- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ
УКРАЇНИ
НАКАЗ
30.12.2004 № 1041-ЦЗ
Про затвердження та введення в дію Загального положення про залізничну станцію
З метою визначення основних напрямків господарської, економічної і соціальної діяльності станцій, підвищення організації експлуатаційної роботи
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити та ввести в дію з 1 березня 2005 року Загальне положення про залізничну станцію (далі - Положення), що додається.
2. Головному управлінню перевезень (Алейник В.С.) визначити тираж та передати управлінню справами текст Положення для тиражування.
3. Управлінню справами (Грущак І.М.) до 1 лютого 2005 року забезпечити тиражування необхідної кількості примірників Положення.
4. Начальникам залізниць України довести до відома причетних та прийняти до керівництва і подальшого використання в роботі Загальне положення про залізничну станцію, організувати його вивчення причетними працівниками та забезпечити безумовне виконання його вимог.
5. З введенням в дію цього Положення вважати таким, що втратило чинність, загальне
Положення про залізничну станцію, затверджене наказом Укрзалізниці від 5 грудня 2000 року № 555-Ц, ЦД-0035.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника генерального директора Укрзалізниці Мостового М.В.
Перший заступник генерального директора |
Ю.М. Федюшин |
Додаток
ЗАГАЛЬНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про залізничну станцію
1 ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1 Залізничні станції в перевізному процесі займають провідну роль. Вони забезпечують приймання, відправлення і пропуск поїздів, формування і розформування составів, приймання і видачу вантажів, на станціях виконуються пасажирські і вантажні операції, ремонтується рухомий склад тощо.
1.2 Загальне положення про залізничну станцію (далі - Положення) розроблене з метою визначення основних напрямків господарської, економічної і соціальної діяльності станції і поширюється на станції, структурні підрозділи залізничного транспорту, технологія роботи яких взаємодіє з технологією роботи станцій.
1.3 Положенням про залізничну станцію визначаються:
- розподіл і призначення станцій за характером роботи, організація їх роботи;
- структура управління станцією;
- відповідальність, права і обов'язки начальника станції.
1.4 Залізнична станція є виробничим відокремленим структурним підрозділом залізниці, який, здійснюючи в регіоні своєї діяльності оперативно-господарське використання майна залізниці, забезпечує організацію перевезень пасажирів, вантажу, вантажобагажу і пошти, а також взаємодію й координацію виробничого процесу з іншими господарськими одиницями та функціональними структурними підрозділами апарату управління залізниці, державними органами прикордонного, митного та інших видів контролю при переміщенні через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів і культурних цінностей.
1.5 Станція в своїй діяльності керується
Конституцією і законами України
"Про транспорт",
"Про залізничний транспорт",
"Про державний кордон України",
Положенням про пункти пропуску через державний кордон,
Статутом залізниць України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 р. № 457,
Правилами технічної експлуатації залізниць України, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 20.12.96 р. № 411 та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 25.02.97 р. за № 50/1854, із змінами і доповненнями, внесеними наказами Міністерства транспорту України від 08.06.98 р. № 226, від 23.07.99 р. № 386, від 19.03.2002 р. № 179,
Правилами перевезень вантажів,
Правилами перевезень пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України, постановами Верховної Ради України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, міжнародними угодами, нормативними актами Міністерства транспорту та зв'язку України і Укрзалізниці, залізниці та дирекції залізничних перевезень, іншими чинними законодавчими та нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
1.6 Залізничні станції в залежності від обсягу і складності виконання пасажирських, вантажних і технічних операцій поділяються на позакласні, I, II, III, IV і V класів і можуть бути госпрозрахункові і негоспрозрахункові.
На господарському розрахунку, як правило, перебувають позакласні станції та станції I класу. Переведення залізничних станцій на господарський розрахунок проводиться за рішенням начальника залізниці.
1.7 Госпрозрахункові станції перебувають в підпорядкуванні залізниці в особі дирекцій залізничних перевезень, негоспрозрахункові станції входять до складу дирекцій залізничних перевезень, які підпорядковуються залізниці.
