24.07.2012 № 523 |
Голова | А.А. Колісник |
Заступник директора департаменту льотної придатності |
К.В. Малютін |
№ п/п | Дата реєстрації | № заявки-* | Назва організації | Примітка |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Назва Організації: | |||||
Номер сертифіката: | Номер аудиту: | ||||
Тема: Схвалення програми технічного обслуговування експлуатанта | |||||
№ пп | Зміст питання | Відповідь | Посилання на застосовні вимоги Правил | Примітки | |
Так | Ні | ||||
Загальні вимоги | |||||
1 | Чи містить програма ТО наступну інформацію: | ||||
2 | Тип/модель та реєстраційний номер ПС, двигунів та, якщо застосовано, допоміжної силової установки та повітряних гвинтів | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
3 |
Назва та адреса власника, експлуатанта або організації, схваленої відповідно до вимог Підчастини G Правил , яка займається підтриманням льотної придатності ПС |
Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
4 | Скорочену назву, дату видання та номер видання схваленої програми ТО; | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
5 |
Заяву, підписану власником, експлуатантом або організацією, схваленою відповідно до вимог Підчастини G Правил , з метою, щоб засвідчувати, що визначені ПС будуть обслуговуватися відповідно до програми, і що програма буде переглядатися й оновлятися як вимагається; |
Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
6 | Зміст/перелік діючих сторінок та їх статус ревізій документа; | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
7 | Періодичність форм ТО, що відображають очікуване використання ПС; Чи задекларовано таке використання та включає воно допуск не більш чим 25%; Примітка: В випадку коли використання не може бути очікуваним, календарні строки служби повинні використовуватися. | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
8 | Процедура збільшення встановленої періодичності форм, якщо застосовне та прийнятно для компетентного органу країни реєстрації. | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
9 | Можливість записувати дату та номер схвалених змін, що вносяться до програми ТО; | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
10 | Детальна інформація щодо передпольотних завдань з ТО, що виконуються технічним персоналом; | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
11 | Завдання та періоди (інтервали/частота), через які кожна частина літака, двигунів, силових установок, повітряних гвинтів, компонентів, агрегатів, обладнання, приладів, електро- та і радіоапаратури, та пов'язаних з ними систем та агрегатів повинні бути перевірені. Це має включати вид і ступінь огляду; | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
12 | Періоди, через які компоненти повинні бути перевірені, очищені, змащені, до-заповнені, відрегульовані та випробувані; | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
13 | Якщо застосовно, детальна інформація щодо вимог до старіючих систем ПС, разом з будь-якими пов'язаними програмами вибіркового контролю; | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
14 | Якщо застосовно, детальна інформація щодо спеціальних програм ТО конструкції, якщо видана утримувачем сертифіката типу та включає, але не обмежена наступним: | ||||
15 | Програмами додаткових оглядів цілісності конструкції (SSID); Програми ТО з цілісності конструкції, що виходять з перегляду сервісних бюлетенів утримувачем сертифіката типу; Контролем та попередженням корозії; Оцінкою ремонтів; Пошкодження, пов'язані з втомлюваністю, які не відновлюються; | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
16 | Якщо застосовно, подробиці стосовно обмежень щодо контролю конструкцій з критичною конфігурацією (CDCCL) разом з відповідними процедурами; | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
17 | Заява про обмеження щодо придатності в показниках загальної кількості льотних циклів/календарних днів/годин нальоту для програми конструкції, зазначеної в пункті 1.1.13 Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b); | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
18 | Періодичність виконання капітальних ремонтів та/або замін на нові або відремонтовані компоненти; | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
19 | Перехресне посилання на інші документи, схвалені Державіаслужбою, що містять детальну інформацію щодо робіт з ТО, що мають відношення до обов'язкових обмежень ресурсу, Сертифікаційних вимог з ТО (CMR) та Директиви льотної придатності (AD); Примітка: Для попередження недбалих змін до таких завдань або інтервалів, ці розділи не повинні бути включені в основну частину програми ТО, або будь-яку систему контролю планування, без особливої ідентифікації їх статусу як обов'язкового. | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
20 | Детальну інформацію або перехресне посилання на будь-яку необхідну програму надійності або статистичний метод постійного нагляду; | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
