- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті
17-3 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", Тендерна палата України провела дослідження щодо дотримання процедур державних закупівель, проведених в 2005 році Комунальним лікувально-профілактичним закладом "Міська дитяча клінічна лікарня N 1".
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Комунальний лікувально-профілактичний заклад "Міська дитяча клінічна лікарня N 1".
Адреса: 83121, м. Донецьк, вул. Челюскінців, 263.
2. Головний розпорядник: не вказано.
3. Відповідальний за проведення торгів: заступник головного лікаря з економіки - Ткалич С.І.
4. Предмет закупівлі: лікарські засоби та вироби медичного призначення.
5. Процедура закупівлі: запит цінових пропозицій (котирувань).
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 27.10.2005, закінчення - 14.11.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Кошторис на 2005 рік МДКЛ N 1 - 2 арк.;
2. План асигнувань загального фонду бюджету на 2005 рік МДКЛ N 1 - 1 арк.;
3. Розшифровка плану асигнувань по коду 080101 МДКЛ N 1 на 2005 рік.;
4. Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за 2005 рік (форма N 2д,
N 2м) - 3 арк.;
5. Протокол щодо прийняття рішення відносно вибору форми проведення тендера від 17.01.2005 б-н - 1 арк.;
6. Лист в ГО Донецьку обласну Асоціацію експертів-консультантів з питань державних закупівель щодо надання інформації по вибору форми проведення торгів від 21.10.2005 N 437 - 1 арк.;
7. Лист-відповідь з ГО Донецької обласної Асоціації експертів-консультантів з питань державних закупівель - 1 арк.;
8. Виписка із акта КРУ в Донецькій області б-н та дати - 2 арк.;
9. Звіт та додаток до нього щодо проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти за 2005 рік - 2 арк.;
10. Наказ від 03.01.2005 N 38 про створення тендерної комісії - 1 арк.;
11. Наказ від 28.03.2005 N 143 про внесення змін до наказу від 03.01.2005 N 38 - 6 арк.;
12. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Касьяновій Н.О. від 11.09.2005 СПК N 128022 - 1 арк.;
13. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Ткалич С.І. від 16.09.2005 СПК N 1921 - 1 арк.;
14. Протокол засідання тендерного комітету МДКЛ N 1 щодо прийняття рішення щодо вибору форми проведення тендера від 24.10.2005 N 13 - 1 арк.;
15. Запит щодо участі у торгах ТОВ "Аптека-450" від 27.10.2005 N 452 щодо взяття участі в проведенні процедури закупівлі лікарських засобів та виробів медичного призначення - 3 арк.;
16. Запит щодо участі у торгах ПМПФ "Ютіс" від 27.10.2005 N 453 щодо взяття участі в проведенні процедури закупівлі лікарських засобів та виробів медичного призначення - 3 арк.;
17. Запит щодо участі у торгах ТОВ "ФФ Аптека-95" від 27.10.2005 N 451 щодо взяття участі в проведенні процедури закупівлі лікарських засобів та виробів медичного призначення - 3 арк.;
18. Реєстр отриманих цінових пропозицій по медикаментах б/н та дати - 1 арк.;
19. Цінова пропозиція ТОВ "ФФ Аптека - 95" б-н та дати - 9 арк.;
20. Цінова пропозиція ТОВ "Аптека - 450" б-н та дати - 1 арк.;
21. Цінова пропозиція ПМПФ "Ютіс" - 1 арк.;
22. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 03.11.2005 N 17 - 1 арк.;
23. Протокол з розгляду пропозицій та вибору переможця торгів від 03.11.2005 N 18 - 1 арк.;
24. Повідомлення про акцепт запиту цінових пропозицій ТОВ "ФФ Аптека-95" від 07.11.2005 N 469 - 1 арк.;
25. Повідомлення ТОВ "Аптека-450" про результати проведення запиту цінових пропозицій від 07.11.2005 N 469 - 1 арк.;
26. Повідомлення ПМПФ "Ютіс" про результати проведення запиту цінових пропозицій від 07.11.2005 N 467 - 1 арк.;
27. Договір з додатками від 11.11.2005 N 1596 на закупівлю лікарських засобів та виробів медичного призначення - 3 арк.;
28. Звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 14.11.2005 N 8 - 1 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок щодо законності та обгрунтованості проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг Міською дитячою клінічною лікарнею N 1".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
На підставі наказу від 03.01.2005 N 38 та внесених змін до нього (наказ від 28.03.2005 N 143) тендерний комітет (надалі - ТК) Міської дитячої клінічної лікарні N 1 (надалі - Замовник) створено в складі шести осіб.
Інформація про членів тендерного комітету станом на 2005 рік
N |
П.І.Б. |
Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету |
Займана посада в ТК |
N, дата свідоцтва чи сертифіката |
1. |
Туровська Р.Ф. |
Наказ від 03.01.2005 N 38 та вне- сені зміни до нього (наказ від 28.03.2005 N 143) |
Голова тендерного комітету |
відсутнє |
2. |
Касьянова Н.А. |
- |
Заступник голови тендерного комітету |
від 11.09.2005 СПК N 128022 |
3. |
Ткалич С.І. |
- |
Секретар тендерного комітету |
від 16.09.2005 СПК N 1921 |
4. |
Мациніна Н.І. |
- |
Член тендерного комітету |
відсутнє |
5. |
Лоскутніко- ва С.А. |
- |
Член тендерного комітету |
відсутнє |
6. |
Ізюмец Л.Н. |
- |
Член тендерного комітету |
відсутнє |
"Положення про порядок створення та головні функції тендерного комітету щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" затверджено наказом від 28.03.2005 N 143.
