- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ скасовано на підставі Наказу Державної
фінансової інспекції
N 68 від 16.02.2012}
Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення органами державної контрольно-ревізійної служби перевірок державних закупівель, що здійснюються відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель" під час проведення державного фінансового контролю (Витяг)
З метою забезпечення єдиного методологічного підходу до проведення органами державної контрольно-ревізійної служби перевірок дотримання вимог чинного законодавства при здійсненні закупівель за державні кошти відповідно до Закону України
"Про здійснення державних закупівель" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з проведення органами державної контрольно-ревізійної служби перевірок державних закупівель, що здійснюються відповідно до Закону України
"Про здійснення державних закупівель" під час проведення державного фінансового контролю (додаються).
2. Методичні рекомендації з проведення органами державної контрольно-ревізійної служби перевірок державних закупівель, затверджені наказом ГоловКРУ від 05.06.2009 р.
N 137, використовувати під час перевірок закупівель, що здійснювалися в період дії Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 р.
N 921, та Тимчасового положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2008 р.
N 274.
При цьому п. 15 Методичних рекомендацій з проведення органами державної контрольно-ревізійної служби перевірок державних закупівель, затверджених наказом ГоловКРУ від 05.06.2009 р.
N 137, визнати таким, що втратив чинність.
<...>
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ГоловКРУ
28.02.2011 N 44
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з проведення органами державної контрольно-ревізійної служби перевірок державних закупівель, що здійснюються відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель" ( 2289-17 ) під час проведення державного фінансового контролю
I. Загальні положення
2. Користувачами цих Рекомендацій є органи державної контрольно-ревізійної служби.
4. Основним завданням перевірок державних закупівель є контроль за дотриманням керівництвом та комітетом з конкурсних торгів міністерств та інших органів виконавчої влади, державних фондів, бюджетних установ, суб'єктів господарювання державного сектора економіки, а також підприємств і організацій, які отримують (отримували в періоді, що перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, що перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи) правильного та законного використання державних коштів при закупівлі товарів, робіт і послуг, забезпечення добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
5. Предметом перевірки державних закупівель є планові документи із закупівель, господарські договори, фінансово-господарські операції, первинні та зведені облікові документи, фінансова і статистична звітність, документація конкурсних торгів та інші документи, що стосуються проведення процедур закупівель на всіх стадіях їх здійснення.
6. Перевірка державних закупівель полягає у документальній та фактичній перевірці дотримання підконтрольними установами законодавства про державні закупівлі та проводиться органами державної контрольно-ревізійної служби в межах перевірки на всіх стадіях державних закупівель від планування до повного виконання договорів.
II. Основні питання перевірки здійснення державних закупівель
1. Перевірка дотримання законодавства щодо створення комітету з конкурсних торгів.
2.
Перевірка річного плану закупівель та змін до нього на відповідність кошторису, державній програмі. Для підприємств - перевірка відповідності плану закупівель фінансовому та інвестиційному плану на відповідний період.
3. Перевірка дотримання порядку вибору процедур закупівель згідно з чинним законодавством.
4. Перевірка дотримання вимог законодавства про державні закупівлі в частині прозорості здійснення державних закупівель.
5. Перевірка відповідності документації конкурсних торгів, кваліфікаційної документації та запиту для участі у процедурі цінових пропозицій вимогам законодавства.
6. Перевірка дотримання порядку надання комітетом з конкурсних торгів роз'яснень у зв'язку із унесенням змін до документації конкурсних торгів або на запити учасників.
7. Перевірка відповідності конкурсних пропозицій (цінових пропозицій) вимогам документації конкурсних торгів (запрошенням до участі в торгах) та законодавству.
9. Перевірка дотримання порядку розгляду та оцінки конкурсних пропозицій, визначення переможця, акцепту конкурсної пропозиції переможця торгів.
10. Перевірка дотримання порядку складання звіту про результати процедури закупівлі.
11. Перевірка обґрунтованості та правильності застосування процедури закупівлі в одного учасника.
