- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ
З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ
Н А К А З
Про впровадження у дослідну експлуатацію автоматизованої інформаційної системи приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами Інтернет-технологій
Відповідно до статті
13 Закону України від 18.01.2001 р.
N 2240-III "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", статті
3 Закону України від 22.05.2003 р.
N 851-IV "Про електронні документи та електронний документообіг", пунктів 12.3 та 14.1 Програми розвитку інформаційних технологій Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на 2007-2009 роки, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) від 27.12.2006 р. N 211, та з метою створення належних умов для експлуатації автоматизованої інформаційної системи приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами Інтернет-технологій
НАКАЗУЮ:
2. Управлінню розвитку інформаційних технологій Виконавчої дирекції Фонду:
- підготувати роз'яснення щодо експлуатації автоматизованої інформаційної системи приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами Інтернет-технологій.
3. Функції адміністратора автоматизованої інформаційної системи приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами Інтернет-технологій покласти на управління розвитку інформаційних технологій Виконавчої дирекції Фонду.
4. Виконавчим дирекціям відділень Фонду забезпечити впровадження у дослідну експлуатацію автоматизованої інформаційної системи приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами Інтернет-технологій.
5. Районним, міжрайонним та міським виконавчим дирекціям відділень Фонду забезпечити надання страхувальникам інформації про можливість подання звітів до Фонду в електронній формі засобами Інтернет-технологій.
6. Наказ виконавчої дирекції Фонду від 19.05.2006 р. N 80-ос "Про затвердження структури інформаційного вихідного файла" вважати таким, що втратив чинність.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора виконавчої дирекції Фонду Антоненка Т.В.
ЗАТВЕРДЖУЮ
Перший заступник директора
виконавчої дирекції Фонду
соціального страхування
з тимчасові втрати
працездатності
Е.Д.Ушаков
10.03.2009
РОЗ'ЯСНЕННЯ
щодо експлуатації автоматизованої інформаційної системи приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами Інтернет-технологій
1. Загальні положення
1.1. Ці роз'яснення підготовлені відповідно до Законів України від 18.01.2001 р.
N 2240-III "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", від 22.05.2003 р.
N 851-IV "Про електронні документи та електронний документообіг" (далі - Закон N 851), від 22.05.2003 р.
N 852-IV "Про електронний цифровий підпис" (далі - Закон N 852), від 05.07.94 р.
N 80/94-ВР "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", від 15.05.2003 р.
N 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", постанов Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 р.
N 1451 "Про затвердження Положення про центральний засвідчувальний орган", від 28.10.2004 р.
N 1452 "Про затвердження Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності", від 28.10.2004 р.
N 1453 "Про затвердження Типового порядку здійснення електронного документообігу в органах виконавчої влади", від 26.05.2004 р.
N 680 "Про затвердження Порядку засвідчення наявності електронного документа (електронних даних) на певний момент часу", наказу Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України від 20.07.98 р.
N 41 "Про затвердження Переліку типових документів", наказу Державного комітету архівів України від 25.04.2005 р.
N 49 "Про затвердження Порядку зберігання електронних документів в архівних установах", постанов правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 04.03.2004 р.
N 21 "Про форму звітності по коштах Фонду та Порядок її подання та обліку", від 03.03.2006 р.
N 7 "Про затвердження Тимчасового порядку формування та приймання звітів по коштах Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП на магнітних носіях" та від 27.12.2006 р. N 211 "Про Концепцію та Програму розвитку інформаційних технологій Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності".
1.2. Ці Роз'яснення надаються з метою створення належних умов для проведення дослідної експлуатації автоматизованої інформаційної системи приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами Інтернет-технологій.
1.3. Подання звітів в електронній формі здійснюється за ініціативою страхувальника на добровільних засадах у відповідності до вимог законодавства України.
