- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю відповідно до статті
17-3 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерною палатою України проведено дослідження дотримання процедур державних закупівель, здійснених Управлінням охорони здоров'я Стахановської міської ради Луганської області.
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Управління охорони здоров'я Стахановської міської ради Луганської області
Адреса: 94005, Луганська обл., м. Стаханов, вул. Кірова, 32.
2. Головний розпорядник коштів: Управління охорони здоров'я Стахановської міської ради Луганської області
3. Відповідальний за проведення торгів: Фірсова Ольга Олександрівна
4. Предмет закупівлі: препарати лікарські (інсуліни)
5. Процедура закупівлі: відкриті торги
6. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 12.03.2007, закінчення - 18.04.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 18.04.2007 р. N 15 - 2 арк.
2. Супровідний лист від 05.06.2007 N 467 - 2 арк.
3. Річний план державних закупівель від 12.02.2007 - 1 арк.
4. Повідомлення про присвоєння кодів про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет - 1 арк.
5. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" - 1 арк.
6. Наказ про створення тендерного комітету від 01.02.2005 р. N 47/2 - 1 арк.
7. Положення про тендерний комітет від 01.02.2005 - 1 арк.
8. Наказ "Про зміни складу тендерного комітету" від 30.11.2005 р. N 242/1 - 1 арк.
9. Наказ "Про створення тендерного комітету" від 05.01.2006 N 10 - 2 арк.
10. Наказ "Про зміни складу тендерного комітету" від 21.08.2006 N 184 - 1 арк.
11. Наказ "Про зміни складу тендерного комітету" від 19.02.2007 N 40 - 1 арк.
12. Наказ від 21.05.2007 N 108 - 1 арк.
13. Платіжне доручення від 31.05.2007 N 3604 - 1 арк.
14. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 02.04.2007 р. N 15 - 3 арк.
15. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 02.04.2007 р. б/н - 3 арк.
16. Витяг оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованого у інформаційному бюлетені ТПУ від 12.03.2007 р. N 11(82) за номером 11030607 - 1 арк.
17. Витяг оголошення про заплановану закупівлю у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 12.03.2007 р. N 11 (48) за номером 3073348 - 1 арк.
18. Витяг оголошення про результати торгів N 17102907Р у ІБ ТПУ N 17 (88) - 1 арк.
19. Витяг оголошення про результати торгів N 5428043 у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 23.04.2007 N 17 (54) - 1 арк.
20. Договір постачання лікарських засобів від 18.04.2007 р. N 152 з специфікацією - 2 арк.
21. Тендерна документація на закупівлю препаратів лікарських - 21 арк.
22. Повідомлення учасникам про зміни до тендерної документації - 3 арк.
23. Тендерна пропозиція Центральної міської аптеки N 26 КП Луганська обласна "Фармація" - 15 арк.
24. Тендерна пропозиція Приватного фармацевтичного підприємства "Фарматек" - 14 арк.
25. Тендерна пропозиція Луганського міського комунального аптечного підприємства - 18 арк.
26. Повідомлення про результати торгів від 02.04.2007 N 87 - 1 арк.
27. Повідомлення про результати торгів від 02.04.2007 N 86 - 1 арк.
28. Акцепт тендерної пропозиції від 02.04.2007 N 85 - 1 арк.
29. Супровідний лист від 08.06.2007 N 506 - 2 арк.
30. Супровідний лист від 24.04.2007 N 91 - 1 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедури закупівлі препаратів лікарських Управлінням охорони здоров'я Стахановської міської ради Луганської області".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: Матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Процедуру закупівлі препаратів лікарських (інсулінів) проведено головним розпорядником коштів - Управлінням охорони здоров'я Стахановської міської ради Луганської області (надалі - Замовник) для розпорядників нижчого рівня - лікарень м. Стаханова (Перша міська лікарня, Міська дитяча лікарня, Міська поліклініка N 1, Стахановська міська поліклініка N 2).
В порушення вимог ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000
N 1490-III (далі - Закон), закупівля інсулінів здійснена Замовником в інтересах розпорядників коштів нижчого рівня, які є самостійними юридичними особами і мають власні розрахункові рахунки в органах Державного казначейства.
Відповідно до ст.
2 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів - лікувальні установи в особі їх керівників уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з бюджету.
Згідно зі ст.
22 Бюджетного кодексу України головні розпорядники коштів (в даному випадку Управління охорони здоров'я Стахановської міської ради Луганської області) не наділені правом витрачати бюджетні кошти розпорядників нижчого рівня, а лише здійснювати внутрішній контроль за повнотою надходжень і цільовим та ефективним витрачанням бюджетних коштів, наданих лікувальним установам.
Тендерний комітет Замовника створено відповідно до наказу від 01.02.2005 р. N 47/2 з урахуванням внесених змін наказом від 19.02.2007 N 40 у кількості 5 осіб. Головою тендерного комітету призначено заступника начальника управління Фірсову О.О.
