- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Генеральної
прокуратури
N 5гн від 09.04.2004 )
Про організацію роботи з розгляду звернень та особистого прийому громадян в органах прокуратури
З метою забезпечення належної організації роботи з розгляду та вирішення заяв, скарг і пропозицій (надалі - звернень), особистого прийому громадян, вдосконалення діяльності органів прокуратури на цьому напрямі, керуючись ст.
15 Закону України
"Про прокуратуру",
НАКАЗУЮ:
1. Заступникам Генерального прокурора України, начальникам головних управлінь та відділів Генеральної прокуратури, прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, військовим прокурорам регіонів та Військово-Морських Сил України, міським, районним, міжрайонним та прирівняним до них прокурорам:
роботу зі зверненнями вважати одним із важливих напрямів діяльності органів прокуратури, спрямовувати її на захист прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності та правопорядку;
забезпечити неухильне дотримання встановленого порядку прийому, реєстрації і розгляду письмових та усних звернень, надісланих поштою чи отриманих на особистому прийомі;
організувати цю роботу таким чином, щоб кожне звернення було своєчасно, об'єктивно і в повному обсязі вирішено тим органом прокуратури, до компетенції якого належить розгляд порушених заявником питань;
вживати вичерпних заходів до задоволення обгрунтованих звернень та реального поновлення порушених прав, застосовуючи у повному обсязі надані законом повноваження;
при встановленні фактів несумлінного ставлення до роботи із зверненнями, їх безпідставного відхилення, порушення строків розгляду, неналежного виконання доручень прокуратур вищого рівня вирішувати питання про відповідальність винних працівників.
2. В органах прокуратури вирішувати звернення громадян, народних депутатів України, керівників і службових осіб органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, які містять дані про порушення законів.
Окремим наказом чи розпорядженням прокурорів обласного рівня на групу з питань розгляду звернень та прийому громадян (старших помічників прокурорів областей) покласти обов'язки щодо організації роботи, здійснення контролю за своєчасним розглядом та вирішенням заяв і скарг громадян з особистого прийому керівництва та звернень і запитів народних депутатів України.
Звернення і запити народних депутатів України, звернення Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України та інвалідів Великої Вітчизняної війни підлягають розгляду першими керівниками прокуратур.
Звернення, що свідчать про систематичні порушення законів, обмеження конституційних прав і свобод громадян і не отримали належної оцінки та реагування місцевих правоохоронних органів, перевіряти, як правило, з виїздом на місця.
Звернення, розгляд яких належить до компетенції судових органів, вирішувати у разі необхідності захисту інтересів держави та громадян, які неспроможні через фізичний та матеріальний стан захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження.
Звернення, подані в інтересах інших осіб, вирішувати лише за наявності відповідного уповноваження, оформленого у встановленому законом порядку.
Не надсилати звернення громадян для вирішення тим органам чи посадовим особам, рішення, дії або бездіяльність яких оскаржуються.
У Генеральній прокуратурі України приймати до провадження звернення у порядку, визначеному Регламентом.
3. Керівникам прокуратур, начальникам структурних підрозділів визначити такий порядок перевірки звернень, який повинен забезпечити найбільш повне, об'єктивне та якісне їх вирішення. При цьому кожен викладений у зверненні довід має бути всебічно перевірений, а заявнику надано юридично грамотну та мотивовану відповідь з посиланням на законодавчі акти. За необхідності до проведення перевірок залучати фахівців відповідних контролюючих та правоохоронних органів, авторів звернень.
Заборонити направлення звернень до прокуратур, які не мають повноважень для їх вирішення або керівники яких приймали рішення з викладених у зверненні доводів. У разі необхідності підпорядкованій прокуратурі може бути доручено проведення додаткової перевірки конкретних обставин чи фактів.
До інформацій (висновків), що надсилаються у прокуратури вищого рівня про результати перевірки, мають бути долучені матеріали перевірок, копії документів прокурорського реагування, за необхідності - наглядові провадження.
Рішення щодо результатів розгляду звернень та відповіді на них оформляти відповідно до законодавства про мови. Такі рішення та відповіді можуть бути викладені мовою спілкування заявника.
Скарги на дії слідчих, органів дізнання, прокурорів у зв'язку з розслідуванням кримінальних справ, а також на вироки, рішення, ухвали та постанови судів перевіряти у порядку та межах, передбачених процесуальним законодавством та рішеннями Конституційного Суду України. Скарги, за якими прокуратурою проводиться перевірка, долучаються до наглядового провадження, ті, що стосуються порушень закону під час досудового слідства і дізнання - до кримінальних справ, а скарги щодо кримінальних, цивільних, господарських та адміністративних справ, що перебувають у провадженні суду, направляються для долучення до справи та перевірки доводів у судовому засіданні.
У разі задоволення обгрунтованих звернень (скасування постанов органів слідства та дізнання, внесення подань, пред'явлення позовів тощо) повідомляти заявників про остаточне вирішення їх питань.
Під час розгляду звернень забороняється розголошення відомостей про особисте життя громадян без їх згоди. На прохання громадянина не підлягають розголошенню його анкетні дані та домашня адреса.
4. Звернення може бути залишено без розгляду та вирішення у разі, якщо:
воно не містить даних про прізвище та місце проживання автора або з якого неможливо встановити авторство (анонімне звернення). За наявності у таких зверненнях повідомлень про підготовлюваний або вчинений злочин - надсилати їх до відповідних правоохоронних органів;
у повторному зверненні від однієї і тієї самої особи до одного і того самого органу прокуратури відсутні нові дані або факти, які потребують додаткової перевірки, а всі викладені доводи раніше перевірені у повному обсязі і заявникові надано вичерпну відповідь його керівником з повідомленням про припинення провадження і роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення;
звернення надійшло від особи, визнаної судом недієздатною;
у зверненні не викладено суть порушеного питання або воно не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення, або його зміст позбавлений будь-якого логічного завершення. Такі звернення у термін не більше як п'ять днів повертаються заявникові з відповідним роз'ясненням. У цей же строк повертаються звернення, які містять образу честі і гідності інших осіб, брутальні вислови, за відсутності підстав для прийняття іншого рішення;
у запитах і зверненнях Верховної Ради України, її комітетів і комісій, народних депутатів України містяться пропозиції, вказівки чи вимоги у конкретних кримінальних, цивільних, господарських справах, у тому числі з питань слідства і нагляду за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання і досудове слідство, нагляду за додержанням законів при виконанні рішень у кримінальних справах, при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян. Авторам таких звернень у 10-денний термін надавати роз'яснення про неприпустимість втручання у діяльність органів прокуратури з посиланнями на відповідні рішення Конституційного Суду України та процесуальне законодавство.
................Перейти до повного тексту