- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПРОМИСЛОВОЇ
БЕЗПЕКИ, ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ГІРНИЧОГО НАГЛЯДУ
Л И С Т
10.02.2009 N 01/01-03/746 |
Головам Ради міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласних, Київської
та Севастопольської
міських державних
адміністрацій
Про забезпечення реалізації повноважень з питань охорони праці
До Держгірпромнагляду надходять численні звернення з приводу реорганізації в місцевих держадміністраціях, а в деяких випадках ліквідації структурних підрозділів, на які були покладені функції з реалізації державної політики в галузі охорони праці на відповідній території. Зазначене призводить до неможливості належним чином виконувати держадміністраціями законодавчо визначені повноваження, оскільки відбувається відтік кваліфікованих спеціалістів.
З метою забезпечення механізму реалізації місцевими державними адміністраціями повноважень у сфері охорони праці Держгірпромнаглядом у 2008 році було розроблено та подано до Кабінету Міністрів України проект постанови "Про доповнення додатків до постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2007 р. N 996". Даним проектом передбачено доповнити рекомендаційні переліки управлінь, відділів та інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій відділами (секторами) охорони праці, створення яких в держадміністраціях обов'язкове згідно з вимогами Закону України
"Про охорону праці". Крім того, Комітетом був розроблений проект постанови Кабінету Міністрів України про затвердження типових положень про відділи (сектори) охорони праці місцевих державних адміністрацій.
Оскільки реалізація зазначених проектів передбачає збільшення чисельності державних службовців та витрат на їх утримання, прийняття Урядом рішення щодо прийняття постанов відкладено до стабілізації економічного становища в державі згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 р.
N 1036 "Деякі питання організації бюджетного процесу", якою обмежено використання бюджетних коштів органами виконавчої влади.
Слід зазначити, що зважаючи на актуальність проблеми, вказівку про прискорення прийняття зазначених постанов включено до переліку завдань Кабінету Міністрів України, визначеного Постановою Верховної Ради України від 18.12.2008 р.
N 773-VI "Про хід виконання в Україні Європейської соціальної хартії (переглянутої)".
Для забезпечення реалізації держадміністраціями визначених законодавством повноважень з питань охорони праці до прийняття Кабінетом Міністрів України відповідного рішення пропонуємо головам місцевих державних адміністрацій скористатися своїм правом, визначеним у статті
5 Закону України
"Про місцеві державні адміністрації" та пунктом 2 Указу Президента України від 03.04.2005 р.
N 593/2005, та відновити (зберегти існуючі) структурні підрозділи з охорони праці в межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідної місцевої держадміністрації. Крім того, вважаємо за доцільне надати відповідну інформацію підконтрольним районним державним адміністраціям.
Звертаємо увагу на неприпустимість ігнорування вимог статті
34 Закону України
"Про охорону праці", пункту 10 статті
16 Закону України
"Про місцеві державні адміністрації" та на необхідність створення умов, які дають можливість держадміністраціям здійснювати визначені законодавством повноваження з питань охорони праці до прийняття Урядом відповідного рішення.
Держгірпромнагляд надсилає для використання в роботі Рекомендації щодо завдань та функцій з охорони праці Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, Київської та Севастопольської міських, районної, районної у м. Києві та Севастополі державних адміністрацій.
Голова Держгірпромнагляду | С.Сторчак |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Голова Держгірпромнагляду
С.Сторчак
10.02.2009 р.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо завдань та функцій з охорони праці Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, Київської та Севастопольської міських, районної, районної у м. Києві та Севастополі державних адміністрацій
I. Загальні положення
1. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації обласні, міська Київська та Севастопольська, районні, районні у м. Києві та Севастополі держадміністрації відповідно до вимог статей
31,
34 Закону Країни
"Про охорону праці" та статті
16 Закону України
"Про місцеві державні адміністрації" мають забезпечувати виконання законів та реалізацію державної політики в галузі охорони праці у межах відповідних територій.
З цією метою Раді міністрів Автономної Республіки Крим, голові відповідної держадміністрації доцільно під час формування структури та штатного розпису передбачити структурний підрозділ, до повноважень якого віднесено виконання функцій і завдань в галузі охорони праці (далі - підрозділ охорони праці).
2. Для більш ефективної роботи підрозділу охорони праці та виконання покладених на нього завдань доцільно передбачити підзвітність і підконтрольність структурного підрозділу голові відповідної держадміністрації, спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади з нагляду за охороною праці (далі - Держгірпромнагляд), порядок взаємодії підрозділу з іншими структурними підрозділами держадміністрації, суб'єктами господарювання, органами місцевого самоврядування, іншими органами виконавчої влади та установами, об'єднаннями профспілок, роботодавців і громадян, громадянами.
II. Завдання та функції
1. Основними завданнями місцевих держадміністрацій в галузі охорони праці рекомендується визначити:
забезпечення на відповідній території реалізації державної політики у сфері охорони праці та промислової безпеки (далі - охорони праці) стосовно пріоритетності життя і здоров'я працівників у процесі виробничої діяльності, в тому числі:
забезпечення у межах своїх повноважень додержання законодавства про охорону праці;
сприяння суб'єктам господарювання (суб'єкти підприємницької діяльності, які не підпорядковані органу вищого рівня, та особи, які забезпечують себе роботою самостійно) у створенні належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням;
комплексне розв'язання завдань охорони праці на відповідній території шляхом виконання державних, розроблення та реалізації цільових регіональних програм поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, а також заходів з охорони праці у складі програм соціально-економічного і культурного розвитку регіонів, інших цільових (комплексних) програм з питань, що належать до його компетенції;
сприяння органам місцевого самоврядування у вирішенні питань з охорони праці на відповідних територіях, організаційно-методичне забезпечення діяльності відповідних структурних підрозділів органів місцевого самоврядування;
організація співробітництва місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з профспілками, іншими об'єднаннями громадян та організаціями роботодавців, а також забезпечення взаємодії всіх суб'єктів соціально-трудових відносин під час прийняття рішень з питань безпеки та гігієни праці на місцевому рівні.
2. До функцій і завдань з охорони праці місцевих держадміністрацій доцільно віднести:
1) проведення моніторингу та комплексного аналізу стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на відповідній території;
підготовку пропозицій з питань поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на відповідній території під час укладання регіональних угод між уповноваженими представниками профспілок, їх об'єднань, організацій роботодавців та їх об'єднань, місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування;
................Перейти до повного тексту