1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
07.11.2007 N в-144/11
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерною палатою України проведено дослідження щодо дотримання процедур державних закупівель препаратів лікарських (лікарських засобів), здійснених в 2007 році Адміністрацією Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України.
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Адміністрація Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України.
Адреса: 01034, м. Київ, вул. Паторжинського, 5/7.
2. Відповідальний за проведення торгів: Костров Олександр Віталійович, т./ф (044) 451-95-81.
3. Предмет закупівлі: препарати лікарські (лікарські засоби).
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування: кошти Державного бюджету України, очікувана вартість закупівлі - 85 000,0 гривень.
6. Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 30.07.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти б/д та б/н - на 2 арк.
2. Тендерна документація на закупівлю препаратів лікарських (лікарські засоби) від 14.07.2007 б/н - на 33 арк.
3. Протокол про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедури закупівлі препаратів лікарських (лікарські засоби) від 22.08.2007 N 39/2 - 2 арк.
4. Протокол засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки та вибору переможця на закупівлю препаратів лікарських (лікарські засоби) від 11.09.2007 N 39/3 - на 2 арк.
5. Інформація щодо укладання договору від 28.09.2007 N 7956/Т/30-13/6-07 - на 1 арк.
6. Додаток N 1 до договору поставки від 28.09.2007 N 7956/Т/30-13/6-07 - на 10 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"надати висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни закупівлі Адміністрацією Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України препаратів лікарських (лікарські засоби)".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Фінансування закупівель.
Кошторис на 2007 рік Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України затверджено Головою Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України генерал-майором Чеботаренко Ю.Б. 19.02.2007 в сумі 153 651 530 грн. (загальний фонд - 149 823 640 грн., спеціальний фонд - 3 827 640 грн.). Сума фінансування по коду економічної класифікації видатків бюджету (КЕКВ) N 1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали" складає 150 000 гривень.
Відповідно до річного плану державних закупівель на 2007 рік Адміністрацією Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України закупівля препаратів лікарських передбачена на суму 85,0 тис. гривень.
2. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановану закупівлю препаратів лікарських (лікарські засоби) опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 30.07.2007 N 31(102) за N 31035007;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 30.07.2007 N 31(68) за N 6088868;
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднене на сайті www.zakupivli.com за кодом FC/K 0848.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі препаратів лікарських (лікарські засоби) за процедурою відкриті торги із зменшенням ціни Замовником передбачена закупівля за 501 найменуванням.
В порушення вимог п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 217-р "Про затвердження форм Оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкції щодо їх заповнення" предмет закупівлі в оголошені про проведення процедури закупівлі не визначено відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822, та в порушення вимог ст. 1 Закону "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон) в межах проведення єдиної процедури закупівлі не поділено предмет на частини за номенклатурою лікарських засобів.
Недотримання зазначених вимог є дискримінаційним, так як не дозволяє учасникам подавати тендерні пропозиції за окремими лотами, що послаблює конкуренцію серед них і є порушенням вимог ст. 21 Закону в частині дотримання принципів державних закупівель.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру закупівлі не містить повну інформацію щодо предмета закупівлі, що негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація на закупівлю препаратів лікарських (лікарські засоби) затверджена головою тендерного комітету Замовника Сировим О.І. 14.07.2007 року.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону, Замовником надіслано Тендерній палаті України Тендерну документацію на здійснення закупівлі в паперовому чи електронному вигляді з порушенням встановленого терміну (17.07.2007) на 15 робочих дні.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону, Замовником при формуванні ціни тендерної пропозиції (методики розрахунку тендерної пропозиції) із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих товарів (витрати на транспортування, страхування, податки тощо), не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.97 N 168/97-ВР та вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 17.12.2003 N 1949 в частині звільнення від оподаткування виробів медичного призначення, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні. Тендерна форма "Пропозиція" - додаток N 3 до Розділу 7 Тендерної документації, за якою учасники мають надавати свої пропозиції, зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить по недотримання Замовником вимог зазначених нормативних актів.
Крім того, в п. 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції" при формуванні ціни тендерної пропозиції не зазначено вимоги до учасників в частині державного регулювання цін на засоби медичного призначення, що закуповуються державними та комунальними лікувальними закладами, відповідно до Переліку вітчизняних та імпортних лікарських засобів і виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню, доведеного наказом МОЗ від 03.12.2001 N 480, на виконання вимог ст. 9 Закону України "Про ціни та ціноутворення" та ст. 119 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" від 19.12.2007 N 489-V.
В порушення вимоги ч. 2 ст. 21 Закону Тендерна документація не зазначає повну інформацію щодо медико-технічних вимог і характеристик предмета закупівлі та його властивостей, а саме:
- не визначено фармакотерапевтичної групи (код АТХ) відповідно до вимог п. 3.2 наказу МОЗ України від 24.05.2005 N 226 та постанови КМУ України від 29.03.2006 N 400;
- не визначено міжнародної непатентованої назви препаратів лікарських (лікарські засоби);
В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону розділом 23 Тендерної документації не передбачено надання інформації Антимонопольному комітету України, як уповноваженому органу щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладення договору про закупівлю.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, що не забезпечує об'єктивну і добросовісну конкуренцію і свідчить про недотримання принципів державних закупівель, передбачених ст. 21 Закону в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів, недискримінації учасників.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Розкриття тендерних пропозицій відбулося 22.08.2007 о 16.00 годині, як зазначено у тендерній документації.
Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 22.08.2007 N 39/2 тендерні пропозиції надійшли від трьох учасників:
1. ТОВ "ВВС_ЛТД" м. Київ з тендерною пропозицією - 84 988,69 грн.;
2. ТОВ "БаДМ" м. Київ з тендерною пропозицією - 150 560,77 грн.;
3. ЗАТ "Альба-Україна" м. Бориспіль з тендерною пропозицією - 140 531,12 гривень.
В порушення вимог ч. 2 ст. 26 Закону при розкритті тендерних пропозицій не було запропоновано учасникам зменшувати ціну тендерних пропозицій на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів або зменшити її в добровільному порядку, про що не засвідчено в протоколі розкриття тендерних пропозицій, що є обов'язковим відповідно до вимог Закону.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону та розпорядження Антимонопольного комітету України "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо її заповнення" від 20.06.2006 N 216-р, з урахуванням змін, внесених розпорядженням N 138-р від 12.04.2007, Замовником у протоколі розкриття від 22.08.2007 N 39/2 не зазначено місцезнаходження учасників, які надали тендерні пропозиції, що свідчить про відсутність відкритості та прозорості проведення процедури закупівлі.

................
Перейти до повного тексту