- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Замовник торгів: Медичний центр "Медики - Чорнобилю".
Адреса: 97493, АР Крим, м. Євпаторія, с. Заозерне, вул. Чкалова, 42-б, тел. (06569) 2-11-05.
Голова тендерного комітету: Марціх М.М.
Предмет закупівлі: продукція харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: кошти Державного бюджету України.
Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 01.05.2006, закінчення - 07.07.2006.
Для даного дослідження використано копії наступних матеріалів:
1. Кошторис на 2006 рік - 2 арк.
2. Звіт про проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти за січень-грудень 2006 року - 2 арк.
3. Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д,
N 2м) за 2006 рік - 3 арк.
4. Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами (форма N 4-1д,
N 4-1м) за 2006 рік, - 2 арк.
5. Річний план закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти Медичного центру "Медики - Чорнобилю" на 2006 рік - 3 арк.
6. Повідомлення про присвоєння коду N САН-рп1022 від 13.03.2006 р. щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" - 1 арк.
7. Наказ про створення тендерного комітету від 02.03.2006 р. N 7 - 1 арк.;
8. Положення про тендерний комітет Медичного центру "Медики - Чорнобилю" - 6 арк.
9. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 305238 від 21.04.2006 р., видане Марціх М.М., - 1 арк.
10. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 305239 від 21.04.2006 р., видане Машурі О.В., - 1 арк.
11. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 305240 від 21.04.2006 р., видане Чернишовій А.І., - 1 арк.
12. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 052985 від 25.03.2005 р., видане Тимощук Н.Б., - 1 арк.
13. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 245203 від 25.03.2005 р., видане Лобузновій Н.О., - 1 арк.
14. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 140048 від 30.04.2004 р., видане Машурі О.В., - 1 арк.
15. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 140042 від 30.04.2004 р., видане Чернишовій О.І., - 1 арк.
16. Протокол засідання тендерного комітету щодо вибору процедури закупівлі та затвердження річного плану закупівлі на 2006 рік від 13.03.2006 р. N 1 - 2 арк.
17. Тендерна документація на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів - 21 арк.
18. Форма оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти - 1 арк.
19. Оголошення про заплановані закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 01.05.2006 р. N 18(37) - 1 арк.
20. Оголошення про заплановані закупівлі в Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 01.05.2006 р. N 3 - 1 арк.
21. Реєстр отримання тендерних пропозицій на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів - 1 арк.
22. Тендерна пропозиція ТОВ "Севпродмаркет" - 6 арк.
23. Тендерна пропозиція ЗАТ "Євпаторійський міський молочний завод" - 3 арк.
24. Тендерна пропозиція СПД - ФО Куницина Т.В. - 2 арк.
25. Тендерна пропозиція ПП "Скілурія" - 7 арк.
26. Тендерна пропозиція ТОВ "Аметист і К" - 4 арк.
27. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 23.05.2006 р. N 2 - 2 арк.
28. Протокол засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця торгів на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів від 27.06.2006 р. N 3 - 11 арк.
29. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 29.06.2006 р. N 273 - 1 арк.
30. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 29.06.2006 р. N 276 - 1 арк.
31. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 29.06.2006 р. N 275 - 1 арк.
32. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 29.06.2006 р. N 274 - 1 арк.
33. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 29.06.2006 р. N 272 - 1 арк.
34. Забезпечення виконання договору від ТОВ "Севпродмаркет" - 1 арк.
35. Забезпечення виконання договору від ПП Куницина Т.В. - 1 арк.
36. Договір від 10.02.2006. р. N 40 з додатковими угодами від 10.02.2006 р. та 07.07.2006 р. - 3 арк.
37. Договір поставки молочної продукції від 14.02.2006 р. б/н з додатковою угодою від 07.07.2006 р. - 2 арк.
38. Договір від 10.02.2006 р. N 24 з додатковою угодою від 07.07.2006 р. - 2 арк.
39. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 07.07.2006 р. N 4 - 1 арк.
40. Повідомлення про присвоєння кодів N YW/V-120/САНвт від 24.07.2006 р. про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" - 1 арк.
41. Форма оголошення про результати проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти - 1 арк.
42. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 24.07.2006 р. N 30(49) - 1 арк.
43. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі в Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 24.07.2006 р. N 15 - 1 арк.
44. Реєстр платіжних доручень з 01.01.2006 р. по 31.12.2006 р. по договору від 10.02.2006 р. N 24 - 1 арк.
45. Реєстр накладних з 01.01.2006 р. по 31.12.2006 р. по договору від 10.02.2006 р. N 24 - 1 арк.
46. Реєстр платіжних доручень з 01.01.2006 р. по 31.12.2006 р. по договору від 10.02.2006 р. N 40 - 2 арк.
47. Реєстр прибуткових накладних з 01.01.2006 р. по 31.12.2006 р. по договору від 10.02.2006 р. N 40 - 2 арк.
48. Реєстр платіжних доручень з 01.01.2006 р. по 31.12.2006 р. по договору від 14.02.2006 р. б/н - 1 арк.
49. Реєстр прибуткових накладних з 01.01.2006 р. по 31.12.2006 р. по договору від 14.02.2006 р. б/н - 4 арк.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Медичним центром "Медики - Чорнобилю" продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
Розгляд та дослідження зазначених матеріалів засвідчив наступне.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Відповідно до наказу Медичного центру "Медики - Чорнобилю" (далі - Замовник) від 02.03.2006 р. N 7 створено тендерний комітет у кількості 5 осіб.
Положення про тендерний комітет Медичного центру "Медики - Чорнобилю" затверджено директором М.І.Резніченко в 2004 році.
Інформація про членів тендерного комітету
N |
П.І.Б. |
Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету |
Займана посада в ТК |
N, дата свідоцтва чи сертифіката |
1. |
Марціх М.М. |
від 02.03.2006 р. N 7 |
Голова тендерного комітету |
СПК N 305238 від 21.04.2006 р. |
2. |
Машура О.В. |
від 02.03.2006 р. N 7 |
Секретар тендерного комітету |
СПК N 140048 від 30.04.2004 р. СПК N 305239 від 21.04.2006 р. |
3. |
Чернишова А.І. |
від 02.03.2006 р. N 7 |
|
СПК N 140042 від 30.04.2004 р. СПК N 305240 від 21.04.2006 р. |
4. |
Тимощук Н.Б. |
від 02.03.2006 р. N 7 |
Член тендерного комітету |
СПК N 052985 від 25.03.2005 р. |
5. |
Лобузнова Н.О. |
від 02.03.2006 р. N 7 |
Член тендерного комітету |
СПК N 245203 від 25.03.2005 р. |
В порушення вимог ч. 4 ст.
12 Закону голова тендерного комітету не призначив заступника (заступників) голови тендерного комітету.
Відповідно до ч. 4 ст.
12 Закону керівництво роботою тендерного комітету здійснює його голова, який призначається рішенням у вигляді відповідного розпорядчого акта та є посадовою особою, що має право на підписання договорів про закупівлю.
При дослідженні договорів про закупівлю, наданих на дослідження, виявлено, що вони підписані М.І.Резніченко, а не головою тендерного комітету Марціх М.М.
В порушення вимог ч. 4 ст.
12 Закону голові тендерного комітету не надано повноважень щодо підписання договорів про закупівлю.
2. Фінансування закупівель
Відповідно до Кошторису на 2006 рік Медичному центру "Медики - Чорнобилю" затверджено видатки за рахунок коштів Державного бюджету України місцевого бюджету за КПКВ 2301110 "Спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога, що надається загальнодержавними закладами охорони здоров'я"
КЕКВ 1133 "Продукти харчування" в загальній сумі 3129,5 тис. гривень.