1.8 Залізничні станції знаходяться в оперативному підпорядкуванні відповідних головних управлінь, управлінь Укрзалізниці, служб, дирекцій залізничних перевезень.
1.9 Виконання технологічних операцій, вирішення питань технічного оснащення, господарської, економічної і соціальної діяльності, матеріально-технічного забезпечення станції, оренди нежитлових приміщень, відчуження майна проводиться з розмежуванням операцій за службами перевезень, комерційної роботи та маркетингу, пасажирської та відповідно до підпорядкованості - відповідним відділам, службам, головним управлінням Укрзалізниці.
1.10 Залізничні станції за своїм призначенням і основним характером роботи, що виконується, розподіляються на:
- пасажирські - станції, основним призначенням яких є обслуговування пасажирів прямого, місцевого та приміського пасажирського сполучення.
На пасажирських станціях виконуються операції з продажу проїзних документів та оформлення перевезення багажу, вантажобагажу, приймання, розформування, формування і відправлення пасажирських поїздів, технічне обслуговування і усунення виявлених несправностей пасажирських вагонів, зміна локомотивів і локомотивних бригад, обслуговування пасажирських поїздів;
- вантажні - станції, основним призначенням яких є виконання вантажної і комерційної роботи.
На вантажних станціях виконується приймання до перевезення, зважування, зберігання, навантаження, вивантаження, сортування і видача вантажів; переадресування вантажів, переробка контейнерів; оформлення перевізних документів; приймання, розформування, формування, комерційний огляд, технічне обслуговування і відправлення вантажних поїздів; інформування вантажовідправників і вантажоодержувачів про підхід, прибуття вантажів і подавання вагонів; виконання маневрової роботи з подавання (прибирання) вагонів на місця навантаження, вивантаження вагонів; обслуговування під'їзних колій підприємств; транспортно-експедиційне обслуговування;
- сортувальні - станції, основним призначенням яких є виконання операцій з розформування і формування поїздів відповідно до встановлених планом формування призначень; виконання операцій з пропуску поїздів без переробки і з частковою переробкою; технічне обслуговування, комерційний огляд составів поїздів і усунення виявлених несправностей вагонів; зміна локомотивів і локомотивних бригад.
На сортувальних станціях формуються технічні маршрути, що прямують на великі відстані без переробки на попутних технічних станціях, дільничні, збірні, вивізні та передаточні поїзди, може виконуватися навантаження, вивантаження на місцях загального користування і під'їзних коліях;
- дільничні - станції, основним призначенням яких є формування, розформування дільничних і збірних поїздів; приймання, технічне обслуговування і комерційний огляд, відправлення транзитних вантажних поїздів; зміна локомотивів і локомотивних бригад; навантаження, вивантаження вантажів і обслуговування під'їзних колій підприємств; приймання і відправлення пасажирських поїздів;
- проміжні (у т.ч. роз'їзди та обгінні пункти) - станції, основним призначенням яких є приймання, відправлення, обгін, схрещення і пропуск вантажних і пасажирських поїздів.
На проміжних станціях можуть виконуватися вантажні операції на місцях загального користування (навантаження і вивантаження вантажів) і обслуговування залізничних під'їзних колій підприємств, відчеплення і причеплення вагонів від (до) збірних поїздів та операції, які пов'язані з перевезеннями пасажирів.
На окремих проміжних станціях здійснюються операції з формування поїздів, оборот приміських составів та інші технічні операції.
__________
Примітка.
У тексті Положення у всіх випадках, коли йдеться про роздільні пункти, що мають колійний розвиток (станція, роз'їзд, обгінний пункт, колійний пост), застосовано термін "станція".
Станція, що виконує, крім свого основного призначення, роботу з приймання-передачі вагонів, вантажів і пасажирів між суміжними державами в технічному і комерційному відношенні з виконанням прикордонного, митного, санітарно-карантинного і інших видів контролю, є прикордонною передавальною станцією.
Станція, що розташована перед кордоном із суміжною державою і наступною за цією станцією є станція суміжної держави, є прикордонною станцією.
1.11 Визначення станції за характером роботи проводиться начальником залізниці.