12. Перевірка дотримання законодавства при укладанні договорів на закупівлю товарів, робіт і послуг та відповідності умов укладених договорів вимогам документації конкурсних торгів, умовам конкурсної пропозиції.
13. Перевірка виконання умов договорів, наявності підстав для перерахування державних коштів.
14. Аналіз закупівельних цін на товари, роботи і послуги.
15. Перевірка інших документів, що стосуються діяльності комітету з конкурсних торгів та закупівель, які перевіряються.
III. Перевірка дотримання вимог законодавства у сфері державних закупівель
Законодавча база
- Закон України "Про здійснення державних закупівель" від 01.06.2010 р.
N 2289-VI, опублікований у газеті Верховної Ради України "Голос України" від 30.06.2010 р. N 118 (4868) та набрав чинності 30.07.2010 р. (далі - Закон);
- постанова Кабінету Міністрів України від 28.07.2010 р.
N 668 "Про затвердження Порядку погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника";
- наказ Міністерства економіки України від 26.07.2010 р.
N 916 "Про затвердження Типового положення про комітет з конкурсних торгів";
- наказ Міністерства економіки України від 26.07.2010 р.
N 922 "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель";
- наказ Міністерства економіки України від 26.07.2010 р.
N 921 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі";
- наказ Міністерства економіки України від 28.07.2010 р.
N 932 "Про визначення офіційного друкованого видання з питань державних закупівель, міжнародного інформаційного видання з питань державних закупівель та веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель";
- наказ Міністерства економіки України від 26.07.2010 р.
N 919 "Про затвердження стандартної документації конкурсних торгів";
- наказ Міністерства економіки України від 27.07.2010 р.
N 925 "Про затвердження Типового договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти та Інструкції щодо заповнення Типового договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти".
1. Перевірка дотримання законодавства щодо створення комітету з конкурсних торгів (стаття
11 Закону)
1.1. Під час перевірки дотримання вимог законодавства щодо створення та функціонування комітету з конкурсних торгів досліджуються: накази про створення комітету з конкурсних торгів, зміни до наказів про створення комітету з конкурсних торгів, відповідні свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації спеціалістів у сфері здійснення державних закупівель (повторного навчання або підвищення кваліфікації), положення про комітет з конкурсних торгів.
1.2. В обов'язковому порядку підлягає перевірці відповідність фактичної кількості членів комітету з конкурсних торгів кількості, передбаченій
Законом, наявність у всіх членів комітету з конкурсних торгів свідоцтв про проходження навчання або підвищення кваліфікації спеціалістів у сфері здійснення державних закупівель у порядку, установленому Уповноваженим органом.
1.3. При перевірці необхідно звернути увагу на таке:
- склад комітету з конкурсних торгів та положення про комітет з конкурсних торгів затверджуються рішенням замовника (генерального замовника). До складу комітету з конкурсних торгів не можуть входити посадові особи та представники учасників, члени їх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати місцевих рад.
Типове положення про комітет з конкурсних торгів затверджено наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 р.
N 916 "Про затвердження Типового положення про комітет з конкурсних торгів";
- керівництво роботою комітету з конкурсних торгів здійснює його голова. Голова комітету з конкурсних торгів організовує роботу комітету і несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.
Голова комітету з конкурсних торгів призначає свого (своїх) заступника (заступників), відповідального секретаря та визначає функції кожного члена комітету з конкурсних торгів;
- рішення комітету з конкурсних торгів оформляється протоколом, який підписується усіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів. Якщо член комітету з конкурсних торгів відмовився підписати протокол, це заноситься у протокол із зазначенням причин відмови;
- рішення з питань, що розглядаються на засіданнях комітету, приймаються простою більшістю голосів у присутності не менше двох третин членів комітету. За умови рівного розподілу голосів голос голови комітету є вирішальним.
Члени комітету з конкурсних торгів несуть персональну відповідальність за прийняті ними рішення відповідно до законів України.
