1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ
Л И С Т
31.08.2009 N 9/12-1308
НВФ "Інпроект"
На виконання рішення науково-технічної ради від 28.08.2009 N 106 Мінрегіонбуд просить розмістити в Збірнику офіційних документів та роз'яснень "Ціноутворення у будівництві" Методичні рекомендації щодо визначення вартості та трудомісткості робіт з перевезення будівельних вантажів власним автомобільним транспортом будівельних організацій при складанні договірної ціни та проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт, схвалені зазначеним рішенням.
Заступник Міністра В.А.Негода
Додаток
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо визначення вартості та трудомісткості робіт з перевезення будівельних вантажів власним автомобільним транспортом будівельних організацій при складанні договірної ціни та проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт (на заміну Методики визначення вартості та трудомісткості робіт з перевезення будівельних вантажів власним автомобільним транспортом будівельних організацій при складанні договірної ціни та проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт, схваленої рішенням науково-технічної ради Держбуду від 12.06.2003 N 48) ( vr048509-03 )
Розділ I. Визначення вартості перевезень будівельних вантажів власним автомобільним транспортом будівельних організацій
1.1. У розділі I Методичних рекомендацій наведено порядок визначення в договірній ціні та при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт вартості робіт з перевезення будівельних вантажів власним автомобільним транспортом будівельних організацій.
1.2. Прямі витрати визначаються за такими статтями:
- енергоносії (бензин, дизельне паливо, стиснений і зріджений газ, газодизельна суміш);
- мастильні матеріали;
- заробітна плата робітників, зайнятих на керуванні, ремонті та технічному обслуговуванні;
- амортизаційні відрахування;
- вартість матеріальних ресурсів на заміну пневматичних шин;
- вартість матеріальних ресурсів при ремонті та технічному обслуговуванні;
- інші прямі витрати.
1.3. Прямі витрати.
1.3.1. Витрати на енергоносії розраховуються для кожного типу автомобіля окремо (бортові, тягачі, самоскиди, спеціальний транспорт) за формулою:
В = 1 : 100 х (1 + 0,01 х (K + K + K ) х (E х S + E ) х Ц грн.,
е з вд ін л дод
де
K - коефіцієнт, що враховує надбавку до лінійної норми в
з
зимовий період (приймається згідно з Нормами витрат палива і
мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затвердженими
наказом Мінтрансу України від 10.02.98 N 43 ( v0043361-98 ), із
змінами та доповненнями);
K - коефіцієнти, що враховують надбавку або зниження витрат
вд
палива залежно від умов перевезення (згідно з Нормами витрат...)
( v0043361-98 ).
Норми підвищуються:
а) при роботі в умовах міста:
- з населенням до 0,5 млн.чол. - 5%;
- з населенням від 0,5 млн. до 1 млн.чол. - до 10%;
- з населенням більше 1 млн.чол. - до 15%;
б) для автомобілів, що експлуатуються більше 8 років - до 5%.
Норми знижуються:
а) при роботі за межами приміської зони(*) на дорогах:
- із цементобетону, асфальтобетону, бруківки, мозаїки - до 15%;
- із бітумомінеральної суміші, дьогтебетону, щебеню (гравію) - до 5%;
---------------
(*) Приміською зоною вважається зона за межами міста з чисельністю більше 2,5 млн.чол. - до 50 км від межі міста, для міст з населенням від 0,5 до 2,5 млн.чол. - до 15 км від межі міста і з населенням менше 0,5 млн.чол. - до 5 км.
K - коефіцієнти, що враховують інші умови експлуатації
ін
(робота в гірській місцевості, у важких дорожніх умовах,
перевезення великогабаритних вантажів тощо) (згідно з Нормами
витрат...) ( v0043361-98 );
E - лінійна норма витрати палива, л(куб.м)/100 км пробігу
л
(згідно з Нормами витрат...) ( v0043361-98 );
E - додаткові витрати палива (на виконання транспортної
дод
роботи, рух з причепом тощо), л(куб.м) (згідно з Нормами
витрат...) ( v0043361-98 );
S - загальний пробіг автомобіля, що враховує рух автомобіля з
вантажем, нульовий і холостий пробіг, км;
Ц - ціна енергоносіїв, грн./л, грн./куб.м.