1.12 Залізничні станції діють на підставі Положення, яке розробляється для кожної залізничної станції на підставі цього Положення і затверджується відповідно до
Статуту залізниці.
1.13 На кожній станції можуть виконуватися усі або окремі операції, пов'язані з перевезеннями вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, а на прикордонній залізничній станції може діяти пункт пропуску через державний кордон.
1.14 Визначення структури і затвердження положень про станції, віднесення станцій до класів для встановлення оплати праці керівників та фахівців проводиться: позакласних, I класу - начальником залізниці, а II, III, IV і V класів - начальником дирекції залізничних перевезень або заступником начальника залізниці з урахуванням вимог Показників щодо віднесення відособлених структурних підрозділів залізниць та підприємств до груп (класів) з оплати праці керівників.
1.15 Відкриття і закриття станцій для здійснення усіх чи окремих операцій проводиться у порядку, встановленому статтею
7 Статуту залізниць України.
1.16 На прикордонних залізничних станціях за рішенням Кабінету Міністрів України відкриваються (закриваються) пункти пропуску через державний кордон.
Рішення Кабінету Міністрів України про відкриття (закриття) пунктів пропуску через державний кордон оприлюднюється через засоби масової інформації. Реєстр пунктів пропуску веде Державна прикордонна служба України.
1.17 Станція на підставі доручення від імені залізниці укладає договори на здійснення діяльності у сфері транспортних послуг, пов'язаних з перевезенням вантажів та пасажирів (навантаження, вивантаження, зважування, експедитування тощо), а також може здійснювати (не завдаючи збитків основному виробництву) інші види діяльності, що не заборонені законодавством України.
1.18 Агентські пункти з обслуговування осіб, залізничні вокзали 2 і 3 класів є виробничими структурними підрозділами залізниці у складі станцій, які безпосередньо підпорядковуються начальнику станції.
1.19 Залізнична станція не є юридичною особою.
Станція несе відповідальність за свої зобов'язання згідно з чинним законодавством і за належне дотримання вимог нормативних документів у сфері експлуатаційної діяльності.
1.20 Ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності здійснюється відповідно до Закону України
"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Положень (стандартів) бухгалтерського обліку, Методичних рекомендацій по застосуванню Положень (стандартів) бухгалтерського обліку на залізничному транспорті, інших нормативних документів з ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.
1.21 Станція веде оперативний, податковий, статистичний і бухгалтерський облік всіх господарських операцій, складає місячні, квартальні і річні звіти.
1.22 Станція надає в установлені терміни до дирекції залізничних перевезень, а у разі її відсутності у складі залізниць - до залізниці, оперативну фінансову, статистичну і податкову звітність, а також веде оперативний облік і складає встановлені звіти з перевезень пасажирів і вантажів.
1.23 Госпрозрахункові станції самостійно ведуть бухгалтерський облік господарських операцій, мають рахунок в установах банку, печатку зі своїм найменуванням, штампи, бланки та реквізити, необхідні для здійснення своєї діяльності.
Госпрозрахункові станції виділені на окремий баланс, складають фінансову звітність і подають її у дирекцію залізничних перевезень для складання зведеної фінансової звітності.
Бухгалтерський облік господарських операцій негоспрозрахункових станцій ведуть дирекції залізничних перевезень.
1.24 Кошторис витрат на утримання станції розробляється станцією і затверджується начальником залізниці або начальником дирекції залізничних перевезень.
1.25 Особливість технології роботи залізничної станції, на території якої діє пункт пропуску через державний кордон, полягає в тому, що всі вантажі та транспортні засоби, які прибули із-за кордону та знаходяться на станції в очікуванні відправки за межі України або які підлягають перевантаженню, перебувають "під митним контролем" і будь-які операції з ними можуть здійснюватись з дозволу митниці.
1.26 Госпрозрахункові станції на підставі довіреності, виданої уповноваженою особою залізниці, діють у правовідносинах від імені залізниці, а також можуть виступати позивачем і відповідачем в судових органах від імені залізниці.
1.27 Контроль і ревізія виробничої і фінансово-економічної діяльності станції здійснюється дирекцією залізничних перевезень, залізницею і Укрзалізницею, а також іншими органами у відповідності з чинним законодавством.
