1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ
СЛУЖБИ
НАКАЗ
27.08.2013 № 144
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо проведення моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів професійної компетентності посад державної служби у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим та їх апараті
З метою забезпечення реалізації положень Закону України від 17 листопада 2011 року № 4050-VI "Про державну службу", Указу Президента України від 1 лютого 2012 року № 45/2012 "Про Стратегію державної кадрової політики на 2012 - 2020 роки", на виконання підпункту 1 пункту 1 додатка 2 до Державної цільової програми розвитку державної служби на період до 2016 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 13 травня 2013 року № 350 , керуючись підпунктом 1 пункту 4 та пунктом 8 Положення про Національне агентство України з питань державної служби , затвердженого Указом Президента України від 18 липня 2011 року № 769/2011,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо проведення моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів професійної компетентності посад державної служби (далі - профілі) у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим та їх апараті (далі - державні органи) (додаються).
2. Рекомендувати державним органам подати до 15 вересня 2013 року на паперових носіях та в електронній формі засобами електронного зв'язку згідно з додатком до вказаних Методичних рекомендацій узагальнені звіти про розроблення профілів у їх апараті та територіальних органах. В подальшому рекомендувати подавати узагальнені звіти до 5 липня поточного звітного року.
3. Визнати такими, що втратили чинність, останній абзац розділу III та додаток 19 Методичних рекомендацій з розроблення профілів професійної компетентності посад державної служби у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим або їх апараті , затверджених наказом Нацдержслужби України від 20 липня 2012 року № 148.
4. Відділу методичного забезпечення діяльності кадрових служб довести цей наказ до відома державних органів.
5. Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу забезпечити проведення моніторингу та аналізу профілів у державних органах, надання їм відповідної методично-консультативної допомоги.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Нацдержслужби України відповідно до розподілу обов'язків.
Голова
Нацдержслужби України

В. Толкованов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Нацдержслужби України
27.08.2013 № 144
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів професійної компетентності посад державної служби у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим та їх апараті
I. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації розроблено з метою надання методично-консультативної допомоги та забезпечення реалізації положень Закону України від 17 листопада 2011 року № 4050-VI "Про державну службу" (далі - Закон), на виконання підпункту 1 пункту 1 додатка 2 до Державної цільової програми розвитку державної служби на період до 2016 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 13 травня 2013 року № 350 , та з урахуванням положень наказу Нацдержслужби України від 16 травня 2012 року № 92 "Про затвердження Порядку визначення спеціальних вимог до досвіду роботи, вимог до напряму підготовки (отриманої особою спеціальності) та інших вимог до рівня професійної компетентності осіб, які претендують на зайняття посад державної служби груп II, III, IV і V", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 травня 2012 року за № 873/21185 (далі - наказ № 92). Методичними рекомендаціями окреслюються єдині підходи і критерії до порядку проведення моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів професійної компетентності посад державної служби у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим та їх апараті (далі - державні органи).
1.2. Терміни у цих Методичних рекомендаціях вживаються у значеннях, наведених у Законі та інших нормативно-правових актах.
1.3. Завданнями моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів професійної компетентності посад державної служби (далі - профілі) у державних органах є:
- систематичний, об'єктивний і повний процес збору інформації про стан розроблення та затвердження профілів у державних органах;
- постійне спостереження за процесом розроблення профілів з метою виявлення його відповідності бажаному результату та/або вимогам статей 6 та 16 Закону, наказу Нацдержслужби України від 20 липня 2012 року № 148 "Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення профілів професійної компетентності посад державної служби у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим або їх апараті" (далі - наказ № 148);
- комплексне вивчення якості розроблених профілів з метою забезпечення належного їх застосування у процесах управління людськими ресурсами на державній службі, а саме: під час конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби, щорічного оцінювання результатів службової діяльності, підвищення рівня професійної компетентності та планування кар'єри і професійного розвитку державних службовців тощо;
- підготовка обґрунтованого звіту зі всебічною оцінкою профілів;
- розроблення у разі необхідності додаткових рекомендацій та роз'яснень щодо розроблення профілів.
II. Види і принципи моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів у державних органах
2.1. Моніторинг кількості та аналіз якості розроблених профілів у державних органах залежно від обсягу може бути загальним або вибірковим, тобто застосовуватися щодо конкретних проблемних питань їх розроблення або для перевірки профілів у конкретній сфері діяльності.
2.2. За підставами для проведення моніторинг кількості та аналіз якості розроблених профілів у державних органах може бути періодичний і додатковий.
2.3. Періодичний моніторинг кількості та аналіз якості розроблених профілів у державних органах проводиться періодично відповідно до цих Методичних рекомендацій.