Для бортових автомобілів та бортових автопоїздів
E = H х G х S + Н х S х Q х K
дод g пр w ван a Q
Для самоскидів та самоскидних автопоїздів
E = Н х G х S + g х S х Н + Н / 0,01 (1 + 0,01 (K + K + K ),
дод g пр ван w z з вд ін
де
H - норма витрати палива на одну тонну спорядженої маси
g
причепа або напівпричепа (без вантажу), л(куб.м)/100 т-км (згідно
з Нормами витрат...) ( v0043361-98 );
G - споряджена маса причепа або напівпричепа (без вантажу),
пр
т (згідно з даними техпаспорту);
Н - норма витрати палива на транспортну роботу,
w
л(куб.м)/100 т-км (згідно з Нормами витрат...) ( v0043361-98 );
S - відстань перевезення, що враховує рух автомобіля з
ван
вантажем, км;
Q - вантажопідйомність автомобіля (автопоїзда), т;
a
K - усереднений коефіцієнт використання вантажопідйомності
Q
автомобіля, приймається за таблицею 7 "Усереднених показників
провізної плати для визначення в інвесторській кошторисній
документації вартості транспортування будівельних вантажів
автомобільним транспортом у поточних цінах";
g - вантажопідйомність причепу, т;
Н - норма витрати палива для автомобілів-самоскидів та
z
автопоїздів із самоскидними кузовами, що враховує збільшення
витрати палива на маневрування та виконання операцій навантаження
і розвантаження при кожному рейсі, л(куб.м) (згідно з Нормами
витрат...) ( v0043361-98 ).
1.3.2. Витрати на мастильні матеріали розраховуються для кожного типу автомобіля за нормами витрат на 100 л(укб.м) палива (згідно з Нормами витрат...) :
В = P : 100 х (Н х Ц + Н х Ц + Н х Ц + Н х Ц ) х K грн.,
зм т мм мм тм тм см см п п п
де
P - сумарна витрата енергоносіїв (визначається з урахуванням
т
умов перевезення і коефіцієнтів до лінійної норми витрати палива),
л, куб.м;
Н - норма витрати моторного масла, л/100 л, л/100 куб.м
мм
палива;
Ц - ціна моторного масла, грн./л;
мм
Н - норма витрати трансмісійного масла, л/100 л,
тм
л/100 куб.м палива;
Ц - ціна трансмісійного масла, грн./л;
тм
Н - норма витрати спеціального масла, л/100 л, л/100 куб.м
см
палива;
Ц - ціна спеціального масла, грн./л;
см
Н - норма витрати пластичного мастила, кг/100 л,
п
кг/100 куб.м палива;
Ц - ціна пластичного мастила, грн./кг;
п
K - поправочний коефіцієнт, що враховує термін експлуатації
п
автомобіля:
- норми витрат масел і мастил зменшуються на 50% для
автомобілів, що перебувають в експлуатації до трьох років;
- норми витрат масел і мастил збільшуються до 20% для
автомобілів, що перебувають в експлуатації більше восьми років.
1.3.3. Витрати на заробітну плату робітників, зайнятих на керуванні, ремонті та технічному обслуговуванні, визначаються за формулою:
З = Т х Q х K х В грн.,
П П a Q люд.-год.
де
Т - трудомісткість з перевезення будівельних вантажів,
П
визначена за розділом II Методичних рекомендацій (розрахункові
витрати труда робітників, зайнятих на керуванні, ремонті та
технічному обслуговуванні) на відповідну відстань перевезення,
люд.-год.;
В - вартість людино-години відповідного середнього
люд.-год.
нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні,
ремонті та технічному обслуговуванні, грн.
1.3.4. Амортизаційні відрахування визначаються за формулою:
N х S
р
A = ---------- грн.,
T * V
нр е
де
N - річна сума амортизації, що визначається прямолінійним
р
методом, наведеним у Положенні (стандарті) бухгалтерського обліку
7 "Основні засоби" (П(С)БО) ( z0288-00 ), за яким річна сума
амортизації визначається діленням вартості, що амортизується, на
строк корисного використання об'єкта основних засобів.
Строк корисного використання автотранспортних засобів визначається з урахуванням їх технічного стану, визначеного на підставі технічного діагностування і технічних оглядів, очікуваного використання за потужністю та продуктивністю, передбачуваного фізичного і морального зношування, а також аналізу даних про використання аналогічних автотранспортних засобів у попередні періоди;
T - середньорічний наробіток автомобіля (складає
нр
1750 маш.-год. при однозмінній роботі), маш.-год.;
V - експлуатаційна швидкість, що визначається за розділом II
е
Методичних рекомендацій, км/год.
1.3.5. Витрати на заміну пневматичних шин визначаються за формулою:
Ц х Н х S
ш ш
Вш = ----------------------------------- грн.,
Н х k х k х k х k х k х k
ну 1 2 3 4 5 6
де
Ц - ціна шини (комплекту шини - покришка, камера, ободова
ш
стрічка), грн.;
Н - кількість ходових шин, шт.;
ш
Н - норма середнього ресурсу пневматичних шин для
ну
нормальних умов експлуатації в тис.км, приймається відповідно до
додатка 1 до Експлуатаційних норм середнього ресурсу пневматичних
шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних
на колісних шасі, затверджених наказом Міністерства транспорту та
зв'язку України від 20.05.2006 N 488;
k - коефіцієнт коригування норм середнього ресурсу
1
пневматичних шин залежно від дорожньо-кліматичних умов
експлуатації згідно з пунктом 6.2.1 Експлуатаційних норм...
( z0712-06 ), визначається за формулою:
k = k х k х k ,
1 11 12 13
де
k - коефіцієнт коригування норм за типом дорожнього
11
покриття;
k - коефіцієнт коригування норм за поздовжнім уклоном
12
дороги;
k - коефіцієнт коригування норм за ступенем хімічного
13
забруднення.
Значення коефіцієнтів коригування приймаються за таблицею 1
Експлуатаційних норм... ( z0712-06 )
Таблиця 1. Коефіцієнти коригування норм
середнього ресурсу пневматичних шин залежно
від дорожньо-кліматичних умов
-------------------------------------------------------------------------------
|Кліматична| Коефіцієнт коригування | Коефіцієнт | Коефіцієнт |
| зона |залежно від типу дорожнього | коригування | коригування |
| | покриття в задовільному | залежно від | залежно від |
| |(незадовільному) технічному | поздовжнього | ступеня |
| | стані | ухилу дороги | хімічного |
| | (k ) | (k ) | забруднення |
| | 11 | 12 | (k ) |
| | | | 13 |
| |----------------------------+-----------------------+-------------|
| |асфальто-|цементо-|бруківка,| не | від | понад | I | II |III,|
| | бетон | бетон | колотий |більше | 40 до | 60 | | | IV |
| | | | камінь | 40 | 60 |проміле| | | |
| | | | |проміле|проміле| | | | |
|----------+---------+--------+---------+-------+-------+-------+---+----+----|
|Північна | 1,0 | 0,88 | 0,84 | 1,0 | 0,98 | 0,96 |1,0|0,98|0,96|
| | (0,96) | (0,80) | (0,76) | | | | | | |
|----------+---------+--------+---------+-------+-------+-------+---+----+----|
|Центральна| 1,0 | 0,88 | 0,84 | 1,0 | 0,98 | 0,96 |1,0|0,98|0,96|
| | (0,96) | (0,80) | (0,76) | | | | | | |
|----------+---------+--------+---------+-------+-------+-------+---+----+----|
|Південна | 0,95 | 0,79 | 0,76 | 1,0 | 0,98 | 0,96 |1,0|0,97|0,95|
| | (0,90) | (0,76) | (0,73) | | | | | | |
|----------+---------+--------+---------+-------+-------+-------+---+----+----|
|Гірська | 0,97 | 0,82 | 0,80 | 1,0 | 0,98 | 0,96 |1,0|1,0 |1,0 |
| | (0,93) | (0,78) | (0,76) | | | | | | |
-------------------------------------------------------------------------------
Якщо маршрут транспортного засобу пролягає по вулично-дорожній мережі з різним типом дорожнього покриття (зі значними коливаннями поздовжнього ухилу дороги, з різним ступенем хімічного забруднення), визначається середньозважене значення коефіцієнта k .
