- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження програм державного інспектування вищих навчальних закладів
1. Затвердити програми державного інспектування вищих навчальних закладів за такими напрямами:
- комплексна перевірка діяльності вищих навчальних закладів;
- стан управлінської діяльності у вищих навчальних закладах;
- перевірка дотримання вищими навчальними закладами Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти;
- якість підготовки студентів вищими навчальними закладами, що додаються
2. Управлінню контролю за діяльністю вищих навчальних закладів (ШИМАНСЬКИЙ В.М.) використовувати програми для проведення комплексних або вибіркових перевірок за напрямами державного інспектування вищих навчальних закладів.
3. Відділу кадрового та організаційного забезпечення (ХАНБЕКЯН О.В.) розмістити цей наказ та вказані програми на офіційному Web-сайті ДІНЗ України.
4. Рекомендувати центральним органам виконавчої влади та місцевим органам управління освітою використовувати зазначені програми для проведення, в межах повноважень, перевірок підпорядкованих їм вищих навчальних закладів.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови ДУДНИКА Ю.П.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
інспекції навчальних
закладів України
04.07.2012 № 28-а
ПРОГРАМА
комплексної перевірки діяльності вищих навчальних закладів
ПЕРЕДМОВА
Програму комплексної перевірки вищих навчальних закладів розроблено відповідно до постанов КМУ від 03.05.2012
№ 353 "Про затвердження Порядку державного інспектування навчальних закладів", від 08.08.2007
№ 1019 "Про ліцензування діяльності з надання освітніх послуг", наказу МОН від 24.12.2003
№ 847 "Про затвердження Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти, Порядку здійснення контролю за дотриманням ліцензійних умов, Положення про експертну комісію та порядок проведення ліцензійної експертизи" із змінами та доповненнями, внесеними наказом МОНмолодьспорту України від 29.11.2011 р. № 1377, інших нормативних і розпорядчих документів з даного питання.
Комплексна перевірка діяльності вищих навчальних закладів є формою державного інспектування, що може бути плановою або позаплановою, і здійснюється за такими напрямами: виконання
Конституції України , законів України, інших нормативно-правових актів з питань освіти; дотримання вищими навчальними закладами вимог державних стандартів освіти; якість підготовки студентів; організація навчально-виховної, навчально-методичної і наукової роботи; ефективність використання педагогічного та науково-педагогічного потенціалу і матеріальних ресурсів; забезпечення розвитку та ефективність використання матеріально-технічної бази і об'єктів соціальної сфери.
Мета перевірки: визначення рівня відповідності освітньої діяльності вищих навчальних закладів
Ліцензійним умовам надання освітніх послуг у сфері вищої освіти , установленим законодавством вимогам фактичного стану кадрового, навчально-методичного, матеріально-технічного, інформаційного забезпечення навчального процесу з окремих напрямів підготовки (спеціальностей) за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями, організації навчально-виховної роботи та якості підготовки студентів, забезпечення розвитку та ефективності використання матеріально-технічної бази та об'єктів соціально-побутової сфери, стану фінансово-господарської та управлінської діяльності у ВНЗ.
Зміст програми передбачає перевірку забезпечення вищих навчальних закладів матеріально-технічною, навчально-методичною та інформаційною базою, педагогічними та науково-педагогічними кадрами відповідно до встановлених нормативів і вимог для підготовки фахівців з вищою освітою різних освітньо-кваліфікаційних рівнів.
До даної програми додаються таблиці, які характеризують види діяльності навчальних закладів.
№ п/п |
Напрям перевірки |
Документи і матеріали, які подає навчальний заклад |
1. |
Загальна характеристика вищого навчального закладу, стан дотримання положень Конституції України , законів України, інших нормативно-правових актів з питань освіти |
- Постанова Кабінету Міністрів України (наказ міністерства за підпорядкуванням, рішення Ради (зборів) засновників про створення ВНЗ та ВСП ВНЗ). - Останній документ про зміну назви (статусу); - Свідоцтво про державну реєстрацію навчального закладу; - Довідка про включення його до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України; - Статут ВНЗ; Положення про ВСП; - Ліцензії та сертифікати на здійснення освітньої діяльності; - Концепція діяльності навчального закладу (напрямів та спеціальностей); - Накази про створення структурних підрозділів; - Матеріали щодо створення та діяльності наукових навчально-виробничих комплексів, учасником яких є ВНЗ. - Форма 2-3 НК |
2. |
Формування контингенту студентів |
- Ліцензії на здійснення освітньої діяльності та сертифікати про акредитацію; - Форма 2-3 НК; - Обсяги державного і регіонального замовлення на підготовку фахівців; - Накази про створення приймальної комісії та її підрозділів; - План роботи приймальної комісії; - Правила прийому до ВНЗ; - Положення про приймальну комісію ВНЗ; - Положення про структурні підрозділи приймальної комісії; - Програми вступних випробувань; - Робоча документація приймальної комісії (протоколи засідань, журнали реєстрації заяв і документів вступників, бланкова документація тощо); - Накази на зарахування, переведення, відрахування студентів; - Особові справи студентів; - Заходи щодо формування, адаптації та збереження контингенту студентів; - Договори на підготовку фахівців; - Журнали обліку навчальних занять. |
3. |
Навчально-методичне та інформаційне забезпечення навчального процесу (розділ може формуватись як в цілому по ВНЗ так і за окремими напрямами та спеціальностями) |
- Комплекси навчально-методичного забезпечення дисциплін: - освітньо-кваліфікаційні характеристики (у тому числі варіативна компонента) за напрямами та спеціальностями, за якими здійснюється підготовка фахівців; - освітньо-професійні програми (у тому числі варіативна компонента) за напрямами та спеціальностями, за якими здійснюється підготовка фахівців; - навчальні та робочі навчальні плани (в тому числі за наявності - інтегровані); - структурно-логічні схеми з кожної спеціальності; - навчальні та робочі навчальні програми дисциплін; - наявність навчально-методичного забезпечення для кожної навчальної дисципліни навченого плану; - плани семінарських, практичних завдань, завдань для лабораторних робіт; - наявність пакетів контрольних завдань для перевірки знань з дисциплін усіх циклів; - забезпеченість програм усіх видів практик; - наявність методичних вказівок щодо виконання дипломних робіт (проектів), державних екзаменів; - забезпечення самостійної роботи студентів (у тому числі з використанням інформаційних технологій); - критерії оцінювання знань і вмінь студентів. - Інформаційні матеріали бібліотеки по забезпеченню навчальними підручниками (посібниками) з дисциплін; - Протоколи засідань кафедр (циклових комісій). |
4. |
Організація навчального процесу |
- Графік навчального процесу; - Розклад занять; - Положення про організацію навчального процесу у ВНЗ (за наявності за кредитно-модульною (кредитно-трансферною) системою; - Журнали обліку навчальних занять; - Екзаменаційні (залікові) відомості; - Залікові книжки; - Накази з основного виду діяльності. |
5. |
Ефективність використання педагогічного та науково-педагогічного потенціалу |
