06.08.2009 N 628/0/16-09 |
Перший заступник Міністра | В.М.Андріанов |
N з/п | Показники |
Критерії оцінювання |
Форми і методи збору інформації |
Оцінка |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Розділ 1. Рівень організації та результативність освітньої діяльності закладу |
||||
1.1. |
Контингент учнів станом на початок перевірки |
Відповідність кількості учнів плановому контингенту, визначеному вищестоящим органом управління |
Д |
0 - 12 балів За кожен 1% зменшення кількості учнів від визначеного планового контингенту - мінус 0,3 бали |
1.2. |
Співвідношення кількості груп з реальним контингентом учнів (станом на початок навчального року або на початок перевірки) |
Відповідність кількості груп фактичній кількості учнів, які відвідують кожний з предметів групових уроків за навчальним планом (у середньому по закладу) |
Д |
0 - 12 балів За кожен 1% невідпо- відності - мінус 0,3 бали |
1.3. |
Виконання Типових навчальних планів (середня арифметична педагогічних ставок за два попередні та поточний навчальні роки) |
Співвідношення фактичної кількості педагогічних ставок, які використовує заклад, з кількістю педагогічних ставок за розрахунком годин (Ф-16) |
Д |
0 - 12 балів За кожен 1% невідпо- відності - мінус 0,3 бали |
1.4. |
Ведення документації закладу за два попередні та поточний навчальні роки (журнали, книги обліку педагогічного навантаження, книги протоколів контрольних заходів, тарифікаційні списки, розрахунки годин) |
Ступінь дотриманняПоложення , зразків документації та рекомендацій щодо її ведення |
Д | 0 - 12 балів |
1.5. |
Результативність участі учнів закладу у творчих змаганнях різних рівнів |
Результативність участі у творчих змаганнях: а) закладу - наявність заходів у планах роботи, відображення у наказах, кількість учасників та їхні заохочення |
Д | 0 - 7 балів |
б) району, міста - наявність дипломів, грамот, свідоцтв |
0 - 2 бали (додається до п. "а") |
|||
в) АР Крим, регіону, області, м. Києва - наявність дипломів, грамот, свідоцтв |
0 - 3 бали (додається до п. "а") |
|||
г) міжнародних і всеукраїнських - наявність дипломів, грамот, свідоцтв (пункти "б", "в", "г" - оцінюється кількість нагород, стипендій, грантів тощо з урахуванням рейтингу творчих змагань) |
0 - 4 бали (додається до п. "а") |
|||
1.6. |
Наявність у закладі учнівських колективів та їх творча активність (крім художніх шкіл; художніх відділів, відділень шкіл мистецтв) |
Кількість колективів і результативність їх участі у заходах: а) закладу - наявність програм, афіш, відгуків |
Д | 0 - 7 балів |
б) району, міста - наявність дипломів, грамот, афіш, програм тощо |
0 - 2 бали (додається до п."а") |
|||
в) АР Крим, регіону, області, м. Києва - наявність дипломів, грамот, афіш, програм тощо |
0 - 3 бали (додається до п. "а") |
|||
г) міжнародних і всеукраїнських - наявність дипломів, грамот, афіш, програм тощо (пункти "б", "в", "г" - оцінюється участь, відзначення, кількість стипендій, здобутих грантів тощо з урахуванням рейтингу заходів) |
0 - 4 бали (додається до п. "а") |
|||
1.6.1 |
Участь творчих робіт учнів художніх шкіл у виставках та інших творчих заходах різних рівнів |
Результативність участі у виставках та інших творчих заходах: а) закладу - наявність програм, афіш, відгуків, каталогів, проспектів |
Д | 0 - 7 балів |
б) району, міста - наявність дипломів, грамот, афіш, каталогів, проспектів тощо |
0 - 2 бали (додається до п. "а") |
|||
в) АР Крим, регіону, області, м. Києва - наявність дипломів, грамот, афіш, каталогів, проспектів тощо |
0 - 3 бали (додається до п. "а") |
|||
г) міжнародних і всеукраїнських - наявність дипломів, грамот, афіш, каталогів, проспектів тощо (пункти "б", "в", "г" - оцінюється кількість нагород, стипендій, грантів тощо з урахуванням рейтингу творчих заходів) |
0 - 4 бали (додається до п. "а") |
|||
1.7. |
Наявність та рівень роботи відділень (відділів) відповідно до профілю закладу |
Якість ведення документації: протоколи засідань відділів, прийняті рішення та контроль за їх виконанням; книги контрольних заходів; індивідуальні плани учнів; робочі плани групових уроків тощо. Різноманітність видів і напрямів мистецької діяльності, спеціальностей, класів, інструментів тощо |
Д | 0 - 12 балів |
1.8. |
Культурно- просвітницька діяльність закладу (організація музичних університетів, лекторіїв, шефських концертів, днів відчинених дверей, виставок, шефських спектаклів тощо) |