2. Терміни та їх визначення
2.1. У цих Роз'ясненнях терміни вживаються в такому значенні:
адресат звітності - органи Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності;
база даних Фонду - база даних в електронному вигляді, створена у виконавчій дирекції Фонду на основі Єдиного реєстру страхувальників, показників звітних документів страхувальників та призначена для централізованого накопичення та багаторазового використання в автоматизованих інформаційних системах органів Фонду;
засіб криптографічного захисту інформації (далі - засіб КЗІ) - програмний, апаратно-програмний, апаратний або інший засіб, призначений для криптографічного захисту інформації, у тому числі накладання та перевірки електронного цифрового підпису, який має сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації;
звіт - звітність, яка відповідно до законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, подається страхувальником до органів Фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими правлінням Фонду;
звіт в електронній формі (електронний звіт) - звіт, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити звітів;
посередник - термін визначено Законом
N 851;
квитанція про одержання звіту в електронній формі (далі - перша квитанція) - електронний документ, що формується посередником або виконавчою дирекцією Фонду за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засвідчує факт і час одержання звіту в електронній формі;
квитанція про приймання звіту в електронній формі (далі - друга квитанція) - електронний документ, що формується виконавчою дирекцією Фонду за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засвідчує факт та час приймання (неприймання) звіту в електронній формі та внесення його даних у базу даних Фонду;
обов'язковий реквізит електронного документа - термін визначено Законом
N 851;
підписувач - термін визначено Законом
N 852;
система електронної звітності - сукупність організаційних, правових заходів, програмних, програмно-апаратних, телекомунікаційних засобів страхувальників, посередників та Фонду, включаючи спеціалізоване програмне забезпечення, що забезпечують формування, передачу, контроль проходження, обробку даних та зберігання електронних звітів та квитанцій;
спеціалізоване програмне забезпечення - програмне забезпечення, призначене для створення електронних звітів та квитанцій відповідного формату (стандарту), а також передачі електронних звітних документів та повідомлень згідно з вимогами законодавства та яке базується на використанні промислово придатних технологічних рішень, які побудовані на процесах (способах) перетворення даних, при автоматизованому формуванні, поданні, прийманні та обробці звітності, що підтверджується відповідними охоронними документами;
суб'єкти електронного документообігу - термін визначено Законом
N 851;
електронний конверт - складова частина електронного документа, яка містить ряд службових даних, які дозволяють беззаперечно визначити достовірність електронного документа без ознайомлення з його змістом (зокрема, сертифікати відкритих ключів автора електронного документа, заголовок електронного документа, відомості про автора та адресата електронного документа);
формат звіту в електронній формі (далі - формат) - формалізований опис складу та структури показників звіту в електронній формі, затверджений виконавчою дирекцією Фонду.
2.2. Інші терміни застосовуються у значеннях, наведених в нормативно-правових актах, визначених в п. 1.1 Роз'яснення.
3. Подання звітності страхувальниками
3.1. Звіт до адресатів звітності, де страхувальник знаходиться на обліку, може бути поданий (надісланий) в електронній формі (у вигляді електронних документів) через виконавчу дирекцію Фонду за допомогою засобів телекомунікаційного зв'язку загального користування, в тому числі через посередника, на підставі укладеного договору між робочим органом відділення Фонду (адресатом звітності) та страхувальником.
3.2. Спосіб подання звітності визначається страхувальником на добровільних засадах. Подання електронного звіту у відповідності до законодавства надає страхувальнику право не подавати відповідні звіти на паперових носіях, якщо ним була отримана друга квитанція.
Страхувальник може подавати до Фонду звітність такими способами:
- на паперових носіях - особисто;
- на паперових носіях - поштовими відправленнями;
- засобами телекомунікаційного зв'язку з накладанням електронного цифрового підпису до Фонду;
- засобами телекомунікаційного зв'язку з накладанням електронного цифрового підпису до Фонду через посередника.
3.3. Електронні звіти подаються страхувальниками за звітні періоди та у терміни подання, встановлені правлінням Фонду для відповідних звітів у паперовій формі.
Електронні звіти з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним цифровим підписом страхувальника (його посадових осіб), сформовані та подані згідно з законодавством є оригіналами, мають юридичну силу, повинні зберігатися протягом строку, встановленого для аналогічних документів на папері, та можуть використовуватися як доказ в суді або під час розгляду спорів у досудовому порядку.
3.4. Формат електронного звіту визначається та затверджується виконавчою дирекцією Фонду. Формати всіх форм електронних звітів оприлюднюються на офіційному веб-сайті Фонду.
................Перейти до повного тексту