- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА СУДОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Інструкції про порядок проведення контрольних заходів контрольно-ревізійним відділом Державної судової адміністрації України
1. Затвердити Інструкцію про порядок проведення контрольних заходів контрольно-ревізійним відділом Державної судової адміністрації України, що додається.
2. Управлінню організаційного забезпечення діяльності Державної судової адміністрації України надіслати текст цього наказу та Інструкцію про порядок проведення контрольних заходів контрольно-ревізійним відділом Державної судової адміністрації України до апеляційних судів і територіальних управлінь Державної судової адміністрації України.
3. Начальникам територіальних управлінь Державної судової адміністрації України надіслати текст цього наказу та Інструкцію про порядок проведення контрольних заходів контрольно-ревізійним відділом Державної судової адміністрації України до місцевих судів.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державної судової адміністрації України від 4 лютого 2005 року
N 11 "Про затвердження Інструкції про порядок проведення контрольних заходів контрольно-ревізійним сектором Державної судової адміністрації України".
5. Управлінню організаційного забезпечення діяльності Державної судової адміністрації України повідомити Міністерство юстиції України про втрату чинності наказу Державної судової адміністрації України від 4 лютого 2005 року
N 11 "Про затвердження Інструкції про порядок проведення контрольних заходів контрольно-ревізійним сектором Державної судової адміністрації України".
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної судової
адміністрації України
29.07.2011 N 120
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок проведення контрольних заходів контрольно-ревізійним відділом Державної судової адміністрації України
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція, розроблена на підставі Закону України
"Про судоустрій і статус суддів",
Бюджетного кодексу України, Положення про Державну судову адміністрацію України, затвердженого рішенням Ради суддів України від 22.10.2010
N 12, визначає порядок проведення контрольно-ревізійним відділом Державної судової адміністрації України контрольних заходів фінансово-господарської діяльності у місцевих та апеляційних судах, територіальних управліннях Державної судової адміністрації України (далі - територіальні управління), на підприємствах, які утворені Державною судовою адміністрацією України (далі - підприємства).
1.2. У цій Інструкції наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
акт (довідка) контрольного заходу - службовий двосторонній документ, який стверджує факт проведення комплексного планового чи позапланового контрольного заходу, що відображає її результати стосовно наслідків окремих фінансово-господарських операцій чи діяльності об'єкта контролю в цілому і є носієм доказової інформації про виявлені й систематизовані за економічною однорідністю недоліки в господарюванні та порушення Законів України й інших нормативно-правових актів;
втрата активів - безповоротне зменшення активів через: перерахування (сплату) коштів; відчуження, недостачу, знищення (псування) чи придбання неліквідного (зіпсованого) майна; втрату боржника у зобов'язанні; зменшення частки державної (комунальної) власності у статутному фонді господарського товариства;
законодавство з фінансових питань - закони України та інші нормативно-правові акти, якими регулюються процеси мобілізації, розподілу та використання фінансових ресурсів держави, а також грошові, кредитні й товарообмінні відносини;
контрольний захід - сукупність способів і методичних прийомів фінансового контролю (ревізія, перевірка, оцінка та вивчення), які застосовуються КРВ у межах повноважень, визначених нормативно-правовими актами, що регулюють його діяльність і спрямовані на повний комплекс (систему) або окремі процеси (етапи) фінансово-господарської діяльності об'єктів контролю, пов'язаної з використанням бюджетних коштів, державного і комунального майна;
матеріальна шкода (збитки) - втрата активів чи недоотримання належних доходів об'єктом контролю та/або державою, що сталися внаслідок порушення законодавства об'єктом контролю шляхом дій або бездіяльності його посадових (службових) осіб;
нецільове використання бюджетних коштів - витрачання коштів на цілі, що не відповідають: бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет); напрямам використання бюджетних коштів, визначених у паспорті бюджетної програми (у разі застосування програмо-цільового методу у бюджетному процесі) або в порядку використання бюджетних коштів; бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів);
об'єкти контролю - суди, територіальні управління, підприємства;
планові контрольні заходи - контрольні заходи, що включені до відповідних планів контрольних заходів КРВ Державної судової адміністрації України;
позапланові контрольні заходи - контрольні заходи, що не включені до відповідних планів КРВ Державної судової адміністрації України і здійснюються в межах його компетенції та повноважень за дорученнями ініціаторів контрольних заходів і зверненнями правоохоронних органів та органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання і громадян;
порушення бюджетного законодавства - це порушення учасником бюджетного процесу встановлених
Бюджетним кодексом України чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання;
правоохоронні органи - органи прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки, державної контрольно-ревізійної служби та державної податкової служби;
ревізор - працівник контрольно-ревізійного відділу (далі - КРВ) Державної судової адміністрації України, який здійснює у межах своєї компетенції організаційно-розпорядчі та консультативно-дорадчі функції щодо контролю за використанням об'єктами контролю Державної судової адміністрації України коштів і матеріальних цінностей, їх збереженням, веденням і достовірністю бухгалтерського обліку та фінансової і бюджетної звітності;
розмір матеріальної шкоди (збитків) - вартість втрачених активів або недоотриманих доходів, яка визначається за даними бухгалтерського обліку і фінансової звітності об'єкта контролю або експертною оцінкою та іншими визначеними законодавством способами;
службова інформація - склад і обсяг відомостей, що є в розпорядженні КРВ або його посадової особи стосовно об'єктів контролю, контрольних, правоохоронних та інших державних органів, їх працівників, способів досягнення визначених законодавством завдань, що необхідні для якісного проведення контрольно-ревізійних дій, забезпечення відповідної їх раптовості та ефективності і які з цієї причини на певний період не підлягають зовнішньому чи внутрішньому розголошенню.