Планування роботи, наявність афіш, письмових відгуків, програм, каталогів, проспектів тощо |
Д | 0 - 12 балів |
1.9. |
Вступ учнів до вищих навчальних закладів культури і мистецтв або до середніх спеціальних мистецьких шкіл за п'ять останніх років |
Кількість випускників, які вступили до вищих навчальних закладів культури і мистецтв I - IV рівнів акредитації за відповідними мистецькими напрямками підготовки або до середніх спеціальних мистецьких шкіл |
Д |
За кожного випускника, який вступив до ВНЗ I - IV р. а. - 1 бал, до ССМШ - 0,5 бали |
1.10. |
Проведення звітного концерту учнів (виставки робіт, вистав тощо) |
Якість організації та проведення, рівень професійної підготовки учнів |
С | 0 - 12 балів |
Загальна сума балів по Розділу 1 |
Виставляється в Акті |
|||
Середня арифметична оцінка по Розділу 1 (Сума балів за показниками Розділу 1 ділиться на 10 Для закладів, які мають художні відділення (відділи), - на 11) |
Виставляється в Акті |
|||
Розділ 2. Рівень матеріально-технічного та методичного забезпечення навчально-виховного процесу |
||||
2.1. |
Будівлі та приміщення закладу |
Загальний стан, відповідність будівель, приміщень, місць загального користування санітарним нормам та правилам (з урахуванням профілю закладу) |
Д С |
0 - 12 балів За кожні повні 100 кв.м понад 1000 - додається 1% від балів, виставлених у цьому пункті (не враховуються додаткові площі та приміщення навчальних закладів, інших організацій та установ, які використовуються закладом на умовах оренди, домовленості тощо) |
2.2. |
Естетичний вигляд закладу та прибудинкової території |
Оформлення навчальних класів, допоміжних приміщень, інформаційних стендів, озеленення прилеглої території тощо |
С | 0 - 12 балів |
2.3. |
Наявність необхідного обладнання, інвентарю, музичних інструментів, технічних засобів навчання тощо відповідно до профілю закладу |
Забезпеченість організації навчально- виховного процесу |
Д С Б |
0 - 12 балів |
2.4. |
Наявність бібліотеки |
Збереження та ефективність використання бібліотечного фонду |
Д С |
12 балів - 90 - 100% користувачів - педагогічних працівників. За кожен 1% зменшення кількості користувачів - мінус 0,1 бали |
2.5. |
Наявність фонотеки, відеотеки |
Відповідність фоно-, відеоматеріалів змісту навчальних програм або методичних рекомендацій. Застосування на уроках |
Д С |
0 - 12 балів |
2.6. |
Наявність програм, навчально- методичної літератури |
Відповідність навчальних програм, навчально- методичної літератури рекомендаціям Державного методичного центру навчальних закладів культури і мистецтв України |
Д С |
0 - 12 балів |
2.7. |
Обов'язкові профілактичні медичні огляди |
Наявність і оформлення особистих медичних книжок |
Д С |
0 - 12 балів |
2.8. |
Фінансове забезпечення, розвиток матеріальної бази |
Придбання меблів, обладнання, музичних інструментів, технічних засобів навчання тощо. Своєчасність проведених ремонтів приміщення, обладнання, музичних інструментів тощо. Залучення додаткових джерел фінансування, спонсорських коштів. Раціональність використання матеріальної бази, приміщень, фінансових ресурсів |
Д | 0 - 12 балів |
2.9. |
Фінансове забезпечення організації навчально- виховного процесу |
Забезпеченість закладу документацією відповідно до зразків, затверджених Міністерством культури і туризму України |
Д | 0 - 12 балів |
Загальна сума балів по Розділу 2 |
Виставляється в Акті |
|||
Середня арифметична оцінка по Розділу 2 (Сума балів за показниками Розділу 2 ділиться на 9) |
Виставляється в Акті |
|||
Розділ 3. Рівень кадрового забезпечення | ||||
3.1. |
Освітній рівень педагогічних працівників закладу (станом на початок навчального року або на початок перевірки) |
Кількість педагогічних працівників з базовою вищою освітою (диплом молодшого спеціаліста, диплом бакалавра або відповідно диплом про середню спеціальну освіту) та з повною вищою освітою (диплом спеціаліста, магістра або відповідно диплом про вищу освіту) |
Д |
12 балів за 100% педагогічних працівників з вищою освітою (закінчили ВНЗ I - IV рівнів акредитації). За кожен 1% педагогічних працівників без освіти - мінус 0,2 бали |
3.1.1. |
Кількість педагогічних працівників з повною вищою освітою (диплом спеціаліста, магістра або відповідно диплом про вищу освіту) |
Д |
12 балів за наявності у закладі понад 60% педагогічних працівників з повною вищою освітою. За кожен 1% педагогічних працівників без повної вищої освіти нижче 60% - мінус 0,2 бали |