1
k - коефіцієнт коригування норм середнього ресурсу
2
пневматичних шин залежно від інтенсивності експлуатації
пневматичних шин, приймається за таблицею 2 Експлуатаційних
норм... ( z0712-06 )
Таблиця 2. Коефіцієнти коригування k норм
2
середнього ресурсу пневматичних шин залежно
від інтенсивності експлуатації шин
------------------------------------------------------------------
| Інтенсивність експлуатації, | Значення коефіцієнта k |
| тис.км/місяць | 2 |
|-------------------------------+--------------------------------|
|від 1,0 до 1,5 | 0,95 |
|-------------------------------+--------------------------------|
|понад 1,5 до 3,0 | 0,98 |
|-------------------------------+--------------------------------|
|понад 3,0 | 1,0 |
------------------------------------------------------------------
k - коефіцієнт коригування норм середнього ресурсу
3
пневматичних шин залежно від тривалості експлуатації пневматичних
шин.
Якщо інтенсивність експлуатації автомобільного транспорту
характеризується середнім місячним пробігом менше однієї тисячі
кілометрів, що відповідає періоду експлуатації шини понад 5 років,
для кожного з наступних за п'ятим роком експлуатації коефіцієнт k
3
для 6-го, 7-го, 8-го, 9-го, 10-го років експлуатації відповідно
становить: 0,96; 0,92; 0,88; 0,82; 0,75.
k - коефіцієнт коригування норм середнього ресурсу
4
пневматичних шин залежно від використання вантажопідйомності
автомобільного транспорту приймається за таблицею 3
Експлуатаційних норм... ( z0712-06 )
Таблиця 3. Коефіцієнти коригування k норм
4
середнього ресурсу пневматичних шин залежно
від коефіцієнта використання вантажопідйомності k
в
------------------------------------------------------------------
| Колісні | Значення коефіцієнта використання |
|транспортні засоби| вантажопідйомності k |
| | в |
| |---------------------------------------------|
| |до 0,4|0,4 |0,5 |0,6 |0,7|0,8 |0,9 |0,95| 1 |
| |---------------------------------------------|
| | Значення коефіцієнта k |
| | 4 |
|------------------+---------------------------------------------|
|Автомобілі | 1,03 |1,03| 1 | 1 | 1 |0,98|0,98|0,97|0,97|
|вантажні бортові, | | | | | | | | | |
|причепи, сідельні | | | | | | | | | |
|тягачі, | | | | | | | | | |
|напівпричепи | | | | | | | | | |
|------------------+------+----+----+----+---+----+----+----+----|
|Автомобілі | 1,03 |1,03|1,02| 1 | 1 | 1 |0,98|0,98|0,97|
|вантажопасажирські| | | | | | | | | |
|------------------+------+----+----+----+---+----+----+----+----|
|Автомобілі- | 1,04 |1,04|1,03|1,03| 1 | 1 | 1 | 1 |0,98|
|самоскиди | | | | | | | | | |
------------------------------------------------------------------
Якщо маршрут руху в певні проміжки часу характеризується
різними значеннями коефіцієнта вантажопідйомності, визначається
середньозважене значення коефіцієнта k .
