1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Умови


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
24.12.2003 N 847
( z0071-04 )
(у редакції наказу
Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України
від 29.11.2011 N 1377)
( z1448-11 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 січня 2004 р.
за N 75/8674
( Ліцензійні умови скасовано на підставі Розпорядження КМ N 169-р від 10.03.2017 )
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
надання освітніх послуг у сфері вищої освіти
( В редакції Наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 1377 від 29.11.2011 )
I. Загальні положення
1.1. Ці Ліцензійні умови розроблені відповідно до Законів України "Про освіту", "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", "Про вищу освіту", постанови Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 N 1019 "Про ліцензування діяльності з надання освітніх послуг".
1.2. Ці Ліцензійні умови визначають загальні вимоги та мінімальні нормативи забезпечення навчальних закладів науково-педагогічними та педагогічними кадрами, матеріально-технічною, навчально-методичною та інформаційною базою.
II. Нормативи та вимоги
2.1. Нормативи для підготовки фахівців з вищою освітою відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів (денна форма навчання):
Назва показника (нормативу) Значення показника (нормативу) за
освітньо-кваліфікаційними рівнями
Молодший
спеціаліст
Бакалавр Спеціаліст Магістр
1 2 3 4 5
1. Загальні вимоги
1.1. Концепція діяльності
за заявленим напрямом
(спеціальністю), погоджена
з Радою міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласною, Київською,
Севастопольською міськими
державними адміністраціями
+ + + +
1.2. Заявлений ліцензований
обсяг (денна форма
навчання/заочна форма
навчання)
2. Кадрове забезпечення підготовки фахівців заявленої спеціальності
2.1. Частка науково-
педагогічних працівників з
науковими ступенями та
вченими званнями, які
забезпечують викладання
лекційних годин соціально-
гуманітарного циклу
дисциплін навчального плану
спеціальності (% від
кількості годин)
- 75 85 95
у тому числі які працюють у
даному навчальному закладі
за основним місцем роботи
50 50 50
2.2. Частка науково-
педагогічних працівників з
науковими ступенями та
вченими званнями, які
забезпечують викладання
лекційних годин
фундаментального циклу
дисциплін навчального плану
спеціальності
(% від кількості годин) (за
винятком військових
навчальних дисциплін)
- 75 85 95
у тому числі які працюють у
даному навчальному закладі
за основним місцем роботи
50 50 50
з них:
докторів наук або
професорів (при розрахунку
частки докторів наук або
професорів дозволяється
прирівнювати двох
кандидатів наук, доцентів,
які мають стаж
безперервної науково-
педагогічної роботи в
даному навчальному закладі
не менше 10 років, а також
є авторами (співавторами)
підручників, навчальних
посібників з грифом
Міністерства освіти і
науки, молоді та спорту
України або монографій, до
одного доктора наук або
професора)
10 20,
але не
менше ніж
1 доктор
наук або
професор
на 25 осіб
ліцензо-
ваного
обсягу
40,
але не
менше
ніж
1 доктор
наук або
професор
на
25 осіб
ліцензо-
ваного
обсягу
2.3. Частка науково-
педагогічних працівників з
науковими ступенями та
вченими званнями, які
забезпечують викладання
лекційних годин фахових
дисциплін навчального плану
спеціальності (% від
кількості годин)
- 75 85 95
у тому числі які працюють у
даному навчальному закладі
за основним місцем роботи
50 50 50
з них:
докторів наук або
професорів (при розрахунку
частки докторів наук або
професорів дозволяється
прирівнювати двох
кандидатів наук, доцентів,
які мають стаж
безперервної науково-
педагогічної роботи в
даному навчальному закладі
не менше 10 років, а також
є авторами (співавторами)
підручників, навчальних
посібників з грифом
Міністерства освіти і
науки, молоді та спорту
України або монографій, до
одного доктора наук або
професора)
10 20,
але не
менше ніж
1 доктор
наук або
професор
на 25 осіб
ліцензо-
ваного
обсягу
40,
але не
менше
ніж
1 доктор
наук або
професор
на
25 осіб
ліцензо-
ваного
обсягу
2.4. Частка педагогічних
працівників вищої
категорії, які викладають
лекційні години дисциплін
навчального плану
спеціальності та працюють у
даному навчальному закладі
за основним місцем роботи
(% від кількості годин для
кожного циклу дисциплін
навчального плану)
25 - - -
2.5. Наявність кафедри
(циклової комісії) з
фундаментальної підготовки
+ + + +
2.6. Наявність кафедри зі
спеціальної (фахової)
підготовки, яку очолює
фахівець відповідної
науково-педагогічної
спеціальності:
- + + +
доктор наук або професор +
кандидат наук, доцент +
3. Матеріально-технічна база
3.1. Забезпеченість
лабораторіями, полігонами,
обладнанням,
устаткуванням, необхідними
для виконання навчальних
програм (у % від потреби)
100 100 100 100
3.2. Забезпеченість
студентів гуртожитком (у %
від потреби)
70 70 70 70
3.3. Кількість робочих
комп'ютерних місць на
100 студентів (крім
спеціальностей, які
належать до галузей знань
0102 "Фізичне виховання,
спорт і здоров'я людини" і
0202 "Мистецтво", крім
спеціальності "Дизайн")
6 12 12 12
3.4. Кількість робочих
комп'ютерних місць на
100 студентів (для
спеціальностей, які
належать до галузей знань
0102 "Фізичне виховання,
спорт і здоров'я людини" і
0202 "Мистецтво", крім
спеціальності "Дизайн")
3 6 6 6
3.5. Наявність пунктів
харчування
+ + + +
3.6. Наявність спортивного
залу
+ + + +
3.7. Наявність стадіону або
спортивного майданчика
+ + + +
3.8. Наявність медичного
пункту
+ + + +
4. Навчально-методичне забезпечення
4.1 Наявність освітньо-
кваліфікаційної
характеристики фахівця (у
тому числі варіативної
компоненти)
+ + + +
4.2. Наявність освітньо-
професійної програми
підготовки фахівця (у тому
числі варіативної
компоненти)
+ + + +
4.3. Наявність навчального
плану, затвердженого в
установленому порядку
+ + + +
4.4. Наявність навчально-
методичного забезпечення
для кожної навчальної
дисципліни навчального
плану (% від потреби):
4.4.1. Навчальних і робочих
навчальних програм
дисциплін