|
3.2. |
Освітній рівень керівників закладу та завідувачів відділів (відділень) (станом на початок навчального року або на початок перевірки) |
Кількість керівників закладу та завідуючих відділів (відділень) з повною вищою освітою (диплом спеціаліста, магістра або відповідно диплом про вищу спеціальну освіту) |
Д |
12 балів за наявності у закладі понад 80% керівників з повною вищою освітою. За кожен 1% керівників без повної вищої освіти нижче 80% - мінус 0,2 бали |
3.3. |
Організація та проведення атестації педагогічних працівників |
Рівень організації та проведення атестації. ВідповідністьПоложенню , якість оформлення відповідних документів: наказів, протоколів засідань атестаційної комісії. Збереження заяв, других примірників атестаційних листів, документів про підвищення кваліфікації |
Д | 0 - 12 балів |
3.4. |
Наявність у закладі педагогічних працівників, яким за наслідками атестації встановлено кваліфікаційні категорії "спеціаліст вищої категорії" та "спеціаліст першої категорії" (станом на початок навчального року або на початок перевірки) |
Кількість кваліфікаційних категорій "спеціаліст вищої категорії" та "спеціаліст першої категорії", дотримання вимог щодо встановлення кваліфікаційних категорій |
Д |
12 балів - більше 40% від загальної кількості педагогічних працівників. За кожен 1% нижче 40% - мінус 0,3 бали |
3.5. |
Наявність у закладі педагогічних працівників, яким за наслідками атестації присвоєно педагогічні звання "старший викладач", "викладач- методист" (станом на початок навчального року або на початок перевірки) |
Кількість педагогічних працівників, яким присвоєно педагогічні звання "старший викладач", "викладач- методист", дотримання вимог щодо присвоєння педагогічних звань |
Д |
За кожен 1% від загальної кількості педагогічних працівників: - за педагогічне звання "старший викладач" - по 0,4 бали; - за педагогічне звання "викладач- методист" - по 0,6 бали |
3.6. |
Організація роботи з підвищення кваліфікації педагогічних працівників |
Відповідність організаційних форм заходів підвищення кваліфікації вимогам, зазначеним у пункті 2.11Положення про ПСМНЗ , пункті 3.4Положення про атестацію педагогічних працівників України |
Д | 0 - 12 балів |
3.7. |
Відомчі нагороди, відзнаки, грамоти, подяки тощо, якими нагороджені (відзначені) педагогічні працівники за період після останньої чергової атестації закладу (але не більше 10 років) |
Кількість відомчих нагород, відзнак, грамот, подяк тощо та наявність цих документів (копій): |
Д |
За кожен 1% відзначених від загальної кількості педагогічних працівників закладу за кожну з нагород, відзнак, грамот, подяк тощо |
а) на рівні міністерств і відомств |
по 0,2 бали | |||
б) на рівні обласних (міських) органів управління |
по 0,1 бали | |||
в) на рівні районних органів управління |
по 0,05 бали | |||
3.8. |
Державні нагороди (ордени, медалі); почесні звання ("заслужений", "народний"); наукові ступені (кандидат, доктор), вчені звання (доцент, професор), які мають педагогічні працівники |
Кількість державних нагород, почесних, вчених звань, наукових ступенів. Наявність документів (копій) в особових справах. Відповідність почесного, вченого звання та наукового ступеня профілю діяльності працівника на займаній посаді |
Д |
За кожну нагороду або відзначення педагогічного працівника - 1 бал |
3.9. |
Результативність участі педагогічних працівників закладу у творчих змаганнях і заходах різних рівнів |
Кількість дипломів, грамот (копій); стипендій, грантів за участь у творчих змаганнях і заходах, а також проспектів, каталогів, програм та афіш концертів, виставок тощо (копій) різних рівнів: |
Д |
За кожен 1% від загальної кількості педагогічних працівників закладу, відзначених у творчих змаганнях і заходах, за кожну з нагород (відзнак) тощо |
а) міжнародного, всеукраїнського |
по 0,2 бали | |||
б) АР Крим, регіону, області, м. Києва |
по 0,1 бали | |||
в) міста, району | по 0,04 бали | |||
г) закладу | по 0,02 бали | |||
3.10. |
Методична або громадська робота педагогічних працівників |
Види методичної та громадської роботи: |
Д С Б |
За кожен 1% від загальної кількості педагогічних працівників закладу за діяльність по кожному з видів методичної або громадської роботи на рівні: |