21 | Заява про те, що практики та процедури виконання програми мають відповідати стандартам, визначеним в інструкціях з ТО утримувача сертифіката типу. В випадку коли схвалена практика та процедури відрізняються, заява має посилатися на ці процедури; | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
22 | Кожна заявлена робота з ТО має бути визначена в розділі з визначеннями програми | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
Документи, на яких базується програма ТО | |||||
23 |
Чи Програма ТО ПС власника або організації, схваленої відповідно до вимог Підчастини G Розділу A Правил базуватись на Звіті Комітету з розгляду ТО (MRBR), якщо він є в наявності, та на документі з планування ТО (MPD) утримувача сертифіката типу або розділі 5 керівництва з ТО (наприклад рекомендована виробником програма ТО) |
Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
24 |
Чи стосовно нового типу ПС, що тільки отримав сертифікат типу, та не має раніше схваленої програми ТО, власнику або організації, схваленої відповідно до вимог Підчастини G Розділу A Правил буде необхідно зробити всебічну оцінку рекомендацій виробника (та MRBR, якщо застосовується), разом з іншою інформацією щодо льотної придатності, щоб розробити реальну програму для схвалення |
Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
25 | В разі визначення утримувачем сертифіката типу або STC для типу ПС обмежень щодо контролю конструкції з критичною конфігурацією (CDCCL) чи розроблені інструкції з ТО? Чи ці обмеження залишаються застосовними після модифікації, зміни, ремонту, планового ТО продовж всього строку експлуатації ПС або компонента? | Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
26 | Чи враховано принципи людського фактору при розробці програми ТО? | ||||
Поправки | |||||
27 |
Чи вносяться поправки (ревізії) до схваленої програму ТО власником або організацією, схваленої відповідно до вимог Підчастини G Розділу A Правил , щоб відобразити зміни рекомендацій утримувача сертифіката типу, модифікації, експлуатаційний досвід або вимоги компетентного органу? |
Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
Дозволені зміни періодичності обслуговування | |||||
28 |
Чи власник або організація, схвалена відповідно до вимог Підчастини G Розділу A Правил , може змінювати періодичність, прописану програмою ТО за схваленням в компетентному органі або застосовуючи процедуру, розроблену в програмі ТО та схвалену в CAME; |
Доповнення I до AMC M.A.302 та AMC M.B.301(b) | |||
29 |
Чи програми ТО власника або організації, схваленої відповідно до вимог Підчастини G Розділу A Правил , є предметом періодичних переглядів для забезпечення того, що вони відображають поточні рекомендації утримувача сертифіката типу, ревізії звіту MRB, якщо застосовні обов'язкові вимоги та потреби ТО ПС? Чи власник або організація, схвалена відповідно до вимог Підчастини G Розділу A Правил, забезпечує щорічний перегляд вимог для підтримання чинності програми ТО в світлі досвіду експлуатації? |
M.A.302(g) |
|||
30 | Чи містить програма ТО програму надійності в випадках: Коли програма ТО базується на логіці MSG; Якщо Програма ТО містить компоненти категорії "Напрацювання на відмову"; Якщо програма ТО не містить періодичність виконання капітальних ремонтів; Якщо визначено документом з планування або звітом MRB? |
M.A.302(f) |
|||
31 | Чи зазначено в програмі ТО процедура переходу з однієї схваленої програми ТО на іншу з обов'язковим виконанням передаточної форми ТО або оглядів, необхідних для впровадження змін? | AMC M.A.302(2) | |||
32 | Чи завдання з ТО, що повторюються та які виходять з впровадження модифікацій та ремонтів, долучені до програми ТО? | AMC M.A.302(5) | |||
Примітки: | |||||
Відповідальний інспектор Підпис Дата перевірки |
Назва організації: | |||||
Номер сертифіката: | Номер аудиту: | ||||
Тема: Схвалення Керівництва з управління підтриманням льотної придатності (CAME) | |||||
№ пп | Зміст питання | Відповідь | Посилання на застосовні вимоги Правил | Примітки | |
Так | Ні | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
ЧАСТИНА 0 - ЗАГАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ | |||||
0.1 Корпоративне зобов'язання відповідального керівника | |||||
1 |
Чи Відповідальний керівник підписав корпоративне зобов'язання, що стосується управління підтриманням льотної придатності? Чи Відповідальний керівник зобов'язався в ньому: дотримуватися всіх процедур CAME та пов'язаних внутрішніх інструкцій, забезпечувати виконання необхідного обсягу ТО для ПС, якими керує CAMO, вчасно та відповідно до схваленого стандарту, обов'язково забезпечувати відповідність організації (і CAME) новим/зміненим вимогам Агентства або Державіаслужби, якщо вони суперечать положенням CAME, що він розуміє те, що існує можливість припинення дії, зміни чи анулювання схвалення, у випадку доведеної невідповідності з вимогами Правил (для Комерційного авіаційного транспорту як наслідок - також і відповідні обмеження, пов'язані з АОС)? |