Службовою інформацією , зокрема, є:
положення плану контрольно-ревізійної роботи на термін до часу повідомлення об'єкта контролю про початок проведення контрольного заходу;
факти виявлених під час проведення контрольних заходів порушень, зловживань до їх повного документального підтвердження й закріплення в актах, а також заплановані з цією метою раптові інвентаризації готівки й майна, контрольні обміри та інші ревізійні дії;
надані правоохоронними органами оперативні та інші відомості щодо діяльності об'єктів контролю (учинені порушення, зловживання посадових осіб, письмові пояснення посадовими особами, протоколи допиту з конкретних питань тощо);
конкретні пояснення посадових осіб щодо виявлених фактів зловживань, крадіжок тощо;
відомості, які містяться у зверненнях громадян щодо їхнього (чи інших громадян) особистого життя, та інша інформація, що зачіпає (порушує) їхні права та законні інтереси;
документи, що становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію (доповідні записки, переписка між підрозділами, матеріали колегій тощо), якщо вони пов'язані з розробкою напряму діяльності КРВ, процесом прийняття рішень і передують їх прийняттю;
фінансова дисципліна - дотримання судами, територіальними управліннями, підприємствами фінансово-правових норм, визначених нормативно-правовими актами;
фінансове правопорушення - порушення врегульованого фінансово-правовими нормами порядку мобілізації, розподілу та використання фінансових ресурсів держави, за яке передбачено відповідальність відповідно до чинного законодавства.
Інші терміни вживаються у значеннях, визначених стандартами, затвердженими наказами Державної фінансової інспекції України.
2. Основні завдання контрольного заходу
2.1. Основним завданням КРВ є органічне поєднання попередження, виявлення та ліквідації недоліків і порушень у використанні фінансових ресурсів, поліпшення функціонування об'єктів контролю, а також:
2.1.1 організація здійснення внутрішнього фінансового контролю;
2.1.2 розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень фінансової дисципліни та запобігання їм надалі;
2.1.3 підготовка матеріалів про стан фінансової дисципліни об'єктів контролю та розгляд їх на колегіях Державної судової адміністрації України та на Раді суддів України і радах суддів відповідних судів.
2.2. КРВ Державної судової адміністрації України перевіряє:
2.2.1 обґрунтованість бюджетних запитів, дотримання фінансово-бюджетної, кошторисної дисципліни, збереження і цільове використання бюджетних коштів та коштів державних цільових фондів;
2.2.2 збереження і використання державного майна;
2.2.3 ефективність використання матеріальних і фінансових ресурсів, своєчасність документального оформлення господарських операцій, повноту виявлення та мобілізації внутрішньогосподарських резервів, причини непродуктивних витрат і втрат;
2.2.4 економічний стан об'єктів контролю, результати виконання виробничих та фінансових планів;
2.2.5 правильність ведення бухгалтерського обліку, фінансової та бюджетної звітності, своєчасність і повноту відображення в обліку фінансових, кредитних та розрахункових операцій, а також законність їх здійснення, виконання зобов'язань перед бюджетом і кредиторами;
2.2.6 додержання порядку формування, установлення та застосування цін і тарифів;
2.2.7 стан виконання заходів, спрямованих на усунення недоліків, виявлених попереднім контрольним заходом;
2.2.8 додержання встановленого порядку здійснення державних закупівель;
2.2.9 виконання інших завдань з питань, визначених наказами керівництва Державної судової адміністрації України.
