- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної
фінансової інспекції
N 394 від 07.12.2012 )
Про затвердження Методичних рекомендацій
З метою забезпечення своєчасного та якісного виконання покладених на органи державної контрольно-ревізійної служби завдань, вжиття ефективних заходів з усунення окремих видів порушень у сфері орендних відносин, а також при використанні бюджетних коштів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо реалізації матеріалів ревізій по окремих видах порушень (додаються).
2. Загальному відділу Управління адміністративно-господарського забезпечення (М'якшило Н.Г.) довести цей наказ до відома заступників Голови та керівників структурних підрозділів ГоловКРУ, начальників контрольно-ревізійних управлінь в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ГоловКРУ
03.03.2008 N 113
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо реалізації матеріалів ревізій по окремих видах порушень
I. Загальні положення
1.1. Методичні рекомендації щодо реалізації матеріалів ревізій по окремих видах порушень (далі - Методичні рекомендації) розроблено відповідно до Закону України
"Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" (далі - Закон), Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006
N 550 (далі - Порядок N 550), Порядку взаємодії органів державної контрольно-ревізійної служби, органів прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки України, затвердженого наказом ГоловКРУ України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України від 19.10.2006
N 346/1025/685/53 (далі - Порядок N 346/1025/685/53), інших законних та підзаконних нормативних актів, з метою оптимізації вжиття дієвих заходів по усуненню окремих видів порушень при використанні бюджетних коштів та у сфері орендних відносин, виявлених органами ДКРС в ході проведення контрольних заходів.
1.2. Терміни, що вживаються в цих Методичних рекомендаціях мають значення, передбачені в пункті 3 Порядку
N 550.
1.3. Скорочення та абревіатури, що вживаються в Методичних рекомендаціях:
II. Нецільове використання бюджетних коштів
2.1. Нецільове використання бюджетних коштів (крім міжбюджетних трансфертів) не у відповідності з КЕКВ, затвердженим кошторисом (20701)
Відповідно до п. 1 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002
N 228, кошторис бюджетних установ має такі складові частини:
загальний фонд, який містить обсяг надходжень із загального фонду бюджету та розподіл видатків за повною економічною класифікацією видатків на виконання бюджетною установою основних функцій або розподіл надання кредитів з бюджету за класифікацією кредитування бюджету;
спеціальний фонд, який містить обсяг надходжень із спеціального фонду бюджету на конкретну мету та їх розподіл за повною економічною класифікацією видатків на здійснення відповідних видатків згідно із законодавством, а також на реалізацію пріоритетних заходів, пов'язаних з виконанням установою основних функцій, або розподіл надання кредитів з бюджету згідно із законодавством за класифікацією кредитування бюджету.
Згідно ст.
119 Бюджетного кодексу України нецільовим використанням бюджетних коштів є витрачання їх на цілі, що не відповідають бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України чи рішенням про місцевий бюджет, виділеним бюджетним асигнуванням чи кошторису та має наслідком зменшення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів на суму коштів, що витрачені не за цільовим призначенням, і притягнення відповідних посадових осіб до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності у порядку, визначеному законами України.
Заходи з реалізації матеріалів ревізії:
2.1.1. Фінансові санкції.
Орган ДКРС, керуючись статтею
119 Бюджетного кодексу України, Порядком зменшення бюджетних асигнувань та повернення коштів у разі нецільового використання бюджетних коштів у поточному чи минулих роках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2006
N 492 (далі - Постанова N 492), повинен:
- в разі нецільового використання бюджетних коштів розпорядником будь-якого рівня ініціювати вжиття заходів щодо зменшення бюджетних асигнувань. Одночасно, відповідно до абзацу 3 пункту 6 Постанови
N 492 і в порядку, встановленому наказом Державного казначейства України від 18.11.2002
N 213, прийняти рішення про зупинення операцій з бюджетними коштами.
- в разі нецільового використання бюджетних коштів їх одержувачем надіслати протягом п'яти робочих після підписання акта вимогу про повернення коштів у сумі, що використана не за цільовим призначенням, у дохід відповідного бюджету. Якщо у встановлений термін вимога не виконана, контролюючий орган звертається в установленому порядку до суду щодо стягнення з одержувача бюджетних коштів в дохід відповідного бюджету коштів у сумі, що використана не за цільовим призначенням.
2.1.2. Притягнення до адміністративної відповідальності.
Посадова особа органу ДКРС, яка проводить ревізію, складає стосовно особи, винної в здійсненні нецільового використання бюджетних коштів протокол про адміністративне правопорушення за статтею
164-12 КУпАП "Порушення законодавства про бюджетну систему України", якщо строки притягнення до адміністративної відповідальності, встановлені статтею
38 КУпАП не минули.
Вказаний протокол направляється до суду відповідно до вимог Порядку застосування статей
164-12 та
164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні, затвердженого наказом ГоловКРУ від 20.02.2002
N 54.
Якщо матеріали ревізії були передані до правоохоронного органу для вирішення питання щодо притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності, протокол про адміністративне правопорушення складається посадовою особою служби лише після отримання від правоохоронного органу рішення про відмову в порушенні кримінальної справи або закриття кримінальної справи у зв'язку з відсутністю складу злочину. При цьому також необхідно враховувати вимоги статті
38 КУпАП.
2.1.3. Взаємодія з правоохоронними органами.