M.A.704(a)(1) |
|||
0.2 Загальна інформація | |||||
2 | Чи CAME містить короткий опис, як організована CAMO (включаючи структуру експлуатанта в випадку комерційних повітряних перевезень та структуру всієї організації в разі утримання інших схвалень) та як підпорядкована відповідальному керівнику (бажано посилання на структурну схему організації, зазначену в параграфі 0.4 CAME) |
M.A.704(a) (4) |
|||
3 | В випадку коли організація належить до групи організацій (консорціуму) чи описані специфічні взаємовідносини, яка організація може мати з іншими членами групи - тобто зв'язок з (авіакомпанією, фінансовою компанією, лізинговою компанією, організацією з ТО т.п.)? | Доповнення V до AMC M.A.704 | |||
4 | Якщо CAMO входить в групу організацій, чи зазначено це в керівництві з управління підтриманням льотної придатності? Чи вказані інші члени консорціуму та загальний обсяг організації консорціуму (напр., експлуатація, ТО, Розробка (модифікації та ремонти), виробництво та т.п.)? В випадку міжнародних консорціумів відповідні компетентні органи повинні провести консультації щодо розподілення відповідальності за схвалення? Чи зазначено в цьому параграфі експозиції посилання на будь-яке керівництво консорціуму, пов'язане з підтриманням льотної придатності або процедуру та на будь-яку угоду з компетентним органом, яка є застосовною? | Доповнення V до AMC M.A.704 | |||
5 | Чи зазначена адреса офісу CAMO? | Доповнення V до AMC M.A.704 | |||
6 | Чи міститься в Розділі 0.2 CAME стислий опис площ та приміщень та засобів праці: офісного приміщення, комп'ютерів, факсів, телефонів, Інтернету, технічної бібліотеки, архіву? |
M.A.704(a)(6) |
|||
7 | Чи описано типи ПС, управління підтриманням льотної придатності яких виконує організація, та кількість ПС кожного типу? Чи зазначено посилання на схвалені програми ТО, привілеї перегляду льотної придатності та субпідрядників з завдань підтримання льотної придатності? Для комерційних повітряних перевезень: Чи зазначено державні та реєстраційні номери ПС, що експлуатує експлуатант чи власник, якщо ні, чи є посилання на такий перелік (напр., СЕП, КЕ - за згодою Державіаслужби)? Чи відображаються в цьому параграфі зміни флоту експлуатанта? Чи описаний з подробицями тип експлуатації (комерційна, авіаційні роботи, некомерційна, далеко магістральна / коротко магістральна / регіональна, регулярна/чартерна, регіони / країни / континенти, куди виконуються польоти) із зазначенням реєстраційних знаків ПС, що експлуатуються відповідно з вищезгаданим типом? |
M.A.704(a) (1) |
|||
0.3 Керівний персонал | |||||
8 | Чи описано коло обов'язків і відповідальності відповідального керівника в сфері управління підтримання льотною придатністю? Чи коло обов'язків і відповідальності відповідального керівника демонструє, що він має корпоративні повноваження забезпечення фінансування та виконання всієї діяльності, пов'язаної з підтриманням льотної придатності згідно зі стандартом, що вимагається? |
M.A.706(a) (b) |
|||
9 | Для комерційних повітряних перевезень: Чи зазначена відповідальність призначеного керівника з підтримання льотної придатності (nominated post holder for continuing airworthiness) за забезпечення виконання всього обсягу ТО вчасно та відповідно до схваленого стандарту? Чи визначено замісництво на час відсутності керівника з підтриманням льотної придатності? Чи коло обов'язків керівника з підтриманням льотної придатності ясно визначає його відповідальність за регулювання та нагляд за всіма нижченаведеними елементами технічного обслуговування парку експлуатанта: проведення оглядів перед вильотом, усунення дефектів згідно зі схваленим стандартом (якщо необхідно, з використанням MEL та CDL), виконання всього технічного обслуговування згідно зі схваленою програмою технічного обслуговування, аналіз ефективності програм технічного обслуговування, виконання кожної застосовної експлуатаційної директиви, Директиви льотної придатності та інших вимог Державіаслужби, виконання модифікацій ПС згідно з схваленим стандартом і визначення політики запровадження необов'язкових модифікацій? Чи коло обов'язків керівника з підтриманням льотної придатності включає проведення заходів щодо усунення невідповідностей, виявлених внутрішніми перевірками в сфері управління підтримання льотною придатністю? Чи керівник з підтриманням льотної придатності не працює в іншій організації з технічного обслуговування, що виконує технічне обслуговування для експлуатанта? |
M.A.706(c) |
|||
10 | Чи описана координація щодо підтримання льотної придатності? Чи визначено та детально описано посадові інструкції "групи осіб"? Чи між членами групи розподілена відповідальність за підтримання льотної придатності? Чи чітко описано розподілення відповідальності та функцій щодо субпідрядників з завдань підтримання льотної придатності, в разі наявності? Примітка: В випадку малих організацій, де Призначений керівник виконує обов'язки групи осіб цей параграф може бути об'єднаний з попереднім. |
