1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА АВІАЦІЙНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.03.2014 № 239
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації дій з видачі Державіаслужбою України посвідчень придатності до експлуатації та дозволів на право експлуатації наземних засобів зв'язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення) цивільної авіації України
Відповідно до вимог підпункту 3.2.4.1 пункту 3.2.4 глави 3.2 Правил технічної експлуатації наземних засобів радіотехнічного забезпечення в цивільній авіації України, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв'язку від 08 травня 2007 № 381 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 21 червня 2007 року за № 705/13972,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо організації дій з видачі Державіаслужбою України посвідчень придатності до експлуатації та дозволів на право експлуатації наземних засобів зв'язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення) цивільної авіації України, що додаються.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови О.В. Гречка.
Голова Д.Ю. Антонюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
авіаційної служби України
28.03.2014 № 239
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації дій з видачі Державіаслужбою України посвідчень придатності до експлуатації та дозволів на право експлуатації наземних засобів зв'язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення) цивільної авіації України
1. Загальні положення
1.1. Методичні рекомендації щодо організації дій з видачі Державіаслужбою України посвідчень придатності до експлуатації та дозволів на право експлуатації наземних засобів зв'язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення) цивільної авіації України (далі - Методичні рекомендації) розроблені відповідно до вимог підпункту 3.2.4.1 пункту 3.2.4 глави 3.2 Правил технічної експлуатації наземних засобів радіотехнічного забезпечення в цивільній авіації України, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв'язку від 08.05.2007 № 381 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 21 червня 2007 року за № 705/13972.
1.2. Методичні рекомендації призначені для застосування співробітниками Державіаслужби України, які беруть участь у процесі видачі посвідчень придатності до експлуатації та дозволів на право експлуатації наземних засобів зв'язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення) (далі - наземні засоби ЗНС (РТЗ)), а також продовження, припинення, поновлення та обмеження їх дії.
1.3. Терміни, що використовуються в цих Методичних рекомендаціях, вживаються у таких значеннях:
Авіаційний електрозв'язок - електрозв'язок, призначений для будь-яких авіаційних потреб.
Авіаційний повітряний електрозв'язок - авіаційний електрозв'язок, що використовує засоби проводового електрозв'язку та авіаційного радіозв'язку з екіпажами повітряних суден у процесі усього польоту.
Авіаційне радіомовлення - передавання інформації стосовно аеронавігації, яка не адресується конкретній станції або станціям.
Внутрішньоаеропортовий електрозв'язок - авіаційний електрозв'язок, що використовує наземні засоби авіаційного наземного електрозв'язку для забезпечення оперативного керівництва діяльністю підприємств ЦА та взаємодії органів обслуговування повітряного руху.
Встановлені вимоги - вимоги, встановлені в технічних регламентах, стандартах, кодексах усталеної практики та технічних умовах.
Дозвіл на право експлуатації - документ, що засвідчує право підприємства ЦА на експлуатацію радіовипромінювального наземного засобу ЗНС (РТЗ) цивільної авіації відповідно до чинних норм щодо радіовипромінювання.
Користувачі повітряного простору України - фізичні та юридичні особи, яким у встановленому порядку надано право на впровадження діяльності з використанням повітряного простору України.
Мережа технологічного зв'язку - відомча мережа зв'язку для обміну інформацією з метою забезпечення технологічних процесів у виробничій діяльності.
Наземні засоби зв'язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення (наземні засоби ЗНС (РТЗ)) - це радіоелектронні та технічні засоби (засоби електрозв'язку, радіонавігації та радіолокації; автоматизовані системи та їх робочі місця; апаратура відображення; антенно-фідерні пристрої; лінії управління та електрозв'язку; автономні джерела електроживлення, електроустановки та електрообладнання; інше обладнання), які призначені для забезпечення польотів повітряних суден, виконання певних функцій обслуговування повітряного руху та забезпечення виробничої діяльності підприємств ЦА.
Обслуговування повітряного руху - забезпечення польотно-інформаційного обслуговування, аварійного чи диспетчерського обслуговування повітряного руху (районного диспетчерського обслуговування, диспетчерського обслуговування підходу або аеродромного диспетчерського обслуговування).
Посвідчення придатності до експлуатації - документ, що засвідчує допуск наземного засобу ЗНС (РТЗ) до експлуатації та підтверджує відповідність його вимогам нормативної й експлуатаційної документації на цей засіб.
