- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Роз"яснення
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РЕКОМЕНДАЦІЙНІ РОЗ'ЯСНЕННЯ
Щодо застосування частини 4 статті 26 Закону України "Про захист економічної конкуренції" при призначенні або обранні на посаду керівника, заступника керівника спостережної ради, правління, іншого наглядового чи виконавчого органу суб'єкта господарювання особи, яка вже обіймає одну чи кілька з перелічених посад в інших суб'єктах господарювання
Підставою для надання рекомендаційних роз'яснень, відповідно до частини 5 статті
4 Закону України
"Про захист економічної конкуренції" (надалі - Закон), є не однакове розуміння положень статей
22 та
26 Закону та пункту 6.2 Положення про порядок подання заяв до Антимонопольного комітету України про попереднє отримання дозволу на концентрацію суб'єктів господарювання (Положення про концентрацію), затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 лютого 2002 року
N 33-р та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 березня 2002 року за N 284/6572, що визначають момент вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції (надалі - порушення).
Роз'яснення потребують питання, з якого моменту порушення вважається вчиненим у разі набуття безпосередньо або через інших осіб контролю одним або кількома суб'єктами господарювання над одним або кількома суб'єктами господарювання чи частинами суб'єктів господарювання без попереднього отримання дозволу Антимонопольного комітету України шляхом:
призначення або обрання на посаду керівника, заступника керівника спостережної ради, правління, іншого наглядового чи виконавчого органу суб'єкта господарювання особи, яка вже обіймає одну чи кілька з перелічених посад в інших суб'єктах господарювання, із застосуванням конкурсних процедур.
При наданні цих роз'яснень антимонопольний комітет України виходить з наступного.
1. Пунктом 4 статті
26 Закону встановлено, що у разі, якщо концентрація провадиться із застосуванням конкурсних процедур (торги, аукціони, конкурси, тендери тощо), заява до Антимонопольного комітету України про отримання дозволу на концентрацію може подаватись як до початку конкурсної процедури, так і після, але не пізніше тридцяти днів з дати оголошення переможця, якщо інше не передбачено законом.
2. Вважається, що призначення або обрання посадових осіб наглядових чи виконавчих органів суб'єкта господарювання відбуваються із застосуванням конкурсних процедур, якщо:
1) процедури призначення або обрання посадових осіб наглядових чи виконавчих органів суб'єкта господарювання передбачають можливість вибору з двох чи більше кандидатур;
2) набуття повноважень відповідної посадової особи наглядового чи виконавчого органу суб'єкта господарювання оформлено з посиланням на документи про призначення або обрання цієї особи як переможця відповідної конкурсної процедури на заміщення посад.
3. Пунктом 6.2
Положення про концентрацію встановлено, що порушення шляхом здійснення концентрації без дозволу органу Комітету вважається вчиненим, якщо інше не передбачено законодавством чи не випливає з дій суб'єкта господарювання, при створенні суб'єкта господарювання шляхом набуття одним або кількома суб'єктами господарювання контролю над одним або кількома суб'єктами господарювання чи частинами суб'єктів господарювання - з моменту набуття контролю.
................Перейти до повного тексту