- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті
17-3 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерна палата України провела дослідження процедур державних закупівель, проведених в 2006 році Сумським обласним Центром акушерства, гінекології та репродукції.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Сумський обласний центр акушерства, гінекології та репродукції;
Адреса: 40018, м. Суми, вул. Санаторна, буд. 3.
2. Головний розпорядник: Управління охорони здоров'я Сумської облдержадміністрації.
3. Відповідальний за проведення торгів: Головна акушерка Сумського обласного центру акушерства, гінекології та репродукції, член тендерного комітету Гнатенко Надія Володимирівна.
4. Предмет закупівлі: препарати лікарські.
5. Процедура закупівлі: запит цінових пропозицій.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 23.02.2006, закінчення - 10.03.2006.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Кошторис по КВКВ 030 УОЗ Сумської облдержадміністрації КТКВ 080201 "Спеціалізовані лікарні та інші спеціалізовані заклади" на 2006 рік від 21.02.2006 б/н - 2 арк.
2. Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (
форма 2м) за 2006 - 3 арк.
3. Протокол засідання тендерного комітету СОЦАГР від 03.01.2006 N 1 - 1 арк.
4. Протокол засідання тендерного комітету СОЦАГР від 01.03.2006 N 4 - 1 арк.
5. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Бойко В.І. від 25.05.2006 N 013669 - 1 арк.
6. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Тесленко Ю.В. від 08.04.2005 N 1110 - 1 арк.
7. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Пісакової С.О. від 23.03.2006 N 011933 - 1 арк.
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Павлюченко О.О. від 23.03.2006 N 011931 - 1 арк.
9. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Кукушки Г.Г. від 08.04.2005 N 1111 - 1 арк.
10. Форма річного плану державних закупівель, який підлягає оприлюдненню, б/д і б/н - 1 арк.
11. Річний план закупівель тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель Обласним комунальним закладом Сумський обласний центр акушерства, гінекології та репродукції (з змінами, внесеними на засіданні тендерного комітету протоколом N 12 від 29.06.2006), затверджений рішенням тендерного комітету від 01.03.2006 N 4, - 7 арк.
12. План придбання товарів, робіт і послуг по Сумському обласному центру акушерства, гінекології та репродукції на I квартал 2006 року б/д і б/н - 4 арк.
13. Повідомлення про присвоєння коду від 26.07.2006 N СІР/Ц-рп023 - 1 арк.
14. Звіт про проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти за січень-червень 2006 року від 30.06.2006 N 53 - 2 арк.
15. Витяг з акта ревізії використання бюджетних коштів, стану збереження та законності використання приміщень, основних засобів та іншого майна в лікувальних закладах, які обслуговуються централізованою бухгалтерією при Сумському обласному центрі акушерства, гінекології та репродукції, проведеної КРУ в Сумській області від 29.05.2006 N 04-21, - 5 арк.
16. Звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 10.03.2006 N 3 - 2 арк.
17. Договір від 09.03.2006 року N 41 - 6 арк.
18. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції на постачання препаратів лікарських для Сумського обласного центру акушерства, гінекології та репродукції від 01.03.2006 N 108 - 1 арк.
19. Протокол засідання тендерного комітету СОЦАГР від 02.03.2006 N 8 - 8 арк.
20. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.03.2006 N 7 - 3 арк.
21. Реєстр отримання тендерних (цінових) пропозицій від 01.03.2006 N 3 - 1 арк.
22. Комерційна пропозиція від ТОВ "Сарторіус" б/д, б/н - 9 арк.
23. Тендерна пропозиція від ТОВ "Фармацевтична фірма Аптека-95" - 9 арк.
24. Тендерна пропозиція від ТОВ "Стара аптека" б/д, б/н - 9 арк.
25. Лист-запит СОЦАГР від 23.02.2006 N 101 - 5 арк.
26. Платіжне доручення від 31.03.2006 N 1604 - 1 арк.
27. Видаткова накладна від 02.03.2006 N 223 - 1 арк.