а) створення, укладання педагогічними працівниками за період після останньої чергової атестації (але не більше 10 років): підручників, посібників, яким надано гриф Міністерства культури і туризму України; програм, методичних рекомендацій, фонохрестоматій, збірників педагогічного репертуару тощо (за наявності погодження з відповідним органом управління для використання в навчальному процесі); |
а) міжнародному, державному - по 1 балу |
|||
б) членство в методичних об'єднаннях, радах директорів; |
б) АР Крим, регіону, області, м. Києва - по 0,4 бали |
|||
в) проведення відкритих уроків, майстер- класів; |
в) району, міста - по 0,2 бали |
|||
г) організація і проведення науково- методичних (практичних) семінарів, конференцій; |
г) закладу - по 0,04 бали |
|||
ґ) виступи з лекціями, методичними рекомендаціями, доповідями в закладах підвищення кваліфікації, методичних установах (центрах, кабінетах тощо); д) участь у складі оргкомітетів, журі, художніх рад, експертних рад, комісій тощо; є) редагування навчально- методичної літератури, добір методичних матеріалів та написання рецензій за дорученням методичних установ (центрів, кабінетів тощо), підготовка навчально- методичної літератури до видання |
Враховується кількість одиниць діяльності |
|||
Загальна сума балів по Розділу 3 |
Виставляється в Акті |
|||
Середня арифметична оцінка по Розділу 3 (Сума балів за показниками Розділу 3 ділиться на 10) |
Виставляється в Акті |
|||
Розділ 4. Рівень управлінської діяльності | ||||
4.1. |
Використання керівниками у роботі нормативних документів |
Знання нормативних документів у межах, необхідних для виконання посадових обов'язків: - Законів України "Про освіту" ,"Про позашкільну освіту" ,Основ законодавства України про культуру ;Положення про школу естетичного виховання ; - методичних рекомендацій Державного методичного центру навчальних закладів. Наявність та відповідність нормативним актам: - статуту закладу; - колективного договору; - правил ВТР; - посадових інструкцій |
О Д Б |
0 - 12 балів |
4.2. |
Дотримання норм протипожежної безпеки, техніки безпеки, охорони праці, санітарії |
Наявність і виконання інструкцій протипожежної безпеки, техніки безпеки, охорони праці |
Д С |
0 - 12 балів |
4.3. |
Робота керівників з визначення завдань і перспектив розвитку закладу. Планування діяльності закладу, ефективність управлінських рішень |
Наявність, дієвість та реальність планів, заходів, спрямованих на розвиток закладу, взаємодія різних підрозділів закладу (відділів, відділень). Аналіз ефективності управлінських рішень та їхня відповідність чинним нормативним документам |
Д С Б |
0 - 12 балів |
4.4. |
Ведення документації керівниками закладу. Контроль за виконанням прийнятих управлінських рішень. Звітність |
Якість ведення документації. Оформлення трудових книжок, наказів, особових справ тощо. Рівень організації контролю. Достовірність і своєчасність звітності |
Д С Б |
0 - 12 балів |
4.5. |
Наявність та дієвість роботи органів управління закладом (педагогічна рада, рада закладу, профком) |
Рівень організації роботи. Аналіз змісту роботи за книгами протоколів: порядок денний, тематика обговорюваних питань, прийняті рішення та контроль за їх виконанням |
Д С Б |
0 - 12 балів |
4.6. |
Забезпечення прав і свобод працівників закладу |
Виконання умов колективного договору. Своєчасність надання відпусток, виплати заробітної плати. Виплата матеріальної допомоги на оздоровлення, грошової винагороди за сумлінну працю, стимулювання творчої праці |
Д С Б |
0 - 12 балів |
4.7 |
Суспільний рейтинг навчально- виховного закладу. Морально- психологічний клімат |
Наявність відгуків, висвітлення роботи закладу в засобах масової інформації. Міркування керівників установ та організацій району (міста) щодо діяльності закладу. Рівень співробітництва та взаємоповаги в колективі. Наявність або відсутність заохочень, стягнень. Наявність конфліктних ситуацій і шляхи їх подолання |
Д С Б |
0 - 12 балів |
4.8 |
Достовірність документів та своєчасність їх надання для проведення державної атестації закладу |
Наявність необхідних документів, якість та дотримання термінів їх оформлення |
Д С Б |
0 - 12 балів |
Загальна сума балів по Розділу 4 |
Виставляється в Акті |
|||
Середня арифметична оцінка по Розділу 4 (Сума балів за показниками Розділу 4 ділиться на 8) |
Виставляється в Акті |
|||
Загальна оцінка рівня діяльності закладу (сумарна кількість балів за показниками всіх розділів) |
Виставляється в Акті |