M.A.706(c) |
|||
11 | Чи описані обов'язки і відповідальність Персоналу з підтримання льотної придатності Керівника з якості в сфері моніторингу системи технічного обслуговування? Чи таке коло обов'язків включає відповідальність за моніторинг виконання всіх елементів управління підтриманням льотною придатністю? Чи функція керівника з якості повністю незалежна від управління підтримання льотною придатністю? | Доповнення V до AMC M.A.704 | |||
12 | Чи описано кількість персоналу, пов'язаного з управління підтриманням льотної придатності? Чи є ця кількість адекватною для даної організації? | Доповнення V до AMC M.A.704 | |||
13 | Чи чітко описані кваліфікаційні вимоги та стандарти з підготовки для персоналу зазначеного вище відповідають розміру та складності організації? Чи визначена політика організації щодо навчання з підвищення кваліфікації та повторного навчання? Чи описана процедура зберігання записів щодо навчання персоналу? | Доповнення V до AMC M.A.704 | |||
0.4 Структурна схема керівництва | |||||
14 | Чи CAME містить загальну структурну схему організації (напр. структурну схему експлуатанта - для комерційних повітряних перевезень)? Чи CAME містить структурну схему організації з управління підтримання льотної придатності, яка деталізує систему підпорядкування та демонструє повну незалежність системи моніторингу якості. включаючи зв'язки з департаментом гарантії якості? Примітка. В випадку комерційних повітряних перевезень, структурна схема може бути однією спільною з експлуатантом, а може деталізувати організацію з управління підтриманням льотної придатності (далі - CAMO) на окремій схемі. |
M.A.704(a) (4) |
|||
0.5 Процедура повідомлення Державіаслужби стосовно змін в діяльності організації / схвалення / місцезнаходження / персоналу | |||||
15 | Чи CAME містить опис випадків, коли організація повинна інформувати Державіаслужбу до впровадження змін, напр.: Назва та місцезнаходження компанії, персоналу, зазначеного у параграфі 0.3 CAME, діях, процедурах та технічних домовленостях, які впливають на обсяг схвалення? |
M.A.704(a)(8) |
|||
0.6 Процедура внесення змін до керівництва | |||||
16 | Чи CAME визначає відповідальну особу за внесення змін до експозиції та подачу змін до Державіаслужби для схвалення? Чи CAME описує процедуру внесення змін до CAME? В разі схвалення організації на внутрішнє погодження незначних змін до керівництва, які не впливають на видане схвалення чи визначені типи змін, які розглядаються як незначні та значні і які процедури погодження застосовуються в обидва випадки? |
M.A.704(a)(8) |
|||
ЧАСТИНА 1 - ПРОЦЕДУРИ УПРАВЛІННЯ ПІДТРИМАННЯМ ЛЬОТНОЇ ПРИДАТНОСТІ | |||||
1.1 Використання технічного бортжурналу ПС та застосування MEL або 1.1 Використання системи записів щодо підтримання льотної придатності ПС | |||||
17 | Чи CAME містить інструкції щодо заповнення технічного бортжурналу / або системи записів з підтримання льотної придатності? Чи наполягають ці положення CAME щодо відповідної відповідальності персоналу ТО та льотного персоналу? Чи долучені до Розділу 5 CAME зразки технічного бортжурналу / або системи записів з підтримання льотної придатності? |
M.A.305 M.A.306 |
|||
18 | Чи визначає CAME особу, відповідальну за подання системи технічних бортжурналів в Державіаслужбу для схвалення? Чи описана процедура подання системи технічних бортжурналів в Державіаслужбу для схвалення? Чи описана процедура застосування Переліку мінімального обладнання (MEL), яка деталізує пояснення для персоналу з ТО щодо призначення та цілей MEL, яке гарантує належне та ефективне спілкування з льотним персоналом в випадку відкладення усунення дефекту? Примітка: Цей параграф не застосовується до типів ПС, які не мають MEL або які не використовуються для комерційних повітряних та не повинні експлуатуватися згідно з MEL. |
M.A.306(b) |
|||
19 | Чи CAME містить (за умови застосовності) наступні процедури, що стосується MEL (Переліку мінімального обладнання) і описує: вміст, функцію, спосіб застосування MEL; спосіб схвалення MEL і змін до нього в Державіаслужбі; принципи класифікації відкладених дефектів за часом, необхідним для їх усунення; спосіб повідомлення персоналу з ТО про відкладені згідно з MEL дефекти льотного складу (має бути посилання на технічний бортжурнал); спосіб документального погодження або відмови від погодження льотним складом відкладення усунення дефектів згідно з MEL в технічному бортжурналі журналі; систему контролю за дотриманням часових обмежень усунення відкладених дефектів згідно з MEL? В разі погодження Державіаслужби на виконання подовжень часових обмежень, зазначених в MEL процедуру виконання таких подовжень та обов'язки та відповідальність осіб, які виконують дані подовження? |
M.A.301 (a) |
|||
1.2 Програма ТО ПС - розробка та внесення змін | |||||