Ресурс (технічний ресурс) - сумарне напрацювання (наробіток) засобу від початку його експлуатації чи поновлення після ремонту до переходу в граничний стан.
Термін служби - календарна тривалість експлуатації засобу від початку експлуатації чи її поновлення після ремонту до переходу у граничний стан.
1.5. Скорочення
У цих Методичних рекомендаціях скорочення мають такі значення:
АРП - автоматичний радіопеленгатор;
БПРМ - ближня приводна радіостанція з маркером;
ВОРЛ - вторинний оглядовий радіолокатор;
ВЧ - високі частоти;
ГРМ - глісадний радіомаяк;
ДВЧ - дуже високі частоти;
ДПРМ - дальня приводна радіостанція з маркером;
ЕТД - експлуатаційно-технічна документація;
ЗНС - зв'язок, навігація, спостереження;
КРМ - курсовий радіомаяк;
МРЛ - метеорологічний радіолокатор;
МРМ - маркерний радіомаяк;
ОПР - обслуговування повітряного руху;
ОПРС - окрема приводна радіостанція;
ПОРЛ - первинний оглядовий радіолокатор;
ПОРЛ/ВОРЛ - оглядовий радіолокатор із наявністю первинного та вторинного каналів;
ПРЛ - посадковий радіолокатор;
ПРС - приводна радіостанція;
РЛС - радіолокаційна станція;
РЛС ОЛП - радіолокаційна станція огляду льотного поля;
РМС - радіомаячна система посадки;
РТЗ - радіотехнічне забезпечення;
УВЧ - ультрависокі частоти;
ЦА - цивільна авіація;
DME - всебічно направлений далекомірний радіомаяк діапазону УВЧ;
DVOR - доплерівський всебічно направлений азимутальний радіомаяк діапазону ДВЧ;
MLAT - багатопозиційна система спостереження;
VOR - всебічно направлений азимутальний радіомаяк діапазону ДВЧ.
2. Допуск наземних засобів зв'язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення) до експлуатації
2.1. Документами, що підтверджують допуск наземного засобу ЗНС (ЗНС (РТЗ)) до експлуатації за призначенням, є посвідчення придатності до експлуатації (далі - Посвідчення) та/або дозвіл на право експлуатації (далі - Дозвіл).
Форма Посвідчення наведена в додатку 1, форма Дозволу наведена в додатку 2 до цих Методичних рекомендацій.
3. Наземні засоби зв'язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення), на які видаються Посвідчення та/або Дозволи
3.1. Перелік наземних засобів ЗНС (РТЗ), на які видаються Посвідчення та Дозвіл відповідно до пункту 2.1.4 Правил організації і проведення наземних та льотних перевірок наземних засобів радіотехнічного забезпечення польотів, авіаційного електрозв'язку та світлосигнального обладнання аеродромів цивільної авіації України, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 23.03.2005 № 210 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 07 квітня 2005 року за № 374/10654:
РМС (у складі КРМ та ГРМ); ПРС (об'єктів ДПРМ, БПРМ, ОПРС); МРМ; VOR; DVOR; DME; ПОРЛ; ВОРЛ; ПОРЛ/ВОРЛ; ПРЛ; РЛС ОЛП; MLAT; наземні засоби авіаційного повітряного електрозв'язку (радіопередавачі та радіостанції діапазону ДВЧ).
3.2. Наземні засоби ЗНС (РТЗ), на які видаються тільки Посвідчення:
АРП;
окремі системи відображення радіолокаційної інформації, обладнані апаратурою обробки інформації (які не входять до складу автоматизованих систем керування повітряним рухом).
3.3. Наземні засоби ЗНС (РТЗ), на які видаються тільки Дозволи:
МРЛ;
радіопередавачі та радіостанції діапазону ВЧ;
радіостанції внутрішньоаеропортового та технологічного електрозв'язку (видаються на головну радіостанцію мережі із зазначенням назви мережі. Дозвіл на право експлуатації головної радіостанції мережі є дозволом на право експлуатації всіх радіостанцій, що входять до складу мережі. Дозвіл видається також на радіостанції внутрішньоаеропортового та технологічного електрозв'язку, які встановлені на автомобілях для роботи за межами аеродрому);
радіорелейні станції;
радіопередавальні пристрої систем супутникового електрозв'язку.
