1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ І ТУРИЗМУ УКРАЇНИ
Н А К А З
06.08.2009 N 628/0/16-09
Про затвердження нової редакції Орієнтовних критеріїв оцінки діяльності початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання)
Відповідно до ст. 10 Закону України "Про позашкільну освіту", відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 24.07.2001 N 553 "Про затвердження Порядку державної атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.08.2001 за N 678/5869, із змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 16.08.2004 N 658, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31.08.2004 за N 1071/9670, з метою удосконалення процедури здійснення державної атестації початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання) та оптимізації державного контролю за їх діяльністю
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Орієнтовні критерії оцінки діяльності початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання) при проведенні державної атестації, виклавши їх у новій редакції (додається).
2. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства культури і мистецтв України від 14.09.2004 N 621 "Про затвердження орієнтовних критеріїв оцінки діяльності початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів".
3. Міністерству культури і мистецтв Автономної Республіки Крим, управлінням культури і туризму обласних, Севастопольської міської державних адміністрацій, Головному управлінню культури і мистецтв Київської міської державної адміністрації:
- здійснювати державну атестацію початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів, керуючись зазначеними критеріями;
- за результатами державної атестації початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів щоквартально надавати МКТ аналітичні звіти.
4. Державному методичному центру навчальних закладів культури і мистецтв України (О.І.Білоногова-Тищенко) надавати роз'яснення щодо застосування Орієнтовних критеріїв.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра О.Г.Бенч.
Перший заступник Міністра В.М.Андріанов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства культури
і туризму України
06.08.2009 N 628/0/16-09
ОРІЄНТОВНІ КРИТЕРІЇ
оцінки діяльності початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання)
Умовні позначення та скорочення:
Форми і методи збору інформації: Б - бесіда, С - спостереження, Д - аналіз документації, О - письмове опитування.
Положення - Положення про початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад (школу естетичного виховання)
N з/п Показники Критерії
оцінювання
Форми і
методи
збору
інформації
Оцінка
1 2 3 4 5
Розділ 1. Рівень організації та результативність освітньої
діяльності закладу
1.1. Контингент учнів
станом на
початок
перевірки
Відповідність
кількості учнів
плановому
контингенту,
визначеному
вищестоящим
органом
управління



Д
0 - 12 балів За
кожен 1%
зменшення
кількості учнів
від визначеного
планового
контингенту -
мінус 0,3 бали
1.2. Співвідношення
кількості груп з
реальним
контингентом
учнів (станом на
початок
навчального року
або на початок
перевірки)
Відповідність
кількості груп
фактичній
кількості учнів,
які відвідують
кожний з
предметів
групових уроків
за навчальним
планом (у
середньому по
закладу)
Д 0 - 12 балів За
кожен 1%
невідпо-
відності -
мінус 0,3 бали
1.3. Виконання
Типових
навчальних
планів (середня
арифметична
педагогічних
ставок за два
попередні та
поточний
навчальні роки)
Співвідношення
фактичної
кількості
педагогічних
ставок, які
використовує
заклад, з
кількістю
педагогічних
ставок за
розрахунком
годин (Ф-16)
Д 0 - 12 балів За
кожен 1%
невідпо-
відності -
мінус 0,3 бали
1.4. Ведення
документації
закладу за два
попередні та
поточний
навчальні роки
(журнали, книги
обліку
педагогічного
навантаження,
книги
протоколів
контрольних
заходів,
тарифікаційні
списки,
розрахунки
годин)
Ступінь
дотриманняПоложення ,
зразків
документації та
рекомендацій
щодо її ведення
Д 0 - 12 балів
1.5. Результативність
участі учнів
закладу у
творчих
змаганнях різних
рівнів
Результативність
участі у творчих
змаганнях:
а) закладу -
наявність
заходів у планах
роботи,
відображення у
наказах,
кількість
учасників та
їхні заохочення
Д 0 - 7 балів
б) району,
міста -
наявність
дипломів,
грамот,
свідоцтв
0 - 2 бали
(додається до
п. "а")
в) АР Крим,
регіону,
області,
м. Києва -
