- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ СПЕЦІАЛЬНОГО ЗВ'ЯЗКУ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про внесення змін до Положення про облікову політику Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України
2. Контроль за виконанням вимог цього наказу покласти на директора Фінансово-економічного департаменту Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України.
Голова Служби полковник Держспецзв’язку |
В.П. Звєрєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Адміністрації Державної служби
спеціального зв’язку та захисту інформації України
25.07.2013 року № 391
(у редакції наказу Адміністрації Державної служби
спеціального зв’язку та захисту інформації України
___ ___ 2014 року № ____)
ПОЛОЖЕННЯ
про облікову політику Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України
I. Загальні положення
1.1. Положення про облікову політику Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України (далі – Положення) розроблено відповідно до
Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та визначає принципи та методи організації і ведення бухгалтерського обліку в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України (далі – Адміністрація Держспецзв’язку) з метою забезпечення єдиних методологічних принципів ведення бухгалтерського обліку.
1.2. Облікова політика Адміністрації Держспецзв’язку щодо методів оцінки, обліку і контролю операцій ґрунтується на законах України, указах Президента України, нормативно-правових актах Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України та визначається цим Положенням.
1.4. Адміністрація Держспецзв’язку протягом звітного року забезпечує незмінну облікову політику, безперервність відображення операцій з коштами, розрахунками та зобов’язаннями, застосовуючи меморіально-ордерну форму обліку.
1.5. Фінансово-економічний департамент Адміністрації Держспецзв’язку (далі – ФЕД) забезпечує ведення, методичне керівництво з питань бухгалтерського обліку, а також контроль за застосуванням облікової політики в Адміністрації Держспецзв’язку.
1.6. ФЕД здійснює облік і складає звітність за типовими формами обліку та звітності, встановленими відповідними нормативними актами.
З метою забезпечення повного висвітлення інформації про фактичні та потенційні наслідки господарських операцій і подій наказом Адміністрації Держспецзв’язку можуть встановлюватися форми первинних, облікових та інших документів з питань, не врегульованих законодавством.
ФЕД має право в межах компетенції отримувати від структурних підрозділів Адміністрації Держспецзв’язку додаткову інформацію з питань обліку та звітності, а також впроваджувати форми аналітичного обліку та звітності.
1.8. Первинні документи підлягають обов’язковій перевірці (в межах компетенції) працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряється наявність у документі обов’язкових реквізитів та відповідність господарської операції чинному законодавству у сфері бухгалтерського обліку, логічний зв’язок окремих показників.
1.9. У разі виявлення невідповідності первинного документа вимогам законодавства у сфері бухгалтерського обліку такі документи з письмовим обґрунтуванням передаються Голові Держспецзв’язку. До окремого письмового рішення Голови Держспецзв’язку такі документи не приймаються до виконання.
1.10. Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку та достовірність відображення в них даних покладається на посадових осіб, які згідно з їх посадовими інструкціями склали та підписали ці первинні документи.
1.11. Наказом Адміністрації Держспецзв’язку затверджуються:
перелік осіб, які мають право підписувати первинні документи (давати дозвіл) на здійснення господарської операції, пов’язаної з витрачанням (відпуском) грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна;
перелік осіб, що виписують і реєструють видані, повернуті та використані довіреності на одержання цінностей.
II. Методологія обліку
2.1. Принципи організації та ведення обліку
2.1.1. Бухгалтерський облік повинен забезпечувати систематичний контроль за виконанням кошторису, станом розрахунків з державним бюджетом, державними цільовими фондами та іншими юридичними (фізичними) особами, за збереженням і ефективним використанням грошових коштів і матеріальних цінностей.
2.1.2. Ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Адміністрації Держспецзв’язку проводяться з використанням базового програмного забезпечення комплексної системи автоматизації фінансово-економічної діяльності і системи автоматизації зведення та аналізу періодичної фінансової звітності бюджетних установ з обов’язковим утворенням первинного документа, регістру синтетичного або аналітичного обліку на паперових носіях не пізніше ніж через 10 робочих днів після завершення звітного періоду.
Перелік додаткових субрахунків для здійснення синтетичного і аналітичного обліку в Адміністрації Держспецзв’язку затверджується директором ФЕД.
2.1.4. Узагальнення інформації, що знаходиться у прийнятих для обліку первинних документах, її систематизація на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку здійснюються шляхом подвійного запису на взаємопов’язаних рахунках бухгалтерського обліку.
2.1.5. Результати діяльності Адміністрації Держспецзв’язку за всіма джерелами фінансування відображаються в єдиному балансі Адміністрації Держспецзв’язку.