- Штатний розпис; - Тарифікаційна відомість (ВНЗ I - II рівнів акредитації); - Трудові книжки; - Особові справи адміністративних та науково-педагогічних (педагогічних) працівників; - Протоколи засідань кафедр (циклових комісій) щодо розподілу навчального навантаження; - Матеріали (плани, звіти тощо) щодо підвищення кваліфікації науково-педагогічних (педагогічних) працівників; - Матеріали атестації педагогічних працівників (ВНЗ I - II рівнів акредитації та відповідних підрозділів ВНЗ III - IV рівнів акредитації); - Матеріали конкурсу на заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників; - Індивідуальні плани роботи науково-педагогічних працівників; - Журнали обліку навчальних занять; - Накази з кадрових питань. |
6. |
Забезпечення розвитку та ефективність використання матеріально-технічної бази |
- Документи, що засвідчують право власності, оперативного управління чи користування основними засобами для здійснення навчально-виховного процесу на строк, необхідний для завершення надання освітньої послуги; - Документи про відповідність приміщень закладу та його матеріально-технічної бази санітарним нормам, вимогам правил пожежної безпеки, а також нормам з охорони праці (приписи Держпожежнагляду і санепідемстанції тощо); - Технічний паспорт навчального закладу; - Перспективний план розвитку навчально-матеріальної бази; - Навчальні плани і програми; - Паспорти навчальних кабінетів і лабораторій (за наявності); - Інструкції з питань техніки безпеки та протипожежної безпеки в навчальному закладі; - Акти санітарно-епідеміологічної служби, органів пожежної охорони щодо готовності навчального закладу до нового навчального року; - Накази з основного виду діяльності; - Матеріали щодо орендної діяльності (договори оренди приміщень та обладнання; дозволи органів управління на оренду, внутрішньовідомча переписка щодо оренди тощо); - Договори про співпрацю. |
7. |
Організація навчально-виховної роботи |
- Положення про організацію виховної роботи у ВНЗ; - Положення про студентське самоврядування; - Плани виховної роботи навчального закладу та його структурних підрозділів; - Плани роботи гуртків, об'єднань, спортивних секцій; - Плани роботи органів студентського самоврядування; - Протоколи засідань вченої (педагогічної) ради, методрад, кафедр (циклових комісій), методоб'єднань кураторів навчальних груп, органів студентського самоврядування; - Журнали обліку навчальних занять; - Накази щодо заохочення та притягнення до відповідальності студентів. |
8. |
Науково-дослідна діяльність і міжнародні зв'язки |
- Тематичний план наукових досліджень; - Договори на виконання госпрозрахункових НДР; - Матеріали про участь колективів кафедр у проведенні НДР; - Матеріали про впровадження результатів НДР у виробництво та навчальний процес; - Положення про наукове студентське товариство; - Матеріали щодо участі студентів у науковій роботі кафедр; - Міжнародні угоди про співробітництво; - Звіти викладачів про зарубіжні відрядження; - Матеріали роботи аспірантури та докторантури (для ВНЗ III - IV р.а.). |
9. |
Фінансово-господарська діяльність |
- Штатний розпис; - Тарифікаційна відомість (для ВНЗ I - II рівнів акредитації); - Кошторис; - Акти перевірки Держфінінспекції і податкової адміністрації; - Розрахунок вартості навчання студента; - Угоди (договори) з юридичними та фізичними особами на підготовку студентів; - Колективний договір; - Положення ВНЗ про надання платних послуг; - Річний фінансовий звіт; - Документи щодо виплати заробітної плати працівникам, у т.ч. сумісникам; - Накази з фінансово-господарської діяльності; - Протоколи засідань Вченої (педагогічної) ради. |
10. |
Забезпечення розвитку та ефективність використання об'єктів соціально-побутової сфери |
- Соціальні плани та програми навчального закладу; - Паспорти: гуртожитків, їдалень, буфетів, медпункту; - Матеріали інвентаризації; - Положення про студентський гуртожиток; - Картки обліку диспансерних хворих; - Матеріали щодо соціальної допомоги ВНЗ дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та дітям з багатодітних сімей; - Облікові та звітні матеріали щодо роботи гуртожитку. |
11. |
Практична підготовка студентів |
- Навчальні та робочі навчальні плани; - Наскрізні програми практичної підготовки; - Робочі програми практик; - Договори з підприємствами та організаціями щодо виробничих практик студентів; - Накази щодо практичного навчання; - Облікова та звітна документація щодо практичного навчання (Результати проходження студентами виробничих практик); - Документи про відповідність приміщень навчального закладу та його матеріально-технічної бази, що забезпечує виконання програм навчальних практик, санітарним нормам, вимогам правил; пожежної безпеки, а також нормам з охорони праці (приписи Держпожежнагляду і санепідемстанції тощо); - Технічний паспорт навчального закладу. |
12. |
Організація курсового та дипломного проектування |
- Навчальні плани та програми; - Методичне забезпечення курсового та дипломного проектування (державної атестації); - Курсові роботи та проекти; - Накази щодо організації дипломного проектування, створення ДЕК (ДКК), затвердження тематики дипломних робіт (проектів); - Дипломні роботи (проекти) за останні три роки, - Протоколи засідань ДКК (ДЕК); - Звіти голів ДКК (ДЕК); - Графіки захисту дипломних робіт (проектів); - Розклад державних екзаменів; - Документи та матеріали роботи ДКК (ДЕК); Журнали реєстрації видачі дипломів. |
13. |
Якість підготовки студентів |
- Навчальні плани за напрямами підготовки, з яких передбачається проведення контрольних робіт; - Екзаменаційні відомості з результатами останнього підсумкового семестрового контролю в цілому по ВНЗ, у т.ч. з дисциплін, з яких проводяться контрольні роботи; - Науково-методичне (навчально-методичне) забезпечення з дисциплін, з яких проводяться контрольні роботи; - Матеріали ректорського (директорського) контролю з визначених дисциплін. |
14. |
Робота ВНЗ щодо сприяння працевлаштуванню випускників |
- Наказ про створення підрозділу (комісії тощо) сприяння працевлаштуванню випускників; - Договори на підготовку, забезпечення місцями призначення випускників; - Картки працевлаштування випускників; - Довідки про надання можливості самостійного працевлаштування; - Статистичні матеріали щодо працевлаштування випускників; - Відгуки про якість підготовки фахівців з підприємств, організацій, установ та інформація про їх працевлаштування. |
15. |
Стан управлінської діяльності у навчальному закладі. |
- Статут ВНЗ; - Колективний договір між адміністрацією та трудовим колективом; - Звіт навчального закладу про результати роботи; - Щорічний звіт керівника перед трудовим колективом; - Контракт керівника навчального закладу з органом управління; - Функціональні обов'язки заступників керівника навчального закладу та керівників структурних підрозділів; - Кадровий резерв на керівні посади ВНЗ та керівників структурних підрозділів; - Перспективні та поточні плани роботи навчального закладу; - Протоколи засідань Вченої (педагогічної) ради та ректорату; - Протоколи засідань кафедр (циклових комісій); - Журнал реєстрації звернень громадян; - Журнали вхідної та вихідної документації навчального закладу; - Накази з основної діяльності. |
__________
Примітка.
• На основі аналізу матеріалів перевірки підготувати акт, в якому викласти аналіз діяльності навчального закладу за напрямами програми та дати оцінку його роботи в динаміці за останні три роки.
• Відзначити недоліки та невирішені питання.
• У ході перевірки для оптимізації роботи голова комісії може запроваджувати робочі форми таблиць та статистичних даних, які не є додатком до акта.