Інформація про членів тендерного комітету:
N |
П.І.Б. |
Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету |
Посада в ТК |
N, дата свідоцтва чи сертифіката |
1. |
Фірсова О.О. |
Наказ від 01.02.2005 р. N 47/2 |
Голова тендерного комітету |
|
2. |
Волкова І.А. |
Наказ від 01.02.2005 р. N 47/2 |
Заступник голови тендерного комітету |
|
3. |
Зеленська Н.Ю. |
Наказ від 19.02.2007 N 40 |
Секретар тендерного комітету |
СПК N 4061 від 09.12.2005 р. |
4. |
Коледина І.А. |
Наказ від 19.02.2007 N 40 |
Член тендерного комітету |
|
5. |
Гнатюк О.І. |
Наказ від 19.02.2007 N 40 |
Член тендерного комітету |
|
В порушення вимог ч. 7 ст.
12 Закону на момент проведення процедури закупівлі препаратів лікарських голова тендерного комітету - Фірсова О.О. та заступник голови тендерного комітету - Волкова І.А. не пройшли навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель та не мали відповідних свідоцтв.
Крім того, члени тендерного комітету Зеленська Н.Ю., Коледина І.А., Гнатюк О.І., які ввійшли до складу тендерного комітету з 19.02.2007, також не проходили таке навчання та не мали відповідної кваліфікації.
В порушення вимог ч. 4 ст.
12 Закону та п. 2.4 Положення про тендерний комітет від 01.02.2005 заступника голови тендерного комітету і секретаря призначено Начальником управління Семененко Г.Б. (наказ від 01.02.2005 N 47/2), який не несе персональної відповідальності за виконання покладених на комітет функцій і не організовує його роботу. В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону рішення тендерного комітету щодо визначення функцій кожного члена у встановленому порядку відсутнє.
Таким чином, на момент проведення процедури закупівлі препаратів лікарських жоден член тендерного комітету не пройшов навчання і не мав відповідної кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель за державні кошти, не проведено в повній мірі загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерного комітету.
2. Фінансування закупівель.
Відповідно річного плану державних закупівель на 2007 рік від 12.02.2007 на придбання препаратів лікарських передбачено кошти в сумі 317,3 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Протокольне рішення тендерного комітету щодо застосування процедури відкритих торгів для закупівлі препаратів лікарських відсутнє, що є порушенням вимог ч. 4 ст.
12 Закону.
В порушення вимог ст.
13 Закону для закупівлі препаратів лікарських Замовником обрана процедура "відкритих торгів", яка на момент проведення процедури закупівлі була відмінена Законом і не застосовувалась, тоді як мала застосовуватись процедура відкритих торгів зі зменшенням ціни.
4. Визначення предмета закупівлі.
Відповідно до Звіту про результати від 18.04.2007 N 15 Замовником предмет закупівлі визначено, як препарати лікарські (інсуліни). В порушення вимог п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006
N 217-р "Про затвердження форм Оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій щодо їх заповнення" Замовником предмет закупівлі не визначено за кодом Державного класифікатора продукції і послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97
N 822. Згідно зазначеного класифікатора предмет закупівлі повинен визначатися за кодом 24.41.52 "Гормони".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановані торги Замовником опубліковано в "Інформаційному бюлетені Тендерної палати України" 12.03.2007 N 11(82) за номером 11030607.
Замовником опубліковано оголошення у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, 12.03.2007 N 11(48) за номером 3073348.
Кінцевий термін подання тендерних пропозицій Замовником визначено 02.04.2007 р.
В порушення вимог ч. 1 ст.
19 Закону в оголошенні про проведення торгів не зазначено рахунок, який відкрито Замовнику в органах Державного казначейства України.
Строк подання тендерних пропозицій скорочено від дати опублікування оголошення до 20 календарних днів, причини такого скорочення у Звіті про результати проведення торгів від 10.05.2007 N 8 зазначено як нагальні.
Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) - ABD/S1331 від 28.02.2007.
Замовником річний план закупівель на 2007 рік, що затверджений рушенням тендерного комітету від 18.01.2007 розміщено в інформаційній системі мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) - ROP/X-рп091 від 29.01.2007.
В порушення вимог ч. 2 ст.
2-
2 Закону Замовником не оприлюднено в Інформаційній мережі системі Інтернет зміни до річного плану на 2007 рік, що внесені рішенням тендерного комітету від 12.02.2007.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація на закупівлю препаратів лікарських затверджена головою тендерного комітету Фірсовою О.О. - 28.02.2007, отримана Тендерною палатою - 15.05.2007 при кінцевому терміни її надання - 05.03.2007, що суперечить вимогам ч. 5 ст.
17-3 Закону в частині направлення тендерної документації до Тендерної палати протягом трьох робочих днів з дати затвердження.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону Замовником в частині формування ціни тендерної пропозиції (методики розрахунку ціни тендерної пропозиції) із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих товарів (витрати на транспортування, страхування, податки, тощо), не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України
"Про податок на додану вартість" та постанови Кабінету Міністрів від 17.12.2003 року
N 1949 в частині звільнення від оподаткування ПДВ препаратів лікарських (інсулінів), зареєстрованих та допущених до застосування в Україні.
