1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА АВІАЦІЙНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Н А К А З
03.04.2009 N 216
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації використання повітряного простору
Відповідно до вимог пункту 77 Положення про використання повітряного простору України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 N 401, Положення про Державну авіаційну адміністрацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 N 1526, з метою впровадження типового порядку щодо організації регулювання використання повітряного простору в межах диспетчерського району (TMA) та диспетчерської зони (CTR)
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити та ввести в дію з 01.06.2009 року Методичні рекомендації щодо організації використання повітряного простору в диспетчерському районі (TMA) та диспетчерській зоні (CTR) (далі - Методичні рекомендації), що додаються.
2. Начальнику управління аеронавігації (Сімак В.М.) довести цей наказ до відома керівників структурних підрозділів Державіаадміністрації та Украероруху, користувачів повітряного простору України.
3. Генеральному директору Украероруху (Чередніченко Ю.А.):
3.1. Організувати вивчення Методичних рекомендацій з особовим складом підрозділів об'єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України та органів обслуговування повітряного руху, а також внесення змін до робочих інструкцій органів обслуговування повітряного руху в частині, що стосується.
4. Начальнику управління стратегічного розвитку (Скрипник О.Ю.) забезпечити розміщення цього наказу на офіційному сайті Державіаадміністрації у розділі "Управління повітряним рухом".
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника голови Державної авіаційної адміністрації Колісника А.А.
Заступник Міністра
транспорту та зв'язку
України - голова
Державіаадміністрації



О.М.Давидов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Державіаадміністрації
03.04.2009 N 216
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВИКОРИСТАННЯ ПОВІТРЯНОГО ПРОСТОРУ В ДИСПЕТЧЕРСЬКОМУ РАЙОНІ (TMA) ТА ДИСПЕТЧЕРСЬКІЙ ЗОНІ (CTR)
1. Загальні положення
1.1. Методичні рекомендації щодо організації використання повітряного простору в диспетчерському районі (TMA) та диспетчерській зоні (CTR) (далі - Методичні рекомендації) розроблені відповідно до пункту 77 Положення про використання повітряного простору України з метою забезпечення ефективного та безпечного використання повітряного простору.
1.2. Методичні рекомендації встановлюють типовий порядок щодо організації та забезпечення регулювання використання повітряного простору при плануванні провадження діяльності з використання повітряного простору в межах CTR та TMA.
1.3. Методичні рекомендації застосовуються для розробки відповідного порядку взаємодії між органами ОПР та користувачами повітряного простору при плануванні, координації та провадження діяльності з використання повітряного простору в межах CTR та TMA.
1.4. Нормативні посилання.
При розробці цих Методичних рекомендацій використовувалися такі нормативно-правові акти України та документи ІСАО:
- Повітряний кодекс України;
- Положення про використання повітряного простору України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року N 401;
- Положення про об'єднану цивільно-військову систему організації повітряного руху України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 19 липня 1999 року N 1281;
- Положення про порядок використання аеродромів України, затверджене наказом Міністерства оборони України та Міністерства транспорту України від 20.06.2003 N 191/446, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 10 липня 2003 року за N 572/7893;
- Положення про органи обслуговування повітряного руху, затверджене наказом Державіаслужби від 26.08.2004 N 10;
- Методика розробки Інструкцій з виконання польотів (використання повітряного простору) у районі аеродрому, посадкового майданчика, затверджена наказом Державіаслужби від 01.02.2005 N 74;
- Авіаційні правила України, частина 85, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 25.03.2002 N 199;
- Керівництво з дизайну структури повітряного простору України, затверджене наказом Державіаадміністрації від 22.07.2008 N 506;
- Doc 9554 ІСАО "Керівництво щодо заходів безпеки, які приймаються у зв'язку з військовою діяльністю, потенційно небезпечною для виконання польотів цивільних повітряних суден";
- Doc 9426 ІСАО "Керівництво з планування обслуговування повітряного руху" (част. II, розд. I, гл. 1 "Організація повітряного руху (АТМ)", гл. 2 "Координація", п. 2.2 "Координація з військовими відомствами").