наявність
дипломів,
грамот,
свідоцтв
0 - 3 бали
(додається до
п. "а")
г) міжнародних і
всеукраїнських -
наявність
дипломів,
грамот,
свідоцтв
(пункти "б",
"в", "г" -
оцінюється
кількість
нагород,
стипендій,
грантів тощо з
урахуванням
рейтингу творчих
змагань)
0 - 4 бали
(додається до
п. "а")
1.6. Наявність у
закладі
учнівських
колективів та їх
творча
активність (крім
художніх шкіл;
художніх
відділів,
відділень шкіл
мистецтв)
Кількість
колективів і
результативність
їх участі у
заходах:
а) закладу -
наявність
програм, афіш,
відгуків
Д 0 - 7 балів
б) району,
міста -
наявність
дипломів,
грамот, афіш,
програм тощо
0 - 2 бали
(додається до
п."а")
в) АР Крим,
регіону,
області,
м. Києва -
наявність
дипломів,
грамот, афіш,
програм тощо
0 - 3 бали
(додається до
п. "а")
г) міжнародних і
всеукраїнських -
наявність
дипломів,
грамот, афіш,
програм тощо
(пункти "б",
"в", "г" -
оцінюється
участь,
відзначення,
кількість
стипендій,
здобутих
грантів тощо з
урахуванням
рейтингу
заходів)
0 - 4 бали
(додається до
п. "а")
1.6.1 Участь творчих
робіт учнів
художніх шкіл у
виставках та
інших творчих
заходах різних
рівнів
Результативність
участі у
виставках та
інших творчих
заходах:
а) закладу -
наявність
програм, афіш,
відгуків,
каталогів,
проспектів
Д 0 - 7 балів
б) району,
міста -
наявність
дипломів,
грамот, афіш,
каталогів,
проспектів тощо
0 - 2 бали
(додається до
п. "а")
в) АР Крим,
регіону,
області,
м. Києва -
наявність
дипломів,
грамот, афіш,
каталогів,
проспектів тощо
0 - 3 бали
(додається до
п. "а")
г) міжнародних і
всеукраїнських -
наявність
дипломів,
грамот, афіш,
каталогів,
проспектів тощо
(пункти "б",
"в", "г" -
оцінюється
кількість
нагород,
стипендій,
грантів тощо з
урахуванням
рейтингу творчих
заходів)
0 - 4 бали
(додається до
п. "а")
1.7. Наявність та
рівень роботи
відділень
(відділів)
відповідно до
профілю закладу
Якість ведення
документації:
протоколи
засідань
відділів,
прийняті
рішення та
контроль за їх
виконанням;
книги
контрольних
заходів;
індивідуальні
плани учнів;
робочі плани
групових уроків
тощо.
Різноманітність
видів і напрямів
мистецької
діяльності,
спеціальностей,
класів,
інструментів
тощо
Д 0 - 12 балів
1.8. Культурно-
просвітницька
діяльність
закладу
(організація
музичних
університетів,
лекторіїв,
шефських
концертів, днів
відчинених
дверей,
виставок,
шефських
спектаклів тощо)
Планування
роботи,
наявність афіш,
письмових
відгуків,
програм,
каталогів,
проспектів тощо
Д 0 - 12 балів
1.9. Вступ учнів до
вищих навчальних
закладів
культури і
мистецтв або до
середніх
спеціальних
мистецьких шкіл
за п'ять
останніх років
Кількість
випускників, які
вступили до
вищих навчальних
закладів
культури і
мистецтв I - IV
рівнів
акредитації за
відповідними
мистецькими
напрямками
підготовки або
до середніх
спеціальних
мистецьких шкіл
Д За кожного
випускника, який
вступив до ВНЗ
I - IV р. а. -
1 бал, до ССМШ -
0,5 бали
1.10. Проведення
звітного
концерту учнів
(виставки робіт,
вистав тощо)
Якість
організації та
проведення,
рівень
професійної
підготовки учнів
С 0 - 12 балів
Загальна сума балів по Розділу 1 Виставляється в
Акті
Середня арифметична оцінка по Розділу 1 (Сума балів
за показниками Розділу 1 ділиться на 10 Для
закладів, які мають художні відділення (відділи), -
на 11)
Виставляється в
Акті
Розділ 2. Рівень матеріально-технічного та методичного забезпечення
навчально-виховного процесу
2.1. Будівлі та
приміщення
закладу
Загальний стан,
відповідність
будівель,
приміщень,
місць
загального
користування
санітарним
нормам та
правилам (з
урахуванням
профілю закладу)
Д
С
0 - 12 балів
За кожні повні
100 кв.м понад
1000 - додається
1% від балів,
виставлених у
цьому пункті (не
враховуються
додаткові площі
та приміщення
навчальних
закладів, інших
організацій та
установ, які
використовуються
закладом на
умовах оренди,
домовленості
тощо)
2.2. Естетичний
вигляд закладу
та прибудинкової
території
Оформлення
навчальних
класів,
допоміжних
приміщень,
інформаційних
стендів,
озеленення
прилеглої
території тощо
С 0 - 12 балів
2.3. Наявність
необхідного
обладнання,
інвентарю,
музичних
інструментів,
технічних
засобів навчання
тощо відповідно
до профілю
закладу
Забезпеченість
організації
навчально-
виховного
процесу
Д
С
Б
0 - 12 балів
2.4. Наявність
бібліотеки
Збереження та
ефективність
використання
бібліотечного
фонду
Д
С
12 балів - 90 -
100%
користувачів -
педагогічних
працівників.
