій Верховної Ради України VIII скликання та підписаної Політичною партією "Народний фронт", Партією "Блок Петра Порошенка", Політичною партією "Об'єднання "Самопоміч", Радикальною партією Олега Ляшка, Політичною партією Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина"
Нормативні документи, які регулюють розрахунок тарифів на електроенергію для населення:
- постанова Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року
№ 869 "Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги"
- Умови та Правила здійснення підприємницької діяльності з постачання електроенергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.96 № 15/1, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 08.08.96 1996 за
№ 433/1458 (із змінами) (пункт 3.7.4)
Відповідно до цих нормативних документів роздрібні тарифи формуються за ринковою формулою, яка складається із:
- закупівельної ціни електричної енергії на оптовому ринку електричної енергії та/або у безпосередніх виробників електричної енергії;
- тарифу на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами відповідного класу напруги ліцензіата з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, на території ліцензованої діяльності якого перебуває споживач;
- складової, яка забезпечує покриття витрат з постачання електричної енергії (тариф на постачання);
- нормативних технологічних витрат у місцевих (локальних) електричних мережах.
Відповідно до методики споживачі об'єднані у дві групи: 1 група - суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи - підприємці, 2 група - міське та сільське населення
Тарифи на передачу та постачання електричної енергії для кожної енергопостачальної компанії різні і залежать від багатьох факторів, а саме: структури та стану електричних мереж, витрат електроенергії в мережах, структури та обсягів споживання електроенергії, площі території, що обслуговується тощо.
Оптова ринкова ціна на електроенергію визначається як середньозважена величина вартості закупівлі електричної енергії від усіх виробників, що продають електричну енергію в Оптовий ринок, витрат на диспетчеризацію та утримання магістральних та міждержавних електромереж, витрат на забезпечення функціонування ОРЕ та ряду додаткових загальнодержавних витрат (збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на теплову та електричну енергію, компенсація пільгових тарифів для деяких категорій споживачів, у першу чергу населення, тощо). Структуру оптової ціни дивитись http://www.nerc.gov.ua/?id=15338.
................Перейти до повного тексту