2 МАЙНО ТА ТЕХНІЧНЕ ОСНАЩЕННЯ ЗАЛІЗНИЧНИХ СТАНЦІЙ
2.1 Майно станції - це складова частина основних, оборотних засобів й інших цінностей залізниці, сукупного технічного оснащення засобів механізації і автоматизації та іншого майна залізниці, яке в залежності від характеру та обсягу функціональних обов'язків станції використовується за цільовим призначенням для забезпечення приймання, відправлення і пропуску поїздів, формування і розформування составів, виконання пасажирських та вантажних операцій тощо і є неподільним, закріплюється за станцією на правах оперативного користування.
2.2 Вартість майна відображається в окремому балансі госпрозрахункових станцій, а негоспрозрахункових - у балансі дирекцій залізничних перевезень.
Станція користується зазначеним майном відповідно до Положення про неї, вчиняючи за згодою залізниці щодо нього будь-які дії, які не суперечать чинному законодавству,
Статуту залізниці та цьому Положенню.
Майно станції формується за рахунок:
- доходів від реалізації продукції (робіт, послуг);
- безоплатних та благодійних внесків, пожертвувань організацій і громадян;
- майна, переданого їй в господарське управління;
- інших джерел, не заборонених законом.
2.3 Станція користується землею й іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності та чинного законодавства.
2.4 Розгляд матеріалів та надання висновку про доцільність списання, відчуження та надання в оренду майна станції покладається:
- на пасажирську службу та Головне пасажирське управління - усіх об'єктів, розташованих на території залізничних станцій та привокзальних площах, призначених для обслуговування пасажирів незалежно від класу вокзалу;
- на служби комерційної роботи та маркетингу та Головне комерційне управління - усіх об'єктів, призначених для виконання вантажних та комерційних операцій;
- на служби перевезень та Головне управління перевезень - усіх об'єктів, призначених для виконання технологічних операцій, пов'язаних з рухом поїздів.
2.5 Збитки, завдані станції у результаті порушення її майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються згідно чинного законодавства.
2.6 Станції використовують технічні засоби, необхідне колійне оснащення, будинки і цивільні споруди, які знаходяться на балансі підприємств інших служб залізниці та які повинні відповідати характеру і обсягам виконуваної роботи станції, безпеці руху і охорони праці.
До цих засобів відносяться:
- відповідний колійний розвиток;
- пристрої спостереження і контролю за рухом поїздів, вагонів та маневровою роботою, засоби автоматизації технологічних процесів, засоби механізації і автоматизації операцій, що виконуються в станційному технологічному центрі з обробки поїзної інформації і перевізних документів (СТЦ), засоби механізації та автоматизації для забезпечення безпеки руху та охорони праці;
- пристрої для приймання, оброблення і передачі інформації про поїзди і вантажі, автоматизовані робочі місця, автоматизовані системи управління;
- засоби зв'язку і передачі даних, гучномовного оповіщення;
- інформаційно-обчислювальна техніка для приймання, обробки та передачі інформації на поїзди та вантажі;
- пристрої для посадки, висадки і обслуговування пасажирів;
- квиткові каси: попередні, добові, приміські, каси міжнародного сполучення;
- багажні відділення;
- кімнати відпочинку;
- зали очікування та зали очікування підвищеної комфортності;
- сервісний центр з обслуговування пасажирів;
- пристрої для приймання, видачі, навантаження, вивантаження, сортування, зберігання вантажів і багажу;
- товарні контори (товарні каси) для оформлення перевезень вантажів, визначення та справлення провізних та додаткових платежів, ведення станційної комерційної звітності;
- пристрої для огляду вагонів (контейнерів) у комерційному відношенні, промислове телебачення, оглядові вишки, запірно-пломбувальні пристрої (ЗПП) та пристрої для їх навішування та зняття, вагонні ваги, інші технічні засоби;
- пристрої для приймання, розформування, формування і відправлення поїздів, пристрої для обслуговування, ремонту, екіпірування вагонів, постачання вагонів-ресторанів;
- пристрої сигналізації, централізації та блокування, освітлення, водопостачання, протипожежної безпеки;
- матеріали, інструменти та пристрої для усунення комерційних несправностей;
- відповідне облаштування пунктів пропуску.