В разі виявлення порушення, у якому вбачаються ознаки злочинного діяння, відповідальність за яке передбачена нормами ЮС України, матеріали ревізії направляються до правоохоронного органу в порядку, встановленому п. п. 5.2 - 5.5 Порядку
N 346/1025/685/53, а також враховуючи вимоги наказу ГоловКРУ від 03.03.2007
N 45.
За відсутності підстав, передбачених п. п. 5.2 - 5.5 Порядку
N 346/1025/685/53 для направлення матеріалів до правоохоронного органу, останній інформується про результати ревізії відповідно до вимог п. п. 5.2 - 5.3 цього ж Порядку.
2.1.4. Дисциплінарна відповідальність.
Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.11.2006
N 1673 "Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів" підставою для розгляду питання про відповідність займаній посаді керівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, бюджетних установ або розірвання контракту з керівниками суб'єктів господарювання державного сектору економіки є недотримання ними фінансового та бюджетного законодавства, а також незабезпечення виконання в установлені строки законних вимог органів державної контрольно-ревізійної служби.
2.2. Нецільове використання бюджетних коштів, отриманих у вигляді субвенції
Частиною 2 статті
119 Бюджетного кодексу України встановлено, що у разі нецільового використання бюджетних коштів, отриманих у вигляді субвенції, зазначені кошти підлягають обов'язковому поверненню до відповідного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Якщо під час проведення ревізії керівник бюджетної установи, якою допущено нецільове використання субвенції, не забезпечить усунення бюджетного правопорушення, відповідно до п. 3 Порядку повернення бюджетних коштів, отриманих як субвенція, до відповідного бюджету в разі їх нецільового використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002
N 495 (далі - Порядок N 495), керівник уповноваженого державного органу, що проводив ревізію, оформляє разом з актом ревізії вимогу про повернення використаної не за цільовим призначенням суми субвенції до відповідного бюджету за формою, затвердженою Мінфіном (наказ МФУ від 14.01.2004
N 9) .
Заходи з реалізації матеріалів ревізії:
2.2.1. Фінансові санкції.
У разі невиконання в установлений термін вимоги, згідно п. 7 Порядку
N 495, за рішенням керівника органу державної контрольно-ревізійної служби, відповідно до статті 117 БК України на період до виконання вимоги чи до її скасування такій бюджетній установі призупиняються бюджетні асигнування на суму субвенції, використаної не за цільовим призначенням, за винятком захищених статей бюджету або відповідно до статті
120 БК України зупиняються операції з бюджетними коштами.
2.2.2. Притягнення до адміністративної відповідальності.
Посадова особа органу ДКРС, яка проводить ревізію, складає стосовно особи, винної в здійсненні нецільового використання бюджетних коштів, протокол про адміністративне правопорушення за статтею
164-12 КУпАП "Порушення законодавства про бюджетну систему України", якщо строки притягнення до адміністративної відповідальності, встановлені статтею
38 КУпАП, не минули.
Вказаний протокол направляється до суду відповідно до вимог Порядку застосування статей
164-12 та
164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні, затвердженого наказом ГоловКРУ від 20.02.2002
N 54.
2.2.3. Взаємодія з правоохоронними органами.
Орган ДКРС, що проводив ревізію, за наявності підстав, надсилає в установленому порядку матеріали ревізії до правоохоронних органів для вирішення питання про притягнення винних посадових осіб до кримінальної відповідальності та відшкодування завданих збитків.
За відсутності підстав, передбачених п. п. 5.2 - 5.5 Порядку
N 346/1025/685/53 для направлення матеріалів до правоохоронного органу, останній інформується про результати ревізії відповідно до вимог п. п. 5.2 - 5.3 цього ж Порядку.
2.2.4. Дисциплінарна відповідальність.
При реалізації матеріалів необхідно враховувати положення п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.11.2006
N 1673 "Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів".
2.3. Здійснення видатків з місцевого бюджету, які повинні були проводитися з іншого бюджету.
Механізм усунення вказаного порушення врегульовано Порядком безспірного вилучення коштів з місцевих бюджетів, витрачених на видатки, які повинні були провадитися з іншого бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.03.2003
N 386.
Заходи з реалізації матеріалів.
2.3.1 Фінансові санкції.
У разі встановлення факту здійснення видатків з місцевих бюджетів, які повинні провадитися з іншого бюджету, один примірник акта ревізії та висновок щодо необхідності застосування безспірного вилучення коштів з місцевого бюджету передаються органом ДКРС через ГоловКРУ Мінфіну, за формою та у порядку, встановленому Міністерством фінансів України.
2.3.2. Притягнення до адміністративної відповідальності.
Посадова особа органу ДКРС, яка проводить ревізію, складає стосовно особи винної в здійсненні нецільового використання бюджетних коштів протокол про адміністративне правопорушення за статтею
164-12 КУпАП "Порушення законодавства про бюджетну систему України", якщо строки притягнення до адміністративної відповідальності, встановлені статтею
38 КУпАП, не минули.
Вказаний протокол направляється до суду відповідно до вимог Порядку застосування статей
164-12 та
164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні, затвердженого наказом ГоловКРУ від 20.02.2002
N 54.
2.3.3. Взаємодія з правоохоронними органами.
Орган ДКРС, що проводив ревізію, за наявності підстав, надсилає в установленому порядку матеріали ревізії до правоохоронних органів для вирішення питання про притягнення винних посадових осіб до кримінальної відповідальності та відшкодування завданих збитків.
................Перейти до повного тексту