4
k - коефіцієнт коригування норм середнього ресурсу
5
пневматичних шин для бортових автомобілів-тягачів автопоїздів, які
застосовують з причепом.
Коефіцієнт коригування k норм середнього ресурсу
5
пневматичних шин для бортових автомобілів-тягачів автопоїздів
приймається виходячи з умови, що k = 0,9 у випадку 100%-го
5
пробігу з одним причепом і k = 1, коли пробіг здійснюється без
5
причепу.
k - коефіцієнт коригування норм середнього ресурсу
6
пневматичних шин залежно від відношення пробігу в місті до пробігу
за межами міста, приймається за таблицею 4 Експлуатаційних норм...
( z0712-06 )
Таблиця 4. Коефіцієнти коригування k6 норм
середнього ресурсу пневматичних шин залежно
від відношення пробігу в містах і населених пунктах
до загального пробігу по вулично-дорожній мережі
------------------------------------------------------------------
|Відношення пробігу по | 0 | 20 | 40 | 60 | 80 | 100 |
|вугично-дорожній мережі| | | | | | |
|загального користування| | | | | | |
|в місті до пробігу за | | | | | | |
|містом, % | | | | | | |
|-----------------------+------+------+------+------+------+-----|
|Значення коефіцієнта k | 1,04 | 1,02 | 1,00 | 0,99 | 0,98 |0,97 |
| 6| | | | | | |
------------------------------------------------------------------
Відповідно до п. 6.4 Експлуатаційних норм... сумарне відсоткове зменшення скоригованих норм для фактичних умов експлуатації не повинне перевищувати 25%.
1.3.6. Вартість матеріальних ресурсів при ремонті та технічному обслуговуванні автомобіля визначається за формулою:
В = (В + В ) х K грн.,
рт зч мр е
де
В - вартість запасних частин;
зч
В - вартість матеріальних ресурсів;
мр
K - коефіцієнт згідно з РД 200 УССР 84001-3-88
е
( v_208699-88 ), що враховує умови експлуатації:
а) норми витрат збільшуються:
- для бортових автомобілів з одним причепом - на 15%;
- для бортових автомобілів з двома причепами - на 20%;
та самоскидів з одним причепом
- для самоскидів з двома причепами - на 25%;
- для автомобілів-самоскидів, що працюють - до 20%;
на коротких плечах (до 5 км)
б) норми витрат знижуються:
- для автомобілів, що мають пробіг - на 50%.
від початку експлуатації менш,
ніж половину встановленого до першого
капітального ремонту
1.3.6.1. Вартість запасних частин визначається за формулою:
H х K х S
зч зч
В = --------------- грн.,
зч 1000
де
Н - норма витрат на запасні частини по конкретній марці
зч
автомобіля на 1000 км пробігу, крб. (РД 200 УССР 84001-3-88)
( v_208699-88 );
K - коефіцієнт приведення рівня вартості запасних частин,
зч
врахованого в нормі, до рівня вартості цих частин на момент
складання розрахунку; коефіцієнт визначається, як відношення
вартості запасних частин у період складання розрахунку до вартості
цих частин, врахованої в нормі (за номенклатурою основних запасних
частин з урахуванням конкретного парку автомобілів).
1.3.6.2. Вартість матеріальних ресурсів визначається за формулою:
Н х K х S
м м
В = ------------- грн.,
мр 1000
де
Н - норма вартості матеріальних ресурсів на 1000 км пробігу,
м
крб. (РД 200 УССР 84001-3-88) ( v_208699-88 );
K - коефіцієнт приведення рівня вартості матеріальних
м
ресурсів, врахованого в нормі, до рівня вартості цих ресурсів на
момент складання розрахунку; коефіцієнт визначається, як
відношення вартості матеріальних ресурсів у період складання
розрахунку до вартості цих ресурсів, врахованої в нормі (за
номенклатурою основних ресурсів з урахуванням конкретного парку
автомобілів).