За кожен 1%
зменшення
кількості
користувачів -
мінус 0,1 бали
2.5. Наявність
фонотеки,
відеотеки
Відповідність
фоно-,
відеоматеріалів
змісту
навчальних
програм або
методичних
рекомендацій.
Застосування на
уроках
Д
С
0 - 12 балів
2.6. Наявність
програм,
навчально-
методичної
літератури
Відповідність
навчальних
програм,
навчально-
методичної
літератури
рекомендаціям
Державного
методичного
центру
навчальних
закладів
культури і
мистецтв України
Д
С
0 - 12 балів
2.7. Обов'язкові
профілактичні
медичні огляди
Наявність і
оформлення
особистих
медичних книжок
Д
С
0 - 12 балів
2.8. Фінансове
забезпечення,
розвиток
матеріальної
бази
Придбання
меблів,
обладнання,
музичних
інструментів,
технічних
засобів навчання
тощо.
Своєчасність
проведених
ремонтів
приміщення,
обладнання,
музичних
інструментів
тощо. Залучення
додаткових
джерел
фінансування,
спонсорських
коштів.
Раціональність
використання
матеріальної
бази, приміщень,
фінансових
ресурсів
Д 0 - 12 балів
2.9. Фінансове
забезпечення
організації
навчально-
виховного
процесу
Забезпеченість
закладу
документацією
відповідно до
зразків,
затверджених
Міністерством
культури і
туризму України
Д 0 - 12 балів
Загальна сума балів по Розділу 2 Виставляється в
Акті
Середня арифметична оцінка по Розділу 2 (Сума балів
за показниками Розділу 2 ділиться на 9)
Виставляється в
Акті
Розділ 3. Рівень кадрового забезпечення
3.1. Освітній рівень
педагогічних
працівників
закладу (станом
на початок

















навчального року
або на початок
перевірки)
Кількість
педагогічних
працівників з
базовою вищою
освітою (диплом
молодшого
спеціаліста,
диплом
бакалавра або
відповідно
диплом про
середню
спеціальну
освіту) та з
повною вищою
освітою (диплом
спеціаліста,
магістра або
відповідно
диплом про вищу
освіту)
Д 12 балів за 100%
педагогічних
працівників з
вищою освітою
(закінчили ВНЗ
I - IV рівнів
акредитації).
За кожен 1%
педагогічних
працівників без
освіти -
мінус 0,2 бали
3.1.1. Кількість
педагогічних
працівників з
повною вищою
освітою (диплом
спеціаліста,
магістра або
відповідно
диплом про вищу
освіту)
Д 12 балів за
наявності у
закладі понад
60% педагогічних
працівників з
повною вищою
освітою. За
кожен 1%
педагогічних
працівників без
повної вищої
освіти нижче
60% - мінус
0,2 бали
3.2. Освітній рівень
керівників
закладу та
завідувачів
відділів
(відділень)
(станом на
початок
навчального року
або на початок
перевірки)
Кількість
керівників
закладу та
завідуючих
відділів
(відділень) з
повною вищою
освітою (диплом
спеціаліста,
магістра або
відповідно
диплом про вищу
спеціальну
освіту)
Д 12 балів за
наявності у
закладі понад
80% керівників
з повною вищою
освітою. За
кожен 1%
керівників без
повної вищої
освіти нижче
80% - мінус
0,2 бали
3.3. Організація та
проведення
атестації
педагогічних
працівників
Рівень
організації та
проведення
атестації.
ВідповідністьПоложенню ,
якість
оформлення
відповідних
документів:
наказів,
протоколів
засідань
атестаційної
комісії.
