1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
28.12.2009 N 891
Про затвердження Положення про порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах і підрозділах Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
Відповідно до Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року N 1040, з метою встановлення єдиного порядку обліку, зберігання та підтримання в контрольному стані актів законодавства України в органах та підрозділах МНС, вдосконалення роботи щодо здійснення систематизації законодавства, виконання завдань з організації та ведення еталонної бази даних правової інформації, необхідної для формування правової політики, реалізації програм законопроектних робіт, забезпечення правової реформи,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах і підрозділах Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі - Положення), що додається.
2. Начальникам урядових органів державного управління, що діють у складі МНС, головних управлінь МНС в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, спеціалізованих і невоєнізованих формувань, навчальних закладів, науково-дослідних та навчально-методичних установ, керівникам підприємств, установ та організацій сфери управління МНС:
2.1. Забезпечити дотримання вимог, установлених Положенням;
2.2. Здійснити заходи щодо забезпечення органів та підрозділів системи МНС України законодавчими актами на паперових носіях;
2.3. Створити необхідні умови для обліку, підтримання в контрольному стані, використання та зберігання актів законодавства, ведення систематичної картотеки;
2.4. Забезпечити утримання актів законодавства на паперових носіях у контрольному стані, для чого організувати ведення кодифікаційної роботи;
2.5. Здійснювати своєчасне інформування про внесення змін до актів законодавства, забезпечити доступ працівників органів та підрозділів до контрольних екземплярів актів законодавства;
2.6. Покласти обов'язки щодо проведення систематизації, своєчасного внесення змін до контрольних екземплярів законодавчих актів на паперових носіях у контрольному стані на конкретних працівників юридичних служб органів та підрозділів МНС.
3. Управлінню правового забезпечення (Сухомлин О.М.) здійснювати організаційно-практичні та інформаційно-довідкові заходи щодо реалізації положень цього наказу.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Баранчука В.М.
Міністр В.Шандра
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС України
28.12.2009 N 891
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах та підрозділах Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Систематизація законодавства - засіб реформування, упорядкування законодавства, зведення його до певної внутрішньоузгодженої системи. За допомогою систематизації усуваються недоліки, повтори, застарілі норми тощо. Це процес зведення актів законодавства до єдності шляхом внутрішньої та зовнішньої обробки їх змісту.
Облік і систематизація актів законодавства в органах та підрозділах МНС здійснюється з метою забезпечення їх точною і повною інформацією про чинне законодавство України, надання допомоги працівникам органів та підрозділів МНС в оперативному пошуку законодавчих актів. Даний процес є важливою умовою правильного з'ясування змісту і застосування норм права, він сприяє розумінню законодавства як єдиного цілого.
1.2. Положення про порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах та підрозділах МНС (далі - Положення) визначає порядок ведення інформаційного фонду Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі - Міністерство), обліку, зберігання та підтримання в контрольному стані актів законодавства.
1.3. Акти законодавства України, спеціальна юридична література, електронні інформаційні правові системи, що зберігаються та використовуються в органах та підрозділах МНС, становлять інформаційний фонд.
1.4. Інформаційний фонд складається з:
документального фонду актів законодавства (далі - документальний фонд);
бібліотечного фонду юридичної літератури, періодичних видань (далі - бібліотечний фонд);
1.4.1. До складу документального фонду належать: Конституція України;
кодекси України;
тексти актів законодавства України та міжнародні договори, що надходять до органів та підрозділів МНС;
офіційні друковані видання, у яких публікуються офіційні тексти нормативно-правових актів та довідкові матеріали правового характеру.
Крім того, в документальному фонді зберігаються нормативно-правові акти, які втратили чинність, зокрема: Конституція СРСР; Конституція УРСР;
кодекси УРСР.
1.4.2. Бібліотечний фонд включає вітчизняні та зарубіжні
публічно-правові видання на всіх видах носіїв інформації: Конституція України;
офіційні друковані видання, збірники актів законодавства, кодекси та довідкові матеріали правової тематики:
"Офіційний вісник України", "Офіційний вісник України. Із змінами", "Систематичне зібрання чинного законодавства України", серія "Кодекси України" та ін.;
збірники міжнародних договорів, конвенцій Ради Європи, країн СНД, двосторонніх договорів та інших матеріалів міжнародно-правової тематики;
наукова і спеціальна юридична література вітчизняних та зарубіжних видавництв;
довідково-інформаційні, енциклопедичні юридичні видання;
статистичні збірники;
література з питань історії української державності;
офіційні періодичні видання правової тематики та періодичні громадсько-політичні видання;
колекція раритетних видань правової тематики.
1.5. Ведення інформаційного фонду здійснюється:
у Міністерстві - спеціалістами Управління правового забезпечення;
в органах та підрозділах МНС - спеціалістами цих органів та підрозділів.
1.6. Відповідальність за забезпечення нормативною базою, за стан роботи з обліку, підтримання в контрольному стані, використання та зберігання актів законодавства України покладається безпосередньо на керівника відповідного органу чи підрозділу МНС.