2.1.6. Відповідальність особового складу ФЕД за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів проведення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, облікових регістрів і звітності протягом установленого терміну визначається їх посадовими інструкціями, затвердженими Головою Держспецзв’язку.
2.2. Облік операцій з коштами
2.2.2. Документи, які є підставою для реєстрації фінансових і бюджетних зобов’язань Адміністрації Держспецзв’язку в Державній казначейській службі України (договори, рахунки, накладні, заказ-наряди, акти звірки, акти приймання-передавання наданих послуг, акти виконаних робіт, квитанції, авансові звіти, документи, що підтверджують проведення процедури закупівель товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері державних закупівель тощо), надаються до ФЕД не пізніше наступного дня після їх підписання (оформлення).
2.2.3. Оплата матеріальних цінностей (робіт, послуг) в Адміністрації Держспецзв’язку проводиться відповідно до вимог чинного законодавства на підставі підтвердних документів (договори, рахунки, накладні, заказ-наряди, акти звірки, акти приймання-передавання наданих послуг, акти виконаних робіт, квитанції, авансові звіти, документи, що підтверджують проведення процедури закупівель товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері державних закупівель тощо) та доповідної записки (рапорту) начальника відповідного структурного підрозділу Адміністрації Держспецзв’язку. У доповідній записці (рапорті) обов’язково зазначаються КПКВК, КЕКВ і код товарів (робіт, послуг) згідно з
Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 та
Державним класифікатором видів науково-технічної діяльності ДК 015-97, за якими пропонується провести оплату.
2.2.4. На первинних документах, які є підставою для проведення оплати, повинно бути зазначене рішення Голови Держспецзв’язку – "До сплати".
2.2.5. Кошти загального та спеціального фондів Адміністрації Держспецзв’язку обліковуються на реєстраційних рахунках, відкритих у Державній казначейській службі України та установах банків.
2.2.6. Нумерація платіжних документів є єдиною для всіх реєстраційних рахунків.
2.2.7. Операції в іноземній валюті відображаються за бухгалтерським обліком та у фінансовій звітності у валюті України з перерахуванням іноземної валюти за курсом Національного банку України на дату здійснення операції або складання звітності.
2.2.8. Відображення за бухгалтерським обліком операцій з надходження на реєстраційні рахунки асигнувань і здійснення Адміністрацією Держспецзв’язку видатків загального фонду бюджету проводиться за кожною бюджетною програмою та кожним реєстраційним рахунком в окремих меморіальних ордерах.
2.2.9. Відображення за бухгалтерським обліком операцій з надходження на спеціальні реєстраційні рахунки Адміністрації Держспецзв’язку коштів спеціального фонду бюджету та їх витрачання проводиться за кожною групою власних надходжень і за кожним спеціальним реєстраційним рахунком в окремих меморіальних ордерах.
Облік касових видатків ведеться в розрізі кодів бюджетної класифікації з виділенням видатків за загальним і спеціальним фондами (за джерелами формування спеціального фонду) окремо за кожним рахунком, відкритим для Адміністрації Держспецзв’язку в органі Державної казначейської служби України (установі банку).
2.2.12. Аналітичний облік операцій за сумами, отриманими на виконання окремих доручень, ведеться додатково в розрізі надавачів сум за дорученням і напрямів використання зазначених коштів.
2.2.13. Грошові кошти, що надійшли в касу Адміністрації Держспецзв’язку за різними джерелами фінансування державного бюджету, відображаються в аналітичному обліку окремо за кожним джерелом надходження.
2.2.14. Прибуткові і видаткові касові ордери нумеруються та реєструються послідовно, незалежно від джерела фінансування.
2.2.15. Видача з каси Адміністрації Держспецзв’язку готівки одного джерела фінансування державного бюджету на потреби іншого не допускається.
2.2.16. Ліміт залишку готівки в касі Адміністрації Держспецзв’язку встановлюється у розмірі, визначеному відповідно до вимог Положення
№ 637 та Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого
наказом Міністерства фінансів України від 22 червня 2012 року № 758, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2012 року за № 1206/21518.
2.2.17. Ліміт залишку готівки в касі Адміністрації Держспецзв’язку затверджується наказом Адміністрації Держспецзв’язку.
Якщо ліміт каси наказом Адміністрації Держспецзв’язку не встановлено (незалежно від причин такого невстановлення), то ліміт каси вважається нульовим.
2.2.18. Для проведення інвентаризації (раптової перевірки) каси наказом Адміністрації Держспецзв’язку утворюється комісія.