Збереження
заяв, других
примірників
атестаційних
листів,
документів про
підвищення
кваліфікації
Д 0 - 12 балів
3.4. Наявність у
закладі
педагогічних
працівників,
яким за
наслідками
атестації
встановлено
кваліфікаційні
категорії
"спеціаліст
вищої категорії"
та "спеціаліст
першої
категорії"
(станом на
початок
навчального року
або на початок
перевірки)
Кількість
кваліфікаційних
категорій
"спеціаліст
вищої категорії"
та "спеціаліст
першої
категорії",
дотримання
вимог щодо
встановлення
кваліфікаційних
категорій
Д 12 балів -
більше 40% від
загальної
кількості
педагогічних
працівників. За
кожен 1% нижче
40% - мінус
0,3 бали
3.5. Наявність у
закладі
педагогічних
працівників,
яким за
наслідками
атестації
присвоєно
педагогічні
звання "старший
викладач",
"викладач-
методист"
(станом на
початок
навчального року
або на початок
перевірки)
Кількість
педагогічних
працівників,
яким присвоєно
педагогічні
звання "старший
викладач",
"викладач-
методист",
дотримання
вимог щодо
присвоєння
педагогічних
звань
Д За кожен 1% від
загальної
кількості
педагогічних
працівників:
- за педагогічне
звання "старший
викладач" - по
0,4 бали;
- за педагогічне
звання
"викладач-
методист" - по
0,6 бали
3.6. Організація
роботи з
підвищення
кваліфікації
педагогічних
працівників
Відповідність
організаційних
форм заходів
підвищення
кваліфікації
вимогам,
зазначеним у
пункті 2.11Положення про ПСМНЗ ,
пункті 3.4Положення про атестацію педагогічних працівників України
Д 0 - 12 балів
3.7. Відомчі
нагороди,
відзнаки,
грамоти, подяки
тощо, якими
нагороджені
(відзначені)
педагогічні
працівники за
період після
останньої
чергової
атестації
закладу (але не
більше 10 років)
Кількість
відомчих
нагород,
відзнак,
грамот, подяк
тощо та
наявність цих
документів
(копій):
Д За кожен 1%
відзначених від
загальної
кількості
педагогічних
працівників
закладу за кожну
з нагород,
відзнак,
грамот, подяк
тощо
а) на рівні
міністерств і
відомств
по 0,2 бали
б) на рівні
обласних
(міських)
органів
управління
по 0,1 бали
в) на рівні
районних органів
управління
по 0,05 бали
3.8. Державні
нагороди
(ордени,
медалі);
почесні звання
("заслужений",
"народний");
наукові ступені
(кандидат,
доктор), вчені
звання (доцент,
професор), які
мають
педагогічні
працівники
Кількість
державних
нагород,
почесних,
вчених звань,
наукових
ступенів.
Наявність
документів
(копій) в
особових
справах.
Відповідність
почесного,
вченого звання
та наукового
ступеня профілю
діяльності
працівника на
займаній посаді
Д За кожну
нагороду або
відзначення
педагогічного
працівника -
1 бал
3.9. Результативність
участі
педагогічних
працівників
закладу у
творчих
змаганнях і
заходах різних
рівнів
Кількість
дипломів, грамот
(копій);
стипендій,
грантів за
участь у творчих
змаганнях і
заходах, а також
проспектів,
каталогів,
програм та афіш
концертів,
виставок тощо
(копій) різних
рівнів:
Д За кожен 1% від
загальної
кількості
педагогічних
працівників
закладу,
відзначених у
творчих
змаганнях і
заходах, за
кожну з нагород
(відзнак) тощо
а) міжнародного,
всеукраїнського
по 0,2 бали
б) АР Крим,
регіону,
області,
м. Києва
по 0,1 бали
в) міста, району по 0,04 бали
г) закладу по 0,02 бали
3.10. Методична або
громадська
робота
педагогічних
працівників
Види методичної
та громадської
роботи:
Д
С
Б
За кожен 1% від
загальної
кількості
педагогічних
працівників
закладу за
діяльність по
кожному з видів
методичної або
громадської
роботи на рівні:
а) створення,
укладання
педагогічними
працівниками за
період після
останньої
чергової
атестації (але
не більше
10 років):
підручників,
посібників,
яким надано
гриф
Міністерства
культури і
туризму України;
програм,
методичних
рекомендацій,
фонохрестоматій,
збірників
педагогічного
репертуару тощо
(за наявності
погодження з
відповідним
органом
управління для
використання в
навчальному
процесі);
а) міжнародному,
державному - по
1 балу
б) членство в
методичних
об'єднаннях,