100





100





100





100
4.4.2. Планів семінарських,
практичних занять, завдань
для лабораторних робіт (%
від потреби)
100 100 100 100
4.4.3. Методичних вказівок
і тематик контрольних,
курсових робіт (проектів)
100 100 100 100
4.5. Наявність пакетів
контрольних завдань для
перевірки знань з дисциплін
соціально-гуманітарної,
фундаментальної та фахової
підготовки (% від потреби)
100 100 100 100
4.6. Забезпеченість
програмами всіх видів
практик (% від потреби)
100 100 100 100
4.7. Наявність методичних
указівок щодо виконання
дипломних робіт (проектів),
державних екзаменів
+ + + +
4.8. Дидактичне
забезпечення самостійної
роботи студентів (у тому
числі з використанням
інформаційних технологій)
(% від потреби)
100 100 100 100
4.9. Наявність критеріїв
оцінювання знань і вмінь
студентів
+ + + +
5. Інформаційне забезпечення
5.1. Забезпеченість
студентів підручниками,
навчальними посібниками,
наявними у власній
бібліотеці (% від потреби)
100 100 100 100
5.2. Співвідношення
посадкових місць у власних
читальних залах до
загальної чисельності
студентів (% від потреби)
3 5 5 5
5.3. Забезпеченість
читальних залів фаховими
періодичними виданнями
3 4 4 8
5.4. Можливість доступу
викладачів і студентів до
Інтернету як джерела
інформації:
наявність обладнаних
лабораторій
наявність каналів доступу




+

+




+

+




+

+




+

+

................
Перейти до повного тексту