Відповідальною особою за проведення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) при закупівлі лікарських засобів та виробів медичного призначення було призначено секретаря тендерного комітету Ткалич С.І.
В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000
N 1490-III (далі - Закон) чотири члени тендерного комітету, а саме: Туровська Р.Ф., Мациніна Н.І., Лоскутнікова С.А., Ізюмец Л.Н. - не мали сертифікатів чи свідоцтв встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
2. Фінансування закупівель
Кошторисом Міської дитячої клінічної лікарні N 1 на 2005 р. затверджено видатки за рахунок спеціального фонду за КПКВ 080101 "Лікарні" та
КЕКВ 1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали" в загальній сумі 73,00 тис. гривень.
Відповідно до Звіту про виконання загального фонду кошторису установи з врахуванням внесених змін до кошторису за 2005 рік (ф. 2д,
2м, за КПКВ 080101 "Лікарні" фактично проведені видатки по
КЕКВ 1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали" в загальній сумі 104,89 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету від 24.10.2005 року N 13, закупівлю лікарських засобів та виробів медичного призначення було вирішено проводити у формі запиту цінових пропозицій (котирувань), що було засвідчено підписами членів тендерного комітету Замовника.
Відповідно до Звіту про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 11.11.2005 N 7, очікувана вартість закупівлі становила 41,98 тис. гривень. Отже, очікувана вартість закупівлі у розмірі 41,98 тис.грн. не перевищувала суму 100,0 тис.грн., тобто в межах суми, передбаченої
Законом.
4. Визначення предмета закупівлі
Замовник предмет закупівлі визначив як лікарські засоби та вироби медичного призначення.
В порушення ч. 3 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003
N 165, ТК Замовника не визначено предмет закупівлі за кодом класифікатора продукції і послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97
N 822.
Відповідно до зазначеного класифікатора предмет закупівлі визначається за кодом 24.42.1. "Препарати лікарські", 33.10.15. "Апаратура медична різна", 24.42.24. "Матеріали перев'язувальні і кетгут" та передбачає закупівлю лікарських засобів та виробів медичного призначення за лотами.
5. Інформування учасників про проведення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань)
Запрошення для участі у процедурі запиту цінових пропозицій (котирувань) надіслано Замовником від 27.10.2005 трьом учасникам, а саме: ТОВ "ФФ Аптека-95", ТОВ "Аптека-450", ПМПФ "Ютіс".
Замовником було визначено у запрошеннях додаткові умови до учасників: надання копій Статуту про діяльність підприємства, документів про державну реєстрацію, свідоцтва про реєстрацію учасника платником на додану вартість чи єдиного податку, довідки обласного управління статистики про реєстрацію учасника.
В порушення вимог ч. 3 ст.
32 Закону, ТК Замовника не визначено у запрошеннях, надісланих до учасників, строки поставки товару та істотні умови договору.
Для розміщення інформації про проведення процедури запиту цінових пропозицій, ТК Замовника обрано сайт в мережі Інтернет (www.cci.donbas.com.), який не відповідає вимогам Закону, що є порушенням вимог ст.
4-2 Закону.
6. Подання та розкриття цінових пропозицій
Згідно Протоколу розкриття цінових пропозицій від 03.11.2005 N 17, Замовником отримано цінові пропозиції по лікарських засобах та виробах медичного призначення від трьох учасників та без порушення встановленого терміну - 03.11.2005, а саме: - ТОВ "ФФ Аптека-95" - 41,54 тис.грн., ТОВ "Аптека-450" - 53,18 тис.грн., ПМПФ "Ютіс" - 50,34 тис. гривень.
При цьому, ТК Замовника не відображено у Протоколі розкриття цінових пропозицій від 03.11.2005 N 17, відомостей про наявність та правильність оформлення документів тендерних пропозицій, що є порушенням ч. 3 ст.
26 Закону.
Фактичною перевіркою відповідності цінових пропозицій учасників до умов, визначених Замовником у запрошеннях, встановлено, що учасниками ТОВ "Аптека-450" та ПМПФ "Ютіс" не надано копій Статуту про діяльність підприємства, документів про державну реєстрацію, свідоцтва про реєстрацію учасника платником на додану вартість чи єдиного податку, довідки обласного управління статистики про реєстрацію учасника, які чітко вимагалися Замовником у запрошеннях.
Поряд з цим, у запрошеннях до учасників зазначалось, що формування ціни пропозиції має включати витрати на транспортування до місця призначення.
Проведеним дослідженням формування ціни пропозицій учасників встановлено, що жоден із учасників до ціни пропозиції не включив витрати на транспортування до місця призначення. Отже, учасники надали цінові пропозиції у вигляді загальної вартості лікарських засобів та виробів медичного призначення.
Враховуючи вище вказані невідповідності, Замовником не були відхилені цінові пропозиції учасників, які не відповідали кваліфікаційним вимогам, чим порушено ч. 1 ст.
27 Закону. Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону при умові відхилення всіх тендерних пропозицій відповідно до вимог ст. 27 цього Закону та при порушенні вимог цього Закону щодо оприлюднення інформації торги відміняються чи визнаються такими, що не відбулися.
Відповідно до вимог ст.
38 Закону та ч. 6.1 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000
N 280, члени тендерного комітету несуть адміністративну відповідальність за подання недостовірної інформації відповідно до законів України.
................Перейти до повного тексту