Додатки:
Таблиця 1. Витяг з ліцензії та сертифікатів; |
Таблиця 11. Показники результативності виховної роботи; |
Таблиця 2. Загальні показники розвитку ВНЗ та формування контингенту студентів; |
Таблиця 12. Характеристика науково-дослідної роботи; |
Таблиця 3. Використання ліцензованого обсягу; |
Таблиця 13. Фінансово-господарська діяльність; |
Таблиця 4. Контингент студентів; |
Таблиця 14. Стан розвитку соціальної сфери; |
Таблиця 5. Показники діяльності в умовах реалізації ЄКТС; |
Таблиця 15. Результати випуску, використання і адаптації спеціалістів; |
Таблиця 6. Характеристика науково-педагогічного складу; |
Таблиця 16. Міжнародні зв'язки; |
Таблиця 7. Якісний і кількісний склад кафедр; |
Таблиця 17. Графік проведення інспекторських контрольних робіт; |
Таблиця 8. Кадрове забезпечення навчального процесу; |
Таблиця 18. Відомість результатів виконання контрольних робіт; |
Таблиця 9. Ефективність діяльності аспірантури (докторантури); |
Таблиця 19. Зведена відомість результатів виконання студентами інспекторських контрольних робіт; |
Таблиця 10. Матеріально-технічна база та соціально-побутова сфера; |
Таблиця 20. Управлінські заходи щодо забезпечення якості підготовки студентів. |
Начальник управління контролю за діяльністю вищих навчальних закладів |
В.М. Шиманський |
Додатки
Таблиця 1
ВИТЯГ
з ліцензії від ________ серія ______ № ___________ та
сертифікатів від ________ серія ______№ ___________
(перерахувати реквізити всіх діючих сертифікатів)
_________________________________________________
(назва ВНЗ)
Шифр |
Напрям, спеціальність |
Денна |
Заочна |
Термін дії ліцензії |
Термін дії сертифіката |
Примітка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Таблиця 2
Загальні показники розвитку та формування контингенту студентів
__________________________________________________________________
(назва навчального закладу)
станом на 10.01 кожного року)
№ п/п |
Показник |
Роки |
20__ |
20__ |
20__ |
1. |
Кількість ліцензованих напрямів (всього) спеціальностей (всього, за кожним ОКР окремо) |
|
|
|
2. |
Контингент студентів на всіх курсах навчання у т.ч. денної форми навчання |
|
|
|
3. |
Прийнято на навчання, всього (осіб) у т.ч. за держзамовленням (в цілому по ВНЗ та у розрізі напрямів та спеціальностей) |
|
|
|
4. |
Конкурс абітурієнтів на одне місце за державним замовленням (в цілому по ВНЗ та у розрізі напрямів та спеціальностей) |
|
|
|
5. |
Частка студентів I курсу денної форми навчання (в цілому по ВНЗ), % з них: нагороджених медалями, або тих, що отримали диплом з відзнакою зарахованих на пільгових умовах з якими укладені угоди на підготовку |
|
|
|
6. |
Кількість відокремлених структурних підрозділів вищого навчального закладу |
|
|
|
7. |
Кількість співробітників (всього), у т.ч. науково-педагогічних |
|
|
|
8. |
Кількість будівель загальна площа, м-2 |
|
|
|
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 3
Використання ліцензованого обсягу
у _______________________________________________
(назва ВНЗ)
Шифр |
Напрям, спеціальність |
Ліцензований обсяг |
Використання ліцензованого обсягу % станом на (місяць перевірки): |
Примітка |
денна |
заочна |
Жовтень 20__ |
Жовтень 20__ |
Жовтень 20__ |
ДФ |
ЗФ |
ДФ |
ЗФ |
ДФ |
ЗФ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник ВНЗ ____________ (П.І.Б.) Голова комісії ____________ (П.І.Б.)
Таблиця 4
Контингент студентів-*
Загальний контингент студентів становить ________ осіб, з них денної ________ та заочної ______ форми навчання, ___________ в тому числі в розрізі спеціальностей:
Інформація про контингент студентів, підготовка яких здійснюється за напрямами, затвердженими постановами Кабінету Міністрів України від 13.12.2006
№ 1719 "Про перелік напрямів, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра", від 20.06.2007
№ 839 "Про перелік напрямів, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста" та від 27.08.2010
№ 787 "Про затвердження переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційними рівнями спеціаліста і магістра":
№ п/п |
Шифр, назва галузі знань, напряму |
Ліцензійний обсяг |
Державне замовлення |
Термін навчання |
Фактичний прийом |
Загальний контингент студентів |
денна |
заочна |
денна |
заочна |
денна |
заочна |
денна |
заочна |
денна |
заочна |
1. |
молодший спеціаліст |
|
|
|
|
|
|
I - II - III - IV - |
I - II - III - IV - |
I - II - III - IV - |
I - II - III - IV - |
2. |
бакалавр |
|
|
|
|
|
|
I - II - III - IV - |
I - II - III - IV - V - |
I - II - III - IV - |
I - II - III - IV - V - |
3. |
спеціаліст |
|
|
|
|
|
|
I - II - |
I - II - |
I - II - |
I - II - |
4. |
магістр |
|
|
|
|
|
|
I - II - |
I - II - |
I - II - |
I - II - |
|
Всього по ВНЗ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________
-* Відокремлені структурні підрозділи із зазначенням місця розташування зазначаються окремим розділом таблиці.
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
М.П.
Таблиця 5
Показники діяльності в умовах реалізації ЄКТС
______________________________________________________________
(назва ВНЗ)
№ п/п |
Назва показника |
Роки |
Станом на 05.10.20__ р. |
Станом на 05.10.20__ р. |
1. |
Кількість студентів, навчання яких здійснюється за індивідуальними навчальними планами |
|
|
2. |
Кількість студентів ВНЗ, які скористалися програмами обміну у межах України |
|
|
3. |
Кількість студентів, які скористалися програмами обміну у межах України і прибули до ВНЗ |
|
|
4. |
Кількість студентів ВНЗ, які скористалися програмами обміну за межами України |
|
|
5. |
Кількість студентів, які скористалися програмами обміну з-за меж України і прибули на навчання до даного ВНЗ |
|
|
6. |
Кількість програм вільної траєкторії, у яких бере участь ВНЗ |
|
|
7. |
Загальна кількість програм міжнародного співробітництва |
|
|
8. |
Кількість міжнародних наукових та освітніх проектів, програм, співвиконавцем яких є навчальний заклад |
|
|
9. |
Кількість студентів, аспірантів та аспірантів-стажистів, направлених на навчання або стажування до закордонних підприємств, установ і організацій та для участі в міжнародних заходах |
|
|
10. |
Кількість студентів, аспірантів та аспірантів-стажистів, направлених на навчання або стажування до вітчизняних підприємств, установ і організацій |
|
|
11. |
Кількість міжнародних науково-практичних конференцій, які проведено на базі навчального закладу |
|
|
12. |
Кількість науково-практичних конференцій, які проведено на базі навчального закладу |
|
|
13. |
Кількість студентів - учасників міжнародних наукових студентських олімпіад та конференцій |
|
|
14. |
Кількість студентів - призерів міжнародних наукових студентських олімпіад та конференцій |
|
|
15. |
Загальна кількість днів, проведених працівниками ВНЗ у закордонних відрядженнях |
|
|
16. |
Загальна кількість днів, проведених працівниками ВНЗ у закордонних відрядженнях для проведення наукової та викладацької роботи |
|
|
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 6
Характеристика науково-педагогічного складу-*
______________________________________________________________
(назва навчального закладу)
№ п/п |
Показники |
Всього по ВНЗ |
20__ |
20__ |
20__ |
1. |
Штатна чисельність науково-педагогічних працівників, всього осіб з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
2. |
Штатна укомплектованість, % з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
3. |
Кількість сумісників, всього осіб з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
4. |
Середній вік викладачів з науковими ступенями і званнями, роки з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
5. |
Кількість викладачів пенсійного віку, всього осіб з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
6. |
Кількість викладачів, у яких базова освіта не відповідає дисципліні, яка викладається (%) |
|
|
|
7. |
Кількість звільнених викладачів, всього осіб з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
8. |
Кількість зарахованих викладачів, всього осіб у тому числі за конкурсом з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
9. |
Кількість викладачів, яким заплановані для викладання п'ять і більше дисципліни, всього осіб |
|
|
|
10. |
Загальна кількість аспірантів, всього осіб з них: захистили дисертації у встановлений термін залишилися для роботи у ВНЗ |
|
|
|
11. |
Участь професорсько-викладацького складу в науковій роботі, % від штатної чисельності з них: по випускаючих кафедрах |
|
|
|
12. |
Кількість наукових видань, опублікованих протягом року, всього назв з них: монографій публікацій у фахових наукових журналах |
|
|
|
13. |
Кількість навчальних посібників, підручників, виданих професорсько-викладацьким складом, примірників з них: з грифом Міністерства освіти і науки України та МОНмолодьспорту (назв) |
|
|
|
__________
-* Заповнюється станом на 10 жовтня кожного року
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
М.П.