1.3.7. Інші прямі витрати.
1.3.7.1. У прямих витратах при визначенні вартості перевезення будівельних вантажів враховуються інші прямі витрати (Іпв), пов'язані з утриманням автотранспортного підрозділу, а саме: амортизація, витрати на утримання та експлуатацію будівель і споруд автотранспортного підрозділу. Обчислення цих витрат здійснюється на підставі даних будівельної організації за попередній звітний період з урахуванням сумарного середньорічного наробітку машино-годин усього парку автомобільного транспорту (середньорічний наробіток автомобіля становить 1750 маш.-год. при однозмінній роботі автомобіля).
Разом прямі витрати складають:
ПВ = В + В + ЗП + А + В + В + І грн.
е зм ш рт пв
1.4. Непрямі витрати.
1.4.1. Податки, збори та обов'язкові платежі, установлені законодавством, що враховуються у вартості перевезення будівельних вантажів.
1.4.1.1. Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (П) визначається на підставі даних будівельної організації за попередній звітний період з урахуванням сумарного середньорічного наробітку машино-годин усього парку автомобільного транспорту.
1.4.1.2. Збір за забруднення навколишнього природного
середовища (П ) (для пересувних джерел забруднення) обчислюється
зс
на підставі нормативів збору за викиди в атмосферне повітря
забруднюючих речовин, виду та кількості використаного пального,
визначеного за нормативами, затвердженими наказом Міністерства
транспорту України від 10.02.99 N 43.
1.4.1.3. Плата за проведення технічних оглядів підрозділами
ДАІ (П ) визначається на підставі даних будівельної організації
то
за попередній звітний період з урахуванням сумарного
середньорічного наробітку машино-годин всіх автотранспортних
засобів, які підлягають періодичному огляду в органах ДАІ.
1.4.1.4. Податок (плата) за землю (П ), що її зайнято
з
автотранспортним підрозділом, визначається на підставі даних
будівельної організації за попередній звітний період з урахуванням
сумарного середньорічного наробітку машино-годин усього парку
автомобільного транспорту.
Разом прямі витрати та податки, збори, обов'язкові платежі,
що враховуються у вартості перевезення будівельних вантажів (В),
складають:
В = ПВ + П + П + П + П грн.
зс то з
1.4.2. Непрямі витрати, що не враховані вартістю перевезення будівельних вантажів, а саме: загальновиробничі витрати, прибуток, адміністративні витрати, податки, збори, обов'язкові платежі, встановлені законодавством і не враховані складовими вартості перевезень будівельних вантажів, розраховуються в цілому на об'єкт будівництва.
Примітки.
1. Витрати палива, мастильних матеріалів, середній ресурс шин приймаються за нормативами, затвердженими наказами Міністерства транспорту України від 10.02.98 N 43 та від 20.05.2006 N 488.
2. Виписку з РД 200 УРСР 84001-3-88 для визначення норм витрат на ремонт і технічне обслуговування автомобіля наведено в додатку 1 до Методичних рекомендацій.
Розділ II. Визначення трудомісткості робіт при перевезенні будівельних вантажів власним автотранспортом підрядних будівельних організацій
2.1. У розділі II наведено порядок визначення трудомісткості робіт з перевезення будівельних вантажів власним автотранспортом підрядних будівельних організацій при складанні договірної ціни і проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт.
2.2. Трудомісткість при перевезенні будівельних вантажів враховує витрати труда:
а) водія на підготовчо-заключні роботи;
б) водія при русі автомобіля з вантажем (включаючи нульовий і холостий пробіги);
в) робітників при щоденному і періодичному обслуговуваннях і ремонті автомобіля;
г) витрати робочого часу водія при навантаженні і розвантаженні вантажів.