2.4. Додатковий моніторинг кількості та аналіз якості розроблених профілів у державних органах проводиться повторно з метою:
- надання методично-консультативної допомоги, підготовки додаткових рекомендацій та роз'яснень щодо розроблення профілів у державних органах;
- уточнення кількості розроблених профілів у разі виявлення розбіжностей або подання державними органами неповної інформації;
- оновлення інформації щодо кількості розроблених профілів у разі реорганізації, ліквідації і утворення нового державного органу.
2.5. Принципами моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів у державних органах є:
1) законність - проводиться у чіткій відповідності із законодавством України;
2) об'єктивність - всебічне та повне проведення незалежного моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів у державних органах, уникнення конфлікту інтересів;
3) достовірність - підтвердження отриманих результатів відповідними документами;
4) прозорість - можливість перевірити походження джерел інформації;
5) гласність - розміщення отриманих результатів на офіційному веб-сайті Нацдержслужби України та Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу (далі - Центр), доведення до відома державних органів.
III. Проведення моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів у державних органах
3.1. Учасниками моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів є Нацдержслужба України, Центр та державні органи.
3.2. Учасники моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів у державних органах виконують такі функції:
1) Нацдержслужба України забезпечує:
- збір необхідної інформації від державних органів;
- контроль за проведенням моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів у державних органах;
- погодження результатів моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів у державних органах;
2) Центр забезпечує:
- проведення моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів у державних органах;
- підготовку узагальненого звіту про кількість та якість розроблених профілів у державних органах з урахуванням отриманої інформації;
- доведення узагальненого звіту до відома державних органів;
3) Державним органам рекомендується:
- подавати до Нацдержслужби України узагальнені звіти про кількість розроблених профілів у апараті та територіальних структурних підрозділах цих органів за формою, наведеною у додатку до цих Методичних рекомендацій;
- подавати інші необхідні додаткові документи та інформацію на запити, що надійшли від Нацдержслужби України;
- планувати та проводити заходи щодо виконання рекомендацій, які містяться в узагальненому звіті за результатами моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів у державних органах.
3.3. Проведення моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів у державних органах включає такі стадії:
1) моніторинг кількості розроблених профілів:
- збір інформації про кількість розроблених профілів у державних органах;
- аналіз наданих державними органами звітів про розроблення профілів за формою згідно з додатком до цих Методичних рекомендацій;
2) фаховий аналіз та оцінка якості розроблених профілів:
- аналіз розроблених профілів та інших необхідних документів;
- визначення ступеня відповідності профілів в цілому та окремих його елементів вимогам статей 6 та 16 Закону , наказу № 148 . За необхідності у державних органах проводиться додатковий аналіз профілів;
3) щорічний узагальнений звіт за результатами моніторингу та аналізу якості розроблених профілів у державних органах:
- формування узагальненого звіту щодо результатів моніторингу кількості розроблених профілів у державних органах, виявлених недоліків у цих профілях, рекомендацій щодо їх усунення та подальшого вдосконалення профілів у державних органах з урахуванням отриманих результатів;
- надання узагальненого звіту на розгляд і погодження Голові Нацдержслужби України.
3.4. Всебічний та комплексний аналіз якості розроблених профілів у державних органах здійснюється послідовно з дотриманням порядку, викладеного у цьому розділі.
3.5. Джерелами інформації для моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів у державних органах є:
- узагальнені звіти державних органів, що надані ними за формою згідно з додатком до цих Методичних рекомендацій (надані на паперових носіях та в електронній формі засобами електронного зв'язку);
- розроблені профілі у державних органах (надані в електронній формі засобами електронного зв'язку);
- витяги з посадових інструкцій, положень про структурні підрозділи державних органів в частині завдань і функцій структурних підрозділів та посадових обов'язків, що передбачені за посадами державної служби у цих підрозділах (надані в електронній формі засобами електронного зв'язку);
- положення про державні органи (надані в електронній формі засобами електронного зв'язку);
- відомості, отримані за результатами моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів у державних органах, що були проведені Нацдержслужбою України у попередні роки.
3.6. Моніторинг кількості та аналіз якості розроблених профілів у державних органах здійснюється за такими критеріями:
1) стан і кількість розроблених профілів у державних органах;
2) рівень відповідності вимогам статей 6 та 16 Закону ;
3) рівень відповідності вимогам наказу № 92 та наказу № 148 .
3.7. До предмета моніторингу кількості та аналізу якості розроблених профілів у державних органах належать такі питання:
- Чи до всіх посад державної служби розроблено профілі у державних органах? Якщо ні, то чому?
- Чи потребує уточнення надана інформація щодо кількості розроблених профілів у державних органах? Якщо так, то чому?
- Чи відповідає структура профілю вимогам наказу № 92? Якщо ні, то в чому це виявляється?

................
Перейти до повного тексту