Інвентаризація (раптова перевірка) каси проводиться не рідше ніж 1 раз на квартал відповідно до вимог Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Головного управління Державного казначейства України від 30 жовтня 1998 року № 90,
зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 листопада 1998 року за № 728/3168 (далі – Інструкція № 90), та Положення
№ 637.
2.2.19. Усі касові операції ведуться касиром або іншим працівником, який призначається на цю посаду наказом Адміністрації Держспецзв’язку. З ним укладається договір про повну матеріальну відповідальність, який зберігається в особовій справі працівника.
2.3. Облік майна
2.3.2. Майно Адміністрації Держспецзв’язку за місцем зберігання має перебувати на відповідальному зберіганні матеріально відповідальних осіб.
2.3.3. Матеріально відповідальні особи визначаються згідно з Переліком посад матеріально відповідальних осіб Держспецзв’язку, затвердженим наказом Адміністрації Держспецзв’язку від 20 вересня 2012 року № 532 "Про затвердження Переліку посад Адміністрації, регіональних органів, територіальних підрозділів, закладів та установ Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, при заміщенні яких з посадовими особами може бути укладено договір про повну індивідуальну матеріальну відповідальність" (зі змінами).
З матеріально відповідальними особами укладаються договори про повну матеріальну відповідальність.
2.3.4. Відомості щодо обліку майна, що перебуває у матеріально відповідальних осіб на відповідальному зберіганні, повинні відповідати даним бухгалтерського обліку.
Для цього матеріально відповідальні особи Адміністрації Держспецзв’язку, в яких знаходиться на збереженні майно (крім бланків суворого обліку), не пізніше передостаннього робочого дня звітного місяця надають до ФЕД оригінали примірників прибуткових і видаткових первинних документів, на підставі яких здійснювалось оприбуткування, переміщення або списання майна.
Матеріально відповідальні особи Адміністрації Держспецзв’язку, в яких знаходяться у підзвіті бланки суворого обліку, щоквартально готують акти на списання використаних бланків суворого обліку та надають їх до ФЕД в терміни до 25 березня, 25 червня, 25 вересня та 25 грудня.
2.3.5. Звільнення (переведення) матеріально відповідальної особи проводиться після інвентаризації закріпленого за нею майна та передачі його в установленому порядку іншій матеріально відповідальній особі, яка визначається безпосереднім керівником відповідно до Переліку посад Адміністрації, регіональних органів, територіальних підрозділів, закладів та установ Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, при заміщенні яких з посадовими особами може бути укладено договір про повну індивідуальну матеріальну відповідальність, затвердженого наказом Адміністрації Держспецзв’язку від 20.09.2012 № 532.
2.3.6. Необоротні активи, запаси, інші товарно-матеріальні цінності, а також нематеріальні активи, грошові документи і цінні папери (далі – майно) передаються (відпускаються) Адміністрацією Держспецзв’язку або отримуються нею виключно за довіреністю на одержання цінностей з оформленням відповідного первинного документа (накладної, акта тощо).
2.3.8. Особам, які не відзвітували про використання довіреності або не повернули невикористану довіреність, строк дії якої закінчився, нова довіреність не видається.
2.3.9. Необоротні активи відображаються в бухгалтерському обліку за первісною вартістю, тобто за фактичними витратами на їх придбання, спорудження і виготовлення без податку на додану вартість, що відноситься на видатки установи, а об’єкти, які були переоцінені, – за відновлювальною вартістю.
2.3.10. Переоцінка необоротних активів проводиться відповідно до вимог пункту 7.4 Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26 червня 2013 року № 611,
зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 18 липня 2013 року за № 1214/23746 (далі – Положення № 611), та наказу Адміністрації Держспецзв’язку від 22 серпня 2011 року
№ 216 "Про визначення (встановлення) первинної вартості майна, закріпленого за регіональними органами, територіальними підрозділами, закладами та установами Держспецзв’язку".
2.3.11. Індексація первісної (відновлювальної) вартості груп необоротних активів проводиться відповідно до пункту 7.3 Положення
№ 611 протягом першого кварталу, наступного за звітним роком, згідно з коефіцієнтом індексації, який визначається за формулою, передбаченою пунктом 146.21 статті
146 розділу III
Податкового кодексу України.
2.3.12. Облік необоротних активів ведеться у гривнях без зазначення копійок.
Надходження необоротних активів супроводжується відкриттям інвентарних карток їх обліку, присвоєнням їм інвентарних номерів і внесенням відповідних записів у регістрах аналітичного обліку.