Таблиця 7
(для ВНЗ III - IV рівнів акредитації)
Якісний і кількісний склад кафедр
№ п/п |
Назва кафедри-* |
Завідувач кафедри (П.І.Б., науковий ступінь, вчене звання, термін перебування на посаді, стаж науково-педагогічної роботи) |
Загальний склад кафедри |
Працівники за основним місцем роботи: |
Всього осіб |
Доктори наук, професори |
Кандидати наук, доценти |
всього осіб |
доктори наук, професори (П.І.Б.) |
кандидати наук, доценти (П.І.Б.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________
-* вказати статус кафедри - випускова (із зазначенням напрямів та спеціальностей) /не випускова.
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 8
Кадрове забезпечення навчального процесу спеціальності
______________________________________________
(назва спеціальності)
№ п/п |
Прізвище, ім'я та по батькові викладача |
Базова освіта (спец. за дипломом про вищу освіту) |
Стаж педагогічної роботи |
Постійне (основне) місце роботи, посада |
Науковий ступінь, вчене звання (категорія-*) |
Проходження педагогічного стажування, підвищення кваліфікації, атестації (останнє, рік) |
Попередній рік підвищення кваліфікації, атестації, результат |
Дисципліни, які викладає |
Пед. навантаження на рік, у т.ч. лекційних годин-** |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1. Цикл гуманітарної та соціально-економічної підготовки |
1.1. Особи, які працюють за основним місцем роботи |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Особи, які працюють за сумісництвом |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Цикл фундаментальної та природничо-наукової підготовки |
2.1. Особи, які працюють за основним місцем роботи |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. Особи, які працюють за сумісництвом |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Цикл професійної підготовки |
3.1. Особи, які працюють за основним місцем роботи |
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. Особи, які працюють за сумісництвом |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________
-* Для ВНЗ I - II рівнів акредитації.
-** години вказувати в декількох цифрах: загальне навантаження викладача по ВНЗ незалежно від напряму та спеціальності (всього годин /лекційних); всього годин/ лекційних (з кожної окремої дисципліни, яку викладає НПП на зазначеному напрямі (спеціальності)).
Вакансії ____________ (кількість годин) з дисциплін (перелік) _______________
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
Таблиця 9
Ефективність діяльності аспірантури (докторантури)
у _____________________________________
(назва навчального закладу)
Показник |
Роки |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
|
Назва і шифр наукової спеціальност-* |
Прийом (всього, осіб) |
|
|
|
|
|
у т.ч. за денною формою |
|
|
|
|
|
за заочною формою |
|
|
|
|
|
Контингент (всього, осіб) |
|
|
|
|
|
у т.ч. за денною формою |
|
|
|
|
|
за заочною формою |
|
|
|
|
|
Випуск (всього, осіб) |
|
|
|
|
|
у т.ч. за денною формою |
|
|
|
|
|
з них із захистом в установлений термін |
|
|
|
|
|
за заочною формою |
|
|
|
|
|
з них із захистом в установлений термін |
|
|
|
|
|
Кількість випускників, з числа захищених, які залишились працювати у ВНЗ |
|
|
|
|
|
__________
-* Заповнюється за всіма науковими спеціальностями аспірантури та докторантури, за якими здійснюється підготовка науково-педагогічних кадрів у ВНЗ.
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 10
Матеріально-технічна база та соціально-побутова сфера
____________________________________
(назва ВНЗ)
№ п/п |
Показники |
Роки |
20_ |
20__ |
20__ |
1. |
Загальна площа приміщень навчально-виробничих корпусів, всього м-2 |
|
|
|
2. |
Площа приміщень, які орендуються, всього м-2 у т.ч. для використання у навчальному процесі, м-2 |
|
|
|
3. |
Площа приміщень, які здаються в оренду, всього м-2 у т.ч. навчальна, м-2 |
|
|
|
4. |
Введено в дію площ, всього м-2 у т.ч. навчальних корпусів, м-2 студентських гуртожитків, м-2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Забезпеченість лабораторіями, полігонами, необхідними для виконання навчальних програм: перелік об'єктів, м-2, % від вимог навчального плану |
|
|
|
6. |
Площа комп'ютерних класів, м-2 |
|
|
|
7. |
Забезпеченість робочими комп'ютерними місцями: всього (одиниць ПЕОМ) у т.ч. для проведення навчальних занять |
|
|
|
8. |
Потреба фінансування розвитку матеріально-технічної бази, всього тис.грн. у т.ч. для проведення капітального ремонту, тис.грн. для проведення поточного ремонту, тис.грн. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
Фактично профінансовано, всього тис.грн. у т.ч. для проведення капітального ремонту, тис.грн. |
|
|
|
|
|
|
10. |
Заплановано ремонтних робіт, тис.грн. |
|
|
|
11. |
Фактично виконано ремонтних робіт, тис.грн. |
|
|
|
12. |
Наявність пунктів харчування, площа, м-2 кількість посадкових місць |
|
|
|
13. |
Наявність медичного пункту (+/-) площа, м-2 |
|
|
|
14. |
Бібліотека, читальні зали у них кількість посадкових місць |
|
|
|
15. |
Контингент студентів денної форми навчання, що потребує житла, осіб у т.ч. проживають у гуртожитку, осіб |
|
|
|
16. |
Загальні площі гуртожитків, всього м-2 у них місць у т.ч. здаються в оренду базовим ВНЗ, м-2 орендуються базовим ВНЗ, м-2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
Житлова площа, що припадає на 1 мешканця гуртожитку, м-2 |
|
|
|
18. |
Наявність у корпусах і гуртожитках приладів для обліку постачання (кількість, % від потреби): електроенергії тепла газу води |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
Наявність протипожежного обладнання, що відповідає вимогам, у % до нормативу |
|
|
|
20. |
Частка дисциплін, забезпечення яких навчальною літературою не перевищує 50% (у розрахунку 3 підручника на 1 студента) в цілому по ВНЗ (в розрізі напрямів та спеціальностей окремим додатком) гуманітарної і соціально-економічної підготовки природничо-наукової підготовки професійної та практичної підготовки |
|
|
|
21. |
Кількість навчальних підручників, посібників з грифом Міносвіти і науки України та внутрішнього видання |
|
|
|
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
Таблиця 11
Показники результативності виховної роботи
_______________________________________________
(назва ВНЗ)
станом на 1 жовтня кожного року
№ п/п |
Показник |
Роки |
20__ |
20__ |
20__ |
1. |
Кількість посадових осіб, які відповідно до обов'язків відповідають за планування, організацію та виконання виховної роботи |
|
|
|
2. |
Кількість клубів і гуртків за інтересами у них студентів |
|
|
|
3. |
Кількість спортивних секцій у них студентів |