II. ДОКУМЕНТАЛЬНИЙ ФОНД
2.1. Компетенція органів та підрозділів МНС з питань обліку, зберігання та підтримання в контрольному стані актів законодавства:
здійснюють комплектування свого інформаційного фонду Конституцією України, кодексами України, офіційними періодичними друкованими виданнями, науковою і спеціальною юридичною літературою;
забезпечують облік, зберігання та підтримання у контрольному стані Конституції України, кодексів України, актів законодавства України, опублікованих в "Офіційному віснику України", "Офіційному віснику України. Із змінами" та "Відомостях Верховної Ради України", з урахуванням специфіки діяльності відповідного органу чи підрозділу МНС;
ведуть систематичну картотеку актів законодавства України з питань, що належать до їх повноважень;
ведуть у контрольному стані "Кодекси України" (у теках з роз'ємними замками).
2.2. Облік актів законодавства.
2.2.1. Акти законодавства України, що надходять до органів і підрозділів МНС, підлягають обліку.
2.2.2. Облік актів законодавства здійснюється шляхом ведення:
систематичної картотеки актів законодавства відповідно до Класифікатора;
журналу обліку актів законодавства України (додаток 1);
журналу обліку міжнародних договорів (додаток 2);
контрольних примірників актів законодавства України.
2.2.3. Відповідно до Класифікатора на кожний акт законодавства України створюється картка обліку (додаток 3).
У картці обліку зазначаються код акта (розділу, статті, частини, пункту), вид акта, видавник, дата, номер, назва, джерело опублікування.
У разі присвоєння акту законодавства України декількох кодів, кількість карток обліку повинна відповідати кількості присвоєних кодів (кожна облікова картка містить один код).
Акти законодавства класифікуються відповідно до Класифікатора, який вміщує перелік розділів і підрозділів.
Розділи і підрозділи Класифікатора мають цифрові позначення - коди.
Коди у відповідності до Класифікатора проставляються на полях тексту акта законодавства.
Код за Класифікатором присвоюється акту в цілому, а також його розділам, статтям, частинам, пунктам. Коди проставляються проти окремих частин акта законодавства (статей, частин, пунктів).
Картки обліку картотеки на паперових носіях розміщуються в картотеці згідно із зазначеним на них кодом у відповідному розділі та підрозділі у хронологічному порядку за видом акта законодавства.
Розділи і підрозділи систематичної картотеки розділяються картками-роздільниками, які повинні бути на 1,5 см вище облікових карток. На картках-роздільниках зазначаються код і назва розділу та підрозділу. Коди розділів зазначаються також на картотечних ящиках.
Міжнародні договори України класифікуються у порядку, установленому цим Положенням, із зазначенням країн, дати підписання, ратифікації (затвердження, приєднання, денонсації), набрання чинності, втрати чинності, терміну дії.
2.2.4. Ведення журналу обліку актів законодавства здійснюється за кожним видавником актів окремо шляхом унесення інформації, у якій зазначаються номер, дата прийняття, дата надходження, вид, видавник, назва, джерело опублікування актів законодавства України в офіційних друкованих виданнях.
У журналі обліку міжнародних договорів зазначаються: номер, дата отримання, країна, вид, назва, дата підписання, дата ратифікації (затвердження, приєднання), дата набрання чинності, дата денонсації, дата втрати чинності, термін дії міжнародного договору, який обліковується.
Примірники збірників актів законодавства України, видання кодексів, що надходять до органів та підрозділів МНС, підлягають обліку в журналі обліку із зазначенням найменування, року видання, видавництва, дати контрольного стану текстів актів.
На першій і сімнадцятій сторінках збірника актів законодавства проставляється штамп органу чи підрозділу МНС.
2.3. Техніка підтримання актів законодавства в контрольному стані.
2.3.1. Контрольним примірником акта законодавства є примірник, у якому проставляються відмітки про всі зміни, доповнення, зупинення дії, поширення, продовження або збереження дії та про визнання акта (статті, пункту) таким, що втратив чинність, та зазначається інформація про вид, номер і дату прийняття, офіційне джерело опублікування акта, яким унесені зміни.
На першій сторінці контрольного примірника акта законодавства (збірника актів законодавства) проставляється штамп або робиться напис "Контрольний примірник". Штампи (написи) "Контрольний примірник" проставляються на титульних сторінках контрольних примірників кодексів України, "Офіційного вісника України", "Офіційного вісника України. Із змінами" та "Відомостей Верховної Ради України".
Підтримання актів законодавства України у контрольному стані передбачає внесення до тексту акта змін і доповнень на підставі актів законодавства, якими ці зміни вносяться.
Технологія підтримання актів законодавства України в контрольному стані на паперових носіях здійснюється шляхом зазначення відомостей про внесені зміни, доповнення та іншу інформацію безпосередньо в тексті акта законодавства.

................
Перейти до повного тексту