20 | Чи CAME містить процедуру, що стосується програми технічного обслуговування повітряного судна і описує: що, ціллю програми ТО є забезпечення інструкціями з планування ТО для безпечної експлуатації ПС; формат(и) програм(и) ТО (бажано використання Доповнення I до AMC M.A.302(a) та M.B.301(d) для написання цього параграфу); документи, які були використані як джерела для підготовки програми ТО (MRB, MPD, AMM); документи, які служать основою програми технічного обслуговування і на які посилаються її осіб, відповідальних за розробку програми ТО ПС; систему підтримання чинності програми ТО, засади для внесення змін до програми ТО (напр., зміни MRB, висновки досвіду експлуатації та програми надійності); процедуру схвалення програми ТО в Державіаслужбі, визначення відповідальної особи щодо схвалення, та в разі схвалення організації на внутрішнє погодження деяких змін, опис процедури внутрішнього погодження та визначення і перелік типів таких змін, процедуру схвалення Державіаслужбою змінення інтервалів ТО. |
M.A.302 |
|||
1.4 Записи щодо напрацювання та підтримання льотної придатності, відповідальності, зберігання, доступ | |||||
21 | Чи CAME містить процедуру, що стосується доступу CAMO до поточної інформації щодо польотних часу/циклів, так як організований процес обробки цієї інформації? |
M.A.306(a) 1 |
|||
Чи визначені детально в CAME типи документів організації, які потребують зберігання, та терміни зберігання для кожного з таких документів? Напр. в вигляді наступної таблиці, де зазначено: Назву документа; Термін зберігання; Відповідальну особу за зберігання; Місце зберігання |
M.A.305(h) |
||||
22 | Чи описані в CAME заходи щодо захисту записів від вогню, рідини та т. п. та окремі процедури, які гарантують неможливість змінення записів упродовж періоду зберігання (зокрема для електронних записів)? | AMC M.A.305(h) | |||
23 | Чи визначена в CAME процедура передачі записів, напр., при покупці/отриманні в лізинг, продажі/передачі в лізинг та передачі іншої організації ПС? |
M.A.307 |
|||
24 | Зокрема, чи визначено, які записи передаються та хто відповідає за координацію (в разі необхідності) при передачі? |
M.A.307 |
|||
1.5 Виконання та контроль директив льотної придатності | |||||
25 | Чи CAME містить всеохоплюючу процедуру контролю Директив льотної придатності (далі - ДЛП), яка містить: опис джерел та спосіб отримання ДЛП; опис методу аналізу і прийняття рішення про виконання ДЛП на повітряному судні; обсяг та тип інформації щодо виконання ДЛП на ПС, що повідомляється організації з ТО для планування та виконання ДЛП; опис контролю термінових Директив льотної придатності; опис системи забезпечення контролю за виконанням застосовних Директив льотної придатності у приписаний термін, що включає систему "замкненого кола", яка дозволяє проведення перевірки стосовно кожної нової або зміненої ДЛП та для кожного ПС: ДЛП є незастосовною, або якщо ДЛП є застосовною: ДЛП не виконана але строки виконання ще не вичерпані, ДЛП виконана та будь-які повторні огляди ідентифіковані та виконані. (Це може бути постійним процесом або може базуватися на регулярних переглядах? |
M.A.305(d) 1 |
|||
1.5 Аналіз ефективності програми ТО | |||||
26 | Чи CAME містить опис інструмента, завдяки якому здійснюється аналіз ефективності програми технічного обслуговування, зокрема: PIREPS (звіти пілотів про дефекти в польоті); Повернень після вильоту; витрати запасних частин; дефекти та відмови, що повторюються; аналіз затримок з технічних причин (за допомогою статистики, якщо застосовне); аналіз інцидентів з технічних причин (за допомогою статистики, якщо застосовне); інше. |
M.A.301(4) |
|||
27 | Чи визначає CAME, хто та як проводить вищезазначений аналіз, процес прийняття рішень та визначення дій стосовно результатів такого аналізу? | ||||
28 | Чи обумовлені такі дії змінами програми ТО ПС, змінами експлуатаційних процедур та процедур з ТО та т.п.? | ||||
1.6 Політика щодо впровадження необов'язкових модифікацій | |||||
29 | Чи CAME описує процес обробки інформації щодо впровадження необов'язкових модифікацій повітряного судна та визначає особу, відповідальну за їх оцінку відносно потреб та досвіду експлуатації експлуатанта/власника? |
M.A.301(7) |
|||
30 | Чи зазначені основні критерії для прийняття рішень та хто приймає рішення щодо впровадження (невпровадження) необов'язкових модифікацій? | ||||
1.7 Стандарти щодо головних ремонтів та модифікацій | |||||
31 | Чи CAME містить процедуру оцінки статусу схвалення будь-якої головної модифікації повітряного судна, включаючи оцінку необхідності схвалення модифікації в Державіаслужбі або організації-розробникові? |
M.A.301(6) |
|||
32 | Чи ідентифіковані в CAME типи схвалень, що вимагаються, та процедура, виконуючи яку можливе отримання схвалень Державіаслужби або організації - розробника зазначених модифікацій? | ||||
1.8 Звіти про дефекти | |||||