28. Видаткові накладні від 22.03.2006 N 255 та N 256 - 2 арк.
29. Платіжне доручення від 10.03.2006 N 1522 - 1 арк.
30. Рахунок від 01.03.2006 N СФ-00259 - 1 арк.
31. Платіжне доручення від 10.03.2006 N 1523 - 1 арк.
32. Рахунок-фактура від 02.03.2006 N СФ-000264 - 1 арк.
33. Рахунок-фактура від 02.03.2006 N СФ-000262 - 1 арк.
34. Платіжне доручення від 31.03.2006 N 1603 - 1 арк.
35. Видаткова накладна від 15.03.2006 N РНм-00298 - 2 арк.
36. Платіжне доручення від 10.03.2006 N 1520 - 1 арк.
37. Рахунок-фактура від 02.03.2006 N СФ-000268 - 1 арк.
38. Рахунок-фактура від 02.03.2006 N СФ-000271 - 1 арк.
39. Рахунок від 01.03.2006 N СФ-000153/2 - 1 арк.
40. Платіжне доручення від 26.04.2006 N 16408 - 1 арк.
41. Рахунок-фактура від 21.04.2006 N СФ-000629 - 1 арк.
42. Рахунок від 25.04.2006 N СФ-00633 - 1 арк.
43. Рахунок-фактура від 25.04.2006 N СФ-000632 - 1 арк.
44. Видаткова накладна від 06.04.2006 N РНм-00447 - 1 арк.
45. Платіжне доручення від 18.04.2006 N 16361 - 1 арк.
46. Рахунок-фактура від 14.04.2006 N СФ-000561 - 1 арк.
47. Рахунок-фактура від 03.04.2006 N СФ-000472 - 1 арк.
48. Платіжне доручення від 21.04.2006 N 16385 - 1 арк.
49. Рахунок-фактура від 06.04.2006 N СФ-000490 - 1 арк.
50. Рахунок-фактура від 06.04.2006 N СФ-000492 - 1 арк.
51. Рахунок-фактура від 06.04.2006 N СФ-000494 - 1 арк.
52. Платіжне доручення від 21.04.2006 N 16384 - 1 арк.
53. Рахунок-фактура від 17.04.2006 N СФ-000590 - 1 арк.
54. Видаткова накладна від 17.04.2006 N РНм-00457 - 1 арк.
55. Платіжне доручення від 21.04.2006 N 16387 - 1 арк.
56. Рахунок-фактура від 06.04.2006 N СФ-000489 - 1 арк.
57. Рахунок-фактура від 06.04.2006 N СФ-000491 - 1 арк.
58. Рахунок-фактура від 20.04.2006 N СФ-000607 - 1 арк.
59. Рахунок-фактура від 13.04.2006 N СФ-000544 - 1 арк.
60. Платіжне доручення від 26.04.2006 N 16409 - 1 арк.
61. Рахунок-фактура від 21.04.2006 N СФ-000628 - 1 арк.
62. Платіжне доручення від 23.05.2006 N 16511 - 1 арк.
63. Рахунок-фактура від 16.05.2006 N СФ-000736 - 1 арк.
64. Платіжне доручення від 10.05.2006 N 16471 - 1 арк.
65. Рахунок-фактура від 04.05.2006 N СФ-000679 - 1 арк.
66. Рахунок від 04.05.2006 N СФ-00680 - 1 арк.
67. Рахунок-фактура від 04.05.2006 N СФ-000678 - 1 арк.
68. Платіжне доручення від 23.05.2006 N 16515-1 арк.
69. Рахунок-фактура від 23.05.2006 N СФ-000799 - 1 арк.
70. Платіжне доручення від 16.05.2006 N 16483 - 1 арк.
71. Видаткова накладна від 11.05.2006 N РНм-00479 - 1 арк.
72. Платіжне доручення від 23.06.2006 N 70 - 1 арк.
73. Рахунки-фактури від 22.06.2006 N СФ-001005, N СФ-001004, N СФ-001025, N СФ-001015, N СФ-001003 - 5 арк.
