Державний комітет інформаційної політики, телебачення та радіомовлення (Держкомінформ) України стурбований численними зверненнями суб'єктів видавничої справи, що надходять до Комітету у зв'язку з оприлюдненням Вашого роз'яснення за
N 2685/7/15-1217 від 14.02.2002 р.
Уважно проаналізувавши його, звертаємо увагу, що Ваше розуміння понять "виробника", "замовника" видавничої продукції не відповідають Закону
"Про видавничу справу", законодавству про підприємництво та роз'ясненню, наданому Держкомінформом від 27.11.2001 р. за
N 3508/24/9. Зокрема, в останньому Держкомінформ звернув Вашу увагу, що відповідно до ст.1 Закону "Про видавничу справу" замовником видавничої продукції є фізична чи юридична особа, яка замовляє видавничу продукцію, беручи на себе фінансові зобов'язання. Виходячи з положень Закону, замовником видавничої продукції може бути як сторона договору, що укладається на виготовлення видавничої продукції, так і розповсюджувач видавничої продукції - особа, що реалізує видавничу продукцію безпосередньо чи через посередників (укладає договір на купівлю продукції у її виготівника), а також безпосередній споживач. Отже, замовником є не лише особа, що виступає як така за договором про видання видавничої продукції (авторським договором), а й особа, яка замовляє таку продукцію для її наступного продажу (розповсюдження), в т. ч. приватні підприємці, оптові бази, магазини.