Відповідно до Річного плану закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти Медичного центру "Медики - Чорнобилю" на 2006 рік, затвердженого 13.03.2006 р., очікувана вартість закупівлі "продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів" складає 2194,0 тис.грн., очікувана процедура закупівлі - відкриті торги.
Річний план закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти Медичного центру "Медики - Чорнобилю" на 2006 рік оприлюднено шляхом розміщення в інформаційній системі в мережі Інтернет, що підтверджується Повідомленням про присвоєння коду N САН-рп1022 від 13.03.2006 р. щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com).
3. Вибір процедури закупівлі
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету щодо вибору процедури закупівлі та затвердження річного плану закупівлі на 2006 рік від 13.03.2006 р. N 1, при закупівлі продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів Замовником обрано процедуру відкритих торгів.
4. Визначення предмета закупівлі
Відповідно до наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003
N 165 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2003 N 566/7887) "Про порядок визначення предмета закупівлі за державні кошти" встановлено, що Замовник визначає предмет закупівлі товарів і послуг за державні кошти відповідно до абзаців сьомого, дев'ятого частини першої ст. 1 на основі Державного класифікатора продукції та послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97
N 822 (далі - Класифікатор).
Предмет закупівлі продукції, який не підлягає поділу на частини, визначається за показником п'ятого знака
Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія"). При цьому замовник може зазначити окремі частини предмета закупівлі продукції за показниками шостого і дев'ятого знака Класифікатора.
Замовник має право у разі застосування конкурентних процедур закупівлі визначати предмет закупівлі за показниками третього і четвертого знаків
Класифікатора (класифікаційні угруповання "група" і "клас").
Тендерним комітетом Замовника в оголошенні про проведення відкритих торгів предмет закупівлі визначено як "Продукція харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів", що відповідно до
Класифікатора відноситься до підсекції DA "Продукція харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів".
В технічних вимогах до тендерної документації Замовником наведено наступний перелік продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів, який планується до закупівлі:
- м'ясо, м'ясопродукти та продукти забою тварин (відповідно до
Класифікатора - 15.1 "М'ясо, м'ясопродукти та продукти забою тварин");
- продукція рибна (відповідно до
Класифікатора - 15.2, 15.20, 15.20.1 "Продукція рибна");
- продукція перероблення овочів та плодів (відповідно до
Класифікатора - 15.3 "Продукція перероблення овочів та плодів");
- жири тваринні та олії сирі (відповідно до
Класифікатора - 15.41.1 "Жири тваринні та олії сирі");
- продукти молочні та морозиво (відповідно до
Класифікатора - 15.5 "Продукти молочні та морозиво");
- продукція борошномельно-круп'яної промисловості (відповідно до
Класифікатора - 15.61 "Продукція борошномельно-круп'яної промисловості");
- продукти харчові інші (відповідно до
Класифікатора - 15.8 "Продукти харчові інші").
Таким чином, в порушення вимог п. 3 та п. 4 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003
N 165, тендерним комітетом Замовника предмет закупівлі визначено без урахування Державного класифікатора продукції та послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97
N 822.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Тендерним комітетом Замовника оголошення про заплановану закупівлю було опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 01.05.2006 р. N 18(37), оголошення N 1818906, та в Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 01.05.2006 р. N 3, оголошення N 0085003.
Відповідно до ч. 3 ст.
19 Закону строк для подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, чи відправлення запрошення до участі в них. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня (до 15 календарних днів - у разі проведення процедури торгів з обмеженою участю). Причини скорочення строку викладаються у звіті; вони не повинні свідчити про наміри замовника послабити конкуренцію між учасниками.
В оголошенні, опублікованому тендерним комітетом Замовника, кінцевий строк подання тендерних пропозицій учасниками призначено на 23.05.2006 р., або через 21 календарний день після опублікування оголошення.
У звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 07.07.2006 р. N 4 тендерним комітетом Замовника причина скорочення строку подання тендерних пропозицій до 21 календарного дня викладена таким чином "Строк скорочено з 45 до 21 календарного дня з причини - виробнича необхідність у зв'язку з початком праці Медичного центру, заїздом хворих та наданням умов для їх лікування та відпочинку".
Згідно з інформацією, наведеною в оголошенні про проведення відкритих торгів в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України, адреса обраної системи в мережі Інтернет - www.zakupivli.com, що підтверджується наданим на дослідження Повідомленням про присвоєння кодів N YW/V-1120/САНвт від 24.07.2006 р. про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України". Відповідно до вищезазначеного Повідомлення, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено 01.05.2006 р. за кодом ХТН/А-128.
6. Тендерна документація
Тендерна документація на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів затверджена головою тендерного комітету М.М.Марціх 03.05.2006 р.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону в тендерній документації Замовника не зазначено посади та адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок із учасниками.
В тендерній документації на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів Замовником передбачена можливість подання тендерних пропозицій учасниками стосовно частин предмета закупівлі.
Відповідно до вимог ст.
23 Закону замовник зобов'язаний зазначити у тендерній документації вимоги щодо надання тендерного забезпечення, його розмірів, а також випадки, коли тендерне забезпечення не повертається учаснику. В разі, якщо тендерні пропозиції можуть подаватися щодо частини предмета закупівлі (лота), розмір тендерного забезпечення встановлюється замовником виходячи з очікуваної вартості предмета закупівлі по кожному лоту.
В порушення вимог ч. 2 ст.
23 Закону Замовником в тендерній документації не визначено розміру тендерного забезпечення щодо частин предмета закупівлі (лотів).
Відповідно до ч. 2 ст.
34 Закону істотною умовою договору про закупівлю є можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
В основних умовах до договору, наведених в тендерній документації Замовника, зазначено, що кількість товару, яка є предметом Договору, може бути скоригована в залежності від виділених асигнувань та потреб Замовника.
Отже, в порушення вимог ч. 2 ст.
34 Закону Замовником в основних умовах до договору, наведених в тендерній документації, передбачена можливість збільшення обсягу закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
Відповідно до технічних вимог, зазначених в тендерній документації, до закупівлі планується наступна продукція:
- лот N 1 "М'ясо, м'ясопродукти та продукти забою тварин" - 45 т;
- лот N 2 "Продукція рибна" - 11 т;
- лот N 3 "Продукція перероблення овочів та плодів" - 17 т;
- лот N 4 "Жири тваринні та олії сирі" - 4,3 т;
- лот N 5 "Продукти молочні та морозиво" - 48 т;
- лот N 6 "Продукція борошномельно-круп'яної промисловості" - 17,5 т;
- лот N 7 "Продукти харчові інші" - 120 т.
В порушення вимог ст.
1 Закону Замовником невірно визначено частини предмета закупівлі (лоти), на які, в межах єдиної процедури закупівлі, учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції, оскільки Замовником не визначено частини предмета закупівлі (лоти) за номенклатурою товарів та за обсягом по номенклатурі.
В порушення вимог ч. ч. 1, 2 ст.
21 Закону в тендерній документації не зазначено інформації про характер і необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а саме:
- детального опису товарів, що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних та якісних характеристик;
- посилань на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію товарів, що закуповуються, з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил.
Відповідно до ст.
1 Закону тендерна пропозиція - це пропозиція щодо певного предмета закупівлі, яка готується та подається учасником замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Отже, невизначеність Замовника в частині придбання продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів за номенклатурою та за обсягом унеможливлює подання тендерних пропозицій відповідно до вимог тендерної документації.
Крім того, дослідженням встановлена невідповідність змісту тендерної документації змісту форми оголошення про проведення відкритих торгів Замовника від 18.04.2006 р., а саме:
- кількість найменувань предмета закупівлі в тендерній документації становить 12 найменувань, а в формі оголошення - 100 найменувань;
................Перейти до повного тексту