2.3. Трудомісткість перевезення (ТП) розраховується на 1 тонну вантажу на відповідну відстань за такою формулою:
ТП = ((Т / П + Т / П + Т / П + Т / 1000 + В ) х (S0 + S + S )) / (Q х K ) люд.-год.,
ео зм то1 пр1 то2 пр2 р вNе ван х а Q
де
Т - трудомісткість щоденного обслуговування, люд.-год.
ео
(приймається за таблицею 5 розділу II Методичних рекомендацій);
Т і Т - трудомісткість технічних обслуговувань,
то1 то2
люд.-год. (приймається за таблицею 5 розділу II Методичних
рекомендацій);
Т - трудомісткість ремонту, люд.-год. (приймається за
р
таблицею 5 розділу II Методичних рекомендацій);
П і П - періодичність видів технічних обслуговувань, км
пр1 пр2
(при Т - П = 4000; при Т - П = 16000);
то1 пр1 то2 пр2
П - пробіг автомобіля за зміну (включаючи нульовий і
зм
холостий пробіг), км, розраховується за формулою:
П = V х (t - В ) км,
зм е зм впз
де
V - експлуатаційна швидкість*, км/год., розраховується за
е
формулою:
V х S
т
V * = -------------- км/год.,
е S + t х V
нр т
де
V - середня технічна швидкість, км/год. (приймається за
т
таблицею 7 розділу II Методичних рекомендацій);
S0 - відстань нульового пробігу на один рейс, км. При
кількості рейсів більше одного в робочу зміну відстань нульового
пробігу визначається шляхом ділення цієї відстані на кількість
рейсів;
S - відстань перевезення, що враховує рух автомобіля з
ван
вантажем, км;
S - відстань холостого пробігу автомобіля, км;
х
t - загальний час навантаження і розвантаження, год.,
нр
визначається за формулою:
t + t
н р
t = --------- ,
нр 60
де
t і t - час навантаження і розвантаження, хв. (визначається
н р
за таблицями розділу III Методичних рекомендацій з урахуванням
вантажопідйомності автомобіля);
t - тривалість зміни, год.;
зм
В - витрати труда водія на підготовчо-заключні роботи,
впз
приймаються рівними 0,38 год. у зміну;
В - витрати труда водія за годину, дорівнюють 1 люд.-год.;
в
Q - вантажопідйомність автомобіля, т;
а
K - усереднений коефіцієнт використання вантажопідйомності
Q
автомобіля, приймається за таблицею 7 "Усереднених показників
провізної плати для визначення в інвесторській кошторисній
документації вартості транспортування будівельних вантажів
автомобільним транспортом у поточних цінах".
Примітка. Якщо маршрут перевезення проходить і в межах міста,
і поза межами міста, експлуатаційна швидкість (V ) розраховується
е
як середня величина, що враховує різні технічні швидкості (V ) у
т
межах міста і поза межами міста, наведені в таблиці 7 Методичних
рекомендацій.
2.4. Нормативи трудомісткості робіт з технічного
обслуговування і ремонту автотранспортних засобів (Виписка з
наказу Мінтрансу України N 102 від 30.03.98)
Таблиця 5
------------------------------------------------------------------
| Типи | Вантажопід- | Трудомісткість |
| автомобільного | йомність |-------------------------------|
| транспорту | транспортних |Т |Т |Т | Т |
| | засобів, т | ео | то1| то2 | р |
| | |---------------+---------------|
| | | люд.-год. на | люд.-год. на |
| | | одне | 1000 км |
| | |обслуговування | |
|----------------+---------------+---------------+---------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|----------------+---------------+----+----+-----+---------------|
| З бензиновими | | | | | |
| двигунами | | | | | |

................
Перейти до повного тексту