Тендерна форма "Пропозиція" - додаток N 3 до Тендерної документації, за якою передбачено учасникам надавати свої пропозиції, зазначає ціну одиниці лікарських засобів з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання Замовником вимог вищенаведеного чинного законодавства.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону, п. 7.3 Тендерної документації - "Ціна пропозиції", яким передбачено, що вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені, Замовником не зазначено вимоги до учасників в частині дотримання державного регулювання цін на інсуліни, що закуповуються державними та комунальними лікувальними закладами у відповідності до Переліку лікарських засобів, доведеного наказом МОЗ від 03.12.2001 року
N 480 "Перелік вітчизняних та імпортних лікарських засобів і виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню" на виконання вимог ст.
9 Закону України
"Про ціни та ціноутворення" та постанови Кабінету Міністрів від 25.12.96
N 1548.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону в частині надання інформації щодо якісної характеристики предмета закупівлі при проведенні поставки інсулінів Замовником не вимагається від учасників надання сертифіката якості та висновків лабораторій якості Державної інспекції по контролю за лікарськими засобами, що передбачено вимогами пп. 2.3.3, 4.8.2 наказу Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Інструкції про порядок контролю якості лікарських засобів під час оптової та роздрібної торгівлі" від 30.10.2001 р.
N 436.
В порушення вимог ч. 2 ст.
21 Закону "Медико-технічні вимоги" щодо закупівлі препаратів фармацевтичних (Специфікація) не містять фармакотерапевтичну групу (код АТХ), торгову назву (еквівалент) лікарських засобів, не зазначають країну виробника іноземних лікарських засобів та не містять вимоги щодо наявності в учасників Сертифіката відповідності виробника продукції, який засвідчує реєстрацію лікарських засобів у цій країні, що є порушенням вимог п. 3.2 наказу МОЗ України від 24.05.2005 року
N 226 та постанови КМ України від 29.03.2006 року
N 400, гарантії учасника щодо спроможності забезпечення життєво-необхідними медикаментами у необхідній кількості згідно графіка Замовника.
В порушення вимог ч. 1 ст.
5 Закону в Оголошенні торгів (тендера) Тендерної документації передбачено застосування ст. 6 Закону в частині захисту вітчизняного ринку, яка на момент проведення торгів Законом відмінена і не застосовувалась.
В порушення вимог ст.
6 Закону в оголошенні та розділі 23 Тендерної документації "Умови захисту вітчизняного ринку" передбачено надання переваги вітчизняним виробникам, шляхом застосування преференційної поправки, яка на дату проведення торгів Законом відмінена і не застосовувалась.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону Тендерна документація не містить шкалу розрахунку кроку торгів та не передбачає можливість добровільного зменшення учасниками торгів запропонованої ціни тендерної пропозиції на відповідно визначені шкалою розмір кроку торгів, що не забезпечує ефективне використання Замовником бюджетних коштів.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону в розділі 3 Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додатку N 1 до тендерної документації "Відомості щодо торгів" не зазначено прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 2 ст.
34 Закону в основних умовах договору Тендерної документації не передбачено зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків, що є істотною умовою договору про закупівлю.
В порушення вимог ч. 1 ст.
26-1 Закону у розділі 23 "Конфіденційність" Тендерної документації Замовником не передбачено надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору Антимонопольному комітету України.
Таким чином, Замовником чітко не визначені медико-технічні вимоги до предмета закупівлі, інформація про характер і необхідні технічні та якісні його характеристики, не визначено чітке формування ціни тендерної пропозиції та не визначено шкалу розрахунку кроків торгів, чим не забезпечено ефективне використання бюджетних коштів.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону Замовником протокол розкриття тендерних пропозицій від 02.04.2007 N 15 надіслано Тендерній палаті України - 15.05.2007, з порушенням встановленого терміну на 39 календарних днів.
Відповідно до протоколу розкриття від 02.04.2007 N 15, тендерні пропозиції за 27 найменуваннями лікарських препаратів (інсулінів), що вимагались Замовником, надали наступні учасники:
- Центральна міська аптека N 26 КП Луганська обласна "Фармація" вартістю 317 292,27 грн;
- Приватне фармацевтичне підприємство "Фарматек" вартістю 333 123,19 грн;
- Луганське міське комунальне аптечне підприємство вартістю 326 818,20 грн.
В порушення вимог ч. 3 ст.
26 Закону тендерним комітетом не перевірена ступінь відповідності поданих документів, що вимагалися Замовником для підтвердження відповідності пропозиції учасників кваліфікаційним вимогам, та не були відхилені пропозиції учасників, які не відповідали повному переліку документів, запрошених Замовником, а саме: жодним учасником не надано реєстраційні посвідчення МОЗ України, що підтверджують внесення інсулінів до Державного реєстру лікарських засобів, ПФП "Фарматек" і КП "Луганська обласна "Фармація" надали витяги зі Статуту, що не дає в повному обсязі відомостей про діяльність підприємств.
................Перейти до повного тексту