- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті
17-3 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерна палата України провела дослідження щодо дотримання процедур державних закупівель, проведених в 2006 році Сумським обласним Центром акушерства, гінекології та репродукції.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Сумський обласний Центр акушерства, гінекології та репродукції;
Адреса: 40018, м. Суми, вул. Санаторна, 3.
2. Головний розпорядник: Управління охорони здоров'я Сумської облдержадміністрації.
3. Відповідальний за проведення торгів: Головна акушерка Сумського обласного Центру акушерства, гінекології та репродукції, член тендерного комітету Гнатенко Надія Володимирівна.
4. Предмет закупівлі: дезінфекційні засоби (надалі - деззасоби).
5. Процедура закупівлі: запит цінових пропозицій.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 05.01.2006, закінчення - 13.01.2006.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Кошторис по КВКВ 030 УОЗ Сумської облдержадміністрації
КПКВ 080201 "Спеціалізовані лікарні та інші спеціалізовані заклади" на 2006 рік від 21.02.2006 б/н - 2 арк.
2. Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форма
2м) за 2006 - 3 арк.
3. Протокол засідання тендерного комітету СОЦАГР від 03.01.2006 N 1 - 1 арк.
4. Протокол засідання тендерного комітету СОЦАГР від 01.03.2006 N 4 - 1 арк.
5. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Бойко В.І. від 25.05.2006 N 013669 - 1 арк.
6. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Тесленко Ю.В. від 08.04.2005 N 1110 - 1 арк.
7. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Пісакової С.О. від 23.03.2006 N 011933 - 1 арк.
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Павлюченко О.О. від 23.03.2006 N 011931 - 1 арк.
9. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Кукушки Г.Г. від 08.04.2005 N 1111 - 1 арк.
10. Форма річного плану державних закупівель, який підлягає оприлюдненню б/д і б/н - 1 арк.
11. Річний план закупівель тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель Обласним комунальним закладом Сумський обласний Центр акушерства, гінекології та репродукції (з змінами, внесеними на засіданні тендерного комітету протоколом N 12 від 29.06.2006), затверджений рішенням тендерного комітету від 01.03.2006 N 4 - 7 арк.
12. План придбання товарів, робіт і послуг по Сумському обласному Центру акушерства, гінекології та репродукції на I квартал 2006 року б/д і б/н - 4 арк.
13. Повідомлення про присвоєння коду від 26.07.2006 N СІР/Ц-рп023 - 1 арк.
14. Звіт про проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти за січень-червень 2006 року від 30.06.2006 N 53 - 2 арк.
15. Витяг з акту ревізії використання бюджетних коштів, стану збереження та законності використання приміщень, основних засобів та іншого майна в лікувальних закладах, які обслуговуються централізованою бухгалтерією при Сумському обласному Центрі акушерства, гінекології та репродукції, проведеної КРУ в Сумській області від 29.05.2006 N 04-21 - 5 арк.
16. Звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів і послуг за державні кошти від 23.01.2006 N 1 - 2 аркушах.
17. Договір від 18.01.2006 року N 11 - 2 арк.
18. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції на постачання деззасобів для Сумського обласного Центру акушерства, гінекології та репродукції від 13.01.2006 N 33 - 1 арк.
19. Платіжне доручення від 03.03.2006 N 1489 - 1 арк.
20. Накладна від 08.02.2006 N 110 - 1 арк.
21. Платіжне доручення від 10.03.2006 N 1521 - 1 арк.
22. Рахунок від 01.03.2006 N СФ-00109 - 1 арк.
23. Платіжне доручення від 31.01.2006 N 1377 - 1 арк.
24. Рахунок від 30.01.2006 N СФ-075 - 1 арк.
25. Платіжне доручення від 30.01.2006 N 1351 - 1 арк.
26. Рахунок від 26.01.2006 N СФ-00055 - 1 арк.
27. Платіжне доручення від 25.01.2006 N 1340 - 1 арк.
28. Рахунок від 18.01.2006 N СФ-0027 - 1 арк.
29. Протокол засідання тендерного комітету при Сумському обласному центрі акушерства, гінекології та репродукції від 12.01.2006 N 3 - 3 арк.
30. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.01.2006 N 2 - 3 арк.
31. Комерційна пропозиція від ТОВ "Сарторіус" від 11.01.2006, б/н - 4 арк.
32. Комерційна пропозиція від ТОВ "Вілан" від 11.01.2006 N 18 - 4 арк.
33. Комерційна пропозиція від ТОВ "Стара аптека" від 11.01.2006, б/н - 4 арк.
34. Реєстр отриманих тендерних пропозицій щодо закупівлі деззасобів б/д, б/н - 1 арк.
35. Лист-запит до ТОВ "Вілан", ТОВ "Стара аптека" та ТОВ "Сарторіус" щодо надання пропозиції від 05.01.2006 N 14 - 2 аркуша.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обгрунтованість проведення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі Сумським обласним Центром акушерства, гінекології та репродукції деззасобів".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Процедуру закупівлі проведено розпорядником бюджетних коштів - Сумським обласним центром акушерства, гінекології та репродукції (надалі - Замовник).
Наказ про склад тендерного комітету, що діяв на момент проведення процедур Замовником для дослідження не надано.