74. Платіжне доручення від 15.06.2006 N 16560 - 1 арк.
75. Рахунки-фактури від 01.06.2006 N СФ-000864, N СФ-000870, N СФ-000862, N СФ-000871, N СФ-000867, N СФ-000860, N СФ-000863, N СФ-000861, N СФ-000869, N СФ-000865, N СФ-000859 - 11 арк.
76. Рахунки-фактури від 06.06.2006 N СФ-000906, N СФ-000907, N СФ-000908, N СФ-000909 - 4 арк.
77. Платіжне доручення від 30.06.2006 N 145 - 1 арк.
78. Рахунки-фактури від 29.06.2006 N СФ-001048, N СФ-001047, N СФ-001049 - 3 арк.
79. Платіжне доручення від 23.06.2006 N 51 - 1 арк.
80. Рахунки-фактури від 16.06.2006 N СФ-000946, N СФ-000947 - 2 аркуші.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі Сумським обласним центром акушерства, гінекології та репродукції препаратів лікарських".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Процедуру закупівлі проведено розпорядником бюджетних коштів - Сумським обласним центром акушерства, гінекології та репродукції (надалі - Замовник).
Наказ про склад тендерного комітету, що діяв на момент проведення процедур, Замовником для дослідження не надано.
Інформація про членів тендерного комітету
N |
П.І.Б. |
Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету |
Займана посада в ТК |
N, дата свідоцтва чи сертифіката |
1. |
Бойко В.І. |
Відомості не надано |
Голова тендерного комітету |
Серія СПК N 307177 від 25.05.2006 |
2. |
Кукушка Г.Г. |
Відомості не надано |
Заступник голови тендерного комітету |
Серія СПК N 217208 від 08.04.2005 |
3. |
Маренцева Л.В. |
Відомості не надано |
Заступник голови тендерного комітету |
Свідоцтво відсутнє |
4. |
Павлюченко О.О. |
Відомості не надано |
Член тендерного комітету |
Серія СПК N 309616 від 23.03.2006 |
5. |
Гнатенко Н.В. |
Відомості не надано |
Член тендерного комітету |
Свідоцтво відсутнє |
6. |
Пісакова С.О. |
Відомості не надано |
Член тендерного комітету |
Серія СПК N 309618 від 23.03.2006 |
7. |
Тесленко Ю.В. |
Відомості не надано |
Секретар тендерного комітету |
Серія СПК N 217207 від 08.04.2005 |
Таким чином, в порушення вимог ч. 7 ст.
12 Закону, на час здійснення процедури закупівлі члени тендерного комітету: Бойко В.І., Маренцева Л.В., Павлюченко О.О., Гнатенко Н.В. (відповідальна за проведення торгів) та Пісакова С.О. не мали відповідного свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель за державні кошти.
В порушення ч. 2 ст.
12 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон) та п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки від 26.12.2000
N 280, Положення про тендерний комітет Замовника у встановленій формі відсутнє.
2. Фінансування закупівель
Кошторисом на 2006 р. Сумському обласному центру акушерства, гінекології та репродукції затверджено видатки за рахунок місцевого бюджету КПКВ 080201 "Спеціалізовані лікарні та інші спеціалізовані заклади"
1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали" в загальній сумі 484,2 тис. гривень.
Відповідно звіту про виконання загального фонду кошторису Замовником станом на 01.07.2006 року по КЕКВ
1132 "Медикаменти та перев'язувальні засоби" використано кошти в сумі 278,2 тис. гривень.
Обґрунтування та підтвердження відповідними розрахунками необхідності використання коштів на придбання медикаментів для перевірки не надано.
В порушення вимог ч. 2 ст.
2-
2 Закону Замовником річний план закупівель на 2006 рік розміщено в інформаційній системі мережі Інтернет - 26.07.2006 року (код N СІП/Ц-рп023) з порушенням встановленого терміну - на 4 місяці пізніше дати, визначеної Законом.