|
|
|
4. |
Кількість студентів, які отримали нагороди та дипломи на оглядах обласних галузевих державних міжнародних |
|
|
|
5. |
Кількість студентів, які отримали спортивні розряди III розряд II розряд I розряд кандидата у майстри спорту майстра спорту |
|
|
|
6. |
Кількість студентів, які зайняли призові місця на змаганнях обласних галузевих державних міжнародних |
|
|
|
7. |
Кількість студентських наукових товариств у них студентів |
|
|
|
8. |
Кількість студентів, які отримали нагороди за студентську наукову діяльність |
|
|
|
9. |
Кількість відрахованих студентів, всього у т.ч. за академічну неуспішність порушення дисципліни |
|
|
|
10. |
Кількість виявлених студентів, схильних до вживання спиртних напоїв, наркотичних речовин |
|
|
|
11. |
Кількість студентів, які допустили порушення, всього у т.ч. дисциплінарних правових |
|
|
|
12. |
Кількість годин, пропущених студентами без поважних причин |
|
|
|
13. |
Кількість груп лікувальної фізичної культури, всього у них студентів |
|
|
|
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 12
Характеристика науково-дослідної роботи
_________________________________________________
(назва ВНЗ)
№ п/п |
Показник |
Рік |
20__ |
20__ |
20__ |
1. |
Обсяги фінансування (всього) тис.грн. у т.ч. держбюджетні госпдоговірні міжнародні інших фондів |
|
|
|
2. |
Розподіл обсягів виконання НДР (тис.грн.): - фундаментальні - прикладні - інші |
|
|
|
3. |
Кількість наукових і науково-технічних підрозділів |
|
|
|
4. |
Кількість наукових шкіл |
|
|
|
5. |
Чисельність виконавців НДР (осіб): у т.ч. штатних наукових працівників із них: докторів наук кандидатів наук професорсько-викладацького персоналу із них: докторів наук кандидатів наук |
|
|
|
6. |
Участь професорсько-викладацького складу у науковій роботі (% від штатної чисельності) |
|
|
|
7. |
Кількість НДР, які виконувались протягом року |
|
|
|
8. |
Кількість закінчених робіт (всього) |
|
|
|
9. |
Кількість наукових видань, опублікованих протягом року із них: монографій (одиниць) публікацій в наукових журналах публікацій, надрукованих в міжнародних журналах посилань, визнаних в міжнародних журналах, на роботи викладачів ВНЗ |
|
|
|
10. |
Кількість експонатів, представлених на виставках, у т.ч. міжнародних |
|
|
|
11. |
Кількість отриманих нагород (всього): у т.ч. міжнародних премій; державних премій; патентів та охоронних документів на винаходи; авторських свідоцтв; позитивних рішень |
|
|
|
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 13
Фінансово-господарська діяльність
____________________________________________
(назва ВНЗ)
№ п/п |
Показник |
Рік |
20__ |
20__ |
20__ |
1. |
Загальний обсяг держбюджетного фінансування (тис.грн.). |
|
|
|
2. |
Загальний обсяг надходження позабюджетних коштів (тис.грн.), в т.ч. кошти, отримані за: - навчання, - виробничу діяльність, - оренду приміщень і майна, - інші надходження |
|
|
|
3. |
Витрачання бюджетних коштів (тис.грн.), в т.ч. на: - заробітну плату, - стипендію студентам, - придбання обладнання та інвентарю, - придбання навчальної і наукової літератури, - господарські та комунальні витрати разом |
|
|
|
4. |
Витрачання позабюджетних коштів (тис.грн.), в т.ч. на: - заробітну плату, - стипендію студентам, - придбання обладнання та інвентарю, - придбання навчальної і наукової літератури, - господарські та комунальні витрати разом |
|
|
|
5. |
Наявність заборгованості (всього, тис.грн.): - по заробітній платі; - по стипендіях; - за комунальні послуги; - електроенергію |
|
|
|
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 14
Стан розвитку соціальної сфери
____________________________________
(назва ВНЗ)
№ п/п |
Показник |
Рік |
20__ |
20__ |
20__ |
4. |
Кількість студентів, які згідно законодавства мають право на соціальну підтримку і захист: з них одержують передбачені законодавством пільги |
|
|
|
5. |
Кошти, витрачені на студентів, які мають право на соціальний захист |
|
|
|
6. |
Витрати на соціальну сферу, тис.грн. |
|
|
|
7. |
Кількість студентів, що припадає на одне посадкове місце у їдальнях і буфетах |
|
|
|
8. |
Кількість студентів, що припадає на одну путівку в рік до пансіонатів, будинків відпочинку та санаторіїв-профілакторіїв |
|
|
|
9. |
Кількість студентів, які стоять на диспансерному обліку (всього): із них отримали путівки за рік |
|
|
|
10. |
Кількість спортивних залів їх загальна площа |
|
|
|
11. |
Кількість плавальних басейнів |
|
|
|
12. |
Кількість площинних спортивних споруд: • стадіонів; • спортивних майданчиків; • кортів |
|
|
|
13. |
Кількість актових залів, у них місць |
|
|
|
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 15
Результати випуску, використання і адаптації спеціалістів
__________________________________________
(назва ВНЗ)
№ п/п |
Показник |
Роки |
20__ |
20__ |
20__ |
1. |
Кількість випускників (всього), у т.ч. за державним замовленням |
|
|
|
2. |
Кількість випускників, що отримали диплом з відзнакою (всього), у т.ч. за державним замовленням |
|
|
|
3. |
Частка випускників, які склали державний іспит чи захистили дипломні проекти на "відмінно" та "добре" (%): у т.ч. бакалаврів; молодших спеціалістів |
|
|
|
5. |
Частка дипломних проектів (робіт), виконаних на замовлення підприємств (%) |
|
|
|
6. |
Частка випускників, які захищалися на підприємствах (%) |
|
|
|
7. |
Частка проектів (робіт), рекомендованих ДЕК до впровадження (%) із них впроваджено у виробництво |
|
|
|
|
Кількість підприємств, з якими укладені договори на проведення виробничої практики |
|
|
|
8. |
Кількість випускників, що навчались за держзамовленням і отримали місця призначення (всього), у т.ч. на посади, що відповідають кваліфікаційним вимогам |
|
|
|
9. |
Частка випускників держзамовлення, яким відмовлено у прийомі на роботу після отримання направлення (%) |
|
|
|
10. |
Частка випускників держзамовлення, про яких навчальний заклад має дані про їх місце роботи і посаду (%) |
|
|
|
11. |
Частка випускників, на яких навчальний заклад отримав відгуки підприємств, установ, організацій (%) у т.ч. із зауваженням до рівня підготовки |
|
|
|
12. |
Частка випускників, які закінчили навчальний заклад три роки тому і працюють на посадах, які відповідають кваліфікаційним вимогам (%) |
|
|
|
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 16
Міжнародні зв'язки
______________________________________
(назва ВНЗ)
№ п/п |
Показник |
Рік |
20__ |
20__ |
20__ |
1. |
Кількість фахівців, підготовлених для зарубіжних країн, у т. ч. за держзамовленням |
|
|
|
2. |
Кількість зарубіжних навчальних закладів, асоціацій, з якими підтримуються ділові зв'язки |
|
|
|