33 | Чи CAME містить процедуру обробки звітів про дефекти, отриманих від організацій з ТО організацією з управління підтриманням льотної придатності? |
M.A.202 |
|||
34 | Чи в CAME зазначена процедура виконання аналізу щодо дефектів для надання елементів впливу на такі процеси, як розвиток програми ТО та програма впровадження необов'язкових модифікацій? | ||||
35 | Чи описує CAME процедуру встановлення зв'язку з виробником та Державіаслужбою в випадку, коли звіт про дефекти показує, що дефект скоріше за все може повторитися на іншому ПС? | ||||
36 | Чи визначена в CAME процедура відкладення усунення дефектів, що не відносяться до MEL та CDL (тріщини та дефекти конструкції), яка гарантує, що відкладення усунення таких дефектів не призведе до проблем щодо безпеки польотів та забезпечить постійний контроль таких дефектів та в разі необхідності відповідний зв'язок з виробником? | ||||
1.9 Інженерна діяльність | |||||
37 | Чи CAME містить процедуру (за умови застосовності) обсягу інженерної діяльності організації в рамках схвалення модифікацій та ремонтів, включаючи процедуру розробки та подачі до Агентства або Державіаслужби проекту модифікації/ремонту на схвалення та послання на доказову документації та форми, що використовуються? | ||||
38 | Чи визначена в CAME особа відповідальна за погодження проекту перед подачею в Агентство або в Державіаслужбу? | ||||
1.10 Програми надійності | |||||
39 | Чи описує CAME контроль програми надійності, який містить щонайменш наступні елементи: сфера застосування та обсяг програми надійності; окрема організаційна структура; обов'язки та відповідальність; формування даних з надійності; аналіз даних з надійності; система коригувальних дій (змінення програми ТО); регулярні перегляди (засідання з надійності, участь Державіаслужби). |
M.A.302(f) |
|||
40 | Чи вищезгаданий параграф охоплює надійність планера, силової установки, а також комплектувальних виробів? | ||||
1.11 Огляди перед вильотом | |||||
41 | Чи описана в CAME узгодженість визначення та обсягу оглядів перед вильотом, які зазвичай виконуються персоналом з експлуатації, з обсягом ТО, що виконується контрактною організацією з ТО? |
M.A.301(1) |
|||
42 | Чи встановлений в CAME взаємозв'язок та узгодженість між розвитком обсягу оглядів перед вильотом та програмою ТО, кожен раз коли це необхідно? | ||||
43 | Чи зазначені в CAME наступні функції, які стосуються діяльності щодо підтримання льотної придатності: Підготовка ПС до польоту; Функція субпідрядників з наземного обслуговування; Авіаційна безпека загрузки багажу та вантажу; Контроль якості/кількості заправки паливом; | ||||
1.12 Зважування ПС | |||||
44 | Чи визначає CAME випадки, коли ПС потребує зважування (напр., після головних модифікацій, згідно з експлуатаційними вимогами щодо ваги та центрівки, т. п.), хто виконує зважування, відповідно до якої процедури, хто розраховує нову вагу та центрівку та як результати обробляються в організації? |
M.A.708(b)(10) |
|||
1.13 Процедури обльотів | |||||
45 | Чи CAME містить процедуру льотних випробувань, що описує, яким чином досягається поставлена задача обльоту (напр. після важкого ТО, після зняття/встановлення двигуна або компонентів системи керування польотом) та процедуру передачі, які уповноважують на виконання такого обльоту? Примітка. Зазвичай критерії щодо необхідності виконання обльотів містяться в програмі ТО. |
M.A.301(8) |
|||
ЧАСТИНА 2 - СИСТЕМА ЯКОСТІ | |||||
2.1 Політика якості, план та процедура аудитів з якості стосовно підтримання льотної придатності | |||||
46 |
Чи містить CAME Формальну заяву щодо політики якості, котра є зобов'язанням щодо того, що система якості має за намір досягти? Чи містить таке зобов'язання як мінімум моніторинг відповідності з вимогами Правил та будь-які додаткові стандарти, визначені організацією? |
M.A.712(b) |
|||
47 |
Чи визначено в CAME спосіб складання плану з якості, який складається з аудитів з якості та плану вибіркового контролю, котрий повинен охоплювати всі сфери діяльності відповідно до вимог Правил у визначений період часу? Проте процес планування також повинен бути динамічним та дозволяти проводити спеціальні оцінки в випадках, коли тенденції та занепокоєння ідентифіковані? В випадку наявності субпідрядників, чи визначає цей параграф планування аудитів з тією ж самою періодичністю для субпідрядників як і для внутрішніх аудитів? |
||||
48 | Чи в CAME достатньо детально описано процедуру проведення аудиту з якості: зазначено всі кроки аудиту від підготовки до висновків; продемонстровано форму звіту аудиту з якості (напр. шляхом посилання на розділ 5.1 CAME "зразок документів"); пояснено щодо правил розповсюдження звітів аудитів з якості в організації (напр. залучення Керівника з якості, Відповідального керівника, Призначеного керівника та т.п.)? | ||||