4. Організація видачі Посвідчень і Дозволів
4.1. Організація та проведення заходів щодо видачі Посвідчення та/або Дозволу здійснюється співробітниками Державіаслужби України після отримання заяви про видачу Посвідчення та/або Дозволу за формою, наведеною у додатку 3 до цих Методичних рекомендацій. До заяви додається комплект документів, наведений у п. 4.2 цих Методичних рекомендацій.
4.1.1. Заявки надсилаються суб'єктами авіаційної діяльності (далі - Підприємства ЦА), які вводять в експлуатацію та/або здійснюють технічну експлуатацію наземних засобів ЗНС (РТЗ) цивільної авіації.
4.1.2. Державіаслужба України приймає та розглядає заяви про видачу Посвідчення та/або Дозволу від користувачів повітряного простору, які отримали право на здійснення авіаційної діяльності згідно з чинним законодавством.
4.1.3. Заява про видачу Посвідчення та/або Дозволу розглядається протягом двадцяти робочих днів з дня її одержання Державіаслужбою України, після позитивного розгляду заяви видається Посвідчення та/або Дозвіл.
4.1.4. Заява про видачу Посвідчення та/або Дозволу та додатки до неї, які мають підчистки та виправлення, до розгляду не приймаються, про що Державіаслужба України протягом трьох днів з дня розгляду цієї заяви повідомляє Підприємство ЦА.
4.2. Співробітники Державіаслужби України, які здійснюють безпосередні дії щодо видачі Посвідчення та/або Дозволу, мають перевірити наявність та розглянути такі документи, що додаються до заяви про видачу:
4.2.1. Для наземних засобів навігації та спостереження:
а) акт приймання в експлуатацію, до якого додаються:
акт льотної перевірки (для РЛС ОЛП - акт перевірки) і відповідні додатки до нього згідно з діючими програмами та методиками льотних перевірок;
протокол наземної перевірки та настроювання;
б) схему електроживлення засобу ЗНС (РТЗ) на об'єкті (із зазначенням резервних джерел електроживлення);
в) план розташування наземного засобу ЗНС (РТЗ), який розміщений на аеродромі, відносно злітно-посадкової смуги. Для інших наземних засобів ЗНС (РТЗ) - місце встановлення.
4.2.2. Для окремих систем відображення радіолокаційної інформації, обладнаних апаратурою обробки інформації (які не входять до складу автоматизованих систем керування повітряним рухом):
акт приймання в експлуатацію;
акт льотної перевірки і відповідні додатки до нього згідно з діючими програмами та методиками;
протокол наземної перевірки та настроювання.
4.2.3. Для наземних засобів авіаційного повітряного електрозв'язку діапазону ДВЧ:
акт льотної перевірки і відповідні додатки до нього згідно з діючими програмами та методиками льотних перевірок (крім засобів спеціального призначення). В акті льотної перевірки аварійного каналу 121,5 МГц перевірити чи зазначена частота, на яку перестроювався наземний засіб АПЕЗ під час перевірки;
протокол наземної перевірки та настроювання.
4.2.4. Для радіостанцій авіаційного радіомовлення діапазону ВЧ/ДВЧ, радіопередавачів та радіостанцій діапазону ВЧ, радіорелейних станцій та радіопередавальних пристроїв супутникового електрозв'язку:
протокол наземної перевірки та настроювання.
4.2.5. Для радіостанцій мереж внутрішньоаеропортового та технологічного електрозв'язку:
протокол наземної перевірки та настроювання;
схему організації відповідної мережі.
4.2.6. Для наземних засобів ЗНС (РТЗ), які перебували на зберіганні понад термін, передбачений експлуатаційною документацією, або яким змінено місце встановлення, додатково перевіряється наявність акта технічного стану.
5. Продовження строку дії Посвідчень
5.1. Підприємству ЦА рекомендується за один місяць до закінчення строку дії Посвідчення надати до Державіаслужби України заяву про продовження строку дії Посвідчення за формою, наведеною у додатку 3 до цих Методичних рекомендацій. Розгляд заяви щодо продовження строку дії Посвідчення здійснюється за наявністю таких документів, що додаються до заяви:
акт технічного стану;
діюче Посвідчення;
акт льотної перевірки (для наземних засобів радіолокації (для РЛС ОЛП - акт перевірки), радіонавігації, систем відображення радіолокаційної інформації, оснащеної обладнанням обробки інформації, та авіаційного повітряного електрозв'язку діапазону ДВЧ) і відповідні додатки до нього згідно з діючими програмами та методиками льотних перевірок;
протокол наземної перевірки і настроювання.

................
Перейти до повного тексту