2. Визначення та скорочення
2.1. Визначення
У цих Методичних рекомендаціях терміни мають такі значення:
- аеродром спільного базування - аеродром, на якому базуються цивільні та державні повітряні судна, що належать різним державним органам, підприємствам, установам та організаціям. Порядок та умови базування цих повітряних суден визначаються спільним рішенням відповідних державних органів, підприємств, установ та організацій;
- аеродром спільного використання - аеродром, на якому здійснюється зліт, посадка, рух та стоянка повітряних суден, що належать різним державним органам, підприємствам, установам та організаціям. На такому аеродромі можуть базуватися тільки повітряні судна, що належать власнику аеродрому;
- відомчий орган управління повітряним рухом - орган управління повітряним рухом, на який покладено функції забезпечення управління польотами державних та експериментальних повітряних суден у спеціально визначених зонах, що перебувають під його контролем;
- використання повітряного простору - проведення відповідного виду діяльності пов'язаної з польотами цивільних, державних та експериментальних повітряних суден, дії, пов'язані з переміщенням (знаходженням) матеріальних об'єктів у повітряному просторі, вибухові роботи, пуски ракет, усі види стрільб у тому числі з метою здійснення впливу на гідрометеорологічні процеси, що становлять загрозу безпеці польотів повітряних суден та інших літальних апаратів;
- дозвіл на використання повітряного простору - офіційне повідомлення про надання користувачеві повітряного простору дозволу на використання повітряного простору для провадження відповідного виду діяльності в порядку, що визначається відповідним підрозділом органу об'єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України;
- координація використання повітряного простору - розроблення і погодження умов та порядку використання повітряного простору з відповідними органами ОПР, заінтересованими державними органами, підприємствами, установами, організаціями в інтересах користувачів повітряного простору;
- загальний повітряний рух (GAT) - польоти повітряних суден, що виконуються за цивільними правилами і процедурами та/або стандартами та рекомендованою практикою ICAO;
- користувач повітряного простору - юридична або фізична особа, яка має право використовувати повітряний простір при провадженні відповідного виду діяльності;
- орган обслуговування повітряного руху-орган диспетчерського обслуговування повітряного руху, центр польотної інформації або пункт збору повідомлень щодо обслуговування повітряного руху;
- орган об'єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху - відповідний підрозділ, повноваження і діяльність якого пов'язані з організацією повітряного руху в повітряному просторі України та в міжнародному повітряному просторі, який перебуває під відповідальністю України;
- районний диспетчерський центр - орган, призначений для забезпечення диспетчерського обслуговування контрольованих польотів у диспетчерських районах, що перебувають під його контролем;
- регулювання використання повітряного простору - комплекс заходів органів ОЦВС щодо розподілу повітряного простору між користувачами за часом, місцем та висотою у відповідності до встановлених пріоритетів з метою забезпечення його безпечного та ефективного використання;
- пізнавальний індекс ПС - Aircraft Identification - група літер, цифр або їхня комбінація, що ідентична позивному ПС або є кодовим еквівалентом його позивного для двостороннього зв'язку "повітря-земля" і яка застосовується для пізнавання ПС у мережі наземного зв'язку ОПР;
- робоча інструкція - інструкція, призначена для використання фахівцями органів ОПР при здійсненні своїх службових обов'язків на відповідних робочих місцях органів ОПР (секторах органів ОПР);
- термінальний диспетчерський район - диспетчерський район, який встановлюється в місцях сходження маршрутів ОПР навколо одного або декількох основних аеродромів;
- умови використання повітряного простору - порядок використання повітряного простору, наданий відповідним підрозділом ОЦВС користувачеві повітряного простору згідно заявки на використання повітряного простору що включає:
- тип ПС і пізнавальний індекс ПС;
- час початку/закінчення діяльності (відповідно до заявки або скорегований);
- маршрут (зона) і профіль польоту, порядок входження/виходу до/з маршруту ОПР;
- основний і запасний аеродроми посадки;
- порядок управління;
- додаткову інформацію про обмеження та відомий повітряний рух в повітряному просторі класу G та інше.
2.2. Скорочення
У цих Методичних рекомендаціях скорочення мають такі значення:
ПС ЗС України Повітряні Сили Збройних Сил України;
ОЦВС об'єднана цивільно-військова система організації
повітряного руху України;
ОПР обслуговування повітряного руху;
ПС повітряне судно;
РДЦ районний диспетчерський центр;
РСП регіональний структурний підрозділ Украероруху;
СОПР служба організації повітряного руху Украероруху;
УПР управління повітряним рухом;
УТП учбово-тренувальні польоти;
D небезпечна зона;
GAT загальний повітряний рух;
TMA термінальний диспетчерський район;
TSA тимчасово відокремлена зона;
TRA тимчасово зарезервована зона;
R зона обмеження польотів;
CTR диспетчерська зона.

................
Перейти до повного тексту