- спеціальний технологічний транспорт.
2.8 У пунктах пропуску для проведення контролю небезпечних вантажів виділяються спеціальні місця відстою вагонів, що перевозять такий вантаж, інженерні та фортифікаційні характеристики яких дають змогу виключити у разі аварійної ситуації можливість створення загрози життю людей та навколишньому природному середовищу.
2.9 Інженерний захист території пунктів пропуску від небезпечних геологічних процесів, затоплення та підтоплення повинен бути комплексний і забезпечувати можливість безперервної роботи пунктів пропуску за будь-яких погодних умов.
2.10 На прикордонних залізничних станціях розташовуються пункти перевантаження вагонів з колії шириною 1520 мм на колію шириною 1435 мм і навпаки, контора передачі, прикордонні транспортно-експедиційні контори (Прикордон ТЕК), пункти перестановки та інші підрозділи.
2.11 Проектування, будівництво (реконструкція) та утримання пунктів пропуску здійснюються відповідно до законодавства. Технічні умови та проект будівництва (реконструкції) погоджуються з Міністерством транспорту та зв'язку України, Державною митною службою України та Державною прикордонною службою.
Рішення про проведення реконструкції пункту пропуску приймається, як правило, не пізніше ніж за один рік до її початку.
2.12 Оснащення пунктів пропуску технічними засобами для здійснення митного, прикордонного та інших видів контролів провадиться за рахунок коштів відповідних центральних органів виконавчої влади.
3 ФУНКЦІЇ ЗАЛІЗНИЧНИХ СТАНЦІЙ ТА ЇХ ЗАВДАННЯ
3.1 Основними завданнями станції є:
3.1.2 Забезпечення безпеки руху поїздів і маневрової роботи, безпеки працівників залізничного транспорту і пасажирів, збереження вагонів, рухомого складу і вантажів, забезпечення вимог охорони навколишнього природного середовища, протипожежної безпеки.
3.1.3 Зниження експлуатаційних витрат і собівартості перевезень, підвищення продуктивності праці і рентабельності перевезень.
3.1.4 Покращення умов праці і соціального захисту працівників станцій. Підвищення культури виробництва.
3.2 Основними функціями станцій є:
3.2.1 Приймання, відправлення, пропуск поїздів згідно з графіком руху поїздів.
3.2.2 Приймання до перевезення, навантаження, вивантаження, сортування, видача вантажів, оформлення перевізних документів, переадресування вантажів.
3.2.3 Розформування і формування поїздів згідно плану формування поїздів.
3.2.4 Організація роботи з пасажирськими поїздами і вагонами.
3.2.5 Продаж на вимогу громадян проїзних документів на поїзди, продаж квитків, абонементних квитків на поїзди приміського сполучення.
3.2.6 Приймання багажу до перевезення, зберігання багажу та вантажобагажу.
3.2.7 Розробка, виконання планів і заходів із забезпечення безпеки руху й охорони праці, технічного навчання і підвищення професійної підготовки працівників станції.
3.2.8 Розробка технологічного процесу роботи станції.
3.2.9 Розробка технічно-розпорядчого акта станції.
3.2.10 Введення в автоматизовані системи інформації про технологічні операції з поїздами, вагонами та контейнерами, що виконуються на станції, іншої інформації для виконання своїх функцій, отримання з автоматизованих систем повідомлень, довідок, нормативних матеріалів, необхідних для роботи станції.
3.2.11 Контроль за утриманням, стабільною роботою технічних засобів і пристроїв станції.
3.2.12 Розробка і проведення заходів зі збереження вантажів і рухомого складу.
3.2.13 Підготовка господарства і кадрів станції до роботи в осінньо-зимових умовах, чіткої організації на період снігопадів і заметілей.
