- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
регіонального розвитку,
будівництва та житлово-комунального господарства
N 146 від 20.06.2018 )
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо визначення втрат підприємств міського електричного транспорту у випадках тимчасового закриття або перешкоджання рухові трамваїв чи тролейбусів
Відповідно до статті
13 Закону України
"Про міський електричний транспорт", пункту 39 Правил надання послуг міським електричним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2004
N 1735, та з метою нормативно-методичного забезпечення підприємств міського електротранспорту в частині відшкодування втрат за тимчасове закриття або перешкоджання рухові з незалежних від них причин,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо визначення втрат підприємств міського електричного транспорту у випадках тимчасового закриття або перешкоджання рухові трамваїв чи тролейбусів, що додається.
2. Департаменту благоустрою, комунального обслуговування та міського електротранспорту (Ігнатенко О.П.) розмістити цей наказ на офіційному веб-сайті Міністерства та надіслати до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій для використання в роботі та подальшого доведення до відома органів місцевого самоврядування.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Шаповаленка В.Г.
Заступник Міністра, голова комісії з проведення реорганізації Міністерства | С.А.Ласіков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства з питань
житлово-комунального
господарства України
31.12.2010 N 490
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо визначення втрат підприємств міського електричного транспорту у випадках тимчасового закриття або перешкоджання рухові трамваїв чи тролейбусів
1. Загальні положення
1.1. Методичні рекомендації щодо визначення втрат підприємств міського електричного транспорту у випадках тимчасового закриття або перешкоджання рухові трамваїв чи тролейбусів (далі - Методичні рекомендації) розроблено з метою створення умов для реалізації норм частини другої статті
13 Закону України
"Про міський електричний транспорт" і пункту 39 Правил надання послуг міським електричним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2004
N 1735, щодо прав перевізників, які надають послуги з перевезень пасажирів трамваями і тролейбусами, за тимчасове закриття або перешкоджання рухові з незалежних від них причин (стихійне лихо, проведення загальноміських заходів, ремонт доріг, припинення постачання електроенергії, складні дорожньо-погодні умови тощо).
1.2. Методичні рекомендації носять рекомендаційних характер щодо порядку розрахунку втрат підприємств міського електричного транспорту через тимчасове закриття або перешкоджання рухові трамваїв чи тролейбусів внаслідок чого:
- зменшується обсяг фактично виконаної транспортної роботи не з вини перевізника;
- пошкоджується рухомий склад, інші об'єкти міського електротранспорту.
1.3. Методичними рекомендаціями також пропонуються підходи до розрахунку втрат від розкрадання та знищення (псування) матеріальних цінностей (активів) підприємств міського електричного транспорту.
1.4. Методичні рекомендації можуть застосовуватися під час підготовки розрахунків відшкодування для розгляду у судових справах.
1.5. Методичні рекомендації дозволять визначити суми збитків у випадках тимчасового закриття або перешкоджання рухові трамваїв чи тролейбусів, пошкодження об'єктів міського електротранспорту, розкрадання та знищення (псування) матеріальних цінностей (активів) підприємств.
Їх використання сприятиме збереженню доходів підприємств, одержаних від надання транспортних послуг з пасажироперевезень, відшкодуванню власних витрат на ремонт та відновлення пошкоджених об'єктів міського електротранспорту, а також втрат доходів через простій трамваїв та (або) тролейбусів з незалежних від перевізників причин.
1.6. Втрати за тимчасову затримку або перешкоджання рухові міського електричного транспорту розраховуються у випадку:
- зменшення фактичного обсягу транспортної роботи перевізника у разі прийняття замовником транспортних послуг рішення про тимчасове припинення руху за маршрутом (маршрутами) міського електричного транспорту;
- зменшення фактичного обсягу транспортної роботи перевізника через перешкоджання рухові за маршрутом (маршрутами) іншими транспортними засобами, власниками яких є юридичні або фізичні особи;
- нанесення рухомому складу (трамвая, тролейбусу), іншим об'єктам міського електротранспорту пошкоджень в результаті наїзду або зіткнення з іншими учасниками дорожнього руху.
1.7. Терміни, що використовуються у Методичних рекомендаціях, вживаються у значеннях, які наведені в Законі України
"Про міський електричний транспорт", постановах Кабінету Міністрів України від 23.12.2004
N 1735 "Про затвердження Правил надання населенню послуг з перевезень міським електротранспортом" та від 22.01.96
N 116 "Про затвердження Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей", Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), затвердженому наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 25.07.2007
N 96, зареєстрованому в Міністерстві юстиції 07.08.2007 за N 906/14173.
2. Методологія розрахунку втрат від тимчасового закриття або перешкоджання рухові трамваїв (тролейбусів) та пошкоджень об'єктів міського електротранспорту
Втрати перевізника від тимчасового закриття або перешкоджання
рухові на визначених договором про організацію надання
транспортних послуг маршрутах та від пошкоджень об'єктів міського
електричного транспорту розраховуються у випадку:
- зменшення фактичного обсягу транспортної роботи
з незалежних від перевізника причин (стихійне лихо, проведення
загальноміських заходів, ремонт доріг, припинення постачання
електроенергії, складні дорожньо-погодні умови тощо);
- зменшення фактичного обсягу транспортної роботи через
перешкоджання рухові за маршрутом (маршрутами) іншими
транспортними засобами, власниками яких є юридичні або фізичні
особи;
- нанесення рухомому складу, іншим об'єктам міського
електротранспорту пошкоджень в результаті наїзду або зіткнення
з іншими учасниками дорожнього руху.
Розрахунок здійснюється за такими напрямками:
- визначення втрат від тимчасової затримки руху на маршрутах
з незалежних від перевізника причин;
- визначення втрат через нанесення рухомому складу, іншим
об'єктам міського електротранспорту пошкоджень винною стороною.
2.1. Визначення втрат від тимчасової затримки руху
на маршрутах міського електричного транспорту з незалежних
від перевізника причин
Втрати від тимчасової затримки руху на маршрутах міського
електричного транспорту з незалежних від перевізника причин можуть
визначатися шляхом розрахунку показників зміни обсягів
транспортної роботи перевізника (базовий метод) або за показниками
часу вимушеного простою і виручки за годину роботи рухомого складу
(альтернативний метод).
2.1.1. Розрахунок втрат від тимчасової затримки руху
на маршрутах міського електричного транспорту за базовим методом
Розрахунок втрат від тимчасової затримки руху на маршрутах
міського електричного транспорту за базовим методом здійснюється
за формулою:
D = T (G - G ); (1)
1 p n ф
де: D - втрачений дохід в результаті зменшення величини
1
транспортної роботи, грн.;
G - плановий обсяг транспортної роботи на відповідному
n
маршруті (маршрутах) міського електротранспорту за вагоно
(тролейбусо) км;
G - обсяг фактично виконаної транспортної роботи на маршруті
ф
(маршрутах) вагоно (тролейбусо) км;
T - розрахунковий тариф на транспортні послуги вартості
p
одного вагоно (тролейбусо) км, затверджений замовником
транспортних послуг, грн.
Плановий обсяг транспортної роботи на відповідному маршруті
(маршрутах) міського електротранспорту розраховується на підставі
договору про організацію транспортних послуг міським електричним
транспортом та встановленого графіка руху трамваїв (тролейбусів)
на маршруті (маршрутах).
Обсяг фактично виконаної транспортної роботи на маршруті
(маршрутах) розраховується на підставі відомості виконаного руху.
Вартісну величину розрахункового тарифу на транспортні
послуги визначається за формулою:
S
n
T = ----; (2)
p G
n
де: S - розрахункові операційні (експлуатаційні) витрати,
n
грн.
Під час встановлення величини розрахункового тарифу
розрахунок операційних (експлуатаційних) планових витрат
перевізника здійснюється із застосуванням економічно обґрунтованих
витрат, визначених на основі галузевих норм і нормативів,
кошторисів, ставок податків і зборів та прогнозів цін на
матеріально-технічні ресурси і послуги, що будуть використані при
наданні транспортних послуг у плановому періоді.
Зведений облік витрат на експлуатацію рухомого складу, його
обслуговування та ремонт при застосуванні нормативного методу
проводиться за статтями витрат з виявленням і обліком відхилень
від норм за кожним показником. Нормативні витрати розробляються
для електроенергії, матеріалів, оплати праці водіїв, кондукторів,
обслуговуючого виробничого та адміністративного персоналу.
Елементи витрат, що не мають нормативів або їх нормування
є неможливим, плануються з урахуванням фактичних витрат за
попередній звітний період, прогнозу індексів цін на промислову
продукцію (послуги) на плановий період та на підставі планових
кошторисів.
Склад повної планової собівартості послуг з перевезень
міським електротранспортом та методика їх розрахунку наведено
у додатку.
2.1.2 Розрахунок втрат від тимчасової затримки руху
на маршрутах міського електричного транспорту за альтернативним
методом
Розрахунок втрат від тимчасової затримки руху на маршрутах
міського електричного транспорту за альтернативним методом
здійснюється за формулою:
D = V · t ; (3)
2 h s
де: D - величина втраченого доходу від простою рухомого
2
складу, грн.;
V - величина виручки за одну годину, грн./год.;
h
t - кількість годин простою трамвая (тролейбуса), год.
s
Величина виручки за одну годину (V ) розраховується як
h
відношення суми фактичних доходів за день, що передував вказаному
випадку, на кількість годин роботи рухомого складу у цей же день
на відповідному маршруті (маршрутах).
Виручка за одну годину включає фактичний дохід від продажу
проїзних документів перевізником і величину передбаченої йому
компенсації за пільгові пасажироперевезення перераховані
на 1 годину роботи.
Зазначені величини рекомендується розраховувати на підставі
звітів про фактичні доходи на маршрутах.
Кількість годин простою (t ) трамвая (тролейбуса)
s
визначається на підставі відомості виконаного руху.
2.2. Розрахунок втрат через нанесення рухомому складу, іншим
об'єктам міського електротранспорту пошкоджень винною стороною
Визначення втрат через нанесення рухомому складу, іншим
об'єктам міського електротранспорту пошкоджень винною стороною
рекомендується здійснювати шляхом калькулювання витрат, пов'язаних
з завданими збитками.
Калькуляція витрат складається з витрат на оплату праці,
матеріальних витрат, втрат доходів від простою транспорту при
проведенні ремонту, інших нарахувань з вирахуванням вартості
невикористаної на рух електроенергії.
Витрати на усунення пошкоджень розраховуються за формулою:
................Перейти до повного тексту