49 | Чи описує CAME систему, яка гарантує, що всі заходи щодо усунення впроваджені вчасно та результат впровадження таких заходів відповідає встановленим цілям та намірам? Наприклад, якщо така система складається з періодичних переглядів заходів щодо усунення, повинні бути надані інструкції щодо того, як виконуються такі перегляди та що має бути оцінено? | ||||
2.2 Моніторинг діяльності щодо управління підтриманням льотною придатністю | |||||
50 | Чи встановлена в CAME процедура періодичного перегляду діяльності керівного персоналу з ТО та виконання ними своїх зобов'язань, як це визначено в Частині 0 CAME? | ||||
2.2 Моніторинг ефективності програм(и) ТО | |||||
51 | Чи встановлена в CAME процедура періодичного перегляду фактичного аналізу програми ТО, як це визначено в Частині 1 CAME? |
2.3 Моніторинг виконання всього обсягу ТО належною організацією з ТО | |||||
52 | Чи встановлена в CAME процедура періодичного перегляду відповідності схвалення контрактної організації з ТО відносно ТО, що виконується на парку ПС експлуатанта? Така процедура може включати систему зворотного зв'язку від будь-якої контрактної організації щодо актуальних та передбачуваних змін, для того щоб гарантувати чинність системи ТО та попередити будь-які зміни договорів на ТО. Така процедура може поділятися на: ТО ПС; ТО двигунів; ТО комплектувальних виробів. | ||||
2.4 Моніторинг виконання всього обсягу контрактного ТО відповідно до контракту, включаючи субпідрядників, які використовуються контрактною організацією з ТО | |||||
53 | Чи встановлена в CAME процедура періодичного перегляду того, що керівний персонал з управління підтриманням льотної придатності задоволений в тому, що все контрактне ТО виконується згідно з контрактами, включаючи процедуру, яка забезпечує систему, що дозволяє персоналу, задіяному в контрактах (підрядних організацій та їх субпідрядників) бути ознайомленим з умовами та забезпечує, що для кожної зміни контракту відповідна інформація передається організації та підряднику? | ||||
2.5 Персонал, який виконує аудити з якості | |||||
54 | Чи встановлений CAME стандарт щодо підготовки та кваліфікаційні вимоги до аудиторів? Чи зазначено відносно аудиторів, які працюють неповний робочий день, про неможливість бути залученими до діяльності, яку вони перевіряють? | ||||
ЧАСТИНА 3 - ДОГОВІРНЕ ТО | |||||
3.1 Процедура вибору підрядника з ТО | |||||
55 | Чи описує CAME процедуру вибору підрядника організацією з управління підтриманням льотної придатності? Чи такий вибір не є тільки обмеженим перевіркою, що підрядник відповідним чином схвалений на виконання ТО на зазначеному типі ПС, але чи проведена перевірка наявності індустріальних можливостей виконати ТО, що вимагається? Чи містить процедура вибору процес розгляду контракту для забезпечення того, що: Контракт є всеохоплюючим та відсутні пробіли та нез'ясовані зони; Кожна сторона, задіяна в контракті (CAMO та підрядник - організація з ТО) погодили умови контракту та повністю розуміють свою відповідальність; Функціональні відповідальності всіх сторін чітко визначені; Контракт підписаний власником/орендарем ПС в випадку некомерційного авіаційного транспорту; Примітка. В випадку некомерційного авіаційного транспорту ця діяльність повинна виконуватися за згодою власника. | ||||
3.2 Аудит з якості ПС | |||||
56 |
Чи описує CAME процедуру виконання аудита з якості ПС? Чи визначає така процедура різницю між переглядом з льотної придатності та аудитом з якості? Чи включає ця процедура наступне: Відповідність з застосовними процедурами; Контроль того, що все контрактне ТО виконується відповідно з контрактом; Постійну відповідність з вимогами Правил . |
||||
ЧАСТИНА 4 - ПРОЦЕДУРИ ПЕРЕГЛЯДУ З ЛЬОТНОЇ ПРИДАТНОСТІ | |||||
57 | Зарезервовано | ||||
ЧАСТИНА 5 - ДОПОВНЕННЯ | |||||
5.1 Зразки документів | |||||
58 | Чи містить розділ 5.1 CAME зразки всіх форм, що їх використовує організація? | ||||
5.2 Перелік персоналу з перегляду льотної придатності | |||||
Зарезервовано | |||||
5.3 Перелік субпідрядників відповідно до положень AMC M.A.201(h)1 та M.A.711(a)3 |
|||||
59 | Чи містить розділ 5.3 CAME перелік всіх підрядників, контракти з якими представлені в розділі 5.5 CAME? | ||||
5.4 Перелік контрактних схвалених організацій з ТО | |||||
60 | Чи містить розділ 5.4 CAME перелік всіх підрядників, контракти з якими представлені в розділі 5.6 CAME? | ||||
5.5 Копії контрактів виконання контрактної роботи (доповнення до AMC M.A.201(h)1) | |||||
61 | Чи містить розділ 5.5 CAME копії всіх контрактів, перелік яких наведений в розділі 5.3 CAME? | ||||
5.6 Копії контрактів зі схваленими організаціями з ТО | |||||
62 | Чи містить розділ 5.6 CAME копії всіх контрактів, перелік яких наведений в розділі 5.4 CAME? | ||||
Примітки: | |||||
Відповідальний інспектор Підпис Дата перевірки |
Назва організації: | |||||
Номер сертифіката: | Номер аудиту: | ||||
Тип повітряного судна:-* | Заявка (вид діяльності):-* | ||||
Тема: Оцінка Системи технічного бортжурналу повітряного судна | |||||
№ п/п | Зміст питання | Відповідь | Посилання на застосовні вимоги Правил | Примітки | |