Інформація про членів тендерного комітету
N |
П.І.Б. |
Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету |
Займана посада в ТК |
N, дата свідоцтва чи сертифіката |
1. |
Бойко В.І. |
Відомості не надано |
Голова тендерного комітету |
Серія СПК N 307177 від 25.05.2006 |
2. |
Кукушка Г.Г. |
Відомості не надано |
Заступник голови тендерного комітету |
Серія СПК N 217208 від 08.04.2005 |
3. |
Маренце- ва Л.В. |
Відомості не надано |
Заступник голови тендерного комітету |
Свідоцтво відсутнє |
4. |
Павлючен- ко О.О. |
Відомості не надано |
Член тендерного комітету |
Серія СПК N 309616 від 23.03.2006 |
5. |
Гнатен- ко Н.В. |
Відомості не надано |
Член тендерного комітету |
Свідоцтво відсутнє |
6. |
Пісако- ва С.О. |
Відомості не надано |
Член тендерного комітету |
Серія СПК N 309618 від 23.03.2006 |
7. |
Теслен- ко Ю.В. |
Відомості не надано |
Секретар тендерного комітету |
Серія СПК N 217207 від 08.04.2005 |
Таким чином, в порушення вимог ч. 7 ст.
12 Закону, на час здійснення процедури закупівлі деззасобів члени тендерного комітету: Бойко В.І., Маренцева Л.В., Павлюченко О.О., Гнатенко Н.В. (відповідальна за проведення торгів) та Пісакова С.О. не мали відповідного свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель за державні кошти.
В порушення ч. 2 ст.
12 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон) та п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки від 26.12.2000
N 280, Положення про тендерний комітет Замовника у встановленій формі відсутнє.
2. Фінансування закупівель.
Протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 03.01.2006 N 1 затверджено тимчасовий план закупівель, який діяв протягом I кварталу 2006 року до затвердження кошторису. Так, відповідно Плану придбання товарів, робіт і послуг на I-й квартал 2006 року сума закупівлі деззасобів
КЕКВ 1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали" складала 25,0 тис. гривень.
Тимчасового кошторису, по якому здійснювалось фінансування видатків у I-му кварталі 2006 року для дослідження не надано.
Обгрунтування та підтвердження відповідними розрахунками необхідності використання коштів на придбання деззасобів для перевірки не надано.
Відповідно звіту про виконання загального фонду кошторису Замовником станом на 01.07.2006 року по
КЕКВ 1132 "Медикаменти та перев'язувальні засоби" використано кошти в сумі 278,2 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 03.01.2006 N 1 передбачено, що закупівля по видам товарів і послуг, обсяг закупівлі яких не перевищує 30 тис.грн. проводиться на безтендерній основі. Разом з тим, Планом придбання товарів, робіт і послуг на I-й квартал 2006 року, який є додатком до протоколу від 03.01.2006 N 1, передбачено придбання деззасобів на суму 25,0 тис.грн. шляхом застосування процедури запиту цінових пропозицій.
Відповідно вимог ч. 1 ст.
2 Закону, Закон застосовується до всіх закупівель товарів, що повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість закупівлі товару дорівнює або перевищує 30,0 тис. гривень.
Таким чином, для закупівлі деззасобів очікуваною вартістю, 25,0 тис.грн. процедуру закупівлі - запит цінових пропозицій (котирувань) застосовувати було не потрібно.
4. Визначення предмета закупівлі.
Предмет закупівлі - "засоби дезінфікуючі" тендерним комітетом Замовника визначено відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, доведеного наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003
N 165, у відповідності з Державним класифікатором продукції та послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97
N 822. Відповідно до зазначеного класифікатора дезінфекційні засоби відносяться до коду 24.20.14 "Засоби дезинфікуючі".
5. Подання запиту щодо цінових пропозицій (котирувань) та інформування учасників процедури закупівлі.
Запити щодо цінових пропозицій Замовником направлені листом від 05.01.2006 року N 33, таким підприємствам:
- ТОВ "Стара аптека";
- ТОВ "Вілан";
- ТОВ "Сарторіус".
Так, запит Замовника від 05.01.2006 року N 14 містив такі дані: "Найменування засобу", "Одиниця виміру", "Виробник", "Кількість", крім того, до пропозиції вимагались копії документів, що посвідчують право зайняття відповідним видом діяльності, та інформація щодо форми розрахунків, умови доставки та терміну дії тендерної пропозиції. Відповідно запиту Замовника, у вартість товару включаються витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших зборів і обов'язкових платежів.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій зазначено до 15:00 12.01.2006.
В порушення вимог ст.
1 Закону строк дії цінової пропозиції, що діє до укладення договору про закупівлю, протягом якого учасник не має права змінювати свою цінову пропозицію, у тендерній документації Замовником не визначено.
В порушення вимог ст. 9 Закону України "Про ціни і ціноутворення" від 03.12.90
N 507-XII, п. 12 постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" від 25.12.96
N 1548 та спільного наказу Міністерства охорони здоров'я і Міністерства економіки "Про затвердження Переліку вітчизняних та імпортних лікарських засобів і виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню" від 03.12.2001
N 480/294, Замовником при формуванні запиту не використано право закуповувати лікарські засоби та вироби медичного призначення, внесені в перелік, що придбаваються державними і комунальними закладами охорони здоров'я за бюджетні кошти на рівні не вище ніж 10 відсотків оптової ціни виробника (митної вартості).
................Перейти до повного тексту