2.3.13. З метою своєчасного відображення надходження, вибуття, ліквідації та руху необоротних активів аналітичний облік необоротних активів ведеться за місцем зберігання (експлуатації) та у ФЕД за типовими формами: ОЗ-1 (бюджет) "Акт прийняття-передачі основних засобів", ОЗ-2 (бюджет) "Акт прийняття-здання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів", ОЗ-3 (бюджет) "Акт про списання основних засобів", ОЗ-4 (бюджет) "Акт про списання автотранспортних засобів", ОЗ-5 (бюджет) "Акт про списання з балансу бюджетних установ і організацій вилученої з бібліотеки літератури", ОЗ-6 (бюджет) "Інвентарна картка обліку основних засобів в бюджетних установах", ОЗ-8 (бюджет) "Інвентарна картка обліку основних засобів в бюджетних установах (для тварин і багаторічних насаджень)", ОЗ-9 (бюджет) "Інвентарна картка групового обліку основних засобів в бюджетних установах", ОЗ-10 (бюджет) "Опис інвентарних карток з обліку основних засобів", ОЗ-11 (бюджет) "Інвентарний список основних засобів", ОЗ-12 (бюджет) "Відомість нарахування зносу на основні засоби", які затверджені спільним наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України від 02 грудня 1997 року № 125/70 "Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів та Інструкції з їх складання",
зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22 грудня 1997 року за № 612/2416.
Відомість нарахування зносу на основні засоби (типова форма № ОЗ-12 (бюджет)) застосовується для відображення нарахування зносу на основні засоби, інші необоротні матеріальні активи та нематеріальні активи.
2.3.14. Прийняття необоротних активів проводиться на підставі форми ОЗ-1 (бюджет) "Акт прийняття-передачі основних засобів". Оформлення прийняття окремих предметів необоротних активів дозволяється безпосередньо на підставі документів, що стали підставою для отримання цінностей (рахунків-фактур тощо).
2.3.15. Типова форма ОЗ-1 (бюджет) "Акт прийняття-передачі основних засобів" застосовується для оформлення приймання-передавання необоротних активів і складається на кожний окремий об’єкт, який надходить шляхом придбання або безоплатної передачі від інших організацій. На об’єкт, що був в експлуатації, робиться запис на суму зносу.
Для оформлення приймання декількох об’єктів однотипних необоротних активів, які мають однакову вартість (господарський інвентар, інструменти, обладнання, білизна, постільні речі тощо), дозволяється складання загального акта прийняття необоротних активів.
В зазначеному акті прийняття-передачі основних засобів обов’язково зазначається джерело фінансування, за рахунок якого було придбано об’єкт.
При цьому, якщо основний засіб приймається матеріально відповідальною особою Адміністрації Держспецзв’язку для зберігання (без введення основного засобу в експлуатацію), це обов’язково зазначається в акті прийняття-передачі основних засобів. На момент введення в експлуатацію такого основного засобу складається акт за типовою формою № ОЗ-1 (бюджет) із зазначенням в ньому того, що об’єкт перебував на зберіганні (не експлуатувався) та вводиться в експлуатацію.
2.3.17. При надходженні необоротних активів в Адміністрацію Держспецзв’язку матеріально відповідальна особа повинна проставити підпис на документі постачальника або на акті приймання про одержання цих цінностей і прийняти їх на відповідальне зберігання.
2.3.18. Особи, відповідальні за збереження необоротних активів, ведуть інвентарні списки необоротних активів (типова форма ОЗ-11 (бюджет).
2.3.19. Типова форма ОЗ-11 (бюджет) "Інвентарний список основних засобів" застосовується матеріально відповідальними особами для здійснення пооб’єктного обліку необоротних активів за місцезнаходженням (місцем експлуатації) об’єктів необоротних активів.
Дані пооб’єктного обліку необоротних активів за їх місцезнаходженням (місцем експлуатації) повинні бути тотожні записам в інвентарних картках обліку необоротних активів, які ведуться у ФЕД.
2.3.20. У ФЕД з метою організації обліку і забезпечення контролю за збереженням необоротних активів ведеться попредметний їх облік в інвентарних картках, які відкриваються на кожний інвентарний об’єкт (предмет). Однорідні активи обліковуються у картках групового обліку типової форми № ОЗ-9 (бюджет).
2.3.21. Для обліку будинків, споруд, передавальних пристроїв, робочих силових машин і обладнання, автоматизованих ліній, інструментів, виробничого (у тому числі прилади) і господарського інвентарю, транспортних засобів, вимірювальних приладів і регулювальних пристроїв, лабораторного обладнання застосовується типова форма ОЗ-6 (бюджет) "Інвентарна картка обліку основних засобів в бюджетних установах".
................Перейти до повного тексту