3. Вибір процедури закупівлі
Планом закупівель препарати лікарські на суму 67,93 тис.грн. не передбачені, так як у плані закупівель на I квартал 2006 року, затвердженому протоколом тендерного комітету від 03.01.2006 N 1, передбачено закупівлю лікарських препаратів на суму 45,0 тис.грн., а річний план закупівель затверджено в ході проведення даного тендера - рішенням тендерного комітету від 01.03.2006 N 4.
Таким чином, в порушення вимог ч. 1 ст.
2-
2 Закону обрання та проведення процедури запиту цінових пропозицій для закупівлі лікарських препаратів проведено без річного плану закупівель.
В порушення вимог п. 2.13 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки від 26.12.2000
N 280, протокол визначення процедури закупівлі препаратів лікарських тендерним комітетом не складався.
Враховуючи затверджену суму фінансування Замовнику по КЕКВ
1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали" і відповідно до вимог ч. 3 ст.
14 Закону закупівля медичних препаратів підлягає проведенню за процедурою "відкриті торги", а не "запит цінових пропозицій (котирувань)".
Таким чином, через відсутність підстав та їх обґрунтування, в порушення вимог ст. ст.
14,
18 Закону, тендерним комітетом Замовника, з метою уникнення відкритих торгів, допущено неправомірне застосування процедури запиту цінових пропозицій (котирувань).
Дане порушення призвело до недотримання Замовником основної мети
Закону - створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, забезпечення прозорості при проведенні процедури закупівлі лікарських препаратів за державні кошти та досягнення оптимального і раціонального їх використання.
4. Визначення предмета закупівлі
Предмет закупівлі - "препарати лікарські" тендерним комітетом Замовника визначено відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, доведеного наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003
N 165, у відповідності з Державним класифікатором продукції та послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97
N 822. Відповідно до зазначеного класифікатора лікарські препарати відносяться до коду 24.42.1 "Препарати лікарські".
5. Подання запиту щодо цінових пропозицій (котирувань) та інформування учасників процедури закупівлі
Запити щодо цінових пропозицій Замовником направлено листом від 23.02.2006 N 101 таким підприємствам:
- ТОВ "Фармацевтична фірма Аптека-95";
- ТОВ "Стара аптека";
- ТОВ "Сарторіус".
Крім медико-технічних вимог, до пропозиції вимагались копії документів, що посвідчують право зайняття відповідним видом діяльності та інформацію щодо форми розрахунків, умов доставки та терміну дії тендерної пропозиції. Відповідно запиту Замовника, у вартість товару включаються витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших зборів і обов'язкових платежів.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій зазначено до 12:00 13.03.2006.
Відповідно запиту, по лоту N 1 "Стерильні розчини" Замовником самостійно визначено ціну розчинів та загальну суму лота, порушивши принципи державних закупівель, що є порушенням вимог ч. 1 ст.
2-1 Закону.
В порушення вимог ст.
1 Закону Замовником у тендерній документації не визначено строк дії цінової пропозиції, що діє до укладення договору про закупівлю.
В порушення вимог ст. 9 Закону України "Про ціни і ціноутворення" від 03.12.90
N 507-XII, п. 12 постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" від 25.12.96
N 1548 та спільного наказу Міністерства охорони здоров'я і Міністерства економіки "Про затвердження Переліку вітчизняних та імпортних лікарських засобів і виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню" від 03.12.2001
N 480/294 Замовником при формуванні запиту не використано право закуповувати лікарські засоби та вироби медичного призначення, внесені в перелік, що придбаваються державними і комунальними закладами охорони здоров'я за бюджетні кошти на рівні не вище ніж 10 відсотків оптової ціни виробника (митної вартості).
6. Подання та розкриття пропозицій
Відповідно до протоколу розкриття цінових пропозицій їх порівняння та оцінки від 01.03.2006 N 7 пропозиції подано трьома учасниками в установлений термін (до 13:00 01.03.2006 року):
................Перейти до повного тексту