радах
директорів;
б) АР Крим,
регіону,
області,
м. Києва - по
0,4 бали
в) проведення
відкритих
уроків, майстер-
класів;
в) району,
міста - по
0,2 бали
г) організація і
проведення
науково-
методичних
(практичних)
семінарів,
конференцій;
г) закладу - по
0,04 бали
ґ) виступи з
лекціями,
методичними
рекомендаціями,
доповідями в
закладах
підвищення
кваліфікації,
методичних
установах
(центрах,
кабінетах
тощо);
д) участь
у складі
оргкомітетів,
журі, художніх
рад, експертних
рад, комісій
тощо;
є) редагування
навчально-
методичної
літератури,
добір
методичних
матеріалів та
написання
рецензій за
дорученням
методичних
установ
(центрів,
кабінетів
тощо),
підготовка
навчально-
методичної
літератури до
видання
Враховується
кількість
одиниць
діяльності
Загальна сума балів по Розділу 3 Виставляється в
Акті
Середня арифметична оцінка по Розділу 3 (Сума
балів за показниками Розділу 3 ділиться на 10)
Виставляється в
Акті
Розділ 4. Рівень управлінської діяльності
4.1. Використання
керівниками у
роботі
нормативних
документів
Знання
нормативних
документів у
межах,
необхідних для
виконання
посадових
обов'язків:
- Законів
України "Про освіту" ,"Про позашкільну освіту" ,Основ законодавства України про культуру ;Положення про школу естетичного виховання ;
- методичних
рекомендацій
Державного
методичного
центру
навчальних
закладів.
Наявність та
відповідність
нормативним
актам:
- статуту
закладу;
- колективного
договору;
- правил ВТР;
- посадових
інструкцій
О
Д
Б
0 - 12 балів
4.2. Дотримання норм
протипожежної
безпеки, техніки
безпеки, охорони
праці, санітарії
Наявність і
виконання
інструкцій
протипожежної
безпеки, техніки
безпеки, охорони
праці
Д
С
0 - 12 балів
4.3. Робота
керівників з
визначення
завдань і
перспектив
розвитку
закладу.
Планування
діяльності
закладу,
ефективність
управлінських
рішень
Наявність,
дієвість та
реальність
планів, заходів,
спрямованих на
розвиток
закладу,
взаємодія
різних
підрозділів
закладу
(відділів,
відділень).
Аналіз
ефективності
управлінських
рішень та їхня
відповідність
чинним
нормативним
документам
Д
С
Б
0 - 12 балів
4.4. Ведення
документації
керівниками
закладу.
Контроль за
виконанням
прийнятих
управлінських
рішень.
Звітність
Якість ведення
документації.
Оформлення
трудових книжок,
наказів,
особових справ
тощо. Рівень
організації
контролю.
Достовірність і
своєчасність
звітності
Д
С
Б
0 - 12 балів
4.5. Наявність та
дієвість роботи
органів
управління
закладом
(педагогічна
рада, рада
закладу,
профком)
Рівень
організації
роботи. Аналіз
змісту роботи за
книгами
протоколів:
порядок денний,
тематика
обговорюваних
питань, прийняті
рішення та
контроль за їх
виконанням
Д
С
Б
0 - 12 балів
4.6. Забезпечення
прав і свобод
працівників
закладу
Виконання умов
колективного
договору.
Своєчасність
надання
відпусток,
виплати
заробітної
плати. Виплата
матеріальної
допомоги на
оздоровлення,
грошової
винагороди за
сумлінну працю,
стимулювання
творчої праці
Д
С
Б
0 - 12 балів
4.7 Суспільний
рейтинг
навчально-
виховного
закладу.
Морально-
психологічний
клімат
Наявність
відгуків,
висвітлення
роботи закладу в
засобах масової
інформації.
Міркування
керівників
установ та
організацій
району (міста)
щодо діяльності
закладу. Рівень
співробітництва
та взаємоповаги
в колективі.
Наявність або
відсутність
заохочень,
стягнень.
Наявність
конфліктних
ситуацій і шляхи
їх подолання
Д
С
Б
0 - 12 балів
4.8 Достовірність
документів та
своєчасність їх
надання для
проведення
державної
атестації
закладу
Наявність
необхідних
документів,
якість та
дотримання
термінів їх
оформлення
Д
С
Б
0 - 12 балів
Загальна сума балів по Розділу 4 Виставляється в
Акті
Середня арифметична оцінка по Розділу 4 (Сума балів
за показниками Розділу 4 ділиться на 8)
Виставляється в
Акті
Загальна оцінка рівня діяльності закладу (сумарна
кількість балів за показниками всіх розділів)
Виставляється в
Акті
Перейти до повного тексту