1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
НАКАЗ
25.02.2015 № 49
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 212 від 06.12.2016 )
Про затвердження Положення про порядок підготовки в Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, проектів регуляторних актів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 18 від 05.02.2016 )
Відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та Указу Президента України від 10 вересня 2014 року № 715 "Про затвердження Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок підготовки в Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, проектів регуляторних актів, що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів при підготовці проектів регуляторних актів неухильно дотримуватись вимог Положення.
3. Відповідальним з питань реалізації державної регуляторної політики визначити Юридичний департамент.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. Голови Комісії Д. Вовк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ НКРЕКП
25.02.2015 № 49
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок підготовки в Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, проектів регуляторних актів
1. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено на виконання Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" і підлягає застосуванню структурними підрозділами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП, Комісія), при підготовці ними проектів регуляторних актів.
1.2. Терміни "регуляторна діяльність НКРЕКП", "регуляторний акт", "відстеження результативності регуляторного акта (базове, повторне, періодичне)", "перегляд регуляторного акта", "показники результативності регуляторного акта", "аналіз регуляторного впливу", "звіт про відстеження результативності регуляторного акта" вживаються у значенні, наведеному у Законі України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" .
1.3. Забезпечення реалізації державної регуляторної політики в НКРЕКП включає:
планування діяльності Комісії з підготовки проектів регуляторних актів;
розроблення проекту регулярного акта та підготовку аналізу регуляторного впливу;
оприлюднення проектів регуляторних актів та документів, підготовлених у процесі здійснення регуляторної діяльності;
відстеження результативності регуляторних актів;
погодження проектів регуляторних актів;
перегляд регуляторних актів та їх офіційне оприлюднення.
2. Планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів
2.1. Структурні підрозділи, які є розробниками проектів регуляторних актів, надають для узагальнення Юридичному департаменту не пізніше 1 грудня поточного року пропозиції до Плану діяльності НКРЕКП з підготовки проектів регуляторних актів (далі - План) на наступний рік за формою згідно з додатком 1 .
2.2. Не пізніше 15 грудня поточного року План на наступний календарний рік затверджується на засіданні Комісії, яке проводиться у формі відкритого слухання, та оформлюється постановою НКРЕКП.
2.3. Якщо структурний підрозділ, який є розробником проекту регуляторного акта, готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого Плану, він повинен подати пропозиції про внесення відповідних змін до Плану не пізніше десяти робочих днів від дня початку підготовки цього проекту або з дня винесення проекту на засідання Комісії, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту.
2.4. Якщо до Плану вносяться зміни за пропозиціями декількох структурних підрозділів в один день, то рішення щодо внесення змін до Плану оформлюється однією постановою.
2.5. План та зміни до нього оприлюднюються відділом інформації та комунікацій з громадськістю на підставі службових записок відповідних структурних підрозділів шляхом розміщення на офіційному веб-сайті НКРЕКП в мережі Інтернет не пізніше 10 днів після затвердження та опублікування у друкованому виданні Комісії.
3. Розроблення проекту регулярного акта та підготовка аналізу регуляторного впливу
3.1. Проект регуляторного акта розробляє структурний підрозділ Комісії (далі - розробник), до компетенції якого належать питання, які мають бути врегульовані таким проектом регуляторного акта.
3.2. Після підготовки проекту регуляторного акта його розробник забезпечує внутрішнє погодження проекту регуляторного акта шляхом проставляння віз керівником структурного підрозділу, який розробив проект регуляторного акта, керівниками інших заінтересованих структурних підрозділів, Юридичним департаментом, членами Комісії.
Юридичний департамент поряд з візою проставляє гриф, який включає в себе слова "Цей проект є регуляторним актом".
3.3. Стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробник готує аналіз регуляторного впливу до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій.
3.3.1. При підготовці аналізу регуляторного впливу розробником проекту регуляторного акта:
визначається проблема, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання;
визначаються цілі державного регулювання;
визначаються та оцінюються усі прийнятні альтернативні способи досягнення зазначених цілей, наводяться аргументи щодо переваги обраного способу;
описуються механізм, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми, і відповідні заходи;
обґрунтовуються можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта;
визначаються очікувані результати прийняття акта;
обґрунтовується запропонований строк дії акта (у разі обмеження цього строку);
визначаються показники результативності акта;
визначаються заходи, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.
3.4. Якщо проект регуляторного акта одночасно містить норми, що регулюють господарські відносини або адміністративні відносини між регуляторними органами чи іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, та норми, що регулюють інші суспільні відносини, а також індивідуально-конкретні приписи, то аналіз регуляторного впливу готується лише щодо норм, які регулюють господарські відносини або адміністративні відносини між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання.
3.5. Результати аналізу викладаються у письмовій формі, візуються розробником проекту і Юридичним департаментом та підписуються Головою Комісії.
3.6. У процесі підготовки аналізу регуляторного впливу структурні підрозділи НКРЕКП керуються Ме тодикою проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308, та Методичними рекомендаціями щодо проведення аналізу регуляторних актів, затвердженими наказом Держкомпідприємництва від 13.01.2011 № 2.
3.7. Проект регуляторного акта і відповідний аналіз регуляторного впливу виносяться розробником на розгляд Комісії на засіданні, яке проводиться у формі відкритого слухання, для схвалення.
4. Оприлюднення проектів регуляторних актів та документів, підготовлених у процесі здійснення регуляторної діяльності
4.1. Відділ інформації та комунікацій з громадськістю на підставі службових записок розробників оприлюднює повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта, кожен проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу шляхом розміщення на офіційному веб-сайті НКРЕКП в мережі Інтернет.
Разом з проектом регуляторного акта про внесення змін оприлюднюється порівняльна таблиця, яка містить редакцію відповідних положень (пунктів, підпунктів, абзаців тощо) чинного регуляторного акта та їх нову редакцію.
( Пункт 4.1 розділу 4 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 18 від 05.02.2016 )
4.2. Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта готується розробником проекту і повинно містити:
стислий виклад змісту проекту;
поштову та електронну адресу НКРЕКП;
інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (адреса сторінки в мережі Інтернет, де опубліковано чи розміщено проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу);
інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань;
інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями зауважень та пропозицій.
4.3. Оприлюднення проекту регуляторного акта разом з аналізом регуляторного впливу здійснюється не пізніше п'яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань.
4.3.1. Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їхніх об'єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником і не може бути меншим, ніж один місяць та не більше, ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.
4.3.2. Усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов'язковому розгляду розробником цього проекту.
За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.
Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акта оприлюднюються відділом інформації та комунікацій з громадськістю на підставі службових записок розробників, погоджених членом Комісії, відповідальним за напрямок діяльності, до якого відносяться питання, відображені у проекті регуляторного акта, на офіційному веб-сайті НКРЕКП в мережі Інтернет у вигляді таблиці, в якій зазначаються зауваження та пропозиції, що враховуються та не враховуються, з обгрунтуванням причин відхилення.
( Підпункт 4.3.2 пункту 4.3 розділу 4 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 18 від 05.02.2016 )
4.4. Структурні підрозділи, які є розробниками проектів регуляторних актів, щомісяця інформують Юридичний департамент про стан підготовки проектів регуляторних актів за формою згідно з додатком 2.
5. Відстеження результативності регуляторних актів
5.1. При виконанні заходів з відстеження результативності регуляторного акта НКРЕКП керується Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308.

................
Перейти до повного тексту