Так | Ні | ||||
Чи Технічний бортжурнал містить: | |||||
1 | В Розділі 1: | AMC M.A.306(a) | |||
назву та адресу експлуатанта; | AMC M.A.306(a) | ||||
тип та державний та реєстраційний номери ПС; | AMC M.A.306(a) | ||||
2 | В Розділі 2: | ||||
подробиці щодо дати виконання наступної планового ТО, включаючи, якщо відноситься, дати будь-яких непланових замін компонентів до наступної форми ТО; | |||||
поточний сертифікат передачі до експлуатації (CRS) для всього ПС, виданого зазвичай в кінці останньої форми ТО. |
M.A.306(a)2 |
||||
Примітка: льотний склад не потребує отримувати такі подробиці, якщо виконання наступної форми ТО контролюється іншими засобами, погодженими з Державіаслужбою | |||||
3 | Чи Розділ 3 містить подробиці всієї інформації, необхідної для забезпечення безпеки польотів, а саме: | ||||
тип повітряного судна і його реєстраційні знаки; | |||||
дату та місце зльоту і посадки; |
M.A.306(a)(1) |
||||
час, в який ПС здійснило зліт та посадку; |
M.A.306(a)(1) |
||||
сумарний польотний час, для визначення часу, що залишається до наступного ТО (льотний склад не потребує отримувати такі подробиці, якщо виконання наступної форми ТО контролюється іншими засобами, погодженими з Державіаслужбою); |
M.A.306(a)(1) |
||||
Подробиці щодо будь-яких відмов, дефектів та несправностей на ПС, які мають вплив на льотну придатність або безпечну експлуатацію ПС, включаючи аварійне обладнання та будь-яку відмову, дефект та несправність в салоні або кухнях, відомі командиру ПС, які мають вплив на безпечну експлуатацію ПС або безпеку пасажирів; | |||||
Чи забезпечено можливість записувати дату та робити підпис при занесені наведених дефектів командиром, включаючи записи стану "Дефекти відсутні" для подовження процесу ведення записів, в випадках коли це застосовне; | |||||
Чи забезпечено можливість позначення Сертифіката передачі ПС до експлуатації (CRS) після усунення дефектів або подовження усунення дефектів або проведеної форми ТО; |
M.A.306(a)(2) |
||||
Чи визначає належним чином такий CRS, що міститься на кожної сторінці, в зазначеній секції, дефекти, до яких він відноситься, або відповідні форми ТО; | |||||
кількість заправлених палива та мастил, кількість палива в кожному баці, чи комбінації баків в початку та в кінці кожного польоту; забезпечення можливості щодо запису в одних самих одиницях виміру: кількість палива, що його заплановано заправити; та кількість реально заправленого палива. Зазначення часу початку проведення De-icing та/або Anti-icing, типу рідини, що використовується, та пропорцій суміші рідина/вода. | |||||
підпис щодо проведення огляду перед вильотом; | |||||
На додаток може виникнути необхідність щодо запису наступної інформації: Час роботи двигуна на певних режимах, в випадках, коли ресурс двигуна або його модулів залежить від тяги двигуна на таких режимах Кількість посадок, якщо посадки впливають на ресурс ПС або компонентів; Кількість льотних циклів або циклів польотного тиску, якщо такі параметри впливають на ресурс ПС, або компонентів. | |||||
Примітка. В разі зазначення в Секції 3 інформації щодо заміни компонентів там повинна бути вся інформація, яка стосується такої заміни. | |||||
Примітка. Розділ 3 має бути зроблена таким чином, що копія кожної сторінки залишається на ПС та на землі, до закінчення польоту, до якого вона відноситься. | |||||
Примітка. Розділ 3 має бути розділена таким чином, щоб було чітко зрозуміло що вимагається заповнити після польоту та що вимагається заповнити для підготовки до наступного польоту. | |||||
4 | Чи містить Розділ 4 подробиці щодо всіх відкладених дефектів, які впливають або можуть впливати на безпечну експлуатацію ПС та повинні бути відомі командиру? | ||||
Чи кожна сторінка цього розділу надрукована із зазначенням назви оператора та серійного номера сторінки та забезпечує вміст наступної інформації: | |||||
Перехресне посилання на кожний відкладений дефект таким чином, що оригінальний дефект може бути ідентифікований в секції 3 відповідної сторінки бортжурналу; |
M.A.306(a)(4) |
||||
Оригінальну дату виникнення дефекту; |
M.A.306(a)(4) |
||||
Стислі подробиці щодо дефекту; |
M.A.306(a)(4) |
||||
Подробиці щодо кінцевого виконаного усунення дефекту та CRS або чітке посилання на документ, що містить подробиці кінцевого усунення. |
M.A.306(a)(2) ; M.A.306(a)(4) |
||||
5 | Чи містить Розділ 5 всю необхідну інформацію щодо підтримки з ТО, яку потребує знати командир ПС, що включає засоби контакту з інженерним відділом ТО щодо виникнення проблем з експлуатації поза місцем базування? |
M.A.306(a)(5) |
|||
6 | В разі погодження Державіаслужби щодо ведення комп'ютерної системи технічних бортжурналів чи прийняті заходи щодо неможливості недопущеного персоналу змінювати базу даних? | AMC M.A.306(b) | |||
7 | Чи система технічних бортжурналів та зміни до неї схвалені в Державіаслужбі? |
M.A.306(b) |
|||
Висновки: | |||||
Відповідальний інспектор: Підпис: Дата: |