3.3 Для виконання встановлених завдань станції забезпечують:
- своєчасне освоєння нових виробничих потужностей та введення в дію придбаного обладнання;
- раціональне використання матеріальних та паливно-енергетичних ресурсів;
- ефективне використання та збереження майна станції, вантажів та рухомого складу;
- розвиток допоміжної діяльності, розширення платних послуг населенню;
- повноту надходжень платежів, зборів і штрафів за перевезення вантажів, пасажирів, вантажобагажу та пошти і надані послуги;
- своєчасну сплату податків і зборів (обов'язкових платежів) згідно з чинним законодавством;
- виконання заходів щодо удосконалення організації заробітної плати працівників з метою посилення їх матеріальної зацікавленості як у результатах особистої праці, так і в загальних підсумках роботи станції, забезпечення економного і раціонального використання фонду оплати праці і своєчасні розрахунки з працівниками;
- ведення бухгалтерського обліку та складання звітності згідно з чинним законодавством;
- ведення обліку та звітності з перевезень пасажирів та вантажів.
4 ГОСПОДАРСЬКА, ЕКОНОМІЧНА ТА СОЦІАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАЛІЗНИЧНИХ СТАНЦІЙ
4.1 Станція проводить господарську діяльність згідно з планом на основі ефективного використання існуючих технічних засобів, трудових, матеріальних, фінансових ресурсів та інших внутрішніх резервів виробництва, при дотриманні режиму економії та забезпеченні збереження матеріальних цінностей, а також за рахунок впровадження досягнень науки, техніки і прогресивної технології у відповідності з діючим законодавством і з метою підвищення продуктивності праці та зниження собівартості перевезень.
4.2 Фінансування залізничних станцій за виконаний обсяг роботи по перевезеннях здійснюється за рахунок доходів від перевезень.
У розпорядження госпрозрахункової станції від залізниці та дирекції залізничних перевезень надходять кошти за виконану експлуатаційну роботу, а також доходи станції за надані послуги населенню, підприємствам і організаціям та інші надходження, передбачені фінансовими планами.
Планування, надходження і використання доходів від допоміжної діяльності та контроль за їх використанням господарствами залізничних станцій проводиться відповідно до Інструкції про порядок планування, одержання, використання, контролю за надходженням доходів залізничних станцій від надання додаткових послуг.
4.3 Економічна діяльність госпрозрахункових станцій визначається фінансовим планом, який розробляється начальником станції і подається до дирекції залізничних перевезень, служби перевезень, якщо станції знаходяться в підпорядкуванні служби перевезень. Коригування планів проводиться тільки за погодженням із дирекцією залізничних перевезень або службою перевезень.
Експлуатаційні витрати та показники господарської діяльності станцій, які не перебувають на господарському розрахунку, включаються до плану дирекції залізничних перевезень. План доходів і витрат затверджується начальником дирекції залізничних перевезень.
Керівникам станцій, які не перебувають на господарському розрахунку, можуть видаватися грошові кошти в підзвіт в межах граничних сум, встановлених вищестоящою організацією, для придбання канцелярського приладдя, сплати за виконання дрібних ремонтних робіт, експертизи та інших господарських потреб.
4.4 З метою збільшення доходів станція може розширювати підсобно-допоміжну діяльність, використовуючи ціни за вільними тарифами відповідно до розроблених і затверджених калькуляцій та укладених договорів.
4.5 Станція здійснює заходи щодо збільшення доходів і зниження собівартості перевезень, забезпечуючи економію витрат коштів, в тому числі фонду оплати праці, матеріальних і енергетичних ресурсів, та їх цільове використання, забезпечення фінансової дисципліни, а також своєчасних розрахунків.
4.6 Станція забезпечує збереження бланків суворої звітності, грошових коштів, технічних засобів, а також вантажів під час їх знаходження на станції.
4.7 Станція надає вантажовідправникам послуги щодо відправлення вантажу за кордон, а саме:
- з оформлення міжнародних перевізних документів;
- з надання складських приміщень у користування для попереднього завезення вантажів до проходження митного догляду та відправлення із станції;
- з перестановки вагонів;
- з перевантаження з вагонів однієї ширини колії у вагони іншої ширини колії.