3. |
Кількість направлених на навчання до зарубіжних навчальних закладів: - студентів - аспірантів |
|
|
|
4. |
Кількість студентів, які проходили навчальні практики у зарубіжних організаціях і установах |
|
|
|
5. |
Кількість викладачів, які пройшли стажування у зарубіжних країнах |
|
|
|
6. |
Кількість викладачів і співробітників, які перебували в ділових зарубіжних відрядженнях |
|
|
|
7. |
Кількість науково-педагогічних кадрів, що мають почесні звання зарубіжних навчальних закладів |
|
|
|
8. |
Кількість іноземних лекторів і науковців, які брали участь у навчальному процесі ВНЗ |
|
|
|
9. |
Кількість розробок та проектів, виконаних спільно із зарубіжними партнерами |
|
|
|
10. |
Кількість спільних освітньо-професійних програм, за якими здійснюється підготовка спеціалістів із зарубіжними партнерами |
|
|
|
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) __________________ (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 17
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
Голова комісії
_______________________________ _______________________________
(прізвище, ініціали) (керівник ВНЗ)
"___" _______________ 20__ року "___" _______________ 20__ року
ГРАФІК
проведення інспекторських контрольних робіт
у ____________________________________
(назва ВНЗ)
№ п/п |
Назва дисципліни |
Шифр, назва напряму, спеціальності |
Курс, група |
Чисельність студентів у групі |
Дата |
Час |
Аудиторія |
Експерт |
Викладач |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Проректор
(заступник директора)
з навчальної роботи __________________ (Прізвище, ініціали)
Таблиця 18
ВІДОМІСТЬ
результатів виконання контрольних робіт
з дисципліни ____________________________
Дата проведення
Спеціальність __________________________________________________________
Група __________________________________________________________________
Викладач _______________________________________________________________
Експерт ________________________________________________________________
№ п/п |
Прізвище, ім'я, по батькові студента |
№ залікової книжки |
Результат підсумкового контролю |
Результат міністерських контрольних робіт |
Підпис експерта |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього студентів ________________________ ________________________
Кількість
5 ________________________ ________________________
4 ________________________ ________________________
3 ________________________ ________________________
2 ________________________ ________________________
Абсолютна успішність (%)________________________ ________________________
Якісний показник (%)
Експерт __________________________________________ (Прізвище, ініціали)
Викладач __________________________________________ (Прізвище, ініціали)
Зворотна сторона відомості
Студенти знають:
Студенти не знають (плутають, недостатньо орієнтуються, допускають
помилки)
Експерт ________________________________________ (Прізвище, ініціали)
Викладач ________________________________________ (Прізвище, ініціали)
Таблиця 19
ЗВЕДЕНА ВІДОМІСТЬ
результатів виконання студентами
_______________________________________
(назва ВНЗ)
інспекторських контрольних робіт
№ п/п |
Дисципліна |
Напрям підготовки |
Група |
Внутрішній контроль |
Інспекторські контрольні роботи |
Розбіжність |
Всього осіб в групі |
5 |
4 |
3 |
2 |
АУ, % |
ПЯ, % |
Всього осіб писало роботу |
5 |
4 |
3 |
2 |
АУ, % |
ПЯ, % |
АУ, % |
ПЯ, % |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
З дисципліни |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
З дисципліни |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього по ВНЗ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Голова Перший
комісії ________ (Прізвище, проректор ________ (Прізвище,
ініціали) (Заступник ініціали)
директора)
ВНЗ
Дата
Таблиця 20
Управлінські заходи щодо забезпечення якості підготовки студентів
_________________________________________________
(назва ВНЗ)
Наявність у ВНЗ центру (відділу) моніторингу якості підготовки (+/-) |
Забезпечення діяльності центру моніторингу |
Періодичність розгляду питання якості підготовки в рамках контролю на рівні |
Участь в контролі за якістю підготовки органів студентського самоврядування (+/-) |
наявність Положення (+/-) |
наявність штатних працівників або недостатній рівень їхньої підготовки (+/-) |
результати ректорського контролю, вищі за семестровий |
Інше (вказати, що саме) |
Вченої ради ВНЗ |
деканатів (Вчених рад факультетів) |
кафедр |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
інспекції навчальних
закладів України
04.07.2012 № 28-а
ПРОГРАМА
інспектування вищих навчальних закладів за напрямом: "Стан управлінської діяльності у вищих навчальних закладах"
ПЕРЕДМОВА
Програму інспектування вищих навчальних закладів за напрямом "Стан управлінської діяльності у вищих навчальних закладах" розроблено відповідно до Закону України
"Про вищу освіту" , постанов Кабінету Міністрів України від 03.05.2012
№ 353 "Про затвердження Порядку державного інспектування навчальних закладів", від 08.08.2007
№ 1019 "Про ліцензування діяльності з надання освітніх послуг", наказу МОН України від 16.01.2007 № 12 "Про порядок звітування керівників ВНЗ I - IV р.а.", наказу МОН від 24.12.2003
№ 847 "Про затвердження Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти, Порядку здійснення контролю за дотриманням ліцензійних умов, Положення про експертну комісію та порядок проведення ліцензійної експертизи" із змінами та доповненнями, внесеними наказом МОНмолодьспорту України від 29.11.2011 р. № 1377, інших нормативних і розпорядчих документів з даного питання.
Мета інспектування - аналіз управлінської діяльності керівництва ВНЗ, організації та здійснення контролю за забезпеченням у навчальному закладі державних стандартів освіти щодо організації навчально-виховної, навчально-методичної і наукової роботи, ефективністю використання педагогічного та науково-педагогічного потенціалу і матеріальних ресурсів, забезпечення розвитку та ефективності використання матеріально-технічної бази і об'єктів соціальної сфери.
Зміст програми передбачає перевірку забезпечення навчальних закладів нормативно-правовими та розпорядчими документами з планування роботи ВНЗ, організації діяльності керівництва щодо кадрового, навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення навчально-виховного процесу, організацію та планування наукової діяльності, розвитку міжнародного співробітництва, формування контингенту студентів, працевлаштування випускників і системи контролю за провадженням освітньої та фінансово-господарської діяльності.