3. Планування, організація і проведення контрольних заходів
3.1. Контрольні заходи проводяться на підставі піврічних планів, затверджених Головою Державної судової адміністрації України.
3.2. Позапланові контрольні заходи проводяться за наказом Голови Державної судової адміністрації України.
3.3. При плануванні та проведенні контрольних заходів ревізори зобов'язані забезпечувати режим нерозголошення службової інформації.
3.4. На проведення кожного контрольного заходу Державною судовою адміністрацією України видаються відповідний наказ та наказ про відрядження, якщо об'єкт контролю розташований в іншій місцевості.
3.5. КРВ можуть здійснюватися виїзні та невиїзні контрольні заходи.
Виїзний контрольний захід - контрольний захід, що проводиться за юридичною чи фактичною адресою об'єкта контролю або, якщо контрольний захід проводиться за вилученими документами, у місці, визначеному правоохоронним органом.
Невиїзний контрольний захід - контрольний захід, що проводиться за місцезнаходженням Державної судової адміністрації України на підставі наданих на вимогу КРВ об'єктом контролю документів.
3.6. При виході на об'єкт контролю ревізори зобов'язані пред'являти керівнику об'єкта контролю посвідчення про проведення контрольного заходу за формою згідно з додатком до цієї Інструкції або копію наказу про призначення контрольного заходу.
У посвідченні про проведення контрольного заходу зазначаються номер та дата його видачі, об'єкт контролю, мета, вид, підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади та прізвища посадових осіб, які проводитимуть перевірку. Посвідчення про проведення контрольного заходу є дійсним за умови наявності підпису Голови Державної судової адміністрації України, скріпленого печаткою Державної судової адміністрації України.
3.7. До участі в контрольних заходах, які проводяться ревізорами, можуть залучатись відповідно до наказу Державної судової адміністрації України спеціалісти планово-фінансових, бухгалтерських та інших структурних підрозділів Державної судової адміністрації України, а також працівники судів, територіальних управлінь, підприємств, установ та організацій, забезпечення діяльності яких здійснює Державна судова адміністрація України, за згодою їх керівників.
3.8. Для запобігання паралелізму й дублюванню, для забезпечення ефективної взаємодії в роботі органи Державної фінансової інспекції України та КРВ Державної судової адміністрації України можуть проводити на об'єктах контролю спільні контрольні заходи.
У разі необхідності Державна судова адміністрація України може звернутися до Державної фінансової інспекції України щодо залучення її працівників до проведення спільних контрольних заходів.
3.9. Термін проведення контрольного заходу не повинен перевищувати 30 робочих днів. Цей термін може бути продовжений з дозволу керівника, який призначив проведення контрольного заходу. Строки проведення контрольних заходів та склад груп визначаються з урахуванням обсягу роботи.
3.10. Проведенню контрольного заходу повинна передувати підготовка, зокрема вивчення матеріалів, які стосуються діяльності та фінансового стану установи, яка підлягає проведенню контрольного заходу. На основі цих матеріалів розробляється програма контрольного заходу, у якій визначаються період, за який проводиться контрольний захід, основні питання, на яких слід зосередити увагу. Програма затверджується керівництвом Державної судової адміністрації України. У період проведення контрольного заходу за потреби до програми можуть вноситися зміни та доповнення.
3.11. Основні питання, які необхідно включати до програми проведення контрольних заходів в установах, що утримуються за рахунок бюджетних коштів:
стан усунення недоліків і порушень, виявлених попередніми ревізіями та перевірками;
дотримання порядку складання та виконання кошторису доходів і видатків;
законність та своєчасність проведення безготівкових операцій за всіма рахунками, відкритими у відділеннях Державної казначейської служби;
дотримання вимог чинного законодавства при здійсненні касових операцій, правильність і своєчасність розрахунків з підзвітними особами;
перевірка правильності нарахування та виплати заробітної плати;
перевірка дотримання вимог чинного законодавства щодо застосування процедур та укладання угод при закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти;
перевірка операцій по реконструкції, капітальному та поточному ремонту;
проведення вибіркових інвентаризацій основних засобів та товарно-матеріальних цінностей;
перевірка витрачання коштів на придбання, стан збереження, правильність ведення обліку матеріальних цінностей;
перевірка стану бухгалтерського обліку, наявність дебіторської та кредиторської заборгованості.
3.12. Основні питання, які необхідно включати до програми проведення контрольних заходів на державних підприємствах:
відповідність фактичної діяльності підприємства передбаченій Статутом та іншими регуляторними актами (ліцензіями, сертифікатами, дозволами тощо);
стан усунення недоліків і порушень, виявлених попередніми ревізіями та перевірками;
................Перейти до повного тексту