4.8 Станція контролює виконання вантажовідправниками і вантажоодержувачами, власниками під'їзних колій правил перевезення вантажів на залізничному транспорті, технічних умов навантаження і кріплення вантажів, технологічних нормативів на виконання навантажувально-розвантажувальних робіт і технологічних норм обігу вагонів на під'їзних коліях та безпосередньо станціях, вимог нормативних документів щодо схоронності вагонного парку.
Станція разом з підрозділами воєнізованої охорони залізниць організовує і здійснює заходи щодо збереження вантажів на станційних коліях, вантажних районах, контейнерних пунктах та інших місцях виконання вантажної роботи; додержання пропускного режиму, забезпечення режиму таємниці і виконання заходів з протитерористичної діяльності.
4.9 Станція організовує роботу на основі затвердженого технологічного процесу роботи станції або технології роботи збірних поїздів на проміжних станціях, єдиного технологічного процесу роботи залізничних під'їзних колій і станції примикання або інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під'їзній колії, графіка руху поїздів, плану формування поїздів і місячних технічних нормативів навантаження і вивантаження, правил користування вагонами, а також розвитку галузевого змагання, впровадження прогресивних технологій, забезпечуючи ефективне використання технічних засобів та скорочення часу користування вагонами, своєчасне і якісне обслуговування пасажирів, вантажовідправників і вантажоодержувачів.
4.10 Технологічні процеси роботи станцій розробляються відповідно до вимог Типових технологічних процесів роботи станції начальником станції за участю начальника дистанції вантажно-розвантажувальних робіт, локомотивного і вагонного депо, дистанції колії, дистанції сигналізації та зв'язку, дистанції електропостачання, інформаційно-статистичного центру.
Технологічний процес роботи прикордонної, прикордонної передавальної залізничної станції, окрім зазначеного, розробляється відповідно до вимог Основ технологии работы межгосударственной передаточной станции,
Типової технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна,
Порядку взаємодії митниць і залізниць України при переміщенні через митний кордон товарів та інших предметів у вантажних залізничних поїздах,
Типової технологічної схеми пропуску через державний кордон автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними,
Порядку здійснення митного контролю залізничних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон, інших нормативних документів та затверджується порядком, встановленим цим Положенням.
4.11 Технологічний процес роботи позакласної станції та станції I класу розробляється начальником станції, затверджується начальником залізниці і погоджується начальниками:
- служби перевезень;
- служби комерційної роботи та маркетингу;
- пасажирської служби;
- служби колії;
- служби сигналізації та зв'язку;
- служби локомотивного господарства;
- служби вагонного господарства;
- служби електропостачання;
- регіонального інформаційно-статистичного центру.
Технологічний процес роботи станцій III, IV і V класів або технологія роботи збірних поїздів на проміжних станціях розробляється відділом перевезень дирекцій залізничних перевезень разом з причетними відділами, затверджується начальником дирекції залізничних перевезень і погоджується:
- причетними відділами (секторами) дирекції залізничних перевезень;
- начальником локомотивного депо, яке є основним для даної станції;
- начальником вагонного депо, працівники якого обслуговують цю станцію;
- начальником дистанції сигналізації та зв'язку;
- начальником дистанції колії;
- начальником району електропостачання, що обслуговує станцію.
Технологічний процес роботи станцій II класу (сортувальних, вантажних, дільничних, пасажирських) розробляється начальником станції, узгоджується і затверджується порядком, встановленим для станцій III, IV і V класів.
Технологічний процес роботи прикордонних, прикордонних передавальних станцій, крім того, узгоджується з митними органами контролю, а за необхідності й з іншими органами державного контролю відповідно до умов роботи на станції.
До розробки технології роботи збірних поїздів на проміжних станціях можуть залучатися технологічні групи. В технології відображаються норми часу на операції подавання (прибирання) вагонів на вантажно-розвантажувальні фронти, норми часу на операції, пов'язані з відчепленням (причепленням) вагонів, у т.ч. у випадках їх несправності, а також норми часу обробки приміських составів (для пунктів обороту), розрахунки норм простою вагонів на станціях від прибуття до відправлення.
Один примірник технологічного процесу роботи станції позакласної, I та II класу надається до Головного управління перевезень Укрзалізниці.
4.12 Технологічний процес роботи станції або технологія роботи збірних поїздів на проміжних станціях повинні передбачати впровадження передових технологій і прийомів праці, обчислювальної техніки, автоматизацію і механізацію виробничих процесів і бути направленими на освоєння обсягів перевезень з мінімальними затратами часу на виконання технологічних операцій при забезпеченні безпеки руху, охорони праці, збереження вантажів і рухомого складу.
4.13 Для кожного працівника станції на основі Довідника кваліфікаційних характеристик, типових посадових інструкцій, технологічного процесу роботи станції або технології роботи збірних поїздів на проміжних станціях складаються:
для посадових осіб - посадові інструкції,;
для робітників - виробничі інструкції.
Посадовими та виробничими інструкціями встановлюються конкретні обов'язки, права і відповідальність при виконанні працівником технологічних операцій.
Посадові та виробничі інструкції розробляються керівниками підрозділів на кожну посаду та робоче місце і затверджуються:
для станцій позакласних, I і II класів - начальником станції;
для станцій III, IV і V класів - начальником дирекції залізничних перевезень.
Посадові інструкції начальника станції, його заступників, головного інженера станції та головного бухгалтера затверджуються начальником дирекції залізничних перевезень.
Один примірник посадової інструкції видається працівникові, другий зберігається у відділі кадрів (за відсутності відділу кадрів - у начальника станції).
4.14 Для всіх професій, які є на станції, розробляються інструкції з охорони праці. Порядок розробки, затвердження та введення в дію інструкцій з охорони праці для кожної професії або виду робіт повинен відповідати ДНАОП 0.00-4-15-98
"Положення про розробку Інструкцій з охорони праці", затвердженому наказом Держнаглядохоронпраці від 29.01.98 № 9, та Рекомендаціям про порядок розробки Інструкції з охорони праці для працівників господарства перевезень ЦД-0023.
4.15 Порядок використання технічних засобів станції встановлюється технічно-розпорядчим актом станції (ТРА), який регламентує безпечне і безперешкодне приймання, відправлення і проходження поїздів через станцію, а також безпечне виконання маневрової роботи. Технічно-розпорядчий акт станції складається начальником станції у повній відповідності з вимогами
Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України, Інструкції з сигналізації на залізницях України, Інструкції по складанню технічно-розпорядчих актів станцій.
До ТРА станції розробляються додатки. Відповідно до вимог Інструкції з складання технічно-розпорядчих актів станцій до технічно-розпорядчого акта станції надаються додатки, що передбачаються в обов'язковому порядку. Необхідність розробки інших додатків до ТРА та нормативних документів (місцевих інструкцій, методичних вказівок тощо), що не становлять додаток до ТРА, визначається начальником станції залежно від місцевих умов роботи.
Перескладання ТРА станції проводиться через 10 років. При наявності численних змін і доповнень в ТРА станції, що ускладнюють користування ним, ТРА станції повинен бути перескладений раніше 10-річного терміну. Рішення про перескладання ТРА станції приймає начальник позакласної станції та I класу, для станцій II, III, IV і V класів - начальник відділу перевезень дирекції залізничних перевезень. Контролюючі органи, які перевіряють відповідність ТРА станції діючій технології та умовам роботи, можуть надавати пропозиції щодо перескладання ТРА станції начальнику станції (начальнику відділу перевезень).
4.16 Затверджений технічно-розпорядчий акт станції, технологічний процес роботи станції або технологія роботи збірних поїздів на проміжних станціях, інші нормативні документи (інструкції, методичні вказівки тощо) повинні бути вивченні всіма працівниками станції та працівниками суміжних служб, які за родом своєї діяльності безпосередньо керуються вказівками ТРА, технологічного процесу та інших нормативних документів.
4.17 Технічно-розпорядчі акти станцій, додатки до них, технологічні процеси роботи станцій, інші нормативні документи (інструкції, методичні вказівки тощо), які регламентують роботу станції і затверджені встановленим порядком, вводяться в дію наказом:
................Перейти до повного тексту