До програми додаються таблиці, які характеризують загальні показники діяльності ВНЗ.
№ п/п |
Питання, які вивчаються |
Документи і матеріали, які аналізуються |
1 |
Загальна характеристика навчального закладу, стан дотримання положень Конституції України , законів України, інших нормативно-правових актів з питань освіти |
- постанова Кабінету Міністрів України (наказ міністерства за підпорядкуванням, рішення Ради (зборів) засновників (для приватних ВНЗ)) про створення ВНЗ; - концепція освітньої діяльності; - статут ВНЗ; - ліцензії та акредитаційні сертифікати на здійснення освітньої діяльності; - накази про створення навчального науково-виробничого комплексу (ННВП), структурних і відокремлених структурних підрозділів та Положення про них |
2 |
Наявність нормативно-правових і розпорядчих документів з планування роботи навчального закладу |
- план роботи ВНЗ; - плани роботи вчених рад, кафедр (педрад, методрад, циклових комісій); - протоколи засідань вченої ради, ректорату, кафедр (педрад, методрад, циклових комісій); - функціональні обов'язки керівників ВНЗ та структурних підрозділів; - документи, що характеризують зміст управлінської діяльності; - концепція розвитку навчального закладу; - колективний договір між адміністрацією та трудовим колективом |
3 |
Організація діяльності щодо кадрового забезпечення навчального процесу |
- штатний розпис; - особові справи керівного та викладацького складу; - матеріали підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та атестації педпрацівників; - накази з кадрових питань; - документи аналізу виконання умов контрактів; - накази про оголошення конкурсу на заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників; - заходи щодо кадрового забезпечення навчального процесу |
4 |
Організаційна діяльність керівництва ВНЗ щодо навчально-методичного забезпечення навчального процесу |
- навчальні плани і програми; - графік навчального процесу; - розклад занять; - комплекси методичного забезпечення дисциплін; - структурно-логічні схеми з кожної спеціальності; - накази з основного виду діяльності; - інформаційні матеріали бібліотеки щодо забезпечення навчальними підручниками (посібниками) з дисциплін; - перелік наукових праць і навчально-методичної літератури, виданої працівниками навчального закладу за останні п'ять років |
5 |
Організація і планування у навчальному закладі наукової та науково-технічної діяльності, міжнародне співробітництво |
- тематичний план наукових досліджень; - договори на виконання госпрозрахункових науково-дослідницьких робіт (НДР); - матеріали про впровадження результатів НДР у виробництво та навчальний процес; - матеріали участі студентів у науковій роботі кафедр; - угоди про співробітництво з зарубіжними партнерами; - звіти викладачів про закордонні відрядження |
6 |
Формування контингенту студентів і робота навчального закладу щодо працевлаштування випускників |
- обсяги державного, регіонального замовлення та квот прийому на підготовку фахівців; - робоча документація приймальної комісії; - накази про зарахування, поновлення, переведення та відрахування студентів; - алфавітна книга; - особові справи студентів; - форма 2-3 НК ; - заходи щодо організації формування та збереження контингенту студентів; - договори (угоди, контракти) з підприємствами, установами, організаціями на підготовку фахівців; - картки працевлаштування випускників; - довідки про самостійне працевлаштування; - відгуки про якість підготовки фахівців; - дані державної служби зайнятості про наявність на обліку випускників ВНЗ; - перелік платних послуг ВНЗ |
7. |
Організаційна діяльність керівництва ВНЗ щодо матеріально-технічного забезпечення навчально-виховного процесу |
- перспективний план розвитку матеріально-технічної бази; - матеріали бухгалтерії щодо придбання матеріальних цінностей; - інструкції з питань безпеки праці; - акти щодо готовності навчального закладу до нового навчального року; - документи про відповідність приміщень санітарним нормам, правилам безпеки праці (приписи Держпожежнагляду, санепідемстанції тощо); - технічний паспорт приміщень навчального закладу, його відокремлених структурних підрозділів та закладів соціально-побутової сфери; - паспорти навчальних кабінетів і лабораторій; - матеріали щодо орендної діяльності (договори оренди; внутрішньовідомча переписка щодо оренди, тощо); - договори про співпрацю |
8 |
Система внутрішнього контролю за провадженням освітньої та фінансово-господарської діяльності |
- план роботи ВНЗ; - протоколи засідань вченої ради (педради), кафедри (циклової комісії); - накази, розпорядження, рішення за результатами контролю; - звіт керівника навчального закладу про результати роботи; - колективний договір; - матеріали попередніх перевірок |
__________
Примітки:
3. На основі аналізу матеріалів перевірки підготувати довідку (додаток 1), у якій викласти стан управлінської діяльності керівництва вищого навчального закладу, організацію та здійснення контролю за забезпеченням у навчальному закладі вимог державних стандартів освіти щодо змісту і якості підготовки фахівців, дотриманням штатно-фінансової дисципліни.
4. Відзначити недоліки та невирішені проблеми.
Додатки:
1. Таблиця 1. Загальні показники розвитку; |
7. Таблиця 7. Міжнародні зв'язки; |
2. Таблиця 2. Кадрове забезпечення навчального процесу; |
8. Таблиця 8. Характеристика науково-дослідної роботи; |
3. Таблиця 3. Якісний і кількісний склад кафедр; |
9. Таблиця 9. Контингент студентів; |
4. Таблиця 4. Характеристика науково-педагогічного складу; |
10. Таблиця 10. Матеріально-технічна база; |
5. Таблиця 5. Показники організаційного та науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу; |
11. Таблиця 11. Управлінські заходи щодо забезпечення якості підготовки студентів; |
6. Таблиця 6. Ефективність діяльності аспірантури (докторантури); |
12. Таблиця 12. Фінансово-господарська діяльність. |
Начальник управління контролю за діяльністю вищих навчальних закладів |
В.М. Шиманський |
Додатки
Таблиця 1
ЗАГАЛЬНІ ПОКАЗНИКИ РОЗВИТКУ
________________________________________
(назва навчального закладу)
станом на 10.01 кожного року)
№ п/п |
Показник |
Роки |
|
|
|
1. |
Кількість ліцензованих напрямів (спеціальностей), всього |
|
|
|
2. |
Контингент студентів на всіх курсах навчання, у т.ч. денної форми навчання |
|
|
|
3. |
Кількість факультетів (інститутів) |
|
|
|
4. |
Кількість відокремлених структурних підрозділів вищого навчального закладу |
|
|
|
5. |
Кількість кафедр (всього), у т.ч. випускаючих |
|
|
|
6. |
Кількість співробітників (всього), у т.ч. науково-педагогічних |
|
|
|
7. |
Кількість будівель загальна площа, м-2 |
|
|
|
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 2
Кадрове забезпечення навчального процесу
_________________________________________________
(назва навчального закладу)
__________________________________________________
шифр, напрям, спеціальність
№ п/п |
Прізвище, ім'я та по батькові Викладача (штатний, сумісник) |
Базова освіта (спец. за дипломом про вищу освіту) |
Стаж педагогічної роботи |
Постійне (основне) місце роботи, посада |
Науковий ступінь, вчене звання |
Проходження педагогічного стажування, підвищення кваліфікації (останнє, рік) |
Попередній рік атестації, результат |
Дисципліни, які викладає |
Пед. навантаження на: рік, у т.ч. лекційних годин |
1. Цикл дисциплін соціально-гуманітарної (природничо-наукової) підготовки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Цикл фундаментальних дисциплін |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Цикл фахових дисциплін |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього педагогічних працівників -
з них штатних -
з науковими ступенями та вченими званнями -
% лекційних годин соціально-гуманітарної (природничо-наукової)
підготовки, які викладають викладачі з науковими ступенями, - _ %, у тому
числі штатних - ___ %
% лекційних годин фундаментального циклу, які викладають викладачі з
науковими ступенями, - __ %, у тому числі штатних - ___ %
% лекційних годин фахових дисциплін, які викладають викладачі з
науковими ступенями, - __ %, у тому числі штатних - ___ %
Вакансії _________________ (к-ть) з дисциплін __________________________
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 3
Якісний і кількісний склад кафедр
__________________________________________
(назва навчального закладу)
№ п/п |
Назва кафедри (зазначити випускові) |
Напрям підготовки, спеціальність, рік започаткування підготовки |
Завідувач кафедри (П.І.Б., науковий ступінь, вчене звання, термін перебування на посаді, стаж науково-педагогічної роботи) |
Науково-педагогічні працівники |
Всього, осіб |
З них: професори |
доктори наук |
кандидати наук |
всього, осіб |
з них: штатні |
всього, осіб |
з них: штатні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 4
Характеристика науково-педагогічного складу-*
________________________________________________
(назва навчального закладу)
№ п/п |
Показники |
Всього по ВНЗ |
20__ |
20__ |
20__ |
1. |
Штатна чисельність науково-педагогічних працівників, всього осіб з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
2. |
Штатна укомплектованість, % з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
3. |
Кількість сумісників, всього осіб, % з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
4. |
Середній вік викладачів з науковими ступенями і званнями, роки з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
5. |
Кількість викладачів пенсійного віку, всього осіб з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
6. |
Частка викладачів, у яких базова освіта не відповідає дисципліні, яка викладається (%) |
|
|
|
7. |
Кількість звільнених викладачів, всього осіб з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
8. |
Кількість зарахованих викладачів, всього осіб у тому числі за конкурсом з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів |
|
|
|
9. |
Середньорічне педагогічне навантаження викладачів, годин на рік (максимальне /мінімальне) з них: докторів наук, професорів кандидатів наук, доцентів Інформація подається по закладу в цілому та по випускаючих кафедрах |
|
|
|
10. |
Кількість викладачів, яким заплановані для викладання п'ять і більше дисципліни, всього осіб Інформація подається по закладу в цілому та по випускаючих кафедрах |
|
|
|
11. |
Кількість студентів, всього осіб з них: за денною формою навчання за заочною формою навчання |
|
|
|
12. |
Частка кафедр, які очолюють особи з вченими ступенями і званнями, % з них: доктори наук, професори кандидати наук, доценти |
|
|
|
13. |
Частка випускаючих кафедр, які очолюють доктори наук, професори, % |
|
|
|
14. |
Загальна кількість аспірантів, всього осіб з них: захистили дисертації у встановлений термін залишилися для роботи у ВНЗ |
|
|
|
15. |
Участь професорсько-викладацького складу в науковій роботі, % від штатної чисельності з них: по випускаючих кафедрах |
|
|
|
16. |
Кількість наукових видань, опублікованих протягом року, всього назв / обсяг друкованих аркушів з них: монографій публікацій у фахових наукових журналах |
|
|
|
17. |
Кількість навчальних посібників, підручників, виданих професорсько-викладацьким складом, примірників з них: з грифом Міністерства освіти і науки України (примірників) |
|
|
|
18. |
Частка викладачів, які пройшли підвищення кваліфікації, % з них: з циклів: соціально-гуманітарного (природничо-наукового); професійної та практичної підготовки |
|
|
|
__________
-* Заповнюється станом на 10.10. кожного року
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 5
Показники організаційного та науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу
_________________________________________
(назва навчального закладу)
№ п/п |
Показник |
Роки |
20__ |
20__ |
20__ |
1. |
Частка спеціальностей, які мають повне забезпечення робочими навчальними планами та робочими програмами, відповідно до вимог кредитно-трансферної системи організації навчального процесу, % |
|
|
|
2. |
Частка спеціальностей, лабораторні роботи навчальних дисциплін яких повністю виконуються у спеціалізованих лабораторіях природничо-наукової підготовки професійної та практичної підготовки |
|
|
|
3. |
Частка дисциплін, при вивченні яких не використовуються прикладні комп'ютерні програми гуманітарної і соціально-економічної підготовки природничо-наукової підготовки професійної та практичної підготовки |
|
|
|
4. |
Забезпеченість методичними матеріалами самостійної роботи студентів гуманітарної і соціально-економічної підготовки природничо-наукової підготовки професійної та практичної підготовки |
|
|
|
5. |
Частка дисциплін, для яких розроблені засоби діагностики якості навчання (комплексні контрольні роботи, тести тощо) з циклів, % гуманітарної і соціально-економічної підготовки природничо-наукової підготовки професійної та практичної підготовки |
|
|
|
6. |
Частка спеціальностей, які мають засоби діагностики якості підготовки фахівців (ККЗ, тести тощо), % |
|
|
|
7. |
Частка спеціальностей, на яких впроваджена модульно-рейтингова система навчання та оцінки якості навчання, % |
|
|
|
8. |
Частка спеціальностей, забезпечених структурно-логічними схемами, % |
|
|
|
9. |
Частка дисциплін, на яких запроваджені інформаційні технології навчання, % гуманітарної і соціально-економічної підготовки природничо-наукової підготовки професійної та практичної підготовки |
|
|
|
10. |
Частка дисциплін, забезпечення яких навчальною літературою не перевищує 50 % (у розрахунку 1 підручник на 1 студента) гуманітарної і соціально-економічної підготовки природничо-наукової підготовки професійної та практичної підготовки |
|
|
|
11. |
Кількість навчальних підручників, посібників з грифом Міносвіти і науки, молоді та спорту України та внутрішнього видання |
|
|
|
12. |
Кількість навчально-методичних розробок, які використовуються в навчальному процесі, обсяг в друкованих аркушах |
|
|
|
13. |
Кількість підприємств, з якими укладені договори на проведення виробничої практики, у них місць практики |
|
|
|
Керівник (ректор,
директор; назва ВНЗ) (Прізвище, ініціали)
М.П.
Дата
Таблиця 6
Ефективність діяльності аспірантури (докторантури)
у ______________________________________
(назва навчального закладу)
Показник |
Роки |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
|
Назва і шифр наукової спеціальност-* |
Прийом (всього, осіб) |
|
|
|
|
|
у т.ч. за денною формою |
|
|
|
|
|
за заочною формою |
|
|
|
|
|
Контингент (всього, осіб) |
|
|
|
|
|
у т.ч. за денною формою |
|
|
|
|
|
за заочною формою |
|
|
|
|
|
Випуск (всього, осіб) |
|
|
|
|
|
у т.ч. за денною формою |
|
|
|
|
|
з них із захистом в установлений термін |
|
|
|
|
|
за заочною формою |
|
|
|
|
|
з них із захистом в установлений термін |
|
|
|
|
|
Кількість випускників, з числа захищених, які залишились працювати у ВНЗ |
|
|
|
|
|
................Перейти до повного тексту