За результатами перевірки зазначеного питання формується висновок щодо встановлених порушень вимог статті
11 Закону.
2.
Перевірка річного плану закупівель та змін до нього на його відповідність кошторису, державній програмі. Для підприємств - перевірка відповідності плану закупівель фінансовому плану на відповідний період (стаття
4 Закону)
2.1. Під час перевірки цього питання досліджуються: річний план державних закупівель та зміни до нього; кошторис, зміни до кошторису, розрахунки до кошторису або фінансовий план, зміни до фінансового плану, розрахунки до фінансового та інвестиційних плану, протоколи щодо вибору процедур закупівель.
2.3. Під час перевірки річного плану закупівель необхідно перевірити, чи надсилалися до Державного казначейства України річний план, зміни до нього, та чи надсилалися до Уповноваженого органу протягом 5 робочих днів з дня їх затвердження річний план, кошторис (тимчасовий кошторис), фінансовий план (план асигнувань, план використання бюджетних (державних) коштів), зміни до них.
Під час перевірки слід звернути увагу:
Закупівлі здійснюються тільки відповідно до річного плану (частина перша статті
4 Закону) .
Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону (частина друга статті
4 Закону) .
Забороняється безпідставне обрання замовником інших процедур з метою уникнення проведення відкритих торгів.
Забороняється обрання і проведення процедур закупівель без їх затвердження у річному плані державних закупівель.
З метою додержання режиму економії та недопущення витрачання бюджетних асигнувань, не зумовлених потребою, в обов'язковому порядку аналізується обґрунтованість та доцільність потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг (з урахуванням діяльності об'єкта контролю планових показників, наявності відповідних запасів на складах тощо). Зазначений аналіз проводиться з урахування вимог
Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р.
N 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ".
За результатами перевірки зазначеного питання формується висновок щодо встановлених порушень вимог статті
4 Закону, в тому числі щодо відповідності
формі річного плану, затвердженій наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 р.
N 922 "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель", та щодо правомірного здійснення закупівлі без застосування процедур закупівель.
3. Перевірка дотримання порядку вибору процедур закупівель згідно з чинним законодавством України
3.1. Під час перевірки цього питання досліджуються: річний план державних закупівель; протоколи щодо вибору процедур закупівель.
3.2. Перевірка порядку визначення процедур закупівель базується на:
- перевірці наявності протоколів щодо вибору процедур закупівель;
- зіставленні інформації у протоколах щодо вибору процедур закупівель із даними річного плану державних закупівель;
- перевірці правильності прийнятих рішень щодо вибору процедури закупівлі;
- перевірці дотримання порядку визначення предметів закупівлі відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Держстандарту України від 30.12.97 р.
N 822; Правил визначення вартості будівництва (ДБН Д.1.1-1-2000), затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 р.
N 174; Державного класифікатора видів науково-технічної діяльності ДК 015-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 р.
N 822.
Під час перевірки слід звернути увагу:
Наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 р.
N 921 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" встановлено Порядок визначення предмета закупівлі.
Під час здійснення перевірки державних закупівель необхідно враховувати особливості відносин, що виникають у зв'язку із закупівлею товарів, робіт і послуг, та випадки (за окремим переліком), на які не поширюється дія
Закону.
За результатами перевірки зазначеного питання формується висновок щодо встановлених порушень Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 р.
N 921.
4. Перевірка дотримання вимог законодавства про державні закупівлі в частині прозорості здійснення державних закупівель (стаття
10 Закону)
Під час перевірки цього питання досліджуються:
4.1. Оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу таких документів конкурсних торгів (частина перша статті
10 Закону) :
оголошення про проведення процедури закупівлі - після публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо
Законом для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк;
обґрунтування застосування процедури закупівлі водного учасника - одночасно з оголошенням про проведення процедури закупівлі;
відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника - не пізніш як через 15 робочих днів з дати видачі листа-погодження (листа про відмову у погодженні);
документація конкурсних торгів або кваліфікаційна документація - після публікації оголошення про проведення процедури закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань закупівель, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо
Законом для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк;
зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про їх внесення, але не пізніш як за сім днів до дати розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій;
інформація про відхилення пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу - протягом трьох робочих днів з дня прийняття такого рішення;
повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі;
повідомлення учасників про результати процедури закупівлі - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі;
повідомлення про результати проведення попередньої кваліфікації - протягом трьох робочих днів після її завершення;
оголошення про результати процедури закупівлі - після публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, але не пізніш як через сім днів з дня укладення договору про закупівлю або прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися;
повідомлення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення;
звіт про результати проведення процедури закупівлі - протягом трьох робочих днів з дня його затвердження;
інформацію про одностороннє розірвання договору про закупівлю (у разі наявності) - протягом п'яти робочих днів з дня прийняття такого рішення.
4.2. Публікація в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель таких документів конкурсних торгів (частина друга статті
10 Закону) :
оголошення про проведення процедури закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів, оголошення про проведення процедури двоступеневих торгів, оголошення про проведення попередньої кваліфікації, запит цінових пропозицій, інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника);
повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції;
відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову в погодженні застосування процедури закупівлі (у разі застосування процедури закупівлі в одного учасника);
оголошення про результати процедури закупівлі (оголошення про результати проведення торгів, повідомлення про результати проведення попередньої кваліфікації, інформація про результати процедури запиту цінових пропозицій, інформація про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника, повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника).
4.3. Розміщення у міжнародному інформаційному виданні з питань державних закупівель Уповноваженого органу та на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою оголошень про проведення процедури закупівлі та про результати процедури закупівлі, якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує суму, еквівалентну:
для товарів - 200 тисячам євро;
для послуг - 300 тисячам євро;
для робіт - 500 тисячам євро.
Курс євро фіксується згідно з офіційним курсом Національного банку України, установленим на день відправлення для публікації у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі (частина четверта статті
10 Закону) .
Під час перевірки слід звернути увагу:
Наказом Міністерства економіки України від 28.07.2010 р.
N 932 "Про визначення офіційного друкованого видання з питань державних закупівель, міжнародного інформаційного видання з питань державних закупівель та веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель" визначено:
- офіційним друкованим виданням з питань державних закупівель - інформаційний бюлетень "Вісник державних закупівель";
- міжнародним інформаційним виданням з питань державних закупівель - міжнародне друковане видання "Announcer of the public purchasing";
- веб-порталом Уповноваженого органу у сфері закупівель - офіційний загальнодержавний веб-портал "Державні закупівлі" за адресою в мережі Internet www.tender.me.gov.ua.
За результатами перевірки зазначеного питання формується висновок щодо встановлених порушень статті
10 Закону.
5. Перевірка відповідності документації конкурсних торгів, кваліфікаційної документації та запит для участі у процедурі цінових пропозицій вимогам законодавства (стаття
22, частина третя статті
37 та частина друга статті
36 Закону)
5.1. Під час перевірки цього питання досліджуються: документація конкурсних торгів, кваліфікації документація, запити для участі у процедурі цінові пропозицій та зміни до них.
5.2. Перевірка правильності складання документації конкурсних торгів (стаття
22 Закону) базується на:
- дослідженні повноти та правильності відображення інформації, передбаченої при складанні документації конкурсних торгів (наявність всіх розділів, визначених законодавством);
- перевірці наявності інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація має містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі, у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля;
- перевірці встановлення строку, протягом якого пропозиції конкурсних торгів вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття пропозицій конкурсних торгів.
5.3. Необхідно зважати на те, що:
- документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників;
- технічна специфікація до документації конкурсних торгів не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання необхідне, специфікація має містити вираз"або еквівалент".
Наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 р.
N 919 "Про затвердження стандартної документації конкурсних торгів" затверджено стандартну документацію конкурсних торгів.
5.4. Перевірка правильності складання кваліфікаційної документації (частина третя статті
37 Закону) базується на:
- дослідженні повноти та правильності відображення інформації, передбаченої при складанні кваліфікаційної документації (наявність всіх розділів, визначених законодавством);
- перевірці наявності інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики: вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі, у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені чинними міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі мають передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
5.5. Необхідно зважати на те, що:
- кваліфікаційна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників;
- технічна специфікація до кваліфікаційної документації не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання необхідне, специфікація має містити вираз "або еквівалент";
- замовник у строк, що не повинен перевищувати 10 днів з дати розкриття кваліфікаційних пропозицій, повідомляє кожного учасника про результати попередньої кваліфікації.
5.6. Перевірка правильності складання запитів для участі у процедурі цінових пропозицій (частина друга статті
36 Закону) базується на:
- дослідженні повноти та правильності відображення інформації, передбаченої частиною другою статті
36 Закону;
- перевірці наявності опису предмета закупівлі чи його частин (якщо замовник передбачає подання цінових пропозицій за частинами), утому числі їх необхідні технічні та інші параметри.
5.7. Необхідно зважати на те, що:
- запити для участі у процедурі цінових пропозицій не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників;
- строк подання учасниками цінових пропозицій встановлюється замовником, але не може бути меншим ніж 10 робочих днів з дня публікації запиту цінових пропозицій у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель відповідно до статті
10 Закону.
5.8. При закупівлі робіт з будівництва у замовника конкурсних торгів перевіряється наявність оформлених у встановленому порядку:
- проектно-кошторисної документації. Усі види ремонтно-будівельних робіт, крім поточного ремонту, потребують наявності проектно-кошторисної документації. Обсяг і вартість поточного ремонту, що виконується господарським способом, може бути визначено на основі дефектних актів і розцінених описів робіт.
Проектно-кошторисну документацію для будівництва приймає замовник на підставі Акта про приймання проектно-вишукувальної, науково-технічної продукції, який є підставою для оплати виконаної роботи.
Склад, порядок розроблення, оформлення, погодження та затвердження проектної документації на нове будівництво та реконструкцію будівель і споруд цивільного призначення та нове будівництво, реконструкцію та технічне переоснащення об'єктів виробничого призначення мають відповідати вимогам Державних будівельних норм України ДБН А.2.2-3-2004
"Проектування. Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва", затверджених наказом Держбуду України від 20.01.2004 р.
N 8, погодження та затвердження проектно-кошторисної документації на капітальний та поточний ремонт житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою має здійснюватися відповідно до
Порядку проведення ремонту та утримання об'єктів благоустрою населених пунктів, зареєстрованого в Мін'юсті 12.02.2004 р. за N 189/8788 (лист Державного комітету України з будівництва та архітектури та Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 24.02.2005 р. N 7/8-134,
N 4/3-260) ;
- позитивного експертного висновку (Порядок затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх державної експертизи, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2007 р.
N 1269 (набрав чинності з 01.01.2008 р.), та Державні будівельні норми України ДБН А.2.2-3-2004
"Проектування. Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва", затверджені наказом Держбуду України від 20.01.2004 р.
N 8) . Тобто на проектно-кошторисну документацію має бути наданий органами державної експертизи позитивний експертний висновок (який чинний протягом строку дії технічних умов та архітектурно-планувального завдання). Висновок комплексної державної експертизи може бути позитивним, тобто рекомендованим до затвердження, або негативним - із зауваженнями щодо доопрацювання або обґрунтування щодо неможливості реалізації цього проекту.
Окремі роботи не потребують висновку комплексної державної експертизи. Конкретний їх перелік наведено в наказі Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики від 12.09.2001 р.
N 179, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 26.09.2001 р. за N 844/6035;
- наказу, рішення, розпорядження, постанови про затвердження проектно-кошторисної документації. Відповідно до вимог постанови КМУ від 31.10.2007 р.
N 1269 проектно-кошторисна документація має бути затверджена (до 30 млн.грн. - керівником підприємства-замовника, до 100 млн.грн. - облдержадміністраціями чи міністерствами; 100 млн.грн. і більше - КМУ);
- складених титулів будов. На об'єкти реконструкції та будівництва мають бути складені та подані до Держказначейства титули будов (Порядок затвердження титулів будов (об'єктів), будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств державної власності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.97 р.
N 995 (зі змінами)).
Титул є обов'язковим документом і складається лише на нове будівництво, розширення, реконструкцію та технічне переоснащення. У титулі зазначається початок і кінець будівництва, джерела фінансування та завдання щодо введення в дію потужностей і основних фондів. Затверджуються титули в такому самому порядку, як і проекти будівництва.
Ремонтні роботи (капітальний та поточний) не підпадають під дію постанови Кабінету Міністрів України від 08.09.97 р.
N 995, тому незалежно від видів ремонту титули не складаються.
За відсутності титулу будови (об'єкта, черги будівництва) та наказу, рішення чи постанови про затвердження проектно-кошторисної документації Казначейство не має права фінансувати за рахунок централізованих капітальних вкладень будівництво, ремонт, реконструкцію;
- ліцензії Держбуду на виконання ремонтно-будівельних робіт;
- дозвіл Інспекції державного, архітектурно-будівельного контролю на виконання будівельних робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будинків, споруд та інших об'єктів, розширення і технічного переоснащення.
Дозвіл на право виконання будівельних робіт надається забудовнику (замовнику) та генеральному підряднику відповідно до Положення про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт, затвердженого наказом Держбуду України від 05.12.2000 р.
N 273 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.12.2000 р. за N 945/5166.
За результатами перевірки зазначених питань формується висновок щодо встановлених порушень статті
22, статті
37 та статті
36 Закону, а також чи не встановлено замовником у документації конкурсних торгів дискримінаційних вимог до учасників у порушення статті 5 Закону та принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону.
6. Перевірка дотримання порядку надання комітетом з конкурсних торгів роз'яснень у зв'язку із унесенням змін до документації конкурсних торгів або на запити учасників (стаття
23 Закону)
6.1. Під час перевірки цього питання досліджуються: документація конкурсних торгів, кваліфікаційна документація, запити учасникам процедури запиту цінових пропозицій та зміни до них, запити учасників конкурсних торгів щодо надання роз'яснення, роз'яснення комітету з конкурсних торгів, протоколи комітету з конкурсних торгів щодо проведення зборів з метою роз'яснення будь-яких запитів щодо документації конкурсних торгів.
6.2. Перевірка правильності надання роз'яснень комітетом з конкурсних торгів базується на:
- дослідженні надходження запитів щодо надання роз'яснень від учасників конкурсних торгів;
- перевірці повноти надання відповіді комітетом з конкурсних торгів на запити учасників конкурсних торгів щодо надання роз'яснень та у встановлені
Законом терміни;
- перевірці наявності протоколів комітету з конкурсних торгів щодо проведення зборів з метою роз'яснення будь-яких запитів стосовно документації конкурсних торгів та направлення цих протоколів усім особам, яким було подано документацію конкурсних торгів, незалежно від їх присутності на зборах;
- перевірці оприлюднення наданих роз'яснень щодо документації конкурсних торгів та внесених змін до неї (частина перша статті
10 Закону) .
6.3. При перевірці необхідно зважати на те, що учасник, який отримав від замовника документацію конкурсних торгів, має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання пропозицій конкурсних торгів звернутися до замовника за роз'ясненнями щодо документації конкурсних торгів. Замовник повинен надати роз'яснення на запит протягом трьох днів з дня його отримання всім особам, яким було надано документацію конкурсних торгів.
Замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів внести зміни до документації конкурсних торгів, продовживши строк подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів не менше ніж на сім днів, та повідомити письмово протягом одного робочого дня з дня прийняття рішення про внесення зазначених змін усіх осіб, яким було видано документацію